| Forfatter |
|
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 03:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Har du lyttet til coupeen.... hvis den ikke laver en såkaldt ordentlig diskant, så ved jeg ikke.... definer ordentlig diskant!!! en horndiskant fra klipsch???
I mine ører er coupeen den eneste dali der duer.... men den duer
[/QUOTE]
Jeg har hørt Coupèen og den er bedre end Dali's gennemsnit ja, men jeg synes stadig ikke at lyden er rar. Jeg kan kun definere ordentlig diskant efter hvad jeg godt kan lide, så det bliver ret subjektivt.
Jeg har til dato IKKE hørt en Dali diskant (gælder også Megaline og Helicon) som lyder naturlig i mine ører. De er for skarpe og unaturlige; hihatte, strygere, vokaler etc. får en meget digital og kold gengivelse. De er nået ret langt med hensyn til kabinetkvalitet, æstetik, delefiltre og bas/mellemtone enheder, men diskanterne følger ikke med resten ang. kvalitet.
Og ja, til elektronisk musik er Klipsch's horndiskanter LANGT bedre end Dalis "negl på tavle" - Igen "i mine ører".  __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
chris cornell...... tror du ikke du har spillet for meget Temple of the dog , eller soundgarden med de ører du render rundt med, ihvertfald held og lykke med dem ( dine ører)
Kan ihvertfald ikke nikke genkendende til dine udsagn...... men til hr jensen som står og skal købe anlæg ,så er det bedste råd at komme ud og få lyttet til noget grej selv. Der er jo en grund til at der er så mange højttalere / anlæg derude , netop fordi der så mange forskellige meninger om hvordan det skal lyde
happy hunt
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til 705eren i roskilde, og der var demorummet lige 5 gange større end mit værelset, og under de forhold så syntes jeg 705eren
mangler noget bund, og det er også hvad jeg har læst i de forskellige anmeldelser af den. Jeg må så sige at jeg er helt vild med B&Ws diskant og
mellemtone. Jeg er nok bare for vant til store højttalere, men jeg er nu ret så bange for at de små enheder ikke kan få de helt tybe toner med som
den house og trance jeg høre arbejder meget med.
Jeg hørte de gamle 601ere sammen med en sub på et tidspunkt, og der lød det i mine øre helt fantastisk. Jeg har også hørt 685eren, men dog
unden sub, og der mangler lige det sidste i bunden, derfor har jeg sat en sub under den mulighed.
Jeg har også haft en del kig på et par brugte CM7ere, da jeg jo så lige får FSTmellemtone med, men der er bare ikke nogle af dem på markederne.
og så syntes jeg igen at de manglede noget bund da jeg hørte dem i demorummet.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W 601 er en fin højttaler der ikke er for hård mod din forstærker. Du får meget lyd pr krone . Om de behøver sub i dit værelse skal nok prøves af .
Jeg kan også godt lide B&W lyden . Har ejet 805 Nautilus og 802 Nautilus
Skal de spille på din Aiwa?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal spille på Aiwaen til jeg får mig en anden forstærker, så det er på ingen måde et krav at de skal kunne køre på den. Efter knap 25 år i kamp
er det vel også ved at være på tide at sende den til de evige jagtmarker.
Men jeg må sku sige de kunne finde ud af at lave deres ting den gang. Jeg ved ikke hvormange tæsk den har været ude for under vejs, og stadig
køre videre. Den har blandtandet klaret 7 timers mobildisko for fuld knald med en tilsvarende forstærker stablet oven på. End til nu har jeg endnu
ikke haft noget monteret på den som den ikke har kunne trække.
Den har gennem største delens af dens liv drevet et par Jamo højttalere med dobbelt 8" sub, 6,5" bas/mid og diskant. Så de små standerhøjttalere
burde ikke være et problem.
|
| Til top |
|
| |
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMAJ skrev:
|
chris cornell...... tror du ikke du har spillet for meget Temple of the dog , eller soundgarden med de ører du render rundt med, ihvertfald held og lykke med dem ( dine ører)
|
|
|
Det er alligevel ret fascinerende så personligt jeg skal angribes, fordi jeg tillader mig at omtale Dalis diskanter negativt.  __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun være enig. Og om ikke andet, er bivirkningen ved formeget/forhøj musik ikke at man netop ikke kan høre diskant?
Nu bliver jeg lidt i tvivl, i de andre tråde jeg har læst er folk med mit størrelse værelse blevet frarådet at købe gulvhøjttalere, men der er kommet et par
forslag på lige netop disse i denne tråd. Hvis vi siger at 9K er budgettet, så kan jeg jo netop få mig en B&W 683er, som jeg har hørt og er ret vild med, men er
tidligere blevet frarådet den pga størrelsen på værelset.
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed for det, så prøv at ligge ører til et sæt Avance Signature 3mk.II. Det er en fantastisk højttaler, og jeg er også sikker på at du kan undvære en sub hvis du invisterer i dem. De er tit til salg på brugtmarkedet til omkring 3-4k. Giv dem et par fornuftige standere og en god forstærker, så skal du bare høre vellyden strømme ud i rummet.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har i forvejen problemer med bulderbas på dine 9 kvm, så (som flere andre også siger) måske er en sub hverken hensigtsmæssig eller nødvendig. Du kan sikkert låne en sub med hjem og afprøve inden du køber.
Ja, B&W 700 serien er på vej ud, men til gwengæld kommer der nye modeller i CM serien. Hvis du vil have B&W, dropper sub'en, og derfor kan bruge flere penge på højttalerne, kunne du overveje CM5 (CM1's storebror): http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?infid=3978&sc =hf __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den CM5 ser interessant ud. Ved du noget om hvornår den kommer på markedet?
Den ser umidlbart ud til at være noget for mig. Så er spørgsmålet bare hvilket finish den skal have og hvad prisen bliver.
Jeg så lige CM9eren, er du sindsyg den ser flot ud, det er selvfølgelig ikke det der tæller mest, men det skader den da ikke.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chris Cornell skrev:
SMAJ skrev:
|
|
|
|
Det er alligevel ret fascinerende så personligt jeg skal angribes, fordi jeg tillader mig at omtale Dalis diskanter negativt. 
|
|
|
No worries 
Der er ingen personlige angreb, bare røg. Jeg mener bare at din betragtning mht Coupeernes scanspeakdiskant( ikke dali) som værende skarp er direkte forkert, men det kommer selvfølgelig også an på hvillket grej du har hørt dem på
Nautilus serien kan feks også lyde hård i toppen hvis de bliver mismatched
Men bortset fra den ene model er jeg bestemt enig med dig i at der er langt mellem gode Dali oplevelser.Faktisk har jeg ikke hørt andre modeller fra dali der interesserer mig
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at indskyde med noget lidt anderledes, som dog samtidig er en anelse over budget: http://www.abaudio.dk/index.php?page=spendor-sa1 Det skal ikke udelades, at jeg er Spendor fan  -Vir
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
Den CM5 ser interessant ud. Ved du noget om hvornår den kommer på markedet? Den ser umidlbart ud til at være noget for mig. Så er spørgsmålet bare hvilket finish den skal have og hvad prisen bliver.
Jeg så lige CM9eren, er du sindsyg den ser flot ud, det er selvfølgelig ikke det der tæller mest, men det skader den da ikke.
|
|
|
Jeg ved desværre ikke hvornår den kommer, men det kan HFK måske oplyse.
Prisen på CM5 kommer vel til at ligge et sted mellem CM1 (3000,-) og CM7 (5500,-).
Her er en anmeldelse af CM7: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1548&zoneid=3 __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 03:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg bare ikke forstår på B&Ws hjemmeside, er at under technologies står der at CM5 både har mushroom og FST, men hvordan kan den det når
den er 2 vejs? Er Mushroom netop ikke måden membranen er bygget på med stor dustcone, hvor CM5 har en ret lille, og FST er det manglende
kantophæng som CM5 jo tydelighvis har. Er det noget jeg har misforstået eller?
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
Det jeg bare ikke forstår på B&Ws hjemmeside, er at under technologies står der at CM5 både har mushroom og FST, men hvordan kan den det når den er 2 vejs? Er Mushroom netop ikke måden membranen er bygget på med stor dustcone, hvor CM5 har en ret lille, og FST er det manglende kantophæng som CM5 jo tydelighvis har. Er det noget jeg har misforstået eller? |
|
|
Du har fuldstændig ret - det må være en fejl. Under specifications står der:
| Drive units |
1x ø25mm (1 in) aluminium dome high-frequency |
|
1x ø165mm (6.5 in) woven Kevlar® cone bass/midrange |
Jeg ringer til HFK på mandag og forhører mig om hvornår CM5 kommer på gaden.
God weekend!  __________________ Cerwin-Vega, KRK, NAD.
________
|
| Til top |
|
| |
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville så om jeg kunnne finde et sæt brugte Dalí Concept 6... der får du ret meget for pengene... og så en lille lækker Stereo forstærker med en 20-30.000 lytter, også gerne brugt. Jesper ps. tag ned i din nærmeste hifi-shop og LYT...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehb_elh problemet er bare at Dali i mine øre lyder meget megt skarpe i diskanten, og Conceptserien lyder direkte dårligt for mig. Der er ingen rigtig
bas i dem, der er huller i lyden, eller rettere visse frekvenser der er meget højere end andre, diskanten skrige helt vildt og skær i ørene. Altså ikke
en ret fed oplevelse for MINE øre at lytte på.
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener heller ikke at concept serien holder, men vi har hver vores ører.... men som Jesper siger LYT. Der mange mærker at vælge imellem , og B&W / Dali er bestemt ikke de eneste mærker der er på markedet....husk at det er gratis at prøvelytte indtil du bestemmer dig for hvad du vil have... så lav evt en liste over de højttalere du tror ville være et lyt værd, og gå så ud og lyt.... bedst er det hvis du kan låne med hjem inden du bestemmer dig
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sørg for at finde højtalere der er designet til placering tæt på væg i så lille et rum. - de fleste med et hul i, er ikke velegnet og vil sansynligvis boome.
Er budgettet ikke lidt højt hvis signalkilden ikke er i topklasse..?
|
| Til top |
|
| |