Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 17:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Fra PQRs vintagerum - nu: farvel og tak! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Hold da op, sikke et syn. Jeg leder selv efter dem, men jeg regner med at nøjes med et enkelt par

Jeg har et par - jeg vil gerne have et til, da man kan stakke to par også med et 4 ohms resultat så vidt jeg husker.

PQR - Dynaco er 8 ohm ik? og ScanDyna 4, eller har jeg taget helt fejl. Det mindes jeg du fortalte sidst vi mødtes? Er det
kun dynaco der kan stakkes, elelr begge dele? Fedt ser det ud! Langt federe end en marshall væg

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Sveske skrev:
Hold da op, sikke et syn. Jeg leder selv efter dem, men jeg regner med at nøjes med et enkelt par

Jeg har et par - jeg vil gerne have et til, da man kan stakke to par også med et 4 ohms resultat så vidt jeg husker.

PQR - Dynaco er 8 ohm ik? og ScanDyna 4, eller har jeg taget helt fejl. Det mindes jeg du fortalte sidst vi mødtes? Er det
kun dynaco der kan stakkes, elelr begge dele? Fedt ser det ud! Langt federe end en marshall væg

Ja, generelt gælder det vist at Dynaco'erne er 8 ohm, men Scandyna'er er 4.

Dynamax-stacking instruksen angiver at det er 8 ohms højttalere, der stackes og kommer ud med at 6 stk. ender i 5.3 ohm, 4 stks. i 8 ohm. og 2 stk. i 4 ohm.

Med 4 ohms versionen (som jeg kun har) ender man i det halve og så går det ikke med 2 stk. der kun giver 2 ohm: det kan vist kun få forstærkere klare. Men man kan altid forsøge at sætte de to sæt i serie, så ender man i 8 ohm!

Det er under alle omstændigheder klogt at måle på de stackede højttalere med et multimeter, når de er bundet sammen. Så går det aldrig helt galt.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

køb to quad 510 monoblokke og smæk 2 ohms kortet i så kører det for dig ......

eller køb

The two different versions of the ZEROs shown here are all made of the same original toroidal autoformer, and all have the ability to multiply a speakers impedance by 2x, 3x, or 4x. For example, the ZERO can transform a 4 ohm speaker into an 8 ohm, 12 ohm, or 16 ohm speaker depending on which two of four leads/connections are connected to the amplifier. They are very helpful in matching speakers to amplifiers, even amplifiers that already have a variety of output taps available realize benefits.

fra antcables http://www.zeroimpedance.com/products.html

så kan du paralelkoble 4 4 ohms hot og alligevel ende med 4 ohm ... nice

et sæt koster 450 USD nøgne og godt det dobbelte i en lække fugleøjetræs kabinet

tager man de nøgne er det ca. 3500 inkl moms og fragt til dk --- for aldrig mere at skulle bekymre sig om impedans mitchmatch

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Det blev en stille lørdag i vintage hifi-rummet.

Jeg havde planlagt at brænde diesel af i min halvgamle Mercedes og køre forbi et loppemarked eller to, men da det kom til stykket blev jeg hjemme.

Men så tog jeg hul på et gammel projekt. Jeg satte den sidste bashøjttaler-skumkant på et par Pioneer CS-922A, som har stået og fyldt i ca. 1½ års tid.

Her er de imponerende 'Kabuki' Pioneer højttalere med ca. 15'' woofer før de nye kanter kom på:

Man kunne vist nemt argumentere at kasserne er alt for små og af for tyndt materiale til de store bashøjttalere. Jeg sætter mig principielt ikke i mod disse argumenter. Men disse disko-Pioneerne kan altså godt spille. Kvaliteten af 15'' bassen fejler ikke noget (there is a lot of iron in that one), og jeg har strammet projektet en smule op ved at afstive for- og bagside af kabinettet, nu det var åbent.

Lige nu får min test-forstærker (en Sansui AU-5500) lov at drive dem, og det er jeg rigtig godt tilfreds med. Mit 45 kvm rum er godt fyldt af fodtrampende Ricky Lee Jones' POP POP-album.

Måske er højttalerne ikke lige frem i Pioneers HPM-klasse, men en spændende vintage højttaler er det på en eller anden måde alligevel. Mon ikke de på en eller anden måde får lov at være med til det kommende vintage-træf her ovre hos naboen?

PQR

www.vintagehifi.dk

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Livet er ikke nemt i aften. Der er så mange alvorlige vintage-hifi beslutninger, der skal tages.

Her på gulvet foran mig står f.eks. et par JBL L40 højttalere med ramponerede kabinetter. De fik nogle dage i regnvejr i et trådbur uden for loppemarkedshallen, inden jeg reddede dem op af buret - sig det ikke til nogen: det er ikke kønt med en ældre mand oppe i sådan et trådbur!

JBL'erne  synes at være fuldt funktionsdygtige, hvis bare jeg sætter nye skumkanter på basserne. Hos speaker-repairs.co.uk kan jeg få nye kanter for 17 BP. Og pundet er jo lavt for tiden, så det er ikke mange basseører. Men er højttalerne besværet værd?

Jeg er ikke JBL-mand (tror jeg) - jeg har et par renoverede (nyt skum) L86, som spiller rigtigt godt men de sætter ikke altså mit p** kog.

Jeg kunne selvfølgelig ved samme lejligehed bestille kantskum til det par Wharfedale Dovedal, som Dibbedut havde med i værtinde-gave til træffet i forrige weekend.

Men så melder samme problem sig. Er disse højttalere det værd. Ikke i følge det alvidende internet. De ellers flotte og gedigne højttalere får ikke mange pæne ord med på vejen. Jeg spiller nu på den af de to, hvor kantskummet (det er faktisk en slags gummi) er intakt men vist lidt stift: det lyder sgu ok. Og de er jo mega-vintage!

Nej, vintage-hifi livet er ikke nemt i aften.

Fandt man bare en ERA med SME arm (som visse andre) så kunne man gå op i, om det er fed grammofon eller ej og om den lyder godt med denne eller hin pickup.

Men nej, sådan skal det ikke være her i det mørke februar-Jylland, i aften.

Jo, men kan godt føle sig lidt modløs - og ensom? - her omgivet af 13 (mindst) sæt højttalere!

Et lille lyspunkt i det ellers uigennemtrængelige mørke er at kunne se frem til det store vintagetræf om 2½ uge. Så er man ikke længere alene med sine problemer. Og sine mange højttalere!

PQR

www.vintagehifi.dk

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hej!

Hvis træet - frontstoffet - og enhederne (minus skummet) er ok - så ville jeg da helt klart synes, at det var et RIGTIG godt fund. (nu er jeg jo langt hen ad vejen også glad for JBL - især fra de svundne tider). Hvis du så - efter en relativt billig refoaming af wooferne kan få en god lyd ud af dem, så er der da fest på loftet - ikke?

Hvad det store "inder-net" ville mene om dem er vel ikke relevant - eller??

Jeg havde engang en kæreste, som havde sådan et sæt og jeg husker lyden (spillet på en større Nikko-receiver), som værende aldeles god, såhh...

Hvis du så har lyst til at shape lyden, så kan du måske engang i en mørk vinter - kigge lidt på filtrene?

Jeg ville være blevet glad for at finde sdådan et sæt - og når man så tilmed selv kan refoame... cheer up!

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Hej Freddy,

Tak for opmuntringen. Træet er ikke kønt, flækket i samlingerne og en flig er faldet af et sted.

Men en opspartling og maling kunne gøre det til flotte - seje - fest-agtige højttalere. Enhederne er OK, det er tjekket, så der bliver nok til en gang nyt kantskum. Jeg er jo også verdensmester i det efterhånden, har jeg mon ikke lavet 10 par højttalere nu?

Men om du er JBL-uvildig, er ikke til at sige. Du elsker jo JBL - af god grund for dine monitors er overlegne - og så det med kæresten: jeg havde engang sådan en og alt den musik, hun spillede for mig lød gudommeligt, og jeg kan ikke engang huske, hvilket anlæg hun havde!

PQR

www.vintagehifi.dk

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Ak-ja Kosmetikken......Det går jeg jo også op i, men man kunne prøve at skille fysikken og kosmetikken ad - for en stund.

Hvis du satsede på at få dem op at ringe - rent fysisk, så kunne du jo ad åre , når du har vundet i lotto osv - eller på anden vis scoret lidt ekstra penge, så kunne du jo strippe dem for den gamle finer og få lavet en kongefinér i Amerikansk valnød hos en rigtig dygtig møbelsnedker. Dette er selvsagt ikke billigt, og er disse højttalere nu det værd??

Jeg kan kun sige, at det her er om at mærke efter i "the guts" - og se tiden an. Den nuværende finér ER jo mere eller mindre gået til de evige Jazz-marker, så et lille projekt med re-finéring kan nemt lade sig gøre og så er man stadig tro mod den originale tanke og samtidig med til at bevare. Det er altså også en dejlig fornemmelse - i hvert fald hos mig. Jeg har ofte renoveret et apparat for meget mere end "den vedtagne" markedsværdi - og ladet hånt om det. Samtidig kunne man bruge re-fineringen som en art træningssession udi den ædle finéringskunst, hvis man altså selv skulle i gang. Valnøddefinér er billig.

Et kig på Audioheritage.org's fora handler om disse herlige freaks storstilede refineringsprojekter med billeder - beskrivelser + meget mere. men mon ikke du har været dér??

Hvordan ser det ud med frontstoffet?? Hvilken farve er det? Er rammerne i orden? Er JBL-skiltene stadig på?

Vh

Freddy

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Well, jeg sætter kanter på for en lille 100 kr. seddel og så tager jeg den der fra. Måske en anden kan få lov at tage over derfra.

Fronterne er opsvulmet krydsfiner med blegnet sort stof. Da krydsfineren er faset flad af i begge ende er den ikke sådan lige at lave med en stiksav eller lign. Der skal en bedre snedker til en denne.

Begge JBL-metalskilte er der.

Nu skal vi bare høre dem til spille. Det er mit indtryk, at de lydmæssigt er mere interessante (bedre) end mine L86ere.

PQR

www.vintagehifi.dk

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 15 Februar 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Nogle gange får man et vink med en vognstang fra hifi-himlen og så gælder det om at slå til!

Sådan er det i alt fald gået her.

Jeg har her i vinterferien fået min lille amerikanske SE el84-agtige (7189/el84M) Shell vintage rør-amp skruet helt sammen og endelig sat pænt på plads i mit diy mdf-rack. Der blev i det hele taget ryddet op i racket, således at kun aktive stereo komponenter fik lov at stå tilbage: mit vintage surround grej - Pioneer DVD-afspiller, NAD 3020 forstærker (t. woofer og centerhøjttaler) og Sansui Quadrofoni-bagforstærker (baghøjttalere) står et anden sted, men er stadig i funktion.

Godt sådan.

Min Dynaco FM-3 tuner kom også på plads og blev koblet op med forbindelse til Shell'en og til antenne (den er nu ikke overbevisende sådan - det må klogere hoveder se på). På øverste hylde står nu kun min Thorens 126 mkII grammfon og en Luxman 272 (som dog er på vej ud) og mine rør-riaaer (no-name One-tech/LA-audio og Bellari'en) - jeg kan ikke tage billeder før de fire sæt stackede A-25 kommer væk - det gør de tidligst efter det store vintagetræf på lørdag.

Alt var godt.

Så så jeg en Fisher X-100 rør-amp på ksb. Det var i går. Og en gammel drøm blussede op. Det er altså en skøn forstærker.

I formiddag skulle jeg lige ordne noget på computeren og satte musik på via Shell'en og mine Jealvox. Country Joe and the Fish på nyfundet brugt vinyl lød bare godt.

Og så skete det. Et svagt brum - faldt jordforbindelsen mon af grammofonen? - steg op fra Jealvox'erne. Og tog til. Jeg sprang frem og løftede pickuppen. Ingen ændring. Jeg pillede ved jordforbindelsen. Ingen ændringen. Jeg skruede ned for Shell'en. Ingen ændring. Jeg slukkede og tændte for forstærkeren. Ingen ændring. Kun brum.

Diagnosen er vel klar. Kondensatoren i strømforsyningen stod af mens jeg hørte på det?

Træls? Ja,, men det er altså en næsten 50 år gammel forstærker som efter mange års pause er blevet bragt tilbage til live. Den slags sker.

Et tegn? Ja, et tegn fra Hifi-himlen. Et vink med en vognstang. Ja, det var det.

Jeg tog til Silkeborg og så Fisher X-100'eren. Jeg købte den, og her er den:

Endnu står den kun på mit arbejdsbord. Den skal lige tilses inden den får lov at spille på Jealvox'erne. Den er monteret med alm. el84 rør og har vist bedre af de lidt 'kraftigere' el84M (7189), så sådan en (russisk) kvartet skal bestilles. Men den spiller og den spiller godt og stærkt. Det lover godt.

Og Shell'en? Ja, den får nok ikke lov at spille på lørdag til træffet, men den skal nok komme til at spille igen. Det er jo den eneste Shell, jeg kender til. Og måske kan Fisheren ikke slå dens unikke lydbillede. Spændende.

PQR

www.vintagehifi.dk

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Fin - Fin- Fisher dér!!! Tillykke!!

vær klog- varsom -  og kærlig - og du har en trofast følgesvend years to come!

Synes dog, at the pilot jewel har en....... øhhh. farve!

Check coupling caps - elko's!!! og vær sikker på, at rørene er gode.

Se venligst flg. tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58062&K W=x%2D100

Vh

Freddy

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hej Freddy,

Tak for brugbar info og råd.

Her er lidt update for din (og andres?) nysgerrighed.

De to elko'er er tjekket optisk. De ser fine ud både for oven og for neden. I det hele taget ser forstærkeren flot og uproblematisk ud under bundpladen. Og ren!

Jeg er gået i gang med rengøringen, hvilket ikke er svær: der er kun tale om overfladisk skidt, der nemt går af.

Jeg har testet de nogle af rørene. Ecc83erne er to Tungsram og to Philips der ikke måler helt dårligt (80-95% på den Avo, jeg har adgang til). Men alle rørene er ikke helt pænt i balance; jeg har dog ikke tjekket (på diagrammet) om det betyder noget.

Jeg har også testet de ekstra, vintage Siemens el84 (det er km4'ere, de øvrige tal/bogstaver kan jeg ikke læse), der fulgte med Fisheren; de måler alle lige så flot som nogle halv-nye JJ, jeg har liggende: over 60% med anode spænding på 32-38. Har de siddet længe i den og taget i mod 380V, har de klaret det godt.

De to 7247 rør er 'Fisher' made in West Germany. En lille Telefunken ruder under bunden afslører dog deres ophav. De måler alle over 80%.

PQR

www.vintagehifi.dk

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Sidste nyt

Jeg har rengjort min X-100, målt alle rør igennem og venter bare på kvartetten af Sovtek EL84M, som meget vel kunne nå frem i morgen (de er sendt fra Berlin).

Jeg har smugspillet lidt på den med de JJ EL84 rør der sad i udgangen på den og kunne ikke lade være at prøve den af på Jealvox hornene. Det lyder ikke dårligt, men den er 'hårdere' ved hornene, altså får dem umiddelbart til at lyde mere af horn (især) i toppen end f.eks. den lille Shell Northport og min Braun CSV-13 gør. Måske er det bare en bedre (mere lineær?) forstærker, som får unoderne frem i hornene?

Det bliver måske bedre/anderledes med rigtige EL84M rør.

Jeg har taget shell'en ud af kabinettet og ja, rigtig nok, kondensatoren i netdelen er lækket under bunden; den må (pludselig) været stået af og har fået forstærken til at brumme lige med et.

Kondensatoren er en multikondensator 40/40/40 mdf 450 V m. "can com neg".

Det eneste jeg har kunne finde frem til på nettet er KTL14 hos askjanfirst.de her.

Det er en 40/40/20/20 mdf, og som jeg forstår det kan de to 20ere bindes samme og gøre det ud for 40 mfd. Prisen er 31 euro (ex porto), så har I andre nogle bedre og billigere løsninger, vil jeg da gerne høre om det.

PQR

www.vintagehifi.dk

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Så kom Sovtek rørene, og såvidt mine trætte ører umiddelbart kan bedømme, river X-100/Jealvox sættet ikke længere mig i ørerne. Det lovet godt! Det bliver en dejlig aften (hvor jeg i øvrigt skal rydde op og vælge grej til vintage-træffet i morgen).

PQR

www.vintagehifi.dk

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Så kom den lille Shell op at køre igen.

Jeg bestilte multielektrolytkondesatoren, som er nævnt ovenfor, hos askjanfirst.de og gjorde klar til lodde den i. Kiggede på min fine tegning, og så da at jeg havde glemt at tegne en modstand på tegningen!

Det var indlysende, hvor den modstand skulle forbindes, men jeg turde ikke lodde den på uden at forstå, hvad der var på færde. Jeg tyede til kvalificeret hjælp (tak Tube Mania) og fik Shell'en loddet sammen og målt igennem en eftermiddag/aften i sidste uge.

Den er tilbage på racket og spiller fantastisk samme med mine Jealvox.

Den lille skide SE rør amp blev målt til at yde ca. 3-4 watt ved en 4 ohms belastning, men gud hvor der er knald på med mine trevejshorn.

Da jeg spillede på min Braun CSV-13, som er PP el84, kunne jeg nogle gange komme af sted med at skrue helt op for volumen. Den lille Shell kommer slet ikke i nærheden af fuld volumen før lydtrykket (ikke forvrængningen) gør det umuligt at give volumen et nøk til.

Samtidig har jeg også fået mine Siemens filmfremviser "monoblokke" op og køre med netbrønd og main-in og der er vist også en masse vintage hifi oplevelser gemt i dem.

Jeg bruger dem til at drive domkirke åben baffel (3 x Roswitha fra Videbæk anno ca. 1955) højttalerne med, idet jeg bruger min Sansui AU-9900 som forforstærker. Men jeg tror at der skal en varmtlydende rørforforstærker til at få det optimale ud af det setup. Måske også en slags åbenbaffel woofer til at fylde lidt i bunden? Måske kan de overskydende Roswitha højttalere kommer ind i billedet her?

Jeg er ved at rydde op til fint besøg fra Viborg Musik og Hifiklub i næste uge og så skal jeg nok se at få tage nogle billeder af mit setup.

PQR

www.vintagehifi.dk

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Det var rart at høre, at Barnet er oppe og køre igen.

Det er jo til at få dårlig nattesøvn af

Jeg grubler over en evt mod af min SCA35, selvom den stadig fortryller mig.

Skal man ikke bare lade udstyret køre og leve sit elektroniske liv hvis det ikke fejler

noget??????????

Venligst

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Det var rart at høre, at Barnet er oppe og køre igen.

Det er jo til at få dårlig nattesøvn af

Jeg grubler over en evt mod af min SCA35, selvom den stadig fortryller mig.

Skal man ikke bare lade udstyret køre og leve sit elektroniske liv hvis det ikke fejler

noget??????????

Venligst

Tak for hilsnen, Jesper,

Hvis man drømmer om at få det sublime ud af det vintage apparat., som skæbnen har parret en med, skal man begive sig ind i 'modificering' af apparatet. Hvis man altid er klar til at det næste fantastisk (rør-)apparat melder sig lige om hjørnet (det er vist din - og min - stil) skal man lade være.

PQR

www.vintagehifi.dk

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hvordan går det med "The Fisher King"

Kører den - eller er den tilsidesat i skammekrogen (Skammesalen) kun iført solvtek rør.

Venligst

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hvordan går det med "The Fisher King"

Kører den - eller er den tilsidesat i skammekrogen (Skammesalen) kun iført solvtek rør.

Venligst

The Fisher X-100 får lov at vente. Nu spiller den lille mirakuløs Shell jo! Jeg venter også på at andre ører end mine kommer forbi og lytter med på den.

Derefter må jeg i gang med at måle tonekontrollerne igennem. Jeg er jo også blevet en lille bitte smule klogere efter at have kigget vores egen Tube Mania over skuldren.

PQR

www.vintagehifi.dk

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 21 Marts 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Well, well, kom lige til at købe en Philips AG9015 OTL rørforstærker ... til:

(billedet er tyvstjålet fra nettet)

Den kom med både 2x2 800 ohms højttalere, unikt møbel med plads til både forstærker, bashøjttalere og Philips AG2009 grammofon (som fulgte med), som selvom den ikke en Garrard eller en Thorens, ikke er uinteressant. Jeg har renset den ret beskidte forstærker og langsomt løbet den i gang med skiftende elpærer i serie og min mini-vario og nu spiller den på sine org. 1960 rør.

Og den spiller bedre - ialt fald på 800 ohms udgangene og de tilhørende højttalere - end min første AG9015er. Meget dybere end jeg har hørt min andre 800 ohms højttalere.

PQR

www.vintagehifi.dk

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum