Forfatter |
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se indlæg et i tråd et for en bemærkning til ændringen af overskriften.
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Go4it skrev:
Har lige fået min 5090 ind af døren i går, men er da noget skuffet:
Det er det dårligeste (analog) tvbillede jeg har set længe (mit "gamle" Panasonic Plasma 42px80 er klasser bedre?) - kan det være rigtigt?
- og så kan jeg ikke få min BluRay spille Panasonic BD 30 til at spille sammen med 5090... er det bare mig, eller er der noget med HDMI ikke kan alt endnu?
Har også købt en Pioneer LX71 Reciever med 7 x ICEpower - men det vil ikke vise BD/DVD
Håber der er en venlig/klog sjæl der kan hjælpe - det er meget frustrerende ikke at kunne nyde sin nye Pioneer 5090..... 
Godt nytår 
|
|
|
Ka du så se,at få et digitalt antennesignal ! ! Det svarer jo til,at fylde diesel på en Ferrari  |
|
|
Jo det har jeg da også prøvet - men når jeg prøver at komme ind på scanning af dtv, så beder den om en 4cifferet kode, jeg ikke kender...? Kender nogen til dette - please
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
- og så kom der Bluray på skærmen - tak drenge
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
- og så kom der Bluray på skærmen - tak drenge  |
|
|
Tillykke. Angående koden så kan jeg henvise til en engelsk forkortelse "RTFM" , men ellers så mener jeg det er "1234" som der står i manualen på side 56. Se evt. denne side for optimal opsætning til BluRay og andet:
http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP-LX5090/Operation.htm
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
luis figo skrev:
Go4it skrev:
- og så kom der Bluray på skærmen - tak drenge  |
|
|
Tillykke. Angående koden så kan jeg henvise til en engelsk forkortelse "RTFM" , men ellers så mener jeg det er "1234" som der står i manualen på side 56. Se evt. denne side for optimal opsætning til BluRay og andet:
http://www.hdtvtest.co.uk/Pioneer-PDP-LX5090/Operation.htm
|
|
|
Tak igen Luis figo - jeg kan vist ikke overskue en manual der er over 10 sider...
- og billedet i Bluray er bare super: så min første film for 1 time siden = 
|
Til top |
|
|
Slothen Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så føler man sig altså lidt snydt når man får 1 månede siden betalte 23.000 kr for det TV, og det nu kan fåes for 15k :'( :'(
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slothen skrev:
Så føler man sig altså lidt snydt når man får 1 månede siden betalte 23.000 kr for det TV, og det nu kan fåes for 15k :'( :'( |
|
|
sådan er det altid, jeg gav 28k for 6 mdr siden. Når 10G nærmer sig falder priserne sandsynligvis yderligere, med mindre det er markant dårligere end 9G __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slothen skrev:
Så føler man sig altså lidt snydt når man får 1 månede siden betalte 23.000 kr for det TV, og det nu kan fåes for 15k :'( :'( |
|
|
Nej sådan er det.
Sådan gør de med alt, møbler biler og motorcykler og der er mange penge at miste.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Slothen skrev:
|
|
Nej sådan er det.
Sådan gør de med alt, møbler biler og motorcykler og der er mange penge at miste.
|
|
|
hvis man føler man mister penge på den måde, så skal man nok lade være med at købe. Det gør selvfølgelig noget ved gensalgsværdien, men min fornemmelse er at brugtmarkedet for specielt fladskærme er noget ikke ret mange bruger. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Go4it skrev:
Det er det dårligeste (analog) tvbillede jeg har set længe (mit "gamle" Panasonic Plasma 42px80 er klasser bedre?) - kan det være rigtigt?
- og så kan jeg ikke få min BluRay spille Panasonic BD 30 til at spille sammen med 5090... er det bare mig, eller er der noget med HDMI ikke kan alt endnu?
Har også købt en Pioneer LX71 Reciever med 7 x ICEpower - men det vil ikke vise BD/DVD
Håber der er en venlig/klog sjæl der kan hjælpe - det er meget frustrerende ikke at kunne nyde sin nye Pioneer 5090..... 
Godt nytår 
|
|
|
Ka du så se,at få et digitalt antennesignal ! ! Det svarer jo til,at fylde diesel på en Ferrari  |
|
|
Lennon - jeg har nu fået dtv = signal modtaget via digital antenne = stadig dårlig billede med mange pixelleringer/skygger  Mit panasonic 42" har stadig et bedre billede - selv med et analog signal..?
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
lennon skrev:
Go4it skrev:
Godt nytår 
|
|
|
Ka du så se,at få et digitalt antennesignal ! ! Det svarer jo til,at fylde diesel på en Ferrari 
|
|
|
Lennon - jeg har nu fået dtv = signal modtaget via digital antenne = stadig dårlig billede med mange pixelleringer/skygger Mit panasonic 42" har stadig et bedre billede - selv med et analog signal..? |
|
|
I så fald er der altså noget galt med dit signal. Der skal som udgangspunkt ikke være skygger på et digitalt signal . Og pixeleringer, indikerer at du har et for svagt signal ( - antenne i skunk ? - peger gal retning ? ).
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du slået støjreduktionerne fra på TV'et? Mener de som standard er sat til
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
har du slået støjreduktionerne fra på TV'et? Mener de som standard er sat til |
|
|
- går ud fra du mener det skal være: "sat til " for den bedste ydelse...?
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
brasch skrev:
|
|
- går ud fra du mener det skal være: "sat til " for den bedste ydelse...? |
|
|
tvært imod __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it, jeg har kigget lidt nærmere på det analoge kabel tv, og hjemme hos mig står det udmærket.
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Go4it skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
tvært imod |
|
|
Tak - men jeg kan ikke finde noget om "støjreduktion" i manualen...?
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Slothen skrev:
|
|
sådan er det altid, jeg gav 28k for 6 mdr siden. Når 10G nærmer sig falder priserne sandsynligvis yderligere, med mindre det er markant dårligere end 9G
|
|
|
Mon ikke det rent faktisk bliver bedre, det plejer at gå den vej, vi må da ikke håbe de begynder at lave dårligere tv. __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
brasch skrev:
Slothen skrev:
|
|
sådan er det altid, jeg gav 28k for 6 mdr siden. Når 10G nærmer sig falder priserne sandsynligvis yderligere, med mindre det er markant dårligere end 9G
|
|
|
Mon ikke det rent faktisk bliver bedre, det plejer at gå den vej, vi må da ikke håbe de begynder at lave dårligere tv.
|
|
|
Det der sandsynligvis henvises til er, at den nuværende generation er den sidste der kommer med Pioneer's egne paneler. Fremover kommer de til at købe fra Panasonic hvilket selvfølgelig har ledt til en del spekulation om hvorvidt Pioneer kan opretholde den høje kvalitet med panel produktion hos Panasonic.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
brasch skrev:
Go4it skrev:
brasch skrev:
|
|
|
|
tvært imod
|
|
|
Tak - men jeg kan ikke finde noget om "støjreduktion" i manualen...? |
|
|
De ligger alle sammen i de avancerede billedeindstillinger __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
Tommy21 skrev:
brasch skrev:
Slothen skrev:
|
|
|
|
|
Mon ikke det rent faktisk bliver bedre, det plejer at gå den vej, vi må da ikke håbe de begynder at lave dårligere tv.
|
|
|
Det der sandsynligvis henvises til er, at den nuværende generation er den sidste der kommer med Pioneer's egne paneler. Fremover kommer de til at købe fra Panasonic hvilket selvfølgelig har ledt til en del spekulation om hvorvidt Pioneer kan opretholde den høje kvalitet med panel produktion hos Panasonic.
|
|
|
præcis, det bliver jo stadig lavet på pioneer specs, men spørgsmålet er hvor mange hemmeligheder de har fortalt panasonic. Risikoen er jo at pana mere eller mindre gratis (udvikling) kan lave tv der matcher pioneers til lavere pris __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|