Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madsen79 skrev:
Hej Brasch,
Tak for info :-) Men kan skærmen ikke køre trådløst?
Hvis jeg nu skal ud og investere i noget nyt grej, hvad skulle det i så fald være?
1 server? 1 PC? eller Tvix / popcorn medie spillere?
Formål, at kunne se billeder, høre musik, se film... noget i den dur
Mvh
Madsen
|
|
|
der er ikke trådløst netværk i skærmen, men du kan jo tilslutte den et trådløst accespoint af en eller anden art, så du ikke skal trække kablet så langt.
Tja, jeg bruger bare et wmp og et lille server program, men det har noget med min remote at gøre, så den løsning tror jeg ikke de fleste kan bruge __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået et 5090H ind af døren, hængt det op på et Vogel evolution glider ophæng, og må sige at selv med analog bynet, er jeg overrasket over hvor godt billede den giver... Jeg har ikke set en fladskærm give et bedre billede med et analogt signal. Vogels ophænget er iøvrigt også ret så genialt.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er ellers ikke specielt imponeret over analog kabel tv på skærmen, men det har nok mere med yousee's signal at gøre end skærmen
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Esbjerg bynet er jo overtaget af yousee, men ved ikke om det er bedre end yousee andre steder, men jeg har set en del fladskærme hos venner og bekendte her i byen, og må indrømme 5090H er MEGET bedre end alt andet jeg har set.
Men jeg skal da have et digitalt signal, men venter nok og får Boxer.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
med mindre det kommer til afspilning af film eller HD kanaler, så er jeg mere glad for min 42" pio i soveværelset. De fleste SD kanaler (selv digitalt) synes jeg virker meget komprimerede hos mig, det er simpelthen utroligt man betaler for det.
|
Til top |
|
|
Madsen79 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået en HD samsung ting ind af døren fra yousee... nogen smarte måder den kan sættes til skærmen på? har tilsluttet den med HDMI kabel...
Mvh
Madsen
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er umiddelbart den smarteste måde. Bortset fra det, så held og lykke med boksen, har 2 med harddisk og magen til elendigt stykke elektronik skal man godt nok lede længe efter
|
Til top |
|
|
Madsen79 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brasch,
Ja, synes heller ikke det er helt fantastisk... har endnu ikke helt fundet ud af hvad det smarte ved den boks er... Er der andre muligheder for at få et digitalt signal til sit TV?
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madsen79 skrev:
Brasch,
Ja, synes heller ikke det er helt fantastisk... har endnu ikke helt fundet ud af hvad det smarte ved den boks er... Er der andre muligheder for at få et digitalt signal til sit TV?
|
|
|
der andre producenter af DVB-C bokse (bl.a. sagem og dreamboks) der kan bruges. Det vigtige er at anskaffe sig et viaccess cam modul. Hvis du leder efter en HD boks, skal du sørge for der også er MPEG4 tuner i. De er svære at finde (specielt med harddisk) og jeg har ingen erfaring. Det eneste der er næsten sikkert er at TV Guide og Cinema ikke fungerer, men på den anden side kan det dårligt blive meget værre end yousee boksen __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Madsen79 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brasch
Tak for svaret... et CAM modul, hvad præcist er det? er det bare det kort man får af yousee til den ½årlige pris af 199,- ? Eller er det et modul man stikker kortet i?
Findes der mediecentre der har indbygget dette modul ? (vil helst undgå at have en hel hær af mskiner stående)
Kan man evt. købe et modul der kan sættes i en eller anden port i fjjernsynet, så man helt undgår en boks? Hvis der fandtes dette, så ville det være at foretrække
Mvh
Madsen
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 06:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener yousee rent faktisk sælger et på deres hjemmeside. Lige DVB-C tuner er der ikke i tv'et, så det vil ikke hjælpe noget at sætte det i dér, men ellers har du ret __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Long time no see!
Jeg vil blot lige opdatere min erfaring med LX5090 efter ca. 14 måneders anvendelse. Buzzz lyden kom jeg permanent af med ved at følge en guide som jeg har skrevet i denne tråd. Plasma tvet har været en ren fornøjelse at se film på, jeg kan ikke lade vær med en gang imellem og tænke på to hændelser. Det ene var i 90erne da jeg var helt vild med Philips design tv. Et 32" "monster" kostede dengang ca. 17-18.000 kr., i 2008 køber man så et 50" Pioneer for 15.800 kr. uden fod og højtaler, men stadigvæk masser af value for money. Den anden situation jeg lige har i tankerne var en dag hvor jeg gik rundt i Hifiklubben. En mand i jakkesæt dukkede op og ti minuter senere så gik han med et 42" plasma tv til 100.000 kr. Var jeg misundelig?............................Absolut....måske..... ..og alligevel ikke. Nogen skal jo købe de dyre produkter så de kan falde i pris.
Jeg har haft en periode med "planlagt" sygdom som varede ca. 1½ måned og her fik jeg testet hvad mit Pioneer kunne i relation til burn-in og retention. Fjernsynet klarede fint at stå tændt i op til 14 timer om dagen med PCen tilsluttet og et skrivebordsbilled. Jeg respekterede at det er et plasma tv så kontrast blev sat ned til ca. +15 til + 17 og Brightnes fra -13 til -15. Pioneers plasma tv kan derfor klare en del, desværre er jeg nu blevet lidt for afhængig af min "nye" 50" "monitor".
Jeg har oplevet et par gange at jeg glemte at skrue ned for kontrast og brightnes efter at have set en film. Det betød at der kom noget retention efter at have set på youtube videoer i 3-4 timer. Hvad gjorde jeg ved det? Ingen ting det er hurtigt forsvundet igen af sig selv!
Årsagen til denne update skyldes også at der begynder at dukke brugte Pioneer tv op fra niende generation og jeg kan kun anbefale dem. De er formentlig noget af det bedste du kan købe idag. De nye Panasonic kommer nok tæt på, men ifølge avsforum.com så er den nye teknologi en hybrid teknoplogi, dvs. en kombination af Pioneer og Panasonic plasma-teknologier. Næste år skulle det være ren Pioneer teknologi eller noget der er bedre.
Men held og lykke med jeres søgning efter et godt billed, jeg må hellere nævne at 50" er ikke så stort når du har haft tvet i 4-5 måneder, jeg har hurtigt vænnet mig til det. Jeg skal ikke selv have noget nyt tv før 75-80 kommer ned i en rimelig pris, 20-25.000 kr. Jeg er dog mere spændt på DLP-projektorer med LED og en ægte 2:37 chip så man slipper for at investere i en anamorphic linse, men hvornår det kan købes for menneskepenge? Who knows?
|
Til top |
|
|