Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 11:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: rørforstærker. Kan i guide mig lidt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter ht-byg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Lige en rettelse til det der tidligere er skrevet

lavpriselektronik har den til 2995 - de har også 2 monoblokke til 3995, det er 3995kr pr styk ialt 7990kr for monoblokkene

Mvh Peter

Til top Vis Peter ht-byg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter ht-byg

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Jep, det er altså billigt, utroligt at det overhovedet kan lade sig gøre at producere og sende til EU for de penge.

Nå, men som tidligere skrevet på tråden, så er jeg ved at tweake min, hvor god kan den mon blive? Kik ind på tråden: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73054&P N=1&TPN=1
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Ja, man kan blive rigtigt fristet til at prøve sådan en rørkineser, specielt med din erfaring med Tweak :-). Skal man absolut investere i en ny rør/hybrid CD-afspiller for at få rør-forstærkernes klang-karakter frem?

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

@ Pengzi: Absolut ikke. Jeg har en lidt tilfældig halvgammel Dennonafspiller, som en virkelig HiFi nørd ikke engang ville gide spytte efter. Sammen med Dynaen lyder det bedre end noget andet jeg har hørt til samme budget.

Og så er det ikke sådan at jeg har tweak-erfaring, jeg håber at få det. Og her er forum til stor hjælp!

Jeg har bare læst en artikel i et tysk magasin om tweak af Dynaen, og så har jeg søgt internettet. Her er det en stor fordel at være nogenlunde køreklar på tysk, det er fortrinsvist i tyskland de er faldet på halen over mulighederne i Dynaen. Men tro mig, det er interessant og sk... skægt!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået mig sådan en her:
http://www.imageaudio.cn/en/product_view.asp?id=72&cid=3&sid =1

Var så heldig at en anden havde hentet den hjem, og ikke skulle bruge den alligevel, så jeg fik den helt ny for 3k.
Mener den koster 4-5k inkl. SKAT afgifter og transport.

Har haft den en uges tid nu, og vil da sige jeg er meget positivt overrasket over hvad man kan få for så små penge.
Virker solid og fin byggekvalitet. Holdbarheden må jeg nok vente til jeg har haft den et stykke tid, til at udtale mig om

Men det er imponerende hvad man kan få for så små penge i Kina.

De driver et sæt von Schweikert VR4 uden problemer hos mig.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Drop det kina crap og køb en Rogue Audio Cronus

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Drop det kina crap og køb en Rogue Audio Cronus

Tjae, sådan kan man jo se på dét. Men der kan faktisk være flere gode grunde til at købe kinesisk. Økonomi kan være ét. Og så er der jo også muligheden for, at bruge den billige kineser som "einsteiger gerät". Man kan også købe den billige kineser, fordi der er gode muligheder for henad vejen at skifte billige stumper ud med bedre, og således i den sidste ende opnå 4 ting:
  1. En god forstærker!
  2. Indsigt, viden om hvordan det virker!
  3. Eje noget man selv har skabt!
  4. Det er interessant og skide skægt!
Og det ville være klædeligt med lidt respekt for det! Med andre ord 444 Hz = Kammertonen tak!

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

yes lige mine ord. Stort set alt konsum elektronik kommer fra kina. Gad vide hvor meget af

elektronikken i en copland der kommer fra Kina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

For ikke at tale om den flotte fladskærm på Music4life siden. Made in .....

Sorry sådan er det er det bare. Alle kører med kineserier uanset om de vil eller ej.

Jeg husker selv alt det bavl om japanerlyd i 70"erne

Idag elsker folk japanergrejet og frydes stadig over den mekaniske kvalitet.

I sidste ende handler det jo om lyden og vi skal bare glæde os over www og alt det spændende

grej som oversvømmer markedet, og som samtidigt får forhandlerne til at rive sig i håret.

konkurence er altid godt og hindrer monopoler og kedsomhed.

Venligst

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Noget der er vigtig ved rørforstærkere er at sætte dem sammen med den rigtige højtaler. Ellers kan det godt lyde lidt gumbetungt og indelukket. Kedeligt og lidt for "rart". Hos mig slog det først rigtig gnister da jeg fik nogle følsomme højtalere på. Så bliver man tilgengæld også belønnet med en rigtig lækker klang som er svært at blive træt af. Jeg har ikke skiftet siden jeg fik rør

Der var en Cronus tilsalg her på siden for ikke så lang tid siden. En uge siden måske. Han skulle have 6500,- for den. Det var i hvert fald et godt køb. Det skulle jo eftersigende være en lille knaldperle den lille Cronus... Jeg har selv haft en Opera M100 på prøve for lang tid siden. Husker den som ret god og at selve byggekvaliteten var i hvert fald rigtig god. Det er vist også et "Kinamærke". Nypr. var dengang omkring de 6000,-

Held og lykke med det Ormen.

vh.
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

I Norge er de meget glade for Music Angel XDSE-800, eller MA88, hvad den nu hedder:

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/64721-music-an gel-god-kinesisk-ror-forsterker.html

Jeg har købt en anden brugers gamle MA88 for en god pris. Jeg havde lavet nogle ændringer på den for ham, men den kunne ikke trække de højttalere han valgte at købe. Må indrømme at jeg synes den lød ikke for godt fra starten, men den er åbenbart en mellemmodel, hvor de havde fået alt for stor forstærkning i, (nordmændene er generelt glade for deres fra starten.) Så indgangstrinet er bygget om til at køre med ECC82 i stedet for ECC81, der er CCS på første forstærkertrin + nogle få andre ting. Jeg tror at nyprisen for forstærker og nye komponenter til ændringerne var omkring 3800 kr, men den slap vist også for moms.

Jeg tror ikke jeg piller særlig meget mere i den, det er altid godt at have en rørforstærker der ikke er under ombygning, den vejer iøvrigt hele 26 kg

Min kone har været overrasket over hvor meget bedre det lød efter jeg havde været i gang, hvis det kan tages som en indikator på om man kan modificere en kinesisk forstærker den rigtige vej lydmæssigt.

Det er den til venstre:

Indeni:

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

Og det ville være klædeligt med lidt respekt for det! Med andre ord 444 Hz = Kammertonen tak!

Æh, jeg rystede vist lidt på hånden... kammertonen = A'et er altså stadig væk 440 Hz, altså!

Mjae, den er nu ikke helt så flot som dine Mellemhjul

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

God tråd. Kunne også selv overveje en billig rørforstærker, mon de kan trække en quad 989? Havde i tidernes morgen audio innovations 1000 trioder i en kort periode, de er meget musikalske.

Der er en del billige her http://www.hi-end.on9mart.com/

http://hi-end.on9mart.com/products/amplifiers/integ_amp/AI-M A-XDSE-2A3+300B-6svbk/TIA30-photo_022.jpg

Skal man ikke vælge modellen med triode rør (300b)?

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

de 444 Hz er nu heller ikke helt ved siden af;440 Hz kammertonen er nu en meget veletableret norm. På trods heraf er der i sidste halvdel af 1900-tallet fremkommet forslag om at bruge 442 eller 444 Hz - en stigning, som er ved at vinde indpas specielt i Østeuropa, hvor man i flere koncertsale har flere flygler med forskellige stemninger

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Pengzi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2008
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej med jer, er denne her så den nyeste XD-800 fra Hong Kong (og nu med Class A)?

http://www.e-audio.net/servlet/Detail?no=15

Og hvad er forskellen (teknisk) mellem den ovenstående og nedenstående (fra UK)? Man kan ikke rigtig læse hvad der er modificeret og betyder det meget for lyden, hvis den ikke har "Class A"?

http://www.hi-end.on9mart.com/cart/Music%20Angel%20-%20XDSE% 20KT88_bk.html

Ormen
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Hej gutter.

Tak for rigtig god input. Jeg mæsker mig i alle de forskellige links og info i smider. :) Det er stort.

Jeg kigger lidt på lavt blus pt, men det kommer. Jeg ved med sikkerhed at rør skal jeg eje.

Jeg sidder pt på Grønland med begrænset internet til september, da der pludselig dukkede et spændende job op.

Jeg holder dog stadig øje, da jeg kan få den hentet hvis og når den kommende amp viser sig.

Jeg sidder med en bærbar og et sæt creative højtalere som lyd kilde pt, og det piner mig.

Min første investering bliver en rør head amp til øre bøfferne, som så kan bruges til jeg kommer hjem igen. Ja og selvfølgelig også når jeg kommer hjem.

Regner med det bliver denne---> http://www.ornec.com/Meixing_MingDa_MC66-AE_tube_headphone_a mplifier_QQC100219B

I samme ordre skal jeg have et sæt nye headphones med, og der kunne jeg også bruge et lille hint omkring hvad går og ikke går.  Tror ikke de Sennheiser HD200 rækker.

Savner virkelig lidt detalje i lyden, og det er vel ikke for meget forlangt.

Endnu engang tak for dit input til en spændende tråd.

Til top Vis Ormen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ormen

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Stort set alt konsum elektronik kommer fra kina. Gad vide hvor meget af

elektronikken i en copland der kommer fra Kina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Som grundlæggeren af Audio Note Hiroyasu Kondo sagde: Enhver kan konstruere en rørforstærker, de fleste rørforstærker en ens opbygget, komponent valget er det der skiller godt fra skidt, og udgangstransformatoren den vigtigste del i forstærkeren.

Med det i mente vil jeg til enhver tid hellere modificere på 50 år gamle rørforstærker, fra Danmark, Tyskland, England eller USA end "nye" fra Kina.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2009 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Som grundlæggeren af Audio Note Hiroyasu Kondo sagde: Enhver kan konstruere en rørforstærker, de fleste rørforstærker en ens opbygget, komponent valget er det der skiller godt fra skidt, og udgangstransformatoren den vigtigste del i forstærkeren.

Med det i mente vil jeg til enhver tid hellere modificere på 50 år gamle rørforstærker, fra Danmark, Tyskland, England eller USA end "nye" fra Kina.

Det kan jeg nu godt forstå, vintage det er guf. Men...
  1. Jeg kunne gå ned i butikken når jeg havde lyst og hente kanøjseren.
  2. Jeg behøver ikke være øm over den, går noget galt er det blot nok en kanøjser og de stumper der går i stykker bliver så skiftet ud med noget bedre. (hvis ikke skidtet ligefrem eksploderer)
  3. Og - dette syntes jeg er det springende punkt for en rookie som mig: den virker med det samme, den har ingen skjulte fejl osv. (ahr.. der var liige en koldlodning), hvilket betyder at man har et fast holdepunkt i sine eksperimenter.

En gammel klassisk forstærker er ikke sådan at får kløerne i og hvis man gør, så er det imo noget nær et unikum der bør nurses og passes på. Den virker måske ikke, eller virker dårligt og der kræves derfor noget fagkundskab at få den op at køre. Og i værste fald har en lille snes ejere været nogle fæle fuskere så der i virkeligheden ikke er meget klassiker tilbage, dette kræver også fagkundskab at bedømme. Men ok, der er mange gode folk på forum, så hjælpen er måske ikke så langt væk?

Men, når det er sagt, så er der jo ingen der siger at den billige kanøjser bliver den eneste ene.  Når man har sat sig ind i dens funktion, gradvist skiftet genbrugsmaterialerne under dækslet ud med kvaliguf, gradvist for at erkende effekten og sammenhængen, så har man måske samlet så meget viden om røramps, at den næste bliver noget triode singlemalt- æh... ended, eller en en fed klassiker der trænger til lidt kærlighed. Måske er man endda blevet så glad for kanøjseren at den får en lun plads et andet sted i huset? Bare se andetsteds på forum hvad man risikerer, hvis man først lader sig smitte af vintageurokokker...

Iøvrigt har jeg naturligvis undersøgt på sagen, der skulle ikke være noget i vejen med trafoerne på VR 70'eren, de skulle være ret ok, men det betyder selvfølgelig ikke top notch customviklede sager. Men pyt med det, der er masser af god lyd at hente og masser af indsigt i sådan et  DIY (oversættes: lærafdinefejl...) projekt.

Så går alt godt her, kan vi forhåbenlig snakke lidt mere ligeværdigt om teknikken, om et halvt års tid eller deromkring?

Edit: fede Bauhaus inspirerede logoer de havde dengang!
Kunst, design og håndværk: Bauhaus

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Du har givetvis ret.

Men jeg har en Dyna SCA 35 og det er nok en af de mest simple røramp der findes.

Der sidder 10 kondensatorer på udgangsprintet og 5-6 stykker på pre amp.

Det er simpelt og sikkert nemt at lave.

Og det bedste- den spiller fremragende.

Venligst

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2009 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Der er faktisk lige pt. en Dyna pre-amp med tuner til 3000 på den blå, trænger til kærlig hånd, burde man? Jeg mangler lige en pre.

Edit: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59281265

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg tror man skal passe lidt på med de billige kinesiske forstærkere. Der er en del af dem til salg i den blå avis, og på en meget lang norsk tråd om emnet, er der en del der har driftsproblemer med dem. Man skal nok beslutte sig for om man vil bruge tiden på at høre musik eller nørde med det for sjov, som nogen har glæde ud af.

http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/64721-music-an gel-god-kinesisk-ror-forsterker-60.html

Var den her noget?

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=112628

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum