Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 02:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvad er der i et MIT kable’s box (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 December 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Øv øv. Importøren ønsker ikke at deltage her i debatten, og der henvises i stedet til besøg hos en navngiven forhandler samt et par hjemmesider for mere info

Jeg føler mig desværre ikke stærk nok klædt på (teoretisk), til at opsøge forhandleren og efterfølgende videregive al den ønskede information her i tråden samt svare på evt. efterfølgende spørgsmål. Hvis der er andre der ønsker at tage denne udfordring op, så ser jeg stadigvæk frem til en konstruktiv debat om disse MIT kasser.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 December 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Øv øv. Importøren ønsker ikke at deltage her i debatten, og der henvises i stedet til besøg hos en navngiven forhandler samt et par hjemmesider for mere info

Jeg føler mig desværre ikke stærk nok klædt på (teoretisk), til at opsøge forhandleren og efterfølgende videregive al den ønskede information her i tråden samt svare på evt. efterfølgende spørgsmål. Hvis der er andre der ønsker at tage denne udfordring op, så ser jeg stadigvæk frem til en konstruktiv debat om disse MIT kasser.

Hvis man, som jeg, er lidt skeptisk overfor den slags hokus pokus, kunne man måske godt få den tanke at det lige netop er den reaktion de ønsker at opnå. Jeg mener, hvorfor sender de et billede af et digitalkabel når tråden handler om højttalerkabler. Er det fordi det gør det lettere for dem at tale hen over hovedet på folk når man taler avanceret digitalteknik end når man taler om et simpelt højttalerkabel. Eller har du bedt om et billede af netop dette kabel ?

Bortset fra det er der nu heller ikke noget i den viste boks der forklarer hvorfor 1m af dette kabel koster 16.500,- kr.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 December 2008 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Hvis man, som jeg, er lidt skeptisk overfor den slags hokus pokus, kunne man måske godt få den tanke at det lige netop er den reaktion de ønsker at opnå. Jeg mener, hvorfor sender de et billede af et digitalkabel når tråden handler om højttalerkabler. Er det fordi det gør det lettere for dem at tale hen over hovedet på folk når man taler avanceret digitalteknik end når man taler om et simpelt højttalerkabel. Eller har du bedt om et billede af netop dette kabel

Jeg har ikke bedt specifikt om dette billede, men har bl.a. spurgt importøren om der ikke kunne fremskaffes et billede af en åben MIT boks. Det billede jeg her har modtaget har jeg desuden efterfølgende opfordret importøren til selv at poste her i tråden.

Den billede fil jeg har modtaget, er navngivet "ma_x_opened_low.jpg". Hvilken type kabel der drejer sig er jeg ikke helt sikker på, så derfor havde jeg også gerne set importøren og/eller forhandleren forklare sig nærmere her i tråden.  

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 28 December 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Jeg har ikke bedt specifikt om dette billede, men har bl.a. spurgt importøren om der ikke kunne fremskaffes et billede af en åben MIT boks. Det billede jeg her har modtaget har jeg desuden efterfølgende opfordret importøren til selv at poste her i tråden.

Den billede fil jeg har modtaget, er navngivet "ma_x_opened_low.jpg". Hvilken type kabel der drejer sig, derfor havde jeg også gerne set importøren og/eller forhandleren forklare sig nærmere her i tråden.  

Okay, så kan de selvfølgelig ikke vide hvad vi debatterer her, og det forklarer hvorfor de har sendt et forkert billede. Det billede de har sendt er af dette kabel :

http://www.mitcables.com/pdf/oracle_ma_dIg_lit.pdf

Jeg mener dog stadig at det ville være bedst at holde debatten til det nævnte højttalerkabel.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 December 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Jeg "tør" vel godt poste billedet, men der må andre eksperter på banen for at forklare, henvise osv.

Billedet viser en åben MA_X boks.

Hm og det skal lyden nu igemmen ??.

Har hørt alle deres top kabler og det er vel op til en selv og synes sådan et setup er de 500k det løber op i.

Til top Vis jesper ø j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper ø j

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 December 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

jesper ø j skrev:
Chr. R. skrev:

Jeg "tør" vel godt poste billedet, men der må andre eksperter på banen for at forklare, henvise osv.

Har hørt alle deres top kabler og det er vel op til en selv og synes sådan et setup er de 500k det løber op i.

Billedet er af deres digitalkabel.

Jeg gad godt se hvad det gør ved den digitale firkantkurve, hvis nogen har et oscilloskop-foto af det.

Hvorfor ikke bare vælge den ideelle indstilling, med lavest mulig jitter og højest mulig båndbredde?

Nå - men mht hvad der er inde i deres box på højttalerkablerne, er det vist en modstand og en kondensator, på de billige versioner. Der har været postet et foto af det her på forum, men at finde det igen, er nok ikke let.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 28 December 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
jesper ø j skrev:
Chr. R. skrev:

Billedet er af deres digitalkabel.

Jeg gad godt se hvad det gør ved den digitale firkantkurve, hvis nogen har et oscilloskop-foto af det.

Hvorfor ikke bare vælge den ideelle indstilling, med lavest mulig jitter og højest mulig båndbredde?

Nå - men mht hvad der er inde i deres box på højttalerkablerne, er det vist en modstand og en kondensator, på de billige versioner. Der har været postet et foto af det her på forum, men at finde det igen, er nok ikke let.

Ja har da af dem jeg har ejet.

Det er mange år siden vi var det igennem på news.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 December 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Kan du evt. poste de forhandlere man kan snakke med? Jeg vil om ikke andet gerne høre historien fra dem der burde være eksperter på området.

signalet/strømmen skal fra a til b, og gør det på et splitsekund, jeg må indrømme at jeg stiller mig lidt skeptisk overfor at man begynder at ændre/korrigere på det midt i det hele. jeg er dog nysgerrig nok til at jeg gerne vil efterprøve (det bliver dog nok lidt svært da man næppe kan skaffe eks. mit ht kabel med og uden den berømte boks)

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 December 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
Kan du evt. poste de forhandlere man kan snakke med? Jeg vil om ikke andet gerne høre historien fra dem der burde være eksperter på området...

Jeg er blevet henvist og også fået svar fra AB Audio: "...Jeg har været med til at sælge MIT kabler de sidste 15 år, og jeg ved en hel del om teknologien bag...Kig ned, eller ring en tur, så tar vi en snak..." 

Håber du eller en anden er frisk på et besøg

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Okay, så kan de selvfølgelig ikke vide hvad vi debatterer her, og det forklarer hvorfor de har sendt et forkert billede.

Jeg startede med at sende importøren et link til denne tråd:

"...I forbindelse med en diskussion omkring MIT kabler på HIFI4ALL, så håber jeg at PS Audio, i egenskab af repræsentant for MIT, vil være behjælpelig med at komme med de fornødne oplysninger. Debatten omkring MIT kabler kan læses her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=70171&P N=1 "

og efterfølgende:

"...Sådan som jeg læser debatten, så ønskes der svar på:

• Hvad er idden med disse "bokse", og gerne bedre oplyst end den ikke særlig præcise tekst på MIT's hjemmeside
  • Hvad er der i disse "bokse", og gerne med billeddokumentation
  • Laves der flere forskellige typer "bokse" 

..."

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Sendt: 29 December 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

jeg har selv T2 og havde hele boksen hjemme den gang fra fredgaard - og ud fra lyden på de forskelige kabler endte jeg T2-

men lige et øgeblik jeg tager da lige en hobby kniv og skære den op -  var det 6000 kr jeg gav i sin tid for det så måske ikke lige , men skaf et set andre kasser som er lige så pæne - så ok , så får den kniven

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

´lidt info.

Jeg er MIT fan så det batter, så jeg vil forsøge og kortlægge for Jer hvad de bokse gør sener. Men her en kort video.

http://www.youtube.com/watch?v=CInxJD3zUuw

tager lige noget info frem og får det gået igennem, også vil jeg komme med en konklusion til Jer senere. Men de bokse virker. Har prøvet og klippe dem af og der forsvandt lydbilleder og ro´en samt deffinationen i ALT stotset.

Mere info senere

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

´lidt info.

Jeg er MIT fan så det batter, så jeg vil forsøge og kortlægge for Jer hvad de bokse gør sener. Men her en kort video.

tager lige noget info frem og får det gået igennem, også vil jeg komme med en konklusion til Jer senere. Men de bokse virker. Har prøvet og klippe dem af og der forsvandt lydbilleder og ro´en samt deffinationen i ALT stotset.

Mere info senere

det var så en ret sløv start.. .. jeg er selv lidt fan af mit og har et set mit tm2

men jeg vi se hvad der er inde i og .. hvordan kan vi gøre det bedre , så vi kan spare lidt penge...

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
. Har prøvet og klippe dem af og der forsvandt lydbilleder og ro´en samt deffinationen i ALT stotset.

Mere info senere

Har du prøvet at a/b teste eller ladet en uvildig lytte? ens egne forventninger kan ofte påvirke resultaterne.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
kennethjensen skrev:
. Har prøvet og klippe dem af og der forsvandt lydbilleder og ro´en samt deffinationen i ALT stotset.

Mere info senere

Har du prøvet at a/b teste eller ladet en uvildig lytte? ens egne forventninger kan ofte påvirke resultaterne.

Kan da afsløre at der kommer en "uvildig" forbi Kenneth i den nærmeste fremtid, nemlig mig

Men først er det planen, at vi sammen skal en tur forbi AB Audio her i den kommende uge.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

´lidt info.

Mere info senere

Grunden til at de lyder dårligt uden boks er sku da fordi det noget billigt kobber der anvendes, det er nok det boksen kompensere for.

Bortset fra det har jeg selv været Mit fan for en del år tilbage, indtil jeg skiftede til Kimber og det har jeg ikke fortrudt, der er kommet meget mere musik forståelse og timing ud af det, så hvis det primært er rytmisk musik man lytter til kan jeg ikke anbefale dem og prisen er helt hen i skoven.

Lytter man til klassisk kan man sikkert nyde godt af al den luft der de skaber mellem de udøvende musikere, de kommer dæleme til at sidde lang fra hinanden.   

Sorry , bare et indspark, gider egetlig ikke debattere om kabler, det er ren religion, køb det i syntes lyder godt i jeres øre, så går det nok, men pas nu på pengepungen , der er så mange andre glæder her i livet også der skal være råd til. Kobberret kan hurtigt blive alt for dyrt.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Det ret simplet.

Der sidder nogen modstande og kondensatore mm som er parralelkoblet for at mindske højfrekvent støj og sørger for at signalet plus og minus kommer hen til målet på eksakt samme tid. Typisk vil et kable give en modstand, uanset kvaliteten og det vil sænke hastigheden, samt give støj i forskellige frekvensområder. Og hvis plus og minus ikke er 100% ens vil der opstå et problem med og få phasen 100% korrekt. Og realt set, findes der ikke nogen kabler i verden som er 100% ens. Netop derfor bygget MIT´s kabler på teknologi som retter op på phase og frekvens støj som vil forkomme, også i højkvalitets kabler.

Det kobber MIT bruger er fuldt på højde med det bedste der findes i verden. Men igen, uanset hvordan kabler er bygget, vil der undervejs ske en forstøjning af bestemde frekvensområder, især lav og høj frekvens bliver berørt mere end man lige er klar over og en phaseudskydning vil der opstå fordi man uanset kvalitet på kablet, ikke ville kunne få plus og minus til og løbe i kablet med 100% nøjagtig hastighed. Derfor benytter MIT deres bokse i enden til og gøre således at den phase der forud, vil bliver holdt igen, indtil de mødes og kan ramme deres mål med fuldstændig ens nøjagtighed. Det bla med til og udskille optagelsens rum og deffination.

Frekvens støj opstår inden i kablet, uanset hvordan det opbygget og uanset hvilken kvalitet det opbygget af. Der korrigere MIT også med parralelkoblet teknologi. Alt efter prisklasse, kan de korrigere med mere ens nøjagtighed.

Osv findes der rigtig meget mere info om hvorfor lige netop gør det de gør. Og ja, det kan høres.

har haft diverse kabler op mod mit MIT og ingen har formået og gøre det som de kan, nemlig placere musikken hvor den høre til og med så korrekt en gengivelse som overhovedet muligt.

Håber det hjalp lidt.

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

jo men kunne vi finde en måde af ud nytter denne (DIV) til at vi kunne lære lidt, kunne vi måske få en endnu bedre lyd med andre kabler og så den en box 

men tør ... nogle at åbne de bokse ...

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Det ret simplet.

Der sidder nogen modstande og kondensatore mm som er parralelkoblet for at mindske højfrekvent støj og sørger for at signalet plus og minus kommer hen til målet på eksakt samme tid. Typisk vil et kable give en modstand, uanset kvaliteten og det vil sænke hastigheden, samt give støj i forskellige frekvensområder. Og hvis plus og minus ikke er 100% ens vil der opstå et problem med og få phasen 100% korrekt. Og realt set, findes der ikke nogen kabler i verden som er 100% ens. Netop derfor bygget MIT´s kabler på teknologi som retter op på phase og frekvens støj som vil forkomme, også i højkvalitets kabler.

Det kobber MIT bruger er fuldt på højde med det bedste der findes i verden. Men igen, uanset hvordan kabler er bygget, vil der undervejs ske en forstøjning af bestemde frekvensområder, især lav og høj frekvens bliver berørt mere end man lige er klar over og en phaseudskydning vil der opstå fordi man uanset kvalitet på kablet, ikke ville kunne få plus og minus til og løbe i kablet med 100% nøjagtig hastighed. Derfor benytter MIT deres bokse i enden til og gøre således at den phase der forud, vil bliver holdt igen, indtil de mødes og kan ramme deres mål med fuldstændig ens nøjagtighed. Det bla med til og udskille optagelsens rum og deffination.

Frekvens støj opstår inden i kablet, uanset hvordan det opbygget og uanset hvilken kvalitet det opbygget af. Der korrigere MIT også med parralelkoblet teknologi. Alt efter prisklasse, kan de korrigere med mere ens nøjagtighed.

Osv findes der rigtig meget mere info om hvorfor lige netop gør det de gør. Og ja, det kan høres.

har haft diverse kabler op mod mit MIT og ingen har formået og gøre det som de kan, nemlig placere musikken hvor den høre til og med så korrekt en gengivelse som overhovedet muligt.

Håber det hjalp lidt.

Lige 2 ting her, jeg haft DYRE mit kalber kørende sammen med Mark Levison gear, der findes kabler i den sammenhæng der gør det bedre.

Korrekt gegivelse skrive du, jeg er i besiddelse af demobånd jeg selv har været medproducent på, gegivet over mit kabler er der ikke ret meget korrekt over gengivelsen, magen til bulderbas skal man lede længe efter, den har al for kraftig niveau i fohold til hvad der var hensigten, ligeledes mere rum end tiltænkt på optagelsen og genrel for mørk gengivelse.

Det er muligt det passer til anden musik gerne, men korrekt er det nu lagfra og slet ikke neutralt.

Men som sagt, smag og behag og kan man lide lyden af Mit så køb endelig løs, jeg har heldigvis fået solgt mine.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
kennethjensen skrev:

Det ret simplet.

Håber det hjalp lidt.

Lige 2 ting her, jeg haft DYRE mit kalber kørende sammen med Mark Levison gear, der findes kabler i den sammenhæng der gør det bedre.

Korrekt gegivelse skrive du, jeg er i besiddelse af demobånd jeg selv har været medproducent på, gegivet over mit kabler er der ikke ret meget korrekt over gengivelsen, magen til bulderbas skal man lede længe efter, den har al for kraftig niveau i fohold til hvad der var hensigten, ligeledes mere rum end tiltænkt på optagelsen og genrel for mørk gengivelse.

Det er muligt det passer til anden musik gerne, men korrekt er det nu lagfra og slet ikke neutralt.

Men som sagt, smag og behag og kan man lide lyden af Mit så køb endelig løs, jeg har heldigvis fået solgt mine.

Husket du og spille dem til  Men nu har det også meget med og parre de rigtig komponenter sammen også. Et kable har forskellige egenskaber i forskellige grej.

nu gik diskutionen jo heller ikke ud på om det var godt eller dårligt vel. Folk spurgt til HVAD der var i de MIT bokse, ikke hvorden de lød

MIT passer perfekt i mit setup. Sådan er det så forskelligt. Det ikke ensbetydende med man køber hundedyrt grej at det lyder godt. Parring er det vigtigeste element, uanset prisklasse.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes