| Forfatter |
|
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrikmm : Hvad er det lige for en kontekst du læser den fede ironi ud af? Har den gode gamle vdh før givet sig af med det ironiske i enten produkter eller udtalelser? Det kunne da være meget sjovt, men også ud fra det Janils fortæller, har jeg lidt svært ved at se tegn i sol, måne eller kabler, der peger i den retning. Men kulkablerne var/er måske også en fed gang ironi fra hans side? Jeg tror, du tillægger den gode vdh nogle intentioner, han ikke er i nærheden af...Det der kommer tættest på ironi er at de på hjemmesiden antyder, at det er den gamle ræv, der sidder og bakser med disse ringe. Så tror jeg ikke, de kunne blive solgt for 750,- stykket...
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citerer:
"The Health Ring forms a different approach to neutralize soundstaging problems.
When applied on critical spots the rings always produce a better soundstage.
The rings are to be positioned at specific places in the room and on the equipment and the results are almost immediately
audible."
og videre:
"a help to patients suffering from mainly mental problems"
For at gøre morskaben perfekt:
"the ring is best to be worn continuously, day and night"
Selv vil jeg foreslå en rød næse, man kan have på, dag og nat:
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovedparten af denne diskussion har ikke handlet om hvorvidt det virker eller ej, men om hvorvidt tweaks som ikke umiddelbart kan måles, kan have nogen indflydelse på lyden eller det drejer sig om indbildning.
Det jeg synes det er kedeligt, er tendensen til at forsøge at latterligtgøre den part man er uenig i, istedet for at forholde sig objektivt til de synspunkter modparten har.
Sov godt. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dimsen er jo tydeligvis en stump kabel der er loddet sammen og med krympeflex over lodningen. Lidt gule eller brune
stykker kabelaffald.
Sådan nogle gad jeg godt sælge til 500 - 750 kr. pr. styk. Den sidste xxxxx er ikke født endnu.
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik : Det er løsrevet fra konteksten. Han skriver også om at det virker bedst for folk med piskesmæld, og folk der er stressede. Det er nok i den "frame", du skal læse "mental problems". Og hvis ringen virkelig skal påvirke disse mentale problemer er det vel ikke så underligt, at det er bedst at bære dem døgnet rundt...
Men bortset fra det, vil jeg da gerne give dig ret i, at teksten mildt sagt virker mystisk i mangel af et bedre ord. Formuleringen om at ringene skal placeres på specifikke steder er ganske enkelt næsten hylende morsom. For mere upræcis kan man ikke være...
Jeg vil gerne give dig ret i, at det ligger snublende nær at tolke teksten som et oplæg til Andens næste show. Jeg mener bare slet ikke, der er belæg for det, hvis du ser på vdh's historie eller mangel på samme inden for det komiske. Når vi er så tilbøjelige til at tolke i den retning, er det fordi standup er blevet den nye folke-fortælling i stedet for far til fire.
|
| Til top |
|
| |
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sku gået rundt i dag og moret mig over denne magiske ring, og folk der i den ene eller anden grad har forsvaret den og dens skaber.
Konklusionen må være at så længe der er folk der tror på alt hvad de hører, lige så længe vil der være disse ting til salg. Jo mere usandsynelig et produkts virkning er, jo mere gas gives der i markedsføringsmaterialet. Så må de virkelig mene det alvorligt tænker enkelte.
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sunaudio: jeg betvivler ikke at mange ikke målbare forhold har betydning for gengivelsen.
Oplever selv flg. uforklarligheder med mit eget anlæg: Betydelige forskelle mellem netkabler, digitalkabler, I2S kabler, RCA
stik, HT stik, stikdåser. Om HT kabler ligger på hårdt gulv eller tæppe. Om kablerne er tapet sammen eller ligger frit mod
hinanden (bruger VdH Clearwater "dobbelttræk"). Placeringen af trafoer til DA konvertere. Placering af DA konvertere. Disse
forskelle kan, hvis man træffer den forkerte beslutning/vælger den forkerte komponent helt ødelægge musikgengivelsen.
Beklager hvis min tone har virket stødende, men jeg mener helt oplagt at der er tale om hvad der svarer til en aprilssnar fra
producentens side, og har oplevet den seriøse diskussion om van den hul armbåndet helt surrealistisk.
mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
Hovedparten af denne diskussion har ikke handlet om hvorvidt det virker eller ej, men om hvorvidt tweaks som ikke umiddelbart kan måles, kan have nogen indflydelse på lyden eller det drejer sig om indbildning.
Det jeg synes det er kedeligt, er tendensen til at forsøge at latterligtgøre den part man er uenig i, istedet for at forholde sig objektivt til de synspunkter modparten har.
Sov godt.
|
|
|
Problemet med dette tweak er, at det er så absurd, at de fleste rationelt tænkende mennesker har afskrevet det på forhånd. På den baggrund kan det vel næppe undre, at ingen gider at forholde sig "objektivt" til det. De færreste vil ligeledes gå ind i en seriøs diskussion de mulige konskevenser ved at springe ud foran et tog. Når man på forhånd kan regne resultatet ud, er behovet for diskussion jo ikke rigtig til stede. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt om healing: (OT)
Min farmor fik da hun var blevet 70 svære kroniske rygsmerter. En healer blev indkøbt og skaffede hende kobber og
magnet armbånd og magnet madras. Der blev undersøgt for jordstrålernes forløb i huset, og møbleret om.Der blev
nedgravet en kobberspole rundt om hele matriklen. Spolen blev tilkoblet en kontrolboks, og efter en arbejdsdags målinger
blev kontrolboksens potentiometer og justeringsknap finjusteret. Prisen blev beskedne 4000 kr. (tilbage i starten af 90erne)
en del penge for en folkepensionist.
Min farmor havde det stadig skidt, men hvad pokker skulle hun dog gøre.
Nogle år senere viste det sig at hun havde svær knogleafkalkning pg.a knuder i biskjoldbruskkkirtlerne. Smerterne skyldtes
brud på rygsøjlen. Kontrolboksen blev åbnet af min farfar. Potmeteret var ikke forbundet til noget. Skrueknappen havde en
lille stavmagnet pålimet.
Hvis tweaks virkelig skal virke, skal de have en fysisk eller elektrisk eller akustisk effekt. Også selv om de ikke endnu kan
måles. Rent fup virker ikke.
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent fup kan godt virke (placebo), men ikke altid. Det giver jeg dig fuldstændig ret i. Køber man dette armbånd, vil nogle sikkert opleve forbedringer, men det vil ikke skyldes armbåndet... __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan godt blive lidt træt af folk der hovedløst forsvare overnaturlige tweaks, ikke netkabler og den slagt(der kan være noget om snakken), men ting som åbenlyst er fup - Ting der ændre molekylerne i luften, dimser du kan stille på dit anlæg med kæmpe forbedring. Erkend at denne branche, som så mange andre, er fuld at skrupelløse fidusmagere, som vil franarre dig dine penge.
En anden ting jeg tit undre mig over er at - Det skal være dyrt før det er godt. Der er ikke for 5 kr. materialer i de armbånd, men blev de solgt for en flad 20´er ville ingen tro der var noget om snakken. Det samme er gældende med Hifiklubbens vt feet fra valhalla - samme type svampegummi anvenves i stanseforme (og det virker på hifi det er testet), men nok til en anden kvadratmeterpris. Igen kunne det købes for 10 kr. er det sikkert ikke så godt som hvis det kostede 300 kr.
mvh.
Lasse
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man vil møde mange smil fra sine omgivelser, og det er jo meget positivt.
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonzo skrev:
| jeg kan godt blive lidt træt af folk der hovedløst forsvare overnaturlige tweaks, ikke netkabler og den slagt(der kan være noget om snakken), men ting som åbenlyst er fup - Ting der ændre molekylerne i luften, dimser du kan stille på dit anlæg med kæmpe forbedring. Erkend at denne branche, som så mange andre, er fuld at skrupelløse fidusmagere, som vil franarre dig dine penge... |
|
|
Mon ikke, der også er nogen der er træt af de stok konservative mennesker, der afviser alle ukendte produkter med henvis til placebo effekt og ikke dokumenteret effekt. Sjovt nok, så er denne skare slet ikke interesseret i at deltage i lytteseancer mm. når det kommer til stykket. Men de er til gengæld gode til at råbe op i en debat __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne jo også bare investere et par 100 $ i den her .... den kurerer bare ALT - mind, body and soul!
http://www.lifetechnology.org/teslashield.htm
... og så lyder det jo meget videnskabeligt med sådan et Tesla Skjold!
The Tesla Shield™ Represents The Synergy Of Futuristic Free Energy Tesla Technology With Contemporary Holistic Healthcare

__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
LeUneBete Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Cujo
Bruger siden: 17 November 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg spiller klart bedre i denne måned Fordi jeg har et juletræ at stå 2½ meter fra anlægget og der har juletræs-lyskæderne åbentbart en positiv indvirkning på lyden Alt står langt klarere og meget mere åbent selv når juletræs-lyskæderne er slukket
Min cd-afspiller spiller også cd´erne uanset hvad vej de lægges i
Iøvrigt havde jeg 8 rigtige i lotto i søndags
Og når det er dårligt vejr så tager jeg en UFO på arbejde
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Patients often react very positive on these rings."
"It has partly to do with mental blockades."
Undskyld mig, men det er bare så godt formuleret!!!
PS. Janils, det var interessant at høre lidt nærmere om den gamle professor og hans syn på verden. Tak for det.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder stadig på den vil fungere perfekt som cockring men får jo den tilpasset efter tykkelsen.
Om den gør dig gladere og fjerner dine mentale problemer? Tja nogle tror på healing andre tror på bibelen. Men at et seriøst hifi kabel firma laver et armbånd som de påstår har helende egenskaber er fuldstændigt utroværdigt, men det siger vel ligeså meget om hele hifibranchen generelt om at al deres snak om specs. ny teknologi at meget er det bare er salgsfis. 
Og det bliver da ikke bedre af at manden fra et respekteret firma tror på sorte huller og heksekunst, ja hvad mon han ikke kan finde på? Hypotetisk - Lave kabler som vil kortslutte vores anlæg, hvis en hekseprofeti siger at hifi er dårligt og vil få jorden til at gå under?
Men som sagt det siger ligeså meget om branchen og dens kunder, produkter vil ligesom religioner ikke eksisterer uden folk støtter op omkring dem.
Så ved første tanke undre det mig at der er nogle som forsvarer dette produkt på et dansk forum, men alligevel folk med hifi interesser er nemme at overbevise og er åbenbart også nemme at overbevise ifht andre produktyper. Men må indrømme dette er det mest ekstreme tweak jeg har set til dato fra en hifi producent, men mon ikke det er det ultimativeste tweak i verden ??
JEG SÅ JULEMANDEN I GÅR FLYVE AFSTED I SIN KANE OG MINSANDTEN OM HAN IKKE SMILTE OG RÅBTE AT HANS SOMMERDEPRESSION VAR OVRE FORDI HAN HAVDE FÅET ET HEALTH RING FRA VDH.
Hvad virker mest utroværdigt i min historie? Julemanden eller at han er blevet helet fra et armbånd fra en kabel producent? 
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Gonzo skrev:
| jeg kan godt blive lidt træt af folk der hovedløst forsvare overnaturlige tweaks, ikke netkabler og den slagt(der kan være noget om snakken), men ting som åbenlyst er fup - Ting der ændre molekylerne i luften, dimser du kan stille på dit anlæg med kæmpe forbedring. Erkend at denne branche, som så mange andre, er fuld at skrupelløse fidusmagere, som vil franarre dig dine penge... |
|
|
Mon ikke, der også er nogen der er træt af de stok konservative mennesker, der afviser alle ukendte produkter med henvis til placebo effekt og ikke dokumenteret effekt. Sjovt nok, så er denne skare slet ikke interesseret i at deltage i lytteseancer mm. når det kommer til stykket. Men de er til gengæld gode til at råbe op i en debat
|
|
|
Hej Chr.R
Dette kommer nok til at skure lidt i dine øre, og vil nok kunne fortolkes som arrogant, men med en naturvidenskabelig baggrund er der grænser for, hvad jeg vil stille op til og tro på. Hvis du læser hvad jeg skriver, så afskriver fx. ikke fx. indvirkning af netkabler, da der kan være en videnskalbelig forklaring på eventuelle forskelle - afskærmning mm. Jeg havde intet mod at deltage i lytteseancer, når bare det har hold i noget virkeligt.
Vi bliver sgu da kollektivt til grin, når producenterne har held med at markesføre denne type produkter. Udeforstående (læs ikke hifi entusiaster) vil sætte os i samme bås som kunder hos aura healere, numerologer og andre platugler.
Naturvidenskaben har frembragt de anlæg som vi alle ynder at høre musik på. Skal vi ikke stole på, at dette er det ypperste, i stedet for at ty til voodoo. Hvis du ønsker en forbedring så hør det live 
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weissbier skrev:
Rent fup kan godt virke (placebo), men ikke altid. Det giver jeg dig fuldstændig ret i. Køber man dette armbånd, vil nogle sikkert opleve forbedringer, men det vil ikke skyldes armbåndet... |
|
|
det kan simpelthen ikke siges bedre end dette :)
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
at armbåndet så til gengæld har en psykologisk (placebo) effekt er jeg slet ikke i tvivl om, og slet ikke til en org. pris på 750 kroner! (det burde man kunne få en absorbant eller to for, og nok med et noget større positiv indvirkning på lytterummet).
|
|
|
Dette er uden tvivl det mest intelligente der er sagt i denne tråd. Få styr på jeres lytterum før I smider kilokroner efter tvivlsomme tweaks.
|
| Til top |
|
| |