Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 08:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: nad 3080 brokobling?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 December 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Poul-erik skrev:
Ja det er heller ikke til at finde ud af med de 8 ohm,   NAD 3080 er altid opgivet til 2 * 80watt i 8ohm, 2 * 130watt i 4 ohm og 2 * 180watt i 2 ohm.

Hvorfor end i he..... skriver man så bagpå den at den ikke må tilsluttes højtaler under 8 ohm,  det er det første man opdager på en stor rød seddel, er man forvirret eller hvad.

Man stilles jo i en umulig situation hvis man skal følge vejledningen,  hvor i denne verden finder man en 16 ohm´s højtaler,  nej ingen steder, det vil sige at du ikke kan bruge din 3080 i brokobling hvis man skulle følge reglerne, og ej heller i Stereo da der så at sige heller ikke findes en ægte 8 ohm´s højtaler.

Jeg har brugt 4 ohm´s i brokoblet tilstand unden problemer,  så der er ikke andet for end at prøve.

den var også noget vild, den fætter - de spyttede gladeligt over 100w ud i 8 ohn, og omkring 160w i 4 ohm.

Med mindre du har en med "friseret" sikringskredsløb, ville jeg nu ikke turde brokoble den

den giver rigeligt krudt som den er - så hellere køre ægte Bi-wiring ;)

kimjul2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Til poul Erik og r-l-b,

Hvor kan man finde en NAD 3080 i nogenlunde kondition ?

Håber en af jer får tid til at skrive tilbage.

Med venlig hilsen
Kim Hansen

Til top Vis kimjul2005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimjul2005

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hej Kimjul

De skal højest koste en 4-500,-, det er hvad jeg absolut vil give for en NAD 3080 idag,  og så lige 160,- i forsendelse da den vejer ca. små 15kg.

Om de er til at finde i flot stand det er svært at sige,  jeg fik fat i en i 2002,  den var meget velholdt, og virker den dag idag 100%.

Du må nok ikke være så kræsen angående frontpladen, det er sikkert utroligt svært at finde en super velholdt idag, mange brugte dem førhen som Diskotek forstærkere så de er blevet slæbt rundt og jeg ved ikke hvad.

Jeg har 4-stk af dem,  men den ene smutter over til en makker jeg kender der kan ordne sådan noget, den er defekt og han får den. 

Der mangler sikkert lys der hvor peak meterne sidder, + at de har tit det problem at peak meterne også hænger.

Håber du finder en da det er sjovt at have,  jeg købte selv en Beomaster 8000 af ren nostalgi da jeg selv var ejer af sådan et 8000 anlæg fra 1982, så det er da meget sjovt.

mvh. PE

kimjul2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Hej Poul Erik,

Tak for svar.

Jamen - det gør ikke så meget at peak-metrene hænger lidt og lyset mangler bare der er  lidt at kigge på.

Med venlig  hilsen.

Kim

Til top Vis kimjul2005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimjul2005

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes