Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 04:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Officiel Pioneer G9-tråd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 31 December 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Har lige fået min 5090 ind af døren i går, men er da noget skuffet:

Det er det dårligeste (analog) tvbillede jeg har set længe (mit "gamle" Panasonic Plasma 42px80 er klasser bedre?) - kan det være rigtigt?

- og så kan jeg ikke få min BluRay spille Panasonic BD 30 til at spille sammen med 5090... er det bare mig, eller er der noget med HDMI ikke kan alt endnu?

Har også købt en Pioneer LX71 Reciever med 7 x ICEpower - men det vil ikke vise BD/DVD

Håber der er en venlig/klog sjæl der kan hjælpe - det er meget frustrerende ikke at kunne nyde sin nye Pioneer 5090.....

Godt nytår

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 December 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Analog signal er ikke noget at råbe hurra for og slet ikke på 50" hvis du sidder tæt på. Jeg har set det analoge signal på Pioneer tvet, det ser ikke videre godt ud. Hvem har skylden?................ Kanaludbyddere der lever i stenalderen. Jeg har kun haft analog signal på i ca. 5 minuter. Tvet har været anvendt en del allerede og det har stået på BluRay og dvd film samt surfing på nettet, intet analog "crap".

Når du får din BluRay afspiller op at køre vil du opdage hvad tvet kan, specielt hvis du ser "Baraka" eller "The Dark Knight", de står begge knivskarpt. Jeg har allerede set begge film to gange og hvilken oplevelse.

Jeg ved ikke lige med din BluRay afspiller men jeg havde også problemer i starten med min PS3, jeg forsøgte at få signal igennem via HDMI, men idet jeg blot fik en sort skærm satte jeg PS3en til via av kabel på siden af tvet. Efterfølgende blev PS3en genstartet og der dukkede et billed op hvor der stod noget med at den havde fundet et 1080p display og om jeg ville skifte til den opløsning. Det gjorde jeg og nu virker det hele.

Jeg kender ikke lige til dine komponenter men mon ikke du finder noget i manualerne? Prøv under kapitlerne der gennemgår diverse problemer.

Godt nytår også herfra. 

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 31 December 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

dels er tv'et større end det du havde sidst og dels skal det skalere op til noget højere opløsning, det er ikke nogen fordel.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 December 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Takker mange gange for I har taget jer tid til at besvare mit indlæg  Havde ikke forventet nogen let løsning - håber det lykkes i morgen!

Godt nytår

AMILO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis AMILO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AMILO

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2009 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Under 14.000 kr!!!!! I Sverige ligger den på ca. 15.000 kr.

Jeg sad lige og så et par minutter af "Harry Potter og de vises sten", opskaleret til 1080P, med billedet sat til "movie" på tvet og derefter "purecinema" sat til "standard", hvad kan jeg sige WOW, det står efter min (subjektive) mening bedre end "Interview with the vampire" på BluRay. Jeg er nok ikke den første der er imponeret over hvor godt dvd-film kan se ud på større skærme.............og heller ikke den sidste! Der er mange film som ikke skal anskaffes på BluRay. Ringenes Herre og Lawrence of Arabia skal dog genkøbes når de engang udgives på BluRay

Nummer et på listen over billedkvalitet er "Baraka" på BluRay, tv sat til "movie", purecinema sat til "advanced" og det står knivskarpt.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2009 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

Under 14.000 kr!!!!! I Sverige ligger den på ca. 15.000 kr.

Jeg sad lige og så et par minutter af "Harry Potter og de vises sten", opskaleret til 1080P, med billedet sat til "movie" på tvet og derefter "purecinema" sat til "standard", hvad kan jeg sige WOW, det står efter min (subjektive) mening bedre end "Interview with the vampire" på BluRay. Jeg er nok ikke den første der er imponeret over hvor godt dvd-film kan se ud på større skærme.............og heller ikke den sidste! Der er mange film som ikke skal anskaffes på BluRay. Ringenes Herre og Lawrence of Arabia skal dog genkøbes når de engang udgives på BluRay

Nummer et på listen over billedkvalitet er "Baraka" på BluRay, tv sat til "movie", purecinema sat til "advanced" og det står knivskarpt.

Jeg er glad for kun at have betalt 17400 (leveret osv) - med fuld "Pioneer DK garanti", som kun gælder i DK! Denne ekstra garanti er noget af det flotteste jeg har oplevet og på niveau med KLarlund = service/klasse (Rolex) Den er flere tusinde kr værd - hvis det skulle gå galt

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2009 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

Analog signal er ikke noget at råbe hurra for og slet ikke på 50" hvis du sidder tæt på. Jeg har set det analoge signal på Pioneer tvet, det ser ikke videre godt ud. Hvem har skylden?................ Kanaludbyddere der lever i stenalderen. Jeg har kun haft analog signal på i ca. 5 minuter. Tvet har været anvendt en del allerede og det har stået på BluRay og dvd film samt surfing på nettet, intet analog "crap".

Når du får din BluRay afspiller op at køre vil du opdage hvad tvet kan, specielt hvis du ser "Baraka" eller "The Dark Knight", de står begge knivskarpt. Jeg har allerede set begge film to gange og hvilken oplevelse.

Jeg ved ikke lige med din BluRay afspiller men jeg havde også problemer i starten med min PS3, jeg forsøgte at få signal igennem via HDMI, men idet jeg blot fik en sort skærm satte jeg PS3en til via av kabel på siden af tvet. Efterfølgende blev PS3en genstartet og der dukkede et billed op hvor der stod noget med at den havde fundet et 1080p display og om jeg ville skifte til den opløsning. Det gjorde jeg og nu virker det hele.

Jeg kender ikke lige til dine komponenter men mon ikke du finder noget i manualerne? Prøv under kapitlerne der gennemgår diverse problemer.

Godt nytår også herfra. 

Jeg kører HDMI over hele linjen, og er vant til at det virker som "plug and play".... men det gør det ikke med mit Pioneer LX50900 ? Men som du er inde på så må jeg nærlæse manualen (øv, hader det) 

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 02:54 | IP-adresse registreret  

du skal bare ind i en af menuerne på tv'et og aktivere HDMI indgangen

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2009 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

ØV jeg har lige opdaget "Buzz lyden" som tidligere har været nævnt i diverse forums. Lyden dukker dog primært op når jeg sidder midtfor eller lidt til højre for tvet, til venstre for som jeg primært har siddet er det ikke særlig højt derfor har jeg formentlig ikke lagt mærke til det. Jeg er næsten sikker på at det ikke har været der hele tiden. Mit tv har været tændt i en 10-12 timer og spørgsmålet er om det har noget at gøre med at det er blevet varmt? Jeg må prøve at se hvordan det er når jeg kan sidde med lydniveauet skruet lidt højere op end det er nu kl. 3.00 om natten.

Buzz lyden er nogenlunde identisk med min gulvlampe der kan reguleres op og ned i lysstyrke. Den larmer også på samme måde og det er lidt irriterende hvis hele stuen lyder sådan. Jeg må tjekke op på det imorgen.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2009 kl. 04:11 | IP-adresse registreret  

Ok et sidste indlæg inden jeg går i seng. Jeg har tidligere skrevet at jeg ikke hørte nogen lyd fra mit tv og jeg har fundet ud af hvorfor der ikke tidligere kom en "Buzz lyd" fra tvet. To ting betød  at jeg tidligere skrev, at jeg ikke kunne høre nogen "Buzz lyd":

1. Jeg sad lidt til venstre for tvet hvilket minimerer/ fjerner Buzz lyden.

2. Jeg kørte med "Mode 2" under "Energy Save".

Punkt to valgte jeg for at minimere problemet med burnin. Jeg har lige testet med "Mode 2" under "Energy Save" og det fjernede "Buzz lyden" uanset hvordan jeg sad i forhold til fjernsynet, det stod forinden på "Mode 1".

"Mode 1" og "Off" gav begge den samme "Buzz lyd". Det betyder noget om billedet er mørkt eller om der dukker noget vidt/ lyst op på det. Bare det at den skriver "HDMI 1" i hjørnet øverst oppe og ellers med sort skærmbilled, får tvet til at give en Buzz lyd.

Lyden jeg hørte kom fra bagsiden af tvet, midtfor og øverst oppe. Den var faktisk lidt irriterende og jeg vil beskrive den som en "2er" under denne afstemning på minhembio.com:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=202684

Problemet er dog løst og jeg kan ikke se nogen forskel på billedet når jeg anvender "Mode 2" under "Energy Save" og de andre to valg med billed på, så jeg anvender derfor "Mode 2".

Jeg har ikke tjekket for pixelfejl, og hvorfor gøre det hvis jeg ikke kan se noget fra almindelig siddeafstand? Jeg leder ikke bevidst efter nogen problemer med tvet, men lige denne med Buzz lyden opfangede jeg med det samme. Heldigvis er det løst. Håber i kan bruge informationerne hvis i har de samme problemer.

Update 1: Her er et eksempel på "Buzz lyden":

http://www.youtube.com/watch?v=uLTKjvgmctk

Update 2: Det ser ud til at debatten på minhembio.com går på valget af "Drive Mode", det må jeg kigge på imorgen.

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 04:24 | IP-adresse registreret  

Efter at have haft utallige TV i boligen, billedrør, LCD, plasma, kan jeg konstatere at de (næsten) alle afgiver en eller anden form for lyd. Det kan være trafoen som larmer, ved kontrastskift i billedet (dette er nok buzz-lyden du taler om), lytterne, standby-strømforsyning, samt meget mere, og i langt de fleste tilfælde er lyden normal, dvs. at den er uundgåelig.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2009 kl. 04:37 | IP-adresse registreret  

Jep, jeg tror du har ret DaSaint, det er nok trafoen, der er nemlig en på minhembio der har opdaget den samme lyd bagved tvet og han nævner også trafoen. Mit tv larmer dog ikke længere. Her er hvad en på minhembio.com foreslår man skal prøve:

"Några frågor till de som seriöst rapporterar problem med buzzing och ifall ni testat om någon av nedanstående inställningar/åtgärder minskar brummet:

1) Inställningen "Energisparläge 2"
2) Olika uppdateringsfrekvenser (t.ex. 50 vs 100 Hz)
3) "Rätt "infasning (nolla/fas) av TV:n
4) Nätfilter för att minska/eliminera elkraftstörningar
5) kalibrera TV:n manuellt med hjälp av t.ex. kalibrerings-DVD"

Kilde: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=202684&am p;st=180

Det er så punkt 1 jeg har anvendt. Problemet ser derved ud til at kunne løses eller minimeres så det ikke generer.

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

508XD købt hos Krish-AV i England. Hvordan er jeg dækket mht garanti?

Har jeg den service, hvor Pioneer kommer ud og afhenter TV'et i tilfælde af defekt ? Hvis ja.. i 1 år eller 2 ?

Eller skal jeg selv indlevere TV'et ? igen...gælder det 1 år eller 2?

Mit TV fejler intet, men det er rart at vide, hvordan reglerne er.

Måske man iøvrigt skulle tilvælge "elektronik-dækning" til sin indboforsikring og derved have dækning for elektriske skader som sker inden for 2 år efter de normale 2 års garanti/reklamation er udløbet.

Synes man hører lidt forskelligt mht køb fra UK. Håber nogen kan hjælpe. (undlad venligst at "gætte").

Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hvor er El-Gigantens prisgaranti blevet af

Desværre sætter firmaerne ikke normalt deres priser efter hvad man kan sælge varen til, men en kalkule hvori kunden villighed til at betale er alt afgørende. Sund fornuft ud fra et økonomisk synsvinkel, men dumt når firmaet på denne måde åbenlyst "stjæler" fra sit (endnu) købestærke publikum.

Men mon ikke El-Giganten først skal af med deres dyrt indkøbte lager, før de sætter priserne ned herhjemme? 

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Det er det dårligeste (analog) tvbillede jeg har set længe (mit "gamle" Panasonic Plasma 42px80 er klasser bedre?) - kan det være rigtigt?

- og så kan jeg ikke få min BluRay spille Panasonic BD 30 til at spille sammen med 5090... er det bare mig, eller er der noget med HDMI ikke kan alt endnu?

Har også købt en Pioneer LX71 Reciever med 7 x ICEpower - men det vil ikke vise BD/DVD

Håber der er en venlig/klog sjæl der kan hjælpe - det er meget frustrerende ikke at kunne nyde sin nye Pioneer 5090.....

Godt nytår

Ka du så se,at få et digitalt antennesignal ! ! Det svarer jo til,at fylde diesel på en Ferrari

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Go4it skrev:

Godt nytår

Ka du så se,at få et digitalt antennesignal ! ! Det svarer jo til,at fylde diesel på en Ferrari

Ja, jeg er helt enig. Pioneer er 5090 er et fremragende TV, men det hjælper jo ingenting hvis signalet er dårligt. Selv har jeg forlængst opsagt mit kabel-TV og nu får jeg mit signal fra Canal Digital. Forskellen på HDTV signal og analogt kabel TV signal svarer til at sammenligne AM og FM.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes