Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 13 December 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender du de enhder jeg har valgt
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 13 December 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
kender du de enhder jeg har valgt |
|
|
Kun Zomax'en og 8"'eren.
4" og diskanten kender jeg ikke.
Kan den 4" gå ned til ca. 70 - 100 Hz uden at blive anstrengt ? så kunne ill. herunder måske også være en løsning. Selv ville jeg aldrig kaste mig ud i en 4 vejs løsning, som du har gjort ...da det kan være kompliceret at få det til at virke ordentligt ( måske min manglende erfaring, hvad ved jeg ).

|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad syntes du om zomax og den 8" .. jo det kan den godt i kukket system .. i dipol kræver det store enheder .. da de dybe toner falder kraftigt af fra 300 hz og ned .. så man vil konne til at mangle en hel del lyd hvis ejg bare nøjes med at dele ved 100 hz med den 4" .. den faler 6 de pr oktav fra ca 300 hz
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 December 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
hvad syntes du om zomax og den 8" .. jo det kan den godt i kukket system .. i dipol kræver det store enheder .. da de dybe toner falder kraftigt af fra 300 hz og ned .. så man vil konne til at mangle en hel del lyd hvis ejg bare nøjes med at dele ved 100 hz med den 4" .. den faler 6 de pr oktav fra ca 300 hz |
|
|
Jeg kan godt lide 15" zomax'en til åben baffel brug og har det selv ( er også kommet til at anbefale dig dem engang ). Den omtalte 8" har jeg nærlyttet et par gange i en basreflekskonstruktion, hvor den spillede sammen med en 1" diskant, som "kun" to vejs system. Det lød faktisk rimelig godt.
Nu har jeg så ikke anbefalet dig de øvrige enheder og kender dem ikke, så det er svært at snakke med om dem.
Hvis Jamo kan, så kan du også ....det er en 5" der sidder i 909'eren.
http://www.6moons.com/audioreviews/jamo/909.html
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki dem fandt jeg billigt .. og fik at vide det spillede super ... .. men bøvler en smule med den diskant ... bruger du selv de zomax til dipol .. hvor mange enheder har du
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 December 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke det vil være så gode som zomax.. fz ligger meget højt .. og den er ikke blødt ophængt den har godt nok en meget lille magnet ... ... har du billeder af det du har bruget dine zomax til
|
Til top |
|
|
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
Sendt: 13 December 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal du tænke på at det ikke er en "normal" ferrit magnet, men en neodymium magnet, der er en god del kraftigere.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 December 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
jeg tror ikke det vil være så gode som zomax.. fz ligger meget højt .. og den er ikke blødt ophængt den har godt nok en meget lille magnet ... ... har du billeder af det du har bruget dine zomax til |
|
|
Nu er lav fs ikke altafgørende, 41 hz er ganske fint og så laver de ikke nødvendigvis så meget ballade mht. rumresonanser, som enheder med et lavere fs. Mht. blødt ophæng, så er det normalt det man går efter til åben baffelkonstruktioner ...korrekt.
Billeder af mine, desværre ikke ....men vil da tage nogle, engang når der er kommet nye bånd i.
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er oki tilfreds med zomax.. men kunne godt tænke mig .. nogen med højer folsomhed
|
Til top |
|
|
Savklinge Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 613
|
Sendt: 13 December 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
jeg er oki tilfreds med zomax.. men kunne godt tænke mig .. nogen med højer folsomhed
|
|
|
HEJ lille_smed !
Har du hørt DALI SKYLINE? . Jeg mener de bruger 15" fra CERWIN VEGA,
C V plejer at have meget høj følsomhed, dem i skyline er vist fra C V
AT 100. de er med åben baffel alstå DALI SKYLINE MÅSKE?
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen som kender denne her enhed
Eminence Basslite CH2010 10' 150W 8 Ohm

Beskrivelse: Info om levering af Adamhall produkter Vi
gør opmærksom på at det kun er muligt at købe visse Adamhall produkter
i hele kasser. Det gælder bl.a. popnitter mm. Du bliver kontaktet ved
aktuelt tilfælde. Leverings tiden for Adamhall produkter er 1-3 uger.
 Recommended for bass guitar. Ideal in vented 1X, 2X, and 4 X10 enclosures.
Nominal Basket Diameter 10', 254mm Nominal Impedance* 8 ohms Power Rating** 150W Resonance 58Hz Usable Frequency Range*** 54Hz-3kHz Sensitivity 96.7 Magnet Weight 4 oz. Gap Height 0.28', 7.2mm Voice Coil Diameter 2', 50.8mm
Resonant Frequency (fs) 58Hz DC Resistance (Re) 5.37 Coil Inductance (Le) 0.52mH Mechanical Q (Qms) 6.5 Electromagnetic Q (Qes) 0.47 Total Q (Qts) 0.44 Compliance Equivalent Volume (Vas) 43 liters / 1.5 cu. ft. Peak Diaphragm Displacement Volume (Vd) 120cc Mechanical Compliance of Suspension (Cms) 0.26mm/N BL Product (BL) 11.1 T-M Diaphragm Mass inc. Airload (Mms) 30 grams Efficiency Bandwidth Product (EBP) 123 Maximum Linear Excursion (Xmax) 3.5mm Surface Area of Cone (Sd) 344.9 cm2 Maximum Mechanical Limit (Xlim) 7.5mm
Recommended Enclosure Volume Vented 17-51 liters/ 0.6-1.8 cu.ft. Overall Diameter 10.25', 260.4mm Baffle Hole Diameter 9.13', 231.9mm Front Sealing Gasket fitted as Rear Sealing Gasket fitted as Mounting Holes Diameter 0.28', 7.0mm Mounting Holes B.C.D. 9.73', 247.1mm Depth 4.75', 121mm Net Weight 3.6 lbs.,1.6 kg Shipping Weight 4.7 lbs., 2.1 kg
Copper voice coil Polyimide former Neodymium magnet Non-vented core Die-cast aluminum basket Hemp Cone ™ Cloth cone edge Zurette dust cap
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 14 December 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er så vidt jeg ved med ToneTubby HEMP cone - sikkert rigtig fin i området 80-1khz
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 14 December 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil gerne bruge den fra 100 til 1800 hz kender du den .. har du hørt den
musicus skrev:
Den er så vidt jeg ved med ToneTubby HEMP cone - sikkert rigtig fin i området 80-1khz
|
|
|
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 14 December 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 17 December 2008 kl. 02:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lykkes for Linkwitz at dele mellem to 8554 og 980000/970000 diskant ved ca 1400 hz åben baffel i hans Phoenix. Men jeg har prøvet i en prøve opstilling - det lyder bare ikke godt i mine ører at lade 8554 spille højere end ca 1k - alt for lavt til din diskant. Det fungerede udmærket hos mig at bruge en 15m fra 800 til 3k både sammen med en vifa ring og en 980000, men jeg måtte dele brickwall 60db/oktav opad på 8554 - den lyder bare ikke godt i mine ører oppe over 1k selvom frekvensgangen kunne tyde på det og Linkwitz roser enheden netop for denne egenskab. Samme problem oplevede denne herre. Vi har snakket om faselinære fir software filtre før ved jeg, fleksibiliteten er enorm - samtidig med at det jo med et godt lydkort i sagens natur er enhver passiv løsning langt overlegen. Du var jo i gang med aktive filtre - hvad blev der af det? 8554 spiller fantastisk dynamisk da den har en induktans på kun 0,2 mH og 12m tilsvarende, men hvis man begynder at smide passive filtre på dem - så kan man mine øjne lige så godt bruge peerless eller tilsvarende til sine dipoler. I kasser er det en lidt anden historie, men dem holder jeg mig fra - både kasserne og historien.
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
I kasser er det en lidt anden historie, men dem holder jeg mig fra - både kasserne og historien. nej det vil jeg gerne høre lidt om
jeg vil godt give dig ret i ad s´det kan give problemer .. det er også defor jef har forsøft en masse forskellige ting .. lige nu dele jeg ved1400 hz 6db .. og 12m tager over ... .. men kan de på dit systen at enhederne er meget lukket bagud ..?? det er nu synd ....
|
Til top |
|
|