| Forfatter |
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimroper skrev:
Helt nede på jorden betyder det at alle frekvenser kommer igennem kablet på samme tid. |
|
|
Gjorde de ikke det i forvejen?
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sker ikke på nogen kabler, medmindre man laver fasekorrektion.
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
| Nu er jeg ikke så klog som dig selv om jeg både har været radioamatør i mine yngere dage og tidlige har papir på at jeg er elektronikmekanikker, og heller ikke har en dentist som kan lave et røngten af boxen til dokumentaion, men newer mind, det vi fjernede de bokse fra de Mit 4 var som sagt indstøbt i mørk epoxy og for at koiegire dig så det ud til at det var en spole de var indsat i imellem ledningerne til hig out og over den spole lignede det et rc led som var parelt med spolen |
|
|
Her kunne man jo have ønsket sig et billede, da det siger mere end 1000 ord  Mere så vi kunne se hvad der var i det.
Serritzlev skrev:
kald det hvad du hvil jeg siger bare at det var i signalvejen og utroligt dårligt lavet det man kalder FUSK men hvad det var jo i en boks so dem der har postet penge i kablerne ikke kan se hvordan man skovler penge ind på køkenbords arbejde, envidere har min søn stadig det epoxy klodser som vi fjernede fra boxsen,
|
|
|
Så er det jo nemt lige at tage et billede så vi andre kan se hvad der er i de klodser
Serritzlev skrev:
jeg skal ikke kunne sige hvad der er i mine Mit Terminator 2 kabler da de som sagt ikke er skrællet lige som min søns Terminator 2 vi skrællede kun det sæt der ikke var i brug alså et terminator 4 sæt og hvis man ser på hvormeget de har gjordt ud af både printet på deres hjemmeside er det for mig stadig at se i signalveje der er en spole lige som det andet pasive komponenter jo noget får man da for pengene om det er salgs treks eller ej det koster jo en herregård |
|
|
Hvis man skal tage en diskussion om hvad der er for komponenter og hvad tingene så skal koste så kan vi da godt det. Men det var nu ikke lige det vi snakkede om.
Serritzlev skrev:
og ikke noget for min tegnedreng lige som Mit jo har mistet en masse anselse i usa med den omtalte retsag og media univitiset 700 MIL usd er ikke sådan at spøge med da kablerne ikke virker i deres nætværk, søg på google og læs mere har desvære ikke billeder og links beklager. |
|
|
Nu ville jeg nødig virke sur og tvær, men det ville være rart hvis du lige postede links så man havde en chance for at se præcist hvad du refererer til. Jeg har ved lidt googling ikke lige kunnet finde noget som helst om det - så hvis du har et link hvor jeg kan læse om det så ville jeg da blive glad.
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
Mit jo har mistet en masse anselse i usa med den omtalte retsag og media univitiset 700 MIL usd er ikke sådan at spøge med da kablerne ikke virker i deres nætværk, søg på google og læs mere har desvære ikke billeder og links beklager. |
|
|
Jeg forstår ikke helt om det er MIT universitetet som du mener ?
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Serritzlev skrev:
| Glem det da det er spild af resourser |
|
|
Elegant måde at undvige på - men jeg ved ikke lige hvor mudderet er smidt, jeg synes bare det ville være fint med links og billeder istedet for snakke om en retssag som jeg ikke lige kan finde på nettet. Ja det har jeg jo linket til tidligere i tråden, Bruce Brisson har lavet en DIY side, jeg ved ikke hvorfor du synes det er så slemt at boksen ikke er transparent ?
Serritzlev skrev:
| Nu har der være smidt nok med muder her i dette emne så skal vi ikke stoppe nu da ingen har billede eller en viden om hvad der nu en gang er de bokse vi kan kun gætte samt gisne om det i tiden frem over, ved kun at jeg ikke bruger flere penge på MIT kabler, jo mine YYW er bedre i topen end Termanitor 2 beklager hørt med mine ørere og mine højtalere & elektronik. |
|
|
Jamen det er da super at du synes dine kabler er bedre til din elektronik, det er jo det som det hele handler om - jeg har bare svært ved at se hvor der er kastet mudder andet end jeg godt kunne tænke mig billeder og links, specielt når du skriver om en retssag hvor MIT taber 700 mill dollars ?
Men ellers så God jul og godt nytår 
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimroper skrev:
| Det sker ikke på nogen kabler, medmindre man laver fasekorrektion. |
|
|
hvad er fasedrejet på et alm. kabel - sådan i μs 20kHz ift. 20Hz?
Standardsvaret i kabeldiskussionen: kabler betyder ikke ret meget. Der er en kendt og bevist forklaring på oplevede forskelle: placeboeffekten. Så
er der en hel masse ukendte forklaringer. Jeg bruger Occam´s ragekniv og vælger den kendte forklaring.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi ikke stoppe mens legen er god, for vi får vist ikke fat i den faktuelle viden som flere ønsker
Men skuffende at opleve endnu engang at en distributør svigter det produkt som firmaet eller er sat i verden for at repræsentere. Desuden forstår jeg slet ikke at der er en bruger adgang til en åben MIT boks, men alligevel værger sig mod at poste et billed  __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimroper skrev:
| Det sker ikke på nogen kabler, medmindre man laver fasekorrektion. |
|
|
Det er sgu ikke rumforskning vi har med at gøre her, det er et f**** kabel som skal lede en strøm fra A til B. Det er faktisk uhyre simpelt og der er ingen grund til at gøre det mere indviklet end det er, og det lægges der heller ikke skjul på i alle andre brancher END hifi branchen, for der er folk åbenbart villige til at leve af kiks og vand i månedsvis for at få råd til disse guddommelige hifi komponenter som er hævet over de fysiske love. Lidt sund fornuft er en sjældenhed i hifi miljøet, hvornår mon det kommer på mode at bruge hovedet?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| ...Standardsvaret i kabeldiskussionen: kabler betyder ikke ret meget. Der er en kendt og bevist forklaring på oplevede forskelle: placeboeffekten... |
|
|
Det er direkte usandt!
Der er IKKE foretaget nogen undersøgelser af kabler der giver dig belæg for dette udsagn. Og dit udsagn om at "man" ikke tillæger kabler en betydning, der er flere direkte uenig med dig i. Desværre er den endegyldige test der kan be- eller afkræfte kabler indvirkning, ikke gennemført (endnu). __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
jazzman skrev:
| ...Standardsvaret i kabeldiskussionen: kabler betyder ikke ret meget. Der er en kendt og bevist forklaring på oplevede forskelle: placeboeffekten... |
|
|
Det er direkte usandt!
Der er IKKE foretaget nogen undersøgelser af kabler der giver dig belæg for dette udsagn. Og dit udsagn om at "man" ikke tillæger kabler en betydning, der er flere direkte uenig med dig i. Desværre er den endegyldige test der kan be- eller afkræfte kabler indvirkning, ikke gennemført (endnu). |
|
|
Så er det jo heldig at du LIGE NU har muligheden for at vinde 1 million $ for det er der en amerikaner der er villig til at udlevere til den som KAN høre FORSKEL.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Chr. R. skrev:
jazzman skrev:
|
|
Det er direkte usandt!
Der er IKKE foretaget nogen undersøgelser af kabler der giver dig belæg for dette udsagn. Og dit udsagn om at "man" ikke tillæger kabler en betydning, der er flere direkte uenig med dig i. Desværre er den endegyldige test der kan be- eller afkræfte kabler indvirkning, ikke gennemført (endnu).
|
|
|
Så er det jo heldig at du LIGE NU har muligheden for at vinde 1 million $ for det er der en amerikaner der er villig til at udlevere til den som KAN høre FORSKEL.
|
|
|
Det har nu alle 
Men det er nu ikke det der debatteres i denne tråd. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg jo nedgjort alt det snak om ingenting der har været tidligere, så jeg synes også det ville være passende hvis jeg selv kom med et såkaldt fornuftigt indspark og eventuelt afmystificerer alt det vrøvl det ofte bliver sagt her inde. For at kaste lys over dette omtalte "fase-korrektionsfilter". Lavede jeg en måling af mit egent YYV kina-kabel som jeg udelukkende har købt pga. udseende og gode bananstik og selvfølgelig en pris som jeg ikke kunne lave det bedre til selv.  Den sorte kurve er impedans, den røde er fase. Det største fasedrej der findes på målingen er ved ca. 3kHz og er på ca. 11grader. Hvis man undersøger dette yderligere, betyder det at 3khz og området rundt om er ca.   0,0000101 sekunder forsinket iforhold til resten af frekvensområdet ( Det tror jeg godt jeg kan leve med). Det er altså langt mindre end den tidsforskel du hører på diskanten i forhold til mellemtonen hvis bare du sidder 10cm højere oppe end du plejer.
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
| Det er sgu ikke rumforskning vi har med at gøre her, det er et f**** kabel som skal lede en strøm fra A til B. |
|
|
Jamen dog hvis det er så simpelt så er det jo bare med at købe den billigse NKT i smække den i numsen af forstærkeren og hen til højttaleren.
kappen skrev:
Det er faktisk uhyre simpelt og der er ingen grund til at gøre det mere indviklet end det er, og det lægges der heller ikke skjul på i alle andre brancher END hifi branchen, for der er folk åbenbart villige til at leve af kiks og vand i månedsvis for at få råd til disse guddommelige hifi komponenter som er hævet over de fysiske love. Lidt sund fornuft er en sjældenhed i hifi miljøet, hvornår mon det kommer på mode at bruge hovedet?
|
|
|
Måske er det ikke så enkelt som du nu vil gøre det til ?
Der er nu en del forskning indenfor fasekorrektion og transmission af signaler, men hvis man er ligeglad så er det jo også godt.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimroper skrev:
kappen skrev:
| Det er sgu ikke rumforskning vi har med at gøre her, det er et f**** kabel som skal lede en strøm fra A til B. |
|
|
Jamen dog hvis det er så simpelt så er det jo bare med at købe den billigse NKT i smække den i numsen af forstærkeren og hen til højttaleren.
|
|
|
tjah, der er jo nok en grund til at der ikke er nogle indspilningsstudier der kører med hifi kabler... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
kimroper skrev:
kappen skrev:
|
|
|
|
|
tjah, der er jo nok en grund til at der ikke er nogle indspilningsstudier der kører med hifi kabler...
|
|
|
Måske den samme grund som gør at de mikser i "fantastisk" kvalitet ?
Vi kan jo tage den seneste Metallica plade frem som et glimrende eksempel 
Så at tro studier ligefrem gør alt for lyden er måske ikke den bedste ide.
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare lige for at vise at der er nogen som bruger MIT kabler
Skywalker studios har dem, se her
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu skal det vist også lige med til historien at Skywalker studio i alle, undtagen A studiet, kun har sponsoreret grej. Det er der intet odiøst i, det er snarere reglen end undtagelsen, selv Abbey Road er blevet sponsoreret med udstyr. Det er desværre udtryk for at de ikke selv har råd, og at deres økonomi er stram.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |