| Sendt: 18 December 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heysan Jeg mener bestemt at ALT digitalt udstyr skal stå tændt 24/7 før det performer maksimalt. Min gamle Accuphase DP67 var livløs, indelukket og trist og høre på inden den blev varm. Min Transporter har en "digital" klang når den er kold, og skal minimum have været tændt i 24 timer før den er super. Den slukker jeg ALDRIG! Jeg tror det er de færreste som ikke kan nikke genkendende til at en forstærker lyder bedre når den er varm, så jeg forstår kke hvorfor det er så svært at forstå at det ikke skulle være det samme med signalkilder? Her sidder jo altså også forstærkere i, omend de er en del mindre. Det at de er mindre tror jeg faktisk kan være delvis årsag til, at det tager længere tid før en sådan lyder optimalt, i modsætning til fx. et effekttrin. Der afsættes meget lidt effekt i linietrinnene, og varmeudviklingen er derfor også mindre. Således vil max/optimal-temperaturen være længere tid om at opnå. Hvad angår Transporteren så er den også meget påvirkelig med diverse afkoblingsfødder. Jeg hører minimum lige så stor forskel på den, med eller uden afkoblingsfødder som mellem kold og gennemvarm. Jeg har fundet den bedste løsning med Holfi feet. (runde sorbotan skiver) Accuphasen spillede mere eller mindre uændret uanset afkoblingsfødder eller ej. Men den vejede også 5-6 gange så meget. For evt. at komme diverse kritikere i forkøbet, så stoler jeg på min egen hjerne og øre, uanset om de tager røven på mig....
__________________ Mvh. friman
|