| Forfatter |
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
chubbz skrev:
Hermann. skrev:
Skulle vi ikke hellere interessere os lidt for musikken. Det er vel der vi forhåbentlig bruger størstedelen af pengene. Og
LPer lyder da fint. Jeg har selv en Denon dp 47f og en Denon DCD 1450 Cd afspiller begge i mellemklassen. Men CDen
bliver næsten altid brugt, tiltrods for at pladespilleren er fuldautomatisk og enkel at betjene, så er CDen enklere og
nemmere i brug. Og de lyder begge fint. For dem der har manuel pladespiller a la REGA, må det være vanskeligt at få hørt
pladerne. Jeg har haft REGA, den røg ud efter få måneder, da betjeningen er totalt uacceptabel bøvlet.
Jeg opgraderer garanteret ikke hverken min pladespiller eller CD de næste 5 år, men bruger pengene på endnu mere
musik. (jeg skal dog måske have ny pick up inden da.)
|
|
|
Ligefrem bøvlet? Jeg synes at Rega's maskiner er nogle af de nemmeste og mest åbenlyse at betjene. Selv min
kæreste kan finde ud af det. Jeg hader maskiner som selv flytter armen...Man ender altid med at den vil flytte armen når
man selv vil noget andet. På en Rega er der kun dig selv til at bestemme. |
|
|
At min Rega dengang røg ud hurtigt igen var fordi jeg blev irriteret over igen og igen at opdage at pladen kørte rundt
timer efter pladen var slut. |
|
|
Hvis du ikke kan høre om pladen spiller musik eller siger duk duk duk i inderste rille kan det vel være lige meget om den
bare står og køre rundt __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej med jer.
jo det er en klassisk tema.som der ikke er et rigtigt svar på.
Men en pladespiller opstilling med en riaa og et værk med arm og pick up.som passer til hinanden.
kan give et meget overbevisende resultat,som en cd maskine kan have svært ved at hamle op med
Men det forudsætter at de enkelte dele er matchet med omhu.
hvor mange penge du vil bruge er op til dig selv.
Det er 2 meget forskellige måder at lytte på.
som ikke har entydige trumfer.
rent tonalt foretrækker jeg selv en grammofon,fordi den tilfører mere nerve,til musikken.
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
Men en pladespiller opstilling med en riaa og et værk med arm og pick up.som passer til hinanden.
kan give et meget overbevisende resultat,som en cd maskine kan have svært ved at hamle op med
|
|
|
Har vi eksempler på et sådant setup? (har desværre endnu til gode at høre et overbevisende analogt system) __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.
Jeg sidder og lytter til det, mens jeg skriver disse ord. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan man da sagtens finde. Det er ofte et spørgsmål om den rigtige prisforskel på det analoge og det digitale system. Det emne findes der vist meget lange tråde om i dette forum. Jeg kan iøvrigt konstatere, at der er en tendens til at mene, at "bare" man har en grammofonpladeafspiller til 5000 kroner, så kan AL digitallyd godt pakke sammen. Det er en meget stor misforståelse, men det må folk jo selv om, hvis ikke de har hørt bedre. Der er mange faktorer der spiller ind. RIAA, pickup osv. I det digitale system handler det meget om kvaliteten af den analoge del i ens DAC, men det diskuteres sjældent. Egentlig ret underligt ?! Den klassiske "holdning", som jeg da osse selv har haft/oplevet er, at når man hører noget man synes lyder rigtig godt, så kan det da næppe blive meget bedre, men uha hvor kan man blive klogere. Det er så her finanskrisen sætter sine begrænsninger !
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jada, f.eks. min egen pladespiller, bestående af Linn LP12, Ittok LVIII, Denon 110, NAD PP2 overgås på samtlige hifi-parametre (i mine ører) af mit digitale setup; HTPC(FLAC), Trends UD-10, Benchmark DAC-1.
Det var dog eksempler på det modsatte jeg efterlyste! __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et af de store problemer er at få det musik man gerne vil høre på enten CD eller LP, så hvis man går op i musikken er man jo nød til at have begge medier. Der findes mange LP'er der lyder skidt og der er mange CD'er (måske flere) der lyder skidt. Men det må stadig være MUSIKKEN der er i fokus ellers har det ingen betydning om ABBA lyder bedre på LP eller CD. Og det med at en grammofon til under 10k lyder bedre end CD er en skrøne.
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
i audio concult findes der mange gode kombinationer til meget forskellig priser.
men fælles for dem alle er at der er forskelle.
lydbutikken er også en forretning som har gode kombinationer,til meget forskellige priser.
jeg vil ikke decideret anbefale et system da det er meget indiduelt hvilke ting den enkelte syntes er væsentligt.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvor køber man sin Musik henne hvis man vil have den på LP? (især den musik der er udgivet i de seneste 20 år)
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg finder det ikke særlig relevant,hvilke data et apparat har.
for mig er det derimod alfa omega men hvilke lyd det kan præstere.og om det er en lyd for mig
.og om jeg vil investere penge i det pågældende apparat.
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel stadig Musikken der er i fokus og ikke mediet?
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
Men hvor køber man sin Musik henne hvis man vil have den på LP? (især den musik der er udgivet i de seneste 20 år)
|
|
|
www.imusic.dk www.mobydisc.dk www.linn.co.uk www.cdandlp.com www.rock.x.se www.amazon.com mange mange andre
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er bare ingen vinder?
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja , benchmark er ikke en særlig god DAC
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har skam været langt dyrere pickup'er og RIAA'er ind over, men der var grundlæggende de samme lydmæssige problemer som nu. Så det gider jeg ikke at spilde flere penge på.
Og så må vi nok blot konstatere at vi hører meget forskelligt, hvis jeg skal tage din beskrivelse af Benchmark'en alvorligt. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
| Ja , benchmark er ikke en særlig god DAC |
|
|
Hvilke er efter din mening bedre, og på hvilke områder? __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
Og det med at en grammofon til under 10k lyder bedre end CD er en skrøne.
|
|
|
Tænk sig - jeg har det lige omvendt. Jeg har, som alle andre her, to frontends - den ene digital, den anden analog. Analogt spiller jeg nu på en technics SL-10 fra 1980 med en ortofon OM-40 pickup og en Accuphase C220 RIAA. Totalprisen er omkring kr. 5000 på brugtmarkedet og jeg har måske endda betalt for meget. SL-10 er et bedaget teknisk vidunder fra de glade direct-drive dage. C220 et tilsvarende bedaget vidunder fra 1977. Pickup'en er ny, men ikke nogen high-end åbenbaring. Digitalt har jeg to afspillere - den ene et mediecenter med Audiotrak Prodigy HD2 opgraderet med væsentligt bedre op-amps end den såkaldt gold-udgave. Den anden er en Denon DVD-2900 opgraderet med en DEXA d-clock, et zapfilter II og et antal kvalitetskomponenter i filtreringen af strømforsyningen. Begge har været noget dyrere i anskaffelse end vinyl-forsatsen. Forstærkeren er en Onkyo A-G10, som var Onkyos helt store satsning indenfor integrerede forstærkere anno 1990. Højttalerne et par Klipsch RF-7 med horndiskanter - superdynamiske med en anelse spidshed i diskanten. De to digitale afspillere lyder begge godt - bevares - rigtig godt. Masser af detaljer og dynamik, men der er altså ikke helt samme swing og krop som vinylforsatsen. Givet den meget kontante afregning fra RF-7 vil jeg også kalde vinylen mere behagelig og lyttevenlig, nok fordi den ruller lidt af mod toppen. Vinylen fremstår kort sagt en kende mere besjælet
|
| Til top |
|
| |
slyden Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har også en Klein & Hummel fra 70'erne og Ortofon pickups fra den tid vi er kommet ind i et nyt årtusínde
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt, spørgsmålet er så - kan din Klein og Hummel så også måle sige med en moderne CD-afspiller af høj standard?
|
| Til top |
|
| |
slyden Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 12 Januar 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja,de riaa-er i den H&K er klasser over enhver Dennon CD uanset clock og andre ting
|
| Til top |
|
| |