| Forfatter |
|
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dire Straits - Brothers in arms - DTS udgaven er vist nok i 5.1
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
julle.p Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Super :-)
Jeg har som sagt installeret Winamp codec og sagt den skal bruge spdif, og valgt dts... Men Winamp kan stadig ikke afspille. Det er stadig blot statisk støj :-(
__________________ Mvh. Alex
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Julle.P: Det var dig jeg hentød til skulle smide et link ja. Hvis du kun har et enkelt nr. går jeg ud fra det er downloadet?
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
julle.p skrev:
Okay. Super :-)
Jeg har som sagt installeret Winamp codec og sagt den skal bruge spdif, og valgt dts... Men Winamp kan stadig ikke afspille. Det er stadig blot statisk støj :-(
|
|
|
Er det støj på din receiver også? __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 05 December 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://img48.imageshack.us/img48/9017/ac31er9.jpg Din ac3 filter settings burde se sådan her ud. Så burde den sende DTS signalet direkte videre til din fortærker.
Problemet med DTS/DD signaler på en pc er at de skal læses rigtigt fra dvd'en og så sendes via spdif til forstærkeren pakket på den rigtige måde. Hvilket er noget de færreste lydkort kan finde ud af på egen hånd. De fleste afspillere decoder bare signalet og sender det til de 5.1 analoge udgange. Derfor AC3filter skal bruges __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
julle.p Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er også støj på receiveren.
Tak Ney_. Det vil jeg lige prøve i morgen og så vender jeg lige tilbage :-)
|
| Til top |
|
| |
julle.p Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg prøvet at indstille efter dit link, men der kommer stadig kun statisk støj ud :-S   Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre... Det er da utroligt det skal være så besværligt når det virker med en film!!
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
julle.p Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar.
Jeg har nu hentet nogle test-filer fra dit link, men det hjalp desværre ikke.
Jeg har prøvet de forslag de er kommet med op det forum du linker til, undtagen at skifte version. Den sidste post i tråden hjælper det ikke på nemlig... :-S
Et DD-signal kan jeg slet ikke få til at virke, men DTS-signalet kan jeg få ud fra de to fronthøjtallere ved at vælge 5.1, hvor den burde stå på A/52 over S/PDIF....
I PowerDVD kommer der blot statisk støj på begge filer...
Winamp opfører sig på samme måde som PowerDVD... Her har jeg desuden prøvet at sige View file info. Der popper nu et lille vindue op hvor der står Signed 16 bit PCM. 2 Channel(s). 44100 Hz.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
julle.p skrev:
Tak for dit svar.
Jeg har nu hentet nogle test-filer fra dit link, men det hjalp desværre ikke.
Jeg har prøvet de forslag de er kommet med op det forum du linker til, undtagen at skifte version. Den sidste post i tråden hjælper det ikke på nemlig... :-S
Et DD-signal kan jeg slet ikke få til at virke, men DTS-signalet kan jeg få ud fra de to fronthøjtallere ved at vælge 5.1, hvor den burde stå på A/52 over S/PDIF....
Winamp opfører sig på samme måde som PowerDVD... Her har jeg desuden prøvet at sige View file info. Der popper nu et lille vindue op hvor der står Signed 16 bit PCM. 2 Channel(s). 44100 Hz.
|
|
|
Hør nu her kammerat!! Jeg tror at problemet skyldes dig!  Først bliver jeg nødt til at vide hvilken receiver du har! Der efter kan vi hjælpe dig med at sætte receiveren op, hvis du da overhovedet bruger en receiver?!?!?!?! PS. Sæt alle dine ac3 indstillinger tilbage til default. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
julle.p Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal forresten huske at vælge (Default) Direct Sound device som output i dit afspiller program! Er ikke altid dette er default. Og hvis du kører vista kan det måske hjælpe at gå ind i lydindstillinger og vælge digital udgang som default.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
julle.p Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører XP, men har jo været inde og pille i lydinstillingerne => se de to billeder jeg har uploadet... Jeg _tror_ ikke jeg har har valgt "(Default) Direct Sound", men det kommer vel også an på hvilken afspiller man benytter Har det noget med denne indstilling at gøre?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fået noget som helst "forståeligt" lyd ud af receiveren på noget tidspunk mens du afspillede dts wav?
Har du en fysisk dvdafspiller?
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
julle.p Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, som jeg skrev for lidt siden:
julle.p skrev:
Et DD-signal kan jeg slet ikke få til at virke, men
DTS-signalet kan jeg få ud fra de to fronthøjtallere ved at vælge 5.1,
hvor den burde stå på A/52 over S/PDIF [i VLC]....
Winamp
opfører sig på samme måde som PowerDVD... Her har jeg desuden prøvet at
sige View file info. Der popper nu et lille vindue op hvor der står
Signed 16 bit PCM. 2 Channel(s). 44100 Hz.
|
|
|
Desuden får jeg også 5.1 lyd når jeg sætter en film i. Ja jeg har også en dvd-afspiller, men er lidt usikker på om den er tilsluttet sourrond, da jeg aldrig benytter den :-) Men du tænkte måske på, at brænde det ned på en skive?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
julle.p skrev:
Ja, som jeg skrev for lidt siden:
julle.p skrev:
Et DD-signal kan jeg slet ikke få til at virke, men
DTS-signalet kan jeg få ud fra de to fronthøjtallere ved at vælge 5.1,
hvor den burde stå på A/52 over S/PDIF [i VLC]....
Winamp
opfører sig på samme måde som PowerDVD... Her har jeg desuden prøvet at
sige View file info. Der popper nu et lille vindue op hvor der står
Signed 16 bit PCM. 2 Channel(s). 44100 Hz.
|
|
|
Desuden får jeg også 5.1 lyd når jeg sætter en film i.
Ja jeg har også en dvd-afspiller, men er lidt usikker på om den er tilsluttet sourrond, da jeg aldrig benytter den :-) Men du tænkte måske på, at brænde det ned på en skive?
|
|
|
Præcis. Hvis du sætter et coax kabel eller optisk kabel mellem dvd afspilleren og din receiver, er jeg 95% sikker på at du får forståelig lyd. Jeg testede lige selv, og det så tilsyneladende ud til at winamp ikke vil virke efter din og min hensigt. Dog har jeg fundet en avanceret løsning på dit problem som jeg er ret sikker på vil virke. Jeg vender lige tilbage om lidt igen, når jeg har testet andre teorier. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
julle.p Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige prøvet at brænde det ned på en cd (brændt som data-cd). Min dvd-afspiller var koblet til min receiver vha 6 ledning, for hver kanal. Da kom lyden ud af alle højtallere.
Så prøvede jeg at skifte til coax kabel, og så meldte forstærkeren blot om Decoder Error.
I ingen af tilfældende så det ud som om, at hverken dvd eller receiver havde forstået det var et 5.1 signal - der lyser normal en blå lampe (både på dvd og receiver).
Ved at benytte de 6 kabler lyser dvd'en normalt når der er 5.1 signal, og ved at benytte coax lyser normalt både dvd og receiver.
:-S
Jeg prøver nu at brænde cd'en som audio-cd.
|
| Til top |
|
| |
julle.p Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu prøvet at brænde den som audio-cd og resultatet er det samme...
DVD-afspilleren opdager i begge tilfælde, at det er en CD i dts, men ikke rigtig at det er i 5.1.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
julle.p skrev:
Jeg har nu prøvet at brænde den som audio-cd og resultatet er det samme...
DVD-afspilleren opdager i begge tilfælde, at det er en CD i dts, men ikke rigtig at det er i 5.1.
|
|
|
Måske skulle du snart begynde at indse, at det nummer du så gerne vil have i surround IKKE er indspillet i surround.  Hvis der kom stereo ud af resultatet, og både dvd og receiver så det som dts, kunne det måske være fordi det er meningen at det skulle være stereo??!! DTS betyder IKKE nødvendigvis surround sound. JEg prøver lige at nævne for dig igen, at din receiver HAR indbyggede funktioner, som deler lyden ud på alle tilsluttede kanaler!.... Læs evt. manualen.?! Og jeg må altså også lige spørge om hvorfor du vil høre musik i surround sound? Er det for at kunne blære dig over for vennerne?  Er der fordi du mener/tror at det lydder bedre end almindelig stereo? Eller er bare fordi man "kan"? Jeg tror du skal til at læse op på manualen til receiveren og andre indstillinger, så du kan eliminere evt. selvforskyldte fejl. Jeg siger det ikke for at være en dum skid, men for at hjælpe dig videre.  Det virker lidt som om du bare fare ud og vil en helt masse med dts lyd og surround, men du ved ikke hvordan din receiver virker, eller hvad den kan.  __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
julle.p Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
De numre jeg har brugt ved jeg er i DTS surround. Men bare for at eliminere den fejl brugte jeg også to numre fra den radio-station som ZuluDK linkede til. Så efter du mindede mig om det første gang, at DTS ikke nødvendigvis er i surround, er jeg bestem blevet opmærksom på det efterfølgende... Grunden til jeg gerne ville høre musik i surround var bare for at prøve. Når nu man har udstyret kunne det da være sjovt... Men det er vel også en fin nok grund????
Dan R. Hansen skrev:
| Det virker lidt som om du bare fare ud og vil en helt masse med dts lyd
og surround, men du ved ikke hvordan din receiver virker, eller hvad
den kan. |
|
|
Arg.. Så'n synes jeg nu ikke jeg har opført mig. Jeg har stillet et reelt spørgsmål og posted alskildelige billeder for at vise hvad jeg gør, og at jeg rent faktisk gør de forslag i kommer med. Jeg har haft forstærkeren i en del år efterhånden så er ved at have styr på den. I det link jeg har angivet til forstærkeren står der da også: "Dolby® Digital / DTS-dekoder". Jeg skal blankt erkende at jeg ikke ved noget om DTS og hvordan signaler i DTS er kodet... Men det er også lidt ud over manualen :-) Men jeg vil også sige, at jeg er ved at droppe ideen... Jeg synes blot det kunne være sjovt at høre musik i fuld surround til en forveksling. Alle der har bidraget med hjælp og forslag: Tusind tak for jeres tid! __________________ Mvh. Alex
|
| Til top |
|
| |