| Forfatter |
|
hkruse Forum Bruger

Tidl. Nordic Natural Sound
Bruger siden: 07 September 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Da jeg er på udkig efter en netværks afspiller som kan afløse min CEC cdafspiller er jeg blevet anbefalet og kigge bla. på Squeezeboxs Transport, men inde i mit hoved er squeezebox et hjemme produkt til hr & fr. Jensen og ikke et til det mere seriøse HiFi folk Er jeg helt gal på den 
Er der ikke nogle som kan komme med deres erfaringer/ viden om netop deres Transport udgave.
Har i andre anbefalinger i prislejet 15-20K er i også velkommen til at smide dem her 
|
|
|
Jeg har ikke hørt Transporteren, men har selv Squeezebox Duet. Jeg anvender den sammen med en ekstern i min CD afspiller. Den indbyggede DAC er ikke noget at skrive hjem om.
Jeg har et high-end anlæg og har gentagne gange sammenlignet afspilning direkte fra CD afspilleren med afspilning gennem Squeezebox og der er ikke hørbar forskel.
Det vil sige forskel mellem rippede standard CD'er med Exact Audio Copy og afspilning fra CD afspiller. SB Duet understøtter ikke over 48Khz/24 bit. Dvs. studiekvalitet fra Linn Records i 96Khz 24bit ikke kan afspilles i fuld kvalitet. Dog afspiller SB alligevel dette format, men ved at tage hveranden sample. Det lyder stadig bedre end CD kvalitet, men ikke den fulde kvalitet. Transporteren kan afspille denne kvalitet fuldt ud. Hvis der er mere musik tilgængelig i til download i denne kvalitet ville jeg overveje et bedre system. Transporter sætter sig mellem to stole efter min mening, da jeg ikke er intereseret i at betale for en DAC, som jeg ikke har brug for, da jeg allerede har en fremragen af slagsen i min CD afspiller. Alternativt ville jeg heller vælge en DAC af den kvalitet, jeg ville ønske.
At sige at Squeebox er et hr. og fru Jensen system er efter min mening helt forkert. Dog har den nok udseendet imod sig, hvis man er vant til high-end udstyr ;-)
Min forstærker ser iøvrigt sådan her ud http://www.pbase.com/hkruse/image/106014551/original
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er bare et problem med transporteren , linn DS både majik ds og Snekay ds fik min ultra moddificered Transporter (some er betydligt bedre end den var da den var standard) til at lyde trist og kedlig.
Transporteren var designet så den målte godt da man så kan bruge det som forsvar hvorfor man skal købe den, og det virker jo ganske godt kan man se.
Men lydmæsigt er den efter min menning totalt overvuderet og mangler bass dybde, seperaing og refinering af hele lydbilledet.
Jeg vill til enhver tid købe en SB3 og en seperat Dac i stedet , eller gå efter det der lyder bedst og købe en linn ds og lev med den ringe brugeflade. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man bruger en ipod touch/iphone så er betjening da fuldt på højde med Logitechs. Eller?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hvis man bruger en ipod touch/iphone så er betjening da fuldt på højde med Logitechs. Eller?
|
|
|
Som jeg skrev i mit indlæg tidligere, så er min mening at betjeningen er væsentligt bedre med iPeng applikationen (Programmet der skal bruges
med iPhone/iPod Touch). Jeg har tidligere haft Controlleren, men solgte den igen, da jeg simpelthen syntes det var for bøvlet at komme til fx.
bogstavet "s" i kunsteroversigten. Dette er selvfølgelig meget individuelt, da det afhænger af hvor mange forskellige kunstnere man har i sit
bibliotek, men i mit tilfælde resulterede det i en pokkers masse omdrejninger på 'hjulet'..
Og så er en iPod Touch 8GB endda billigere end Controlleren.
//Allan
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen nu er Linn blevet nævnt et par gange, så det kunne da være at jeg skulle lægge Scala et besøg i næste uge 
Jeg har hørt rygter om at Naim skulle komme med en lille bror til deres HDX (som desvære koster omk de 80K) til menneske penge under 20K, er der nogle af jer som ved noget om det? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har overvejet at købe en Transporter, så jeg kan køre FLAC'er fra en NAS. Hvordan er jeres erfaringer med:
1/ Søgefunktionen. Går det hurtigt nok at søge, f.eks. på navn. Hvis jeg går all in, så vil jeg skulle have to hd med 500 gb på hver i raid 1. Hvis nogen har erfaringer med diske i den størrelsesorden, må de meget gerne byde ind. Og hvordan er den medfølgende remote, +/-'er?
2/ NAS. Hvor meget larmer de, og hvor har I dem stående? Jeg overvejer Buffalo LinkStation Mini 1TB, fordi den (tilsyneladende) er lille, lydløs og bruger lidt strøm. Jeg vil gerne have NAS'en kablet med Transporten, så det egentlig kun er, når der skal lægges nyt musik over, at det trådløse netværk bruges. Men det kræver, at den er lydløs, når den skal stå (i et skab) i stuen.
3/ Lydkvalitet. Jeg har en Thule IA60B-forstærker (ældre guldknap-model). Er det helt skidt at slutte en Transporter til den?
4/ Hvor? På superfi.co.uk koster Transporteren under 9.000 kr. Det kræver selvfølgelig, at man kender en i England - og at man tager en t/r for at hente den. I Hifiklubben koster den 15.000 kr. Det er sateme en prisforskel, der er til at mærke. Hvad synes I om pris kontra kvalitet, når vi snakker 9.000 kr for Transporten. Er den det værd?
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Har tænk mig at købe en Transport, men hvordan får jeg den beste til at spille samme med Apple Mac ?
Har en ide om at bruge en NAS HDD direkt til Transport, men at overføre lyde fra min Mac trådløs til NAS HDD (det ville sige at alt mit musik ligge på denne NAS HDD), så er dette mulige og hvordan ? |
|
|
Gætter på at en Transporter har samme Ethernet Bridge funktion som en SB3 Classic. D.v.s. du kan kabelforbinde din NAS og din SB, og lade SB'en være "router" mellem dit trådløse netværk og din NAS. Derved er din NAS tilgængeligt trådløst fra MAC'en, men via kabel til SB (og kabel bliver trods alt ikke forstyrret af naboen's netværk eller andet støj).
Så få en NAS med supporteret SqueezeCenter funktionalitet (der kommer flere og flere hver dag).
|
| Til top |
|
| |