| Forfatter |
|
MadMik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Folks!
Ved godt dette ikke er et decideret "bærbart" forum, men vidste ikke, hvor jeg ellers skulle oprette tråden:
Jeg er for tiden altid på farten. Jeg får ganske enkelt ikke hørt nok musik, da jeg ikke har tid til at sidde hjemme i stuen og slappe ordnetligt af! - Og det går jo som bekendt ikke! - så nu skal min albumsamling gøres mobil!
Jeg har nemlig brug for musik - god musik, hver dag! Men jeg har vendet mig til god lyd! - så mit spørgsmål er om man kan opnå HiFi-kvalitet på farten? Jeg nyder detaljer, nærvær og rumgengivelsen i indspilningerne og det vil jeg gerne have så meget af som muligt.
Jeg er således på jagt efter en rigtig god bærbar hifi oplevelse (til fair penge!)!
Jeg er ikke til MP3 - trods det er praktisk har jeg aldrig praktiseret det. Komprimerede formater tiltaler mig ganske enkelt ikke!
Jeg er ikke en fil-nørd, men ved at FLAC er et ukomprimeret format og derfor lyder bedre! Jeg har således været på udkig efter en FLAC-afspiller - har fundet frem til COWON, som lader til at være det bedste bud, hvis det handler om lydkvalitet! - er jeg rigtigt på den her?
Nu kommer jeg så til det punkt hvor jeg er helt på den og har brug for jer?
Jeg ejer en cd-samling - ikke musik på nogen anden form! Spørgsmålet er, hvordan jeg bedst muligt får overført min cd-samling til FLAC afspilleren? Hvordan sikrer jeg bedst lydgengivelse og mindst tab? Hvilket program skal jeg rippe med? Skal jeg bruge noget "bit-tjek" software (hvis den slags findes) eller skal jeg blot benytte den software der følger med afspilleren?
Hjælp mig "losslessfreaks"! 
Mange tak!
M
__________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må da være nogen af jer herinde, der dyrker god lyd hvorend I er? Kunne forestille mig at nogen af jer endda foretrak at høre musik derhjemme i FLAC fra bærbar afspiller eller PC?
__________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 09 December 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Head-Fi sektionen jo ikke kun til lyd på farten!
Men vel også til de af os, der bliver nød til at vise hensyn, sent om aften eller bare generelt!
Men ikke desto mindre er det nok det bedste sted at søge efter svar!
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu ændret overskriften og indholdet så det skulle passe til dette forum!
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
|
Der findes skam et helt sub-forum dedikeret til lyd på farten:Head-fi 
Afspillere: iPods spiller også lossless (Apples eget format ALAC) ellers kan du se efter TrekStor
CD-ripper: EAC eller dBPowerAmp der ripper til enten FLAC (eller ALAC hvis du nu vælger en iPod)
|
|
|
Vil du anbefale en iPod der spiller ALAC over en Cowon der spiller FLAC, hvis lydkvalitet er det eneste parameter? __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
| Vil du anbefale en iPod der spiller ALAC over en Cowon der spiller FLAC, hvis lydkvalitet er det eneste parameter? |
|
|
Har ikke personligt hørt nogle af dem, men vil tro du kan finde nogle meninger i Head-fi sub-forummet ellers er der mange meninger på Head-fi.org __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
En iPod skulle vidst være ret god, hvis du bruger lineout og en lille bærbar forstærker :) men se "flash your headpiece" tråden, f.eks. har NC8000 nogle utrolig fede bærbare setups :)
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have sådan en fætter her: http://www.blaupunkt.com/dk/7644178310_main.asp Og så skal du osse have sådan en: http://dension.klikhome.co.uk/index.php?pageID=42 Og så skal du investere i en ipod og så nogle fede Rockford/Fosgate højttalere - så garanterer jeg for HIGH-END lyd i din øse. Hilsen EyeOfBeauty
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et VW-produkt passer denne helt i tråd med deres instrumentbelysning! Rød/Blå. http://www.blaupunkt.com/dk/7644190310_main.asp Hilsen EyeOfBeauty
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille link mere: http://www.ipodcarkitdirect.co.uk/ Hilsen EyeOfBeauty
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bedste lydende MP3/FLAC afspiller er IAUDIO 7 (COWON)) - har den selv og er meget glad den.
Spiller en Yuin PK1 fuldt op .. Kan kun anbefale denne kombination - og så er de ikke dyre ...
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil da hellere bruge lineout og så en dedikeret forstærker  EyeOfBeauty <- Tror ikke han tænker på bilen, men på hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt! - det er ikke til bilen - men til hovedet!
Men alligevel tak for velviljen og de fine bud EyeOfBeauty!
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
|
Den bedste lydende MP3/FLAC afspiller er IAUDIO 7 (COWON)) - har den selv og er meget glad den.
Spiller en Yuin PK1 fuldt op .. Kan kun anbefale denne kombination - og så er de ikke dyre ...
|
|
|
Det er faktisk Cowon iAudio U5 jeg overvejer - men kan da godt være jeg skulle kigge nærmere på iAudio 7! - under alle omstændigheder kommer den formegentlig til at trække et par gode bøffer!...så vidt jeg kunne se på data har U5 større udgangseffekt og er en nyere model - så den virkede som det oplagte valg, men ved ikke, hvor stor betydning det har! __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mangler stadig at få svar på det jeg intet aner om - hvordan sikrer jeg mig at min cd-samling havner på min FLAC-afspiller i bedste tabsfrie kvalitet? - what software to use? Hvad skal jeg være opmærksom på?
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
adamtulinius Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dig ville jeg gå efter en FLAC-afspiller, og ikke Apple's format -- hvis du går Apple-vejen, og senere fortyder og vil prøve noget nyt, så skal du formentligt i gang med at rippe det hele forfra. Årsagen? Det er et lukket format, så det er tvivlsomt hvor mange andre mobile afspillere der kan afspille Apple's-format.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
adamtulinius skrev:
| Hvis dig ville jeg gå efter en FLAC-afspiller, og ikke Apple's format -- hvis du går Apple-vejen, og senere fortyder og vil prøve noget nyt, så skal du formentligt i gang med at rippe det hele forfra. Årsagen? Det er et lukket format, så det er tvivlsomt hvor mange andre mobile afspillere der kan afspille Apple's-format.
|
|
|
HØRT!!! Apple = Håndjern  Apropos, nogen der kender til en FLAC-afspiller med Lineout funktion?
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til at rippe i flac, skal du lige checke om det rippede understøttes af afspilleren. Har lige købt en cowon D2, der lyde fint, men en større del af mine flac filer kan ikke afspilles (eller vise tags) jeg har ikke lige fundet ud af hvad der går galt, men irriterende er det 
Så inden du starter med at rippe i stor stil, eller investerer i afspiller, så check lige dine filer på afspilleren du har tænkt dig.
|
| Til top |
|
| |