| Forfatter |
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tag derover og tjek dem ud og vær' med til at sende dem herover... tur/retur til england koster ikke alverden...
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så er det engelske højtallere---giv ham politiets
tlf.nummer....
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er taget af dba. hvem har købt ?  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
DaddyNasty Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var skisme skægt.. Jeg skrev til en om en billig bærbar for et par måneder siden. Snippet fra email.. I don't write danish so well even if I lived and worked in Denmark for 1 year.
The price is 7000 including all the shipping taxes.But first you must know i am located in London,United Kingdom so the laptop will be shipped with DHL (i will use my DHL account so you do not have to worry about it). The laptop comes with all accessories in original box with all papers for international warranty and it's have danish keyboard with all the software. you have 1 year international warranty.You will have 3 days to test the laptop and if you don't like it you can send it back to me and I will pay the shipping. We will do the deal under the security of eBay. We can make the deal safe for both of us through eBay .eBay will give us all the details about the deal. If you accept please give me your full name and address. Name: Address: City: Zip Code: Country: Phone number:
Waiting reply ASAP Regards Han har mange lækre ting han skal af med ser det ud til
__________________ Marantz + Audio Pro
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber snart for ham at det er fusk. Tænk hvor kedeligt det må være at være seriøs og prøve at gøre det så trygt som muligt for alle og så sidder der en flok danskere og diskutere hvor lyssky man egentlig er  Men ja det virker sgu lusket. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sprog- og stavepolitiet her!!
Den er gal med syntaksen, den sproglige "melodi", i sælgerens mail...
Jeg tvivler på, om han overhovedet er englænder eller bor dér.
Det virker mere som en gang russisk/ukrainsk-engelsk, hvor man ihærdigt prøver på at lyde engelsk...Jeg har set lignende ringe formulering ifm "phishing"-sager på arbejdet.....
Stay away, its a stinker
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
| ...Jeg har set lignende ringe formulering ifm "phishing"-sager på arbejdet... |
|
|
Nå, her har vi så en til der lever af at "sælge" B&W højtalere __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hahaha ...læste lige teksten igen - nu er jeg 98 % sikker på, at det er russer-engelsk. De skal næsten have point for ihærdigheden!!
Vil vædde med, at fyren sidder i Rusland eller Ukraine og leger med IP adresser - pas på!
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
copman skrev:
| ...Jeg har set lignende ringe formulering ifm "phishing"-sager på arbejdet... |
|
|
Nå, her har vi så en til der lever af at "sælge" B&W højtalere
|
|
|
Nejnej, det er dét arbejde, hvor nogle flinke mennesker prøver at redde røven på nogen, som har været dummere end loven tillader!!!!
|
| Til top |
|
| |
keras Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også fået noget lign. Dog et kamera til 9000kr.
Fik følgende mail
"hy , thank you for your interest in this product . The price total for this canon are 830 Euro . Tell me if you want interested to buy to rezerv this piece . The canon are new in the package and i will put in the box the warranty papers for that . I wait your email in this day ! And i can send you the canon today from your address"
Så skrev jeg
"Hvor kan jeg se dette kamera? Der står NV i annoncen?
Han skrev
"Jeg vil sende dig, fordi nu er jeg placeret i Det United Kingdom, og du skal afhente Canon i maksimalt 2 dage. Du skal til at sende mig dit fulde nærmere enkeltheder i dette format ok? : Fornavn: Efternavn; Postnummer: Adresse: By: Land: Du kan starte shipping til dig i morgen tidlig fra dette selskab meget sikkert for din sikkerhed omkring din pakke: www.ups.com . Når pakken ankommer til dit land skal du gå straks og deponere pengene ved at bruge mit navn og adresse. Det er ok for det? Og er ikke noget problem for dine penge, fordi jeg vil bekræfte transaktionen til dit land, og jeg vil sende dig trackingnummer fra dette selskab og scannet kopi papir bekræftelse shipping til dig for ikke at have nogen bekymringer. Fortæl mig, hvis du vil købe for at starte shipping til dig! Og svar mig hvis du har de nødvendige penge til dette kanon til at købe!
Tak!"
Det lugter jo også langt væk af fusk. LOL
Her er den email han brugte victor eugen (victoreugen@hotmail.com)
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at se, at alle der har kontaktet disse suspekte sælgere, har fået den nøjagtigt samme email. Kunne godt tyde på at de har haft fat Google Translate, Babelfish eller en helt tredje online-ordbog til at oversætte med.
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle disse eksempler er helt sikkert fusk. Det er så tydeligt, og hvis man i det mindste ikke gennemskuer keras
eksempel skal man klaskes over næsen med en rådden laks.
scammer skrev:
Hi,I hope you understand english because i lived and worked in denmark for 2
years. |
|
|
Er der nogen der gider at fortælle mig, hvordan den sætning hænger sammen? Jeg håber du forstår engelsk fordi jeg
boede og levede i Danmark i to år? Nej, vel?
scammer skrev:
You will have 3 days to test the item and if you
don't like it you can send it back to me and I will pay the shipping.We
will do the deal under the security of eBay. We can make the deal safe for
both of us through eBay .eBay will give us all the details about the
deal. |
|
|
Hvad skal al den gentagelse til for? Den slags formuleringer er noget jeg bider mærke i med det samme, i hvert fald.
Og hvorfor siger han eBay og ikke paypal? Han bør da kunne skelne når han vil sælge sådanne vare i Danmark.
Og læg så mærke til at han beder om adresse lige efter han har nævnt at eBay nok skal komme med alle de nødvendige
oplysninger om handelen.
Det er sgu noget fis. Selvmodsigelser og dårligt sprog hele vejen igennem. Det er en cocktail der bør få alle alarmklokker til
at ringe, og det højt!
|
| |