| Forfatter |
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
Asklepios skrev:
Jeg mangler nu kun mit line out kabel fra headaudio, samt hovedtelefonerne fra JVC. Har i dag fået sendt mit Trends lydkort. Jeg venter lige til jeg har fået det hele hjem, så jeg kan komme med et mere begavet og nuanceret indspark - men jeg skal da gerne skrive om det...  Jeg er hjemme ved kæresten, så jeg har ikke lige specifikationerne på iBasso'en. Men den kan fint drive et par Yuin PK1 (i serie med Ipod'en) - glæder mig til jeg får mit kabel, så jeg kan se hvad den kan alene. |
|
|
Ja, men hun skal da også passes! Bare ved lejlighed engang!
Yuin er vel heller ikke så svært slæbbare, er de? Kunne forestille mig de JVC ville give T4´eren lidt mere at arbejde med!.... |
|
|
Nej, de Yuin er ret små - det er jo ear buds. Men de skulle være ret tunge og trække, de nye OK skal vist have en forstærker så vidt jeg ved. Ja, det var lige det jeg tænkte, at lade T4 eren prøve at trække mine JVC direkte fra en Ipod (med line out kabel) vs. JVC med mit Trends lydkort/hovedtelefon forstærker. Så bliver der lidt mere og skrive om...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
MadMik skrev:
Asklepios skrev:
Jeg mangler nu kun mit line out kabel fra headaudio, samt hovedtelefonerne fra JVC. Har i dag fået sendt mit Trends lydkort. Jeg venter lige til jeg har fået det hele hjem, så jeg kan komme med et mere begavet og nuanceret indspark - men jeg skal da gerne skrive om det...  Jeg er hjemme ved kæresten, så jeg har ikke lige specifikationerne på iBasso'en. Men den kan fint drive et par Yuin PK1 (i serie med Ipod'en) - glæder mig til jeg får mit kabel, så jeg kan se hvad den kan alene. |
|
|
Yuin er vel heller ikke så svært slæbbare, er de? Kunne forestille mig de JVC ville give T4´eren lidt mere at arbejde med!....
|
|
|
Nej, de Yuin er ret små - det er jo ear buds. Men de skulle være ret tunge og trække, de nye OK skal vist have en forstærker så vidt jeg ved. Ja, det var lige det jeg tænkte, at lade T4 eren prøve at trække mine JVC direkte fra en Ipod (med line out kabel) vs. JVC med mit Trends lydkort/hovedtelefon forstærker. Så bliver der lidt mere og skrive om...  |
|
|
PK1 kræver også en forstærker for at folde sig ud. Jo bevares de spiller da uden amp.. og også højt nok.. det lyder bare ikke tæt på så godt som de KAN overhoved.. De er virkeligt ikke bedre end det grej man spænder foran. Men hvis det man spænder foran er godt, så spiller de søreme også ! 
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Asklepios skrev:
MadMik skrev:
Asklepios skrev:
|
|
Yuin er vel heller ikke så svært slæbbare, er de? Kunne forestille mig de JVC ville give T4´eren lidt mere at arbejde med!....
|
|
|
Nej, de Yuin er ret små - det er jo ear buds. Men de skulle være ret tunge og trække, de nye OK skal vist have en forstærker så vidt jeg ved. Ja, det var lige det jeg tænkte, at lade T4 eren prøve at trække mine JVC direkte fra en Ipod (med line out kabel) vs. JVC med mit Trends lydkort/hovedtelefon forstærker. Så bliver der lidt mere og skrive om...  |
|
|
PK1 kræver også en forstærker for at folde sig ud. Jo bevares de spiller da uden amp.. og også højt nok.. det lyder bare ikke tæt på så godt som de KAN overhoved.. De er virkeligt ikke bedre end det grej man spænder foran. Men hvis det man spænder foran er godt, så spiller de søreme også ! 
|
|
|
Sådan er det jo selvfølgelig med al HiFi - det er en kæde - en transducer kan ikke gengive noget bedre end det signal der kommer ind, og det kan den kun, hvis den ellers fungere optimalt og er konstrueret ideelt! - Det samme gælder en forstærker osv.
Det var mere specifikt PK1´erne jeg tænkte på! - de ser bare så almindelige ud - ved godt det er lyden og indmaden der tæller - jeg har ikke selv lyttet på Yuin så dømmer dem på ingen måde - jeg har bare svært ved at gennemskue, hvad der gør disse små buds så særlige - de er kinesiske og ligner en kopi af en kopi - umiddelbart lyder det som opskriften på en kedelig lyd - men de er åbenbart gjort af noget særligt! - synes bare det er lidt sjovt!
__________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan sagtens give dig ret i at de ligner noget man bliver skuffet over at få med til en mp3-afspiller fra aldi som har kostet 99,- kr. Men etellerandet må de have puttet i i hvert fald.. for de ER virkeligt gode. Men de er heller ikke helt billige, og de ligner et trafikuheld
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
kan sagtens give dig ret i at de ligner noget man bliver skuffet over at få med til en mp3-afspiller fra aldi som har kostet 99,- kr. Men etellerandet må de have puttet i i hvert fald.. for de ER virkeligt gode. Men de er heller ikke helt billige, og de ligner et trafikuheld  |
|
|
Jeg kan kun være helt enig... Jeg tænkte først at det ikke kunne være designet der var brugt penge på. På den anden side er byggekvaliteten god, den kunne være bedre - men helt ringe er det heller ikke! Men de spiller bare SÅ godt, der er virkelig meget lyd i dem. Jeg henter nok mine JVC imorgen,s så glæder mig til at sammenligne med dem! Så har jeg fået det hele hjem, så skal det bare lige have nogle timers musik så det er spillet rigtig til. Så skal jeg gerne komme med lidt brugererfaring...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så spiller iBasso'en alene på mine Yuin PK1 (vha. line-out kablet).  Den spiller dem fint op og det lyder rigtig godt!
Men der skal lidt mere aktiv lytning til, og så skal det lige spilles godt til... __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 02:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Så spiller iBasso'en alene på mine Yuin PK1 (vha. line-out kablet). Den spiller dem fint op og det lyder rigtig godt! Men der skal lidt mere aktiv lytning til, og så skal det lige spilles godt til... |
|
|
Lyder spændende - ser frem til flere inputs! __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbare indtryk af JVC er ikke imponerende... Der er god dynamik og perspektiv, balancen er også god. Det lader bare til at lyden ikke "kommer ud", der er bare ikke hul igennem - det er kedeligt. Der er nok bare tale om egenlyd her, men den passer ikke mig. Nu vil jeg så få dem spillet til, og se hvad der sker hvis man sætter noget andet forstærker på. Håber de lukker lidt op, for ellers ryger de videre...
__________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - Ærgeligt med JVC´erne - men måske skal de have mere forstærkersaft, som du selv er inde på. Sidder selv med et par Denon C751 i ørene og savner et eller andet - måske skal de have en forstærker spændt på sig også eller måske passer de bare ikke ind i mine øregange - det er svært at opnå en optimal forsejling - når den er der bliver lavfrekvensen helt klart bedre - både mere tydelig og mere veldefineret - men det er som om der bliver lukket af for noget i mellemtoneregistret - lidt som et filter der skal fjernes - jeg savner i hvert fald noget åbenhed og klarhed selvom der egentlig er rigeligt med detaljer! - det er lidt svært definertbart, men det mangler bare et eller andet for at gøre dem helt troværdige og tilfredsstillende!....tror jeg skal have mig en bærbar forstærker for at få prøvet det af sammen med C751 - måske det abner dem op og giver lidt bedre kontrol over den lidt skramlede mellemtone! - måske skal de også bare spilles godt og grundigt til!....jeg beholder dem i hvert fald lidt endnu! - viser det sig at mine øregange bare ikke kan blive venner med dem, må de jo også videre!....sådan kan det gå!
__________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg bestilt en Fiio E5 - håber det kan rette lidt op på sammenhængen i lyden fra c751 - give lidt bedre kontrol forhåbentlig!....Det er værd at prøve af til den pris - 19.50$ - fin lille gadget! -bliver sjovt at lege med i hvert fald!....
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
PK1 spiller fremregende med iAUDIO7 !!, Der er masser af power i denne kombination . Har dem selv . Kan anbefales !
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
|
PK1 spiller fremregende med iAUDIO7 !!, Der er masser af power i denne kombination . Har dem selv . Kan anbefales !
|
|
|
Nu jeg har fat i en iAUDIO ejer - oplever du så også en vis baggrundsstøj/summen? - er ret sikker på at det kommer fra afspilleren, men lurer lidt på om det kan dæmpes ved den rigtige høretelefon kombination!.... __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
QWERTY126 skrev:
|
|
|
|
Nu jeg har fat i en iAUDIO ejer - oplever du så også en vis baggrundsstøj/summen? - er ret sikker på at det kommer fra afspilleren, men lurer lidt på om det kan dæmpes ved den rigtige høretelefon kombination!....
|
|
|
Der er ingen (for mig) hørbar baggrudsstøj, med mine PK1. Om der er baggrunds støj med andre (f.eks shure 530) har jeg ikke prøvet. PK1 er også over 40% i volumen på Iaudio7 - ved normal musik lytning. 100% volumen er alt for højt selv med PK1....
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Umiddelbare indtryk af JVC er ikke imponerende... Der er god dynamik og perspektiv, balancen er også god. Det lader bare til at lyden ikke "kommer ud", der er bare ikke hul igennem - det er kedeligt. Der er nok bare tale om egenlyd her, men den passer ikke mig. Nu vil jeg så få dem spillet til, og se hvad der sker hvis man sætter noget andet forstærker på. Håber de lukker lidt op, for ellers ryger de videre... |
|
|
Hvordan går det med tilspilningen? - nogen forandringer! - har læst på andre tråde at du åbner sig meget efter tilspilning!... __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
Asklepios skrev:
Umiddelbare indtryk af JVC er ikke imponerende... Der er god dynamik og perspektiv, balancen er også god. Det lader bare til at lyden ikke "kommer ud", der er bare ikke hul igennem - det er kedeligt. Der er nok bare tale om egenlyd her, men den passer ikke mig. Nu vil jeg så få dem spillet til, og se hvad der sker hvis man sætter noget andet forstærker på. Håber de lukker lidt op, for ellers ryger de videre... |
|
|
Hvordan går det med tilspilningen? - nogen forandringer! - har læst på andre tråde at du åbner sig meget efter tilspilning!... |
|
|
Jeg har desværre haft lidt for travlt, et styks eksamen og start af nyt job. Så jeg har ikke haft tid til at lytte så meget på mine JVC. Og så mangler jeg stadig en batterypack til mine Trends forstærker. Og for det ikke skal være løgn, så er mit line-out kabel til min Ipod gået i stykker. Så min T4 ligger også bare hen...  Men nu er jeg ved at være færdig, og regner med at give mine JVC nogle gode tæv - og så håber jeg min batterypack kommer snart. Den skulle gerne være bestilt! Ligeledes er mit kabel på vej til headaudio, som bytter uden videre - super god service by the way!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
QWERTY126 skrev:
|
|
|
|
Nu jeg har fat i en iAUDIO ejer - oplever du så også en vis baggrundsstøj/summen? - er ret sikker på at det kommer fra afspilleren, men lurer lidt på om det kan dæmpes ved den rigtige høretelefon kombination!....
|
|
|
Følsomme høretelefoner som de fleste IEM's er, vil tit have susen i mange afspillere. Har man derimod nogle mindre følsomme høretelefoner, er der ikke susen. Eksempelvis har Yuin PK1 en impedans på 140ohm mener jeg, hvilket må siges at være ret meget for et par earbuds Der vil man næppe opleve susen i hvert fald.. Dog vil jeg heller ikke anbefale dem, medmindre du bruger en dedikeret forstærker.
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - vidste ikke impedansen havde noget med støjen at gøre? - god info! - tak! __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
|
Ok - vidste ikke impedansen havde noget med støjen at gøre? - god info! - tak!
|
|
|
Det har det heller ikke nødvendigvis. Det som tæller er følsomheden. Men impedansen er tit også et godt praj om hvorvidt det er aktuelt. Mange IEM's har under 20 ohms impedans, hvilket som regel giver en meget høj følsomhed, og derved gengiver selv ret lav støj hvis der skulle være noget fra afspilleren.. Det er ikke noget jeg har hørt til selv med min ipod + lineout kabel + forstærker + q-JAYS-combo
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
MadMik skrev:
|
Ok - vidste ikke impedansen havde noget med støjen at gøre? - god info! - tak!
|
|
|
Det har det heller ikke nødvendigvis. Det som tæller er følsomheden. Men impedansen er tit også et godt praj om hvorvidt det er aktuelt. Mange IEM's har under 20 ohms impedans, hvilket som regel giver en meget høj følsomhed, og derved gengiver selv ret lav støj hvis der skulle være noget fra afspilleren.. Det er ikke noget jeg har hørt til selv med min ipod + lineout kabel + forstærker + q-JAYS-combo
|
|
|
Mine Denon C-751 har følsomhed på 104db og impedance på 16 ohm. Dine q-jays ligger på henholdsvis 95 og 39 - så det giver fint mening. Overvejede faktisk de q-Jays - fortryder det lidt da jeg er en smule skuffede over isoleringsevnen og pasformen af C-751 - modsat q-Jays, er de lidt store - både for lange og for brede til mine øre - ikke så behagelige i længden! - og så suser de som sagt!...Har besluttet mig for at IEM´s ikke er mig og at jeg skal have nogle gode transportable bøffer - lurer på c-Jays pt, men tvivler på de isolerer nok!..... __________________ The future is not a succession of the present, but an implementation of imagination!
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var ret skeptisk omkring at bruge IEM's faktisk, men da jeg kører en del tog er det nu alligevel en super praktisk løsning. De fylder tæt på intet og isolerer nogenlunde. Og så er de super små og ganske komfortable i mine ører med silikone-dutterne.
Lyden.. tja.. Det er jo ikke helt det samme som full-size bøffer.. men de lyder da udemærket når man tager størrelsen i betragtning syntes jeg.. Har ikke lige nogle andre IEM's at sammenligne med..
|
| Til top |
|
| |