Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: FLAC på farten! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Analog skrev:
Fimpe skrev:

Med hensyn til at rippe i flac, skal du lige checke om det rippede understøttes af afspilleren. Har lige købt en cowon D2, der lyde fint, men en større del af mine flac filer kan ikke afspilles (eller vise tags) jeg har ikke lige fundet ud af hvad der går galt, men irriterende er det

Så inden du starter med at rippe i stor stil, eller investerer i afspiller, så check lige dine filer på afspilleren du har tænkt dig.

Har du fundet ud af, hvad der er galt med de flac filer, den ikke vil afspille? Ifølge manualen accepterer den kun flac op til 44,1 kHz sampling frekvens, kunne det være, at dem du har problemer med er 48 kHz f.eks.? Bare et gæt, men jeg er lidt nysgerrig, kunne måske finde på at anskaffe sådan en dims, så jeg ville gerne lige høre... Det ville være noget at et slag, hvis der er problemer med flac, for jeg vil nok ikke bruge meget andet.

Det er flac versionen der gør tricket. Når flac versionen er :reference libFLAC 1.1.2 20050205: virker det ikke på min D2. Jeg kan dog "bare konvertere" til flac fra flac med en nyere flac.exe så virker det. Men trææls at skulle samlingen igennem.

Ellers kan jeg kun anbefale Cowon D2

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

rip59 skrev:

Hvordan er det så?
Kan man ikke genskabe en wav 100% fra en FLAC?

Jo det kan man, men det betyder at det i bægge tilfælde er tale om tabsfri kompremeringsmetoder. Jeg har lidt dårlig tid lige nu, så jeg nøjes med at smide et wikipedia link. Læs det aller første afsnit her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Flac#Comparisons

Pointen er at zip og flac anvender grundlæggende forskellige måder til at opnå komprimeringen.

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Fimpe skrev:
Men trææls at skulle samlingen igennem.

Et hint. Der findes masser af scripts som automatisk kan genkode et helt musikbibliotek. Prøv google.

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Min kone synes lige min Ctreative Zen V MP3-afspiller skulle først vaskes, derefter tørretumbles. Det kunne den sjovt nok ikke holde til. Intet er jo så skidt at det ikke er godt for noget, så nu skal jeg bruge en ny afspiller til at cykle på arbejde med. Da jeg siden jeg købte den sidste MP3-afspiller har fået squeezebox, og dermed alt mit musik er det oplagt at købe en afspiller der kan afspille FLAC.

Er Cowon iAudio 7 stadig det rigtige valg til at afspille FLAC bærbart?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Min kone synes lige min Ctreative Zen V MP3-afspiller skulle først vaskes, derefter tørretumbles. Det kunne den sjovt nok ikke holde til. Intet er jo så skidt at det ikke er godt for noget, så nu skal jeg bruge en ny afspiller til at cykle på arbejde med. Da jeg siden jeg købte den sidste MP3-afspiller har fået squeezebox, og dermed alt mit musik er det oplagt at købe en afspiller der kan afspille FLAC.

Er Cowon iAudio 7 stadig det rigtige valg til at afspille FLAC bærbart?

Jeg undersøgte sagen for mindre end 3 mdr. siden, og svaret for mig blev også en CowoniAudio 7. Og den gør det bare rigtig godt, jeg er i hvert fald rigtig glad for min!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

AugustQR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har en cowon d2 og er super glad for den, både til mp3 filer og flac. Jeg bruger programmet Winamp til at rippe mine cd'er til flac.
Til top Vis AugustQR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AugustQR

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Godt at høre at jeg ikke er helt galt på den.

Den største iAudio 7 er på 16GB hvilket jo er en del til mp3-brug men ikke overvældende til FLAC brug (kan dog nok gå). Er der alternativer med større lagerkapacitet?

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Et nyt alternativ til FLAC: Link
Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er rigtig glad for min iRiver H140, de kan bare ikke købes som ny, og de er måske mere slæbbare end bærbare. Sammen med min iBasso D10 er den dog helt uundværlig når man sider i et tog på tværs af Danmark, eller spendere timer væk hjemmefra hvor man ikke lige nødvendigvis bevæger sig

Ellers kan lillebroderen til iBassoen T4 vidst også anbefale, den er mindre end en iPhone men har dog ikke en indbygget DAC. Held og lykke med søgningen.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Maj 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Den største iAudio 7 er på 16GB hvilket jo er en del til mp3-brug men ikke overvældende til FLAC brug (kan dog nok gå).

...de 16GB er nok til 40-45 albums på min iAudio7, hvilket er OK til mit daglige "forbrug".

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Maj 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

MadMik skrev:

Jeg er således på jagt efter en rigtig god bærbar hifi oplevelse (til fair penge!)!

Jeg har en iRiver H140, som jeg er meget glad for. Den har 40GB, så OK til FLAC. Batteritid på over 10 timer. Den har en god lyd og driver mine Grado SR60 uden problemer. Desværre laves den ikke længere, men måske du kan være heldig at finde den brugt.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Maj 2009 kl. 02:50 | IP-adresse registreret  

Fimpe skrev:
Analog skrev:
Fimpe skrev:

Med hensyn til at rippe i flac, skal du lige checke om det rippede understøttes af afspilleren. Har lige købt en cowon D2, der lyde fint, men en større del af mine flac filer kan ikke afspilles (eller vise tags) jeg har ikke lige fundet ud af hvad der går galt, men irriterende er det

Så inden du starter med at rippe i stor stil, eller investerer i afspiller, så check lige dine filer på afspilleren du har tænkt dig.

Har du fundet ud af, hvad der er galt med de flac filer, den ikke vil afspille? Ifølge manualen accepterer den kun flac op til 44,1 kHz sampling frekvens, kunne det være, at dem du har problemer med er 48 kHz f.eks.? Bare et gæt, men jeg er lidt nysgerrig, kunne måske finde på at anskaffe sådan en dims, så jeg ville gerne lige høre... Det ville være noget at et slag, hvis der er problemer med flac, for jeg vil nok ikke bruge meget andet.

Det er flac versionen der gør tricket. Når flac versionen er :reference libFLAC 1.1.2 20050205: virker det ikke på min D2. Jeg kan dog "bare konvertere" til flac fra flac med en nyere flac.exe så virker det. Men trææls at skulle samlingen igennem.

Ellers kan jeg kun anbefale Cowon D2

Ved godt der er lidt sent men dbpoweramp har en batch converter, der kan man bare sætte et hak i det bibliotek man ønsker, og konvertere det hele på en gang. Var i hvertfald uundværligt for mig da der skulle konverteres til ogg til iriveren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes