Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 14:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Curve NNR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 December 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Diskanten kommer ca 120 cm over gulvet. Det er næsten 30 cm, højere end alles øre sidder, hvis man sidder i en normal stol. Enten skal du have
en meget høj stol, eller højtalleren skal tilte fremad.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 December 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
Diskanten kommer ca 120 cm over gulvet. Det er næsten 30 cm, højere end alles øre sidder, hvis man sidder i en normal stol. Enten skal du have
en meget høj stol, eller højtalleren skal tilte fremad.

Ja jeg er klar over det, hvis pegene er til det kunne jeg godt tænke mig foden i ren alu, og så med gennegående spikes man kan justere oppe fra. Men tak for at du gjorde opmærksom på det. De kommer til at stå i vores extra hus, der bygges kun efter hi-fi/surround. Så de tiltag der skal til vil blive gjort.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 December 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

koldby skrev:

Hej Busk

Hvis I skal gå linen ud , skal du overveje meget nøje om ikke du skal have to center højttalere - en over og en under lærredet (skærmen?).

Hvis det er et lærred (en skærm) af en vis størrelse vil du tydeligt kunne høre at dialogen (og hvad der ellers er i centerkanalen) ikke kommer fra midten af lærred/skærm.

Tro mig jeg har prøvet det og har nu center både over og under lærredet.

Mvh

Koldby

Det er bestemt vær at tage med i overvejelserne.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 December 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Glædelig jul til alle.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 December 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

hej busk....det ser sku spændende ud det projekt...et godt bud på bassen kunne jo evt være http://www.morelhifi.com/products/pdf/Subwoofer/UW/Specs%20S heet%20UW%201258.pdf hvis de er lige så gode som bilstereo versionen, så kunne den jo være et godt bud.

Der er også kommet en supremo mellemtone http://www.morelhifi.com/products/pdf/Midrange/SCM/Specs%20s heet%20SCM%20634.pdf 

Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 December 2008 kl. 06:04 | IP-adresse registreret  

tossi skrev:

hej busk....det ser sku spændende ud det projekt...et godt bud på bassen kunne jo evt være http://www.morelhifi.com/products/pdf/Subwoofer/UW/Specs%20S heet%20UW%201258.pdf hvis de er lige så gode som bilstereo versionen, så kunne den jo være et godt bud.

Der er også kommet en supremo mellemtone http://www.morelhifi.com/products/pdf/Midrange/SCM/Specs%20s heet%20SCM%20634.pdf 

Hej Tossi

Ja jeg havde faktisk tænkt på at ringe til vores Morel mand og høre hvornår der kom nogen stue udgaver af de enheder, kan stadig huske da vi testede de første supremo mellemtoner han fik hjem, det var sku en oplevelse man sent glemmer. Og lyden i din lille kasse slog jo også alt andet man havde hørt i den svære ende af bilstereoen. Har faktsik tegnet en udgave med bilstereo udgaven, men den er kun sjov på papiret da det dengang jo var med 4 ohms enheder og derfor skulle i serie  for at en stue forstærker ville syntes det er sjovt. Tak for oplysningen, nu skal det regnes og tegnes lidt.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 December 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Så er der tegnet en udgave med Morel enheder.

1stk Supreme 110 diskant, 2stk Supreme SCM634, 2stk Ultimate UW1258.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 27 December 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Den ser dejlig harmonisk ud.. Men.. 176cm i højden giver 88cm højde for diskanten, så skal der laves ca. 12cm fod til den for at den passer med de fleste "sofa-øre-højder"

Det er på den anden side heller ikke helt ved siden af med en kraftig høj fod til at understøtte det design højttaleren har.

Hvad Morel enheder angår.. Uanset om de er lavet til bilstereo eller ej så er de i verdensklasse, det kan der slet ikke være tvivl om. Bilstereo er ikke i sig selv diskvalificerende for en enheds lydkvalitet, derimod er de oftest mere holdbare overfor miljøpåvirkninger end stue-enheder.

Hygge
Johnny - Med masser af bilstereo i dytten, inkl. Peerless og ScanSpeak stue-enheder

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 December 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Glæder mig virkelig til at se hvad det ender med!
Sidste projekt var også rigtig imponerende
Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 27 December 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Når man nu har bukserne nede, og muldvarpeskindet er fremme, så forstår jeg ikke hvorfor man ikke går væk fra kabinetter med parallelle flader? Krumningen nærmest indbyder til lidt kileformede kabinetter med en bagkant som enten rundes i det vandrette plan, eller evt. samlet danner en lodret linie (det sidste udelukker desværre en justerings mekanisme a'la' JM Lab's flagskib).

Men, det er sat'me ambitioner der vil noget. Hatten af!

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 December 2008 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Den ser dejlig harmonisk ud.. Men.. 176cm i højden giver 88cm højde for diskanten, så skal der laves ca. 12cm fod til den for at den passer med de fleste "sofa-øre-højder"

Det er på den anden side heller ikke helt ved siden af med en kraftig høj fod til at understøtte det design højttaleren har.

Hvad Morel enheder angår.. Uanset om de er lavet til bilstereo eller ej så er de i verdensklasse, det kan der slet ikke være tvivl om. Bilstereo er ikke i sig selv diskvalificerende for en enheds lydkvalitet, derimod er de oftest mere holdbare overfor miljøpåvirkninger end stue-enheder.

Hygge
Johnny - Med masser af bilstereo i dytten, inkl. Peerless og ScanSpeak stue-enheder

Vi er helt enige, er du med til konkurrence i bilstereo? Har været dommer i emma, siden de startede og til og med 2007.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 December 2008 kl. 06:33 | IP-adresse registreret  

CasperCU skrev:
Glæder mig virkelig til at se hvad det ender med!
Sidste projekt var også rigtig imponerende

Tak, ja det sidste projekt er jeg ved at lægge sidste hånd på med hensyn til maling.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 December 2008 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:

Når man nu har bukserne nede, og muldvarpeskindet er fremme, så forstår jeg ikke hvorfor man ikke går væk fra kabinetter med parallelle flader? Krumningen nærmest indbyder til lidt kileformede kabinetter med en bagkant som enten rundes i det vandrette plan, eller evt. samlet danner en lodret linie (det sidste udelukker desværre en justerings mekanisme a'la' JM Lab's flagskib).

Men, det er sat'me ambitioner der vil noget. Hatten af!

Intet er helt bestemt endnu, men selvom de bliver firkantede på ydersiden så bliver der gjort tiltag indvendigt, her vil jeg evt. bruge bøjeligt mdf til en indvendig bueform og så matrix som på mit sidste projekt. Måske bliver de bueformede på ydersiden, det vil vise sig, det kommer an på om vi syntes det passer til designet. Her kommer konen med ind i billedet. Delefilteret bliver externt med indstikskort som i en computer.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 December 2008 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til højden, så er det jo meget individuelt hvor ørehøjden er, stolen, sofaen og personens højde kan jo varigere meget. nu er højden til diskanten jo heller ikke 88cm, du har lige glemt at der er en fod i den ene ende. Højden er 91cm, en højde der har passet mig fint med mange konstruktioner. Men så igen, min reference B&W Nautilus 800 signature har diskanten i 120cm (centrum af diskanten) og så højt sidder jeg ikke i nogen af mine stole, men de spiller stadig fantastisk . Men som sagt ville jeg gerne, hvis pengene slår an, have foden i masiv alu med gennemgående spikes der kan justeres ovenfra, så evt. vinkling kan lade sig gøre. Her lige en lille tegning med mål på diskanten.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 28 December 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Vi er helt enige, er du med til konkurrence i bilstereo? Har været dommer i emma, siden de startede og til og med 2007.

Busk

Desværre ikke. Tilbage i '96-98 var jeg/vi med og det var en rigtig fed sport at konkurrere i, men jeg kan ikke rigtig finde tiden til endnu en stor og dyr samt tidskrævende hobby.

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 December 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hej Busk,

Prøv at se lidt på dette projekt

http://www.viborghifi.dk/benny_2007.htm

Jeg er sikker på at du kan få god inspiration hos Lars fra Mito Nord til din næste højtaler.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2008 kl. 05:42 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:
Busk skrev:

Busk

Desværre ikke. Tilbage i '96-98 var jeg/vi med og det var en rigtig fed sport at konkurrere i, men jeg kan ikke rigtig finde tiden til endnu en stor og dyr samt tidskrævende hobby.

Ja 97 var vist også den eneste gang at en kamerat og jeg deltog i hi-fi klubbens konkurrence. Kender godt til at have for mange af de tidskrævende hobby-er. og for mange projekter.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2008 kl. 05:43 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Hej Busk,

Prøv at se lidt på dette projekt

http://www.viborghifi.dk/benny_2007.htm

Jeg er sikker på at du kan få god inspiration hos Lars fra Mito Nord til din næste højtaler.

Haugaard

Wow ja det må du nok sige. Den skal jeg lige have nær læst når ungerne skal sove til middag.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2008 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
JJAZ skrev:
Busk skrev:

Busk

Ja 97 var vist også den eneste gang at en kamerat og jeg deltog i hi-fi klubbens konkurrence. Kender godt til at have for mange af de tidskrævende hobby-er. og for mange projekter.

Respekt, støtte tilfældigt på din hjemmeside, og kan pludselig også huske en artikkel i high fidelity. Fede projekter og ham Lars er ikke helt dum til det med kabinetter .

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 29 December 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Busk skrev:
JJAZ skrev:
Busk skrev:

Busk

Respekt, støtte tilfældigt på din hjemmeside, og kan pludselig også huske en artikkel i high fidelity. Fede projekter og ham Lars er ikke helt dum til det med kabinetter .

Den her var vist til mig  Vores hobby hjemmeside er efterhånden noget uddateret, men den er der dog stadig.

Lars er en rigtig dygtig snedker med meget rimelige priser og han har i den grad forstand på tingene når det kommer til højttaler kabinetter. Desværre er det omvendt proportionalt med hans leveringstider, jeg/vi har flere gange ventet halve år på kabinetter vi har bestilt hos ham, det er ret træls (for nu at sige det på jysk).

Vores GD1 (højttaleren som blev vist i High Fidelity) står stadig i min stue, men der er sket en del med den siden. Diskanten er nu ScanSpeak R2904/7000 og der er kommet passivt filter til diskant/mellemtone delingen. Mellemtone/bas deles stadig aktivt, men nu med to stk. PassLabs XVR-1 filtre som også står for det meste af filtret ned til mine hjørne-subs (8 stk. 10" ScanSpeak 25W i special udgave pr. side).
Alt i alt lyder det faktisk ganske hæderligt :-D

Hvilken bil konkurrerede I med dengang tilbage i '97, måske kan jeg huske den endnu. Vi havde en Rød VW Scirocco, det var egentlig min kærestes bil og hendes anlæg, men mig som satte det i og trimmede det ind.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes