| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@musicus
Ingen tvivl om den enhed kan "flytte" membranen, men forvrængningen kan jo stadig være der.
@Henrik 1307
Jeg læser også ret meget godt om de enheder, og at de vinder over andre "high-end" mærker virker lovende.
Har endnu ikke fået svar fra dem på hvad 2x18" vil koste og sende til mig... Men sendte nu også først mailen i går. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Henrik 1307 Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan bruge Shopusa.com nemt og hurtigt.... jeg fik linket fra deleany, han har brugt dem flere gange..... hvis de er for dyre igennem ED egen shipping firma http://www.shopusa.com/shopusail/countries/denmark/med shopusa.com Fragt, told og moms: DKK: 1.224.83 Total omkostning: DKK 4.081.53
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem noterer jeg mig lige, hvis ED er for dyre.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Februar 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad lige og så lidt sjov i TV: Mythbusters, hvor de havde bygget en subwoofer i en bil, for at se om de kunne smadre bilen...
En pænt stor basenhed på en vel 50", drevet af bilens egen dieselmotor.
Da jeg først kiggede med, tænkte jeg nok det skulle komme til at larme, men havde ikke regnet med de målinger de fik: 161dB ved 16Hz!!!!
Tror ikke vi skal snakke forvrængning eller lydkvalitet her, men hold da op! Fuldstændigt vildt! De 161dB er én ting, men ved 16Hz! Det er IKKE for børn.
Kan ikke lade være med at blive facineret af kæmpe-systemer/enheder.
Mythbusters på YouTube__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Henrik 1307 Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super jeg havde set det clip før, men kunne ikke finde det, men det lå der så alligevel, men jeg kunne bare ikke finde det, men nu ved jeg det ligger der
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg faldt også over denne. Rigtig, rigtig, rigtig ond enhed! http://www.woofersetc.com/index.cfm?fuseaction=product.displ ay&product_id=4922
I 250 liter går den liniært under 20hz i et basrefleks, i lukket skal den have et stooooooooooort kabinet.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke få link til at virke, da der er et mellemrum i linket.
Her er det korrekte: http://www.woofersetc.com/index.cfm?fuseaction=product.displ ay&product_id=4922
Den ser rigtigt nok også voldsom ud, hvilket de fleste auto-stereo-enheder jo gør. Spørgsmålet er lydkvalitet?
Bliver altid selv mistænkelig, når en enhed ser ud som om, der er brugt en masse krudt på at få den til at se "godt" ud.
Faktisk er der rigtigt mange bilstereo-enheder, der ser ud til at gå under 20Hz i simuleringer - men lydkvaliteten er ofte ikke derefter. Og den virkelige verden passer som regel heller ikke så godt med simuleringerne.
En række auto-stereo-enheder, der ellers skulle være af god kvalitet, målte helt hen i skoven med deres T/S i forhold til opgivne. Det var en række MDS Reference, Alpine Type-X, DLS og nogle andre billigere enheder, jeg havde igennem min målemaskine.
Nogle af dem lød ok, men ingen store bifald herfra. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hæftigt at de enheder ser ud til at have magneter på størrelse med membranen (!!)
Så man dem på et billede uden forkalring, havde jeg ikke gættet på 18", men snarere 5-6".
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
|
Så man dem på et billede uden forkalring, havde jeg ikke gættet på 18", men snarere 5-6".
|
|
|
Så prøv og gæt på størrelsen af kantophænget men hvis det virkelig ER billedet af en 18", så er det en saftig magnet
MIT gæt er nu at det er et billede af en lidt mindre enhed - jeg har også svært ved at forestille mig at det er en 18" med den størrelse magnet, og højt Qts, og andelen af kantophæng - der er vist noget som ikke stemmer
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
@musicus
Jeg har læst tråden igennem som @banz linker til, hvor der er en der bygger en subwoofer med enheden.
Et hurtigt resume:
Et stemningsbillede:
Han (byggeren) skriver at enheden har ca. 88,5mm vandring linært (!!!) Og faktisk har ca. 5-10mm yderligere at give af...  Voldsomt må man sige...
Og de målinger han har foretaget:
118.6db @10Hz
120.4db @15Hz
124.0db @20Hz
114.5db @25Hz
114.2db @30Hz
117.7db @ 40 Hz (amp limited)
Det er ganske voldsomt... Men ok over 300 liters kabinet er ikke meget WAF...
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAAAAAAMN! Der kunne jo bo 4 hjemløse i sådan en 
Hej Daniels
Er du kommet igang med at teste de Eton enheder? Du har jo haft dem lidt tid nu. Der er nok mange der ville have svært ved, bare at have dem liggende... 
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@finlytteren
De ligger der stadig...
Jeg afventer lidt hjælp fra nogle kammerater med at få flyttet højttaleren ned i kælderen til måleudstyret...
Så er der lidt småting, der tager tid. Sliben her og der og alle steder. En bagplade til terminaler, som jeg er ved at sprøjtelakere - tager også laaang tid.
Så det skrider fremad, men tager bare lang tid.
Overvejer p.t. om jeg ikke allerede skulle købe mig 4xPeerless SLS 15", så jeg har lidt mere at teste med __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |