Forfatter |
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O lavede også CRT på Philips billedrør. Og der var dog en verden til forskel på de to fabrikanters slutprodukter . . .
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
B&O lavede også CRT på Philips billedrør. Og der var dog en verden til forskel på de to fabrikanters slutprodukter . . .
|
|
|
ja, jeg tror nu heller ikke det bliver noget problem. Jeg synes dog det er interessant om det er et "standard" panasonic panel, det "rigtige" pioneer panel produceret et andet sted, eller noget helt andet.
Det kan jo være (jeg tror det nu ikke) at pioneer slækker lidt på udviklingskronerne og lader prisen på den næste generation falde for at være mere konkurrencedygtige. De kan jo i teorien lave et tv der er dårligere end det nuværende som stadig er bedre end de andres.
Men alt efter hvordan det hele flasker sig kan vi dog stå i den situation hvor 8G og 9G rent faktisk er bedre end 10G, det vil være interessant med prisudviklingen. Jeg tvivler nu på det sker __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Go4it skrev:
brasch skrev:
Go4it skrev:
brasch skrev:
har du slået støjreduktionerne fra på TV'et? Mener de som standard er sat til |
|
|
- går ud fra du mener det skal være: "sat til " for den bedste ydelse...? |
|
|
tvært imod
|
|
|
Tak - men jeg kan ikke finde noget om "støjreduktion" i manualen...? |
|
|
De ligger alle sammen i de avancerede billedeindstillinger |
|
|
Mange tak - der er 2 indstillinger jeg er i tvivl om: "3DNR" & "Områdestøjred" , begge står i "mellem" indstilling... hvad med dem?
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sluk
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, lige præcis. Og prøv at skrue ned for skarphed også (hvis du ikke allerede har gjort det). __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Ja, lige præcis. Og prøv at skrue ned for skarphed også (hvis du ikke allerede har gjort det).
|
|
|
godt tip, den skal skrues helt ned (mener det er -15). Poster nogle indstillinger der er helt ok, hvis det har interesse (se evt mere her) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast: 25 Lysstyrke: 0 Farve: 0 Tone: 0 Skarphed: -15
avancerede: pure cinema: off (afhængigt af materiale) tekst optimering: off Intelligent tilst: off DRE: off Sortniveau: off ACL: off Forbedr-tilstand: 2 Gamma: 3 Farvetemp: Manuel R høj: -12 G høj: 0 B høj: -2 R lav: -1 G lav: -1 B lav: -1 Farvekontrol: R: +8 Y: -1 G: -20 C: +1 B: -16 M: -1 Farverum: 2 Støjreduktion: alle slukket
Andre: Belysningssensor: off
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
perejvind skrev:
Ja, lige præcis. Og prøv at skrue ned for skarphed også (hvis du ikke allerede har gjort det).
|
|
|
godt tip, den skal skrues helt ned (mener det er -15). Poster nogle indstillinger der er helt ok, hvis det har interesse (se evt mere her) |
|
|
Mange tak - nu begynder det at se rigtigt fornuftigt ud  Jeg ringede til sælger der gennemgik alle de vigtige indstillinger = virker som de forslag du/I er kommet med!
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
avancerede: pure cinema: off (afhængigt af materiale) tekst optimering: off Intelligent tilst: off DRE: off Sortniveau: off ACL: off Forbedr-tilstand: 2 Gamma: 3 Farvetemp: Manuel R høj: -12 G høj: 0 B høj: -2 R lav: -1 G lav: -1 B lav: -1 Farvekontrol: R: +8 Y: -1 G: -20 C: +1 B: -16 M: -1 Farverum: 2 Støjreduktion: alle slukket
|
|
|
Angående de instillinger du har opgivet: Hvis man får kalibreret sin skærm, er det så muligt at overføre kalibreringen til andre tilsvarende skærme...? Bare en tanke
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
brasch skrev:
|
|
|
Angående de instillinger du har opgivet: Hvis man får kalibreret sin skærm, er det så muligt at overføre kalibreringen til andre tilsvarende skærme...? Bare en tanke  |
|
|
ikke 100%. Selvom det er samme model er der forskel i panelerne og derfor ser vi ikke det samme billede hvis du bruger mine indstillinger. Iøvrigt så "falmer" farverne med tiden, så man bør justere sin skærm et par gange om året. Derudover vil der være indstillinger du ikke umiddelbart kan indstille på tv'et, f.eks. over/underscan. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker mange gange. Men jeg tror at jeg kan få et bedre billede med manuel justering - billedet er nu for mørkt + et lidt blå/grønligt skær = "influenza mode"
|
Til top |
|
|
stengård Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit første indlæg... så bær over med mig :)
Vi overvejer p.t. at skifte vores anlæg ud med noget mere tidssvarende (vi har stort set stadig en gammel revox og en tangentialarmspladespiller som "servere")
Min ekspertise indenfor feltet er stort set - ikke eksisterende - så det kan godt være at det ser "herre-grineren" ud for en fagmand (men jeg er villig til at lytte... :) ) - på baggrund af det jeg har kunnet finde på hjemmesiden hos Pioneer ser det vist ud til at skulle være som nedennævnte.
Som det er nu modtager vi signal fra jord-baseret-antenne (men det kan jo ændre sig - vi så det skal jo nok kunne håndtere det hele (antenne/kabel/disc)...jeg hader fjernbetjeninger generelt - især mængden af dem - så derfor er det et must (og det er nok begrundelsen for Pioneer- udover billedkvaliteten) at jeg kan nøjes med 1... (det er ikke let at være teknologi-mongol)
Konkret er vi kommet tiol at det enten skal være:
1 Plasmaskærm KRP500A 1 Home theater LX01BD 1 kabel KRP CA01
'
eller
1 Plasmaskærm KRP500A 1 Home theater LX01 1 Blue Ray BDP LX71 1 kabel KRP CA01
Jeg ved godt at man formentlig ligesågodt kan købe LX5090H - men tanken om at man kan nøjes med 1 kabel er faktisk ret tiltrækkende
såvidt jeg lige kan bedømme er forskellen på de 2 systemer - i al væsentlighed at man kan optage på variant 2 (ikke at man gør det særligt ofte) og at den BluRay afspiller er på tilbud.
der kan muligvis også være et Pioneer 32 LCD-skærm /med (til soveværelse) - er Pioneers LCD skærme ligeså gode som deres plasma (altså set i forhold til konkurrencen)
Hvis man skal have et samlet bud på hele "svineriet" vilel I så anbefale nogen særlig forhandler - og kan man principielt ligeså godt købe det fra en svensk/engelsk fohandler (stik.m.m) Kan selv et "fjols" finde ud at montere det hele ?
med venlig hilsen
stengård
__________________ Hav en god dag... med mindre du har andre planer
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
stengård skrev:
mit første indlæg... så bær over med mig :)
Vi overvejer p.t. at skifte vores anlæg ud med noget mere tidssvarende (vi har stort set stadig en gammel revox og en tangentialarmspladespiller som "servere")
Min ekspertise indenfor feltet er stort set - ikke eksisterende - så det kan godt være at det ser "herre-grineren" ud for en fagmand (men jeg er villig til at lytte... :) ) - på baggrund af det jeg har kunnet finde på hjemmesiden hos Pioneer ser det vist ud til at skulle være som nedennævnte.
Som det er nu modtager vi signal fra jord-baseret-antenne (men det kan jo ændre sig - vi så det skal jo nok kunne håndtere det hele (antenne/kabel/disc)...jeg hader fjernbetjeninger generelt - især mængden af dem - så derfor er det et must (og det er nok begrundelsen for Pioneer- udover billedkvaliteten) at jeg kan nøjes med 1... (det er ikke let at være teknologi-mongol)
Konkret er vi kommet tiol at det enten skal være:
1 Plasmaskærm KRP500A 1 Home theater LX01BD 1 kabel KRP CA01
'
eller
1 Plasmaskærm KRP500A 1 Home theater LX01 1 Blue Ray BDP LX71 1 kabel KRP CA01
Jeg ved godt at man formentlig ligesågodt kan købe LX5090H - men tanken om at man kan nøjes med 1 kabel er faktisk ret tiltrækkende
såvidt jeg lige kan bedømme er forskellen på de 2 systemer - i al væsentlighed at man kan optage på variant 2 (ikke at man gør det særligt ofte) og at den BluRay afspiller er på tilbud.
der kan muligvis også være et Pioneer 32 LCD-skærm /med (til soveværelse) - er Pioneers LCD skærme ligeså gode som deres plasma (altså set i forhold til konkurrencen)
Hvis man skal have et samlet bud på hele "svineriet" vilel I så anbefale nogen særlig forhandler - og kan man principielt ligeså godt købe det fra en svensk/engelsk fohandler (stik.m.m) Kan selv et "fjols" finde ud at montere det hele ?
med venlig hilsen
stengård
|
|
|
Et meget ambitiøst valg - uanset 
Mit indtryk er,at du snildt kan købe i England eller Sverige uden nævneværdige problemer . Faktisk kører de nogle gode kombinations tilbud i England lige pt .
Pioneers LCD er også i den bedre ende, - men ikke bedre end feks de gode Samsung.
For at få nogle flere inut vil jeg anbefale dig,at oprette samme tråd ovre på Recordere.dk, hvor der er en hel del Pioneer freaks. Bla nogle med stort set det set-up du nævner, - og købt i England . .
|
Til top |
|
|
stengård Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak lennon...
tilsyneladende ingen problemer med at købe anlægget i UK... nu mangler jeg bare lige at finde ud af det med de engelske strømkabler - versus de
danske..
Det grundlæggende spørgsmål om variant 1 eller 2 er mest fordelagtigt / fornuftigt / klogt / smart - eller ??? mangler jeg dog stadig et svar på -
men tak for henvisningen til konkurrent-sitet
__________________ Hav en god dag... med mindre du har andre planer
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømkabler er ingen problem. Du hiver de Engelske af - og erstatter dem med Danske.
Variant 2 er det mest alsidige, men der er jo nogle møbleringsmæssige aspekter plus nogle betjeningsmæssige ting også . . . .
|
Til top |
|
|
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden du køber hele skidtet i UK, så husk lige at checke de svenske netbutikker - priserne er generelt pænt lave, og den lave vekselkurs på den svenske krone hjælper også godt. Derudover plejer fragtpriserne også at være betydeligt lavere. Mit råd er at sende nogle mails til især fyndsörsen med en liste over det du er interesseret i - de plejer at kunne strikke nogle rigtig gode tilbud sammen!!!
Mvh
Tøffe
|
Til top |
|
|
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1009
|
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har erfaringer om der er den store forskel mellem pioneer's 5090 kontra 4280 eller 5090H kontra 428xd?? altså billedmæssigt selvfølgelig
Nogle gange er det jo de sidste 5% sort der gør at man nyder helheden 20% mere.
Det med %'erne er lige for at skabe et klart billede af hvad jeg mener __________________ M.V.H Dpetersen
|
Til top |
|
|
Madsen79 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi4all-forum,
Jeg er for nyligt blevet den glade ejer af et lx5090H fjernsyn, som jeg er mægtig glad for, men jeg vil gerne udnytte alle dets muligheder fuldt ud. Det er så her i kommer ind i billedet :-)
Jeg har bestilt en digital TV-boks fra yousee, så jeg kan få noget digitalt TV
Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om tilslutning af et evt. mediecenter, nogen der har erfaring med det?
Hvis det ikke skal være et mediecenter, så kan det måske være en server..
Kan den køre trådløst, eller skal man connecte et ethernet kabel?
Ellers kunne det være rart at høre om hvad i har tilsluttet til Jeres TV..
Mvh
Madsen
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madsen79 skrev:
Hej hifi4all-forum,
Jeg er for nyligt blevet den glade ejer af et lx5090H fjernsyn, som jeg er mægtig glad for, men jeg vil gerne udnytte alle dets muligheder fuldt ud. Det er så her i kommer ind i billedet :-)
Jeg har bestilt en digital TV-boks fra yousee, så jeg kan få noget digitalt TV
Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt mere om tilslutning af et evt. mediecenter, nogen der har erfaring med det?
Hvis det ikke skal være et mediecenter, så kan det måske være en server..
Kan den køre trådløst, eller skal man connecte et ethernet kabel?
Ellers kunne det være rart at høre om hvad i har tilsluttet til Jeres TV..
Mvh
Madsen
|
|
|
den skal tilsluttes med ethernet. Du kan bare tage en standard pc med windows media player og aktivere deling med nettet. Så burde det virke. Sandheden omkring at få media player til at fungere ordentligt kan dog godt være en smule mere bøvlet end som så __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Madsen79 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brasch,
Tak for info :-) Men kan skærmen ikke køre trådløst?
Hvis jeg nu skal ud og investere i noget nyt grej, hvad skulle det i så fald være?
1 server? 1 PC? eller Tvix / popcorn medie spillere?
Formål, at kunne se billeder, høre musik, se film... noget i den dur
Mvh
Madsen
|
Til top |
|
|