| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Tillykke med Teac'en, Jeg gad godt have en af de helt store modeller engang  |
|
|
øehh - den vi ævler om, *er* en af de store modeller ;)
Du tænker måske på de gamle modelrækker A-7xxx serien

__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
LouBP skrev:
Tillykke med Teac'en, Jeg gad godt have en af de helt store modeller engang
|
|
|
øehh - den vi ævler om, *er* en af de store modeller ;)
Du tænker måske på de gamle modelrækker A-7xxx serien

|
|
|
Jeg glemte vidst et "Jeg gad også godt.... Sådan går når man er søvning __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Jeg glemte vidst et "Jeg gad også godt.... Sådan går når man er søvning [/QUOTE]
Du er tilgivet - min Teac er en af de små 3300 .... som i rigtigt små - men uhyggeligt tunge
JOLA : Dine remme skal iøvrigt sidde som nedenstående ...... godt nok en spøjs måde

|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte vidst et "Jeg gad også godt.... Sådan går når man er søvning
[/QUOTE]
Du er tilgivet - min Teac er en af de små 3300 .... som i rigtigt små - men uhyggeligt tunge
JOLA : Dine remme skal iøvrigt sidde som nedenstående ...... godt nok en spøjs måde

[/QUOTE]
Jeg tror min gx-77 er endnu mindre endnu. Men du har ret, de er forfærdeligt tunge selvom de er små __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jeg tror min gx-77 er endnu mindre endnu. Men du har ret, de er forfærdeligt tunge selvom de er små  |
|
|
kan sagtens huske GX-77'eren - besynderlig spille, men slet ikke uden evner. Der hvor jeg blev udlært i sin tid, solgt vi temmeligt meget AKAI, så også den har jeg været nede i ..... Den er sjov, men ikke så sjov som denne

Den var godtnok ikke for hvide mennesker ( endsige sorte) at reparere når elevatormekanikken gik udu ;)
min gamle hr. fader på 78, har stadig sådan en sjover kørende ...... __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
LouBP skrev:
Jeg tror min gx-77 er endnu mindre endnu. Men du har ret, de er forfærdeligt
tunge selvom de er små  |
|
|
kan sagtens huske GX-77'eren - besynderlig spille, men slet ikke uden evner. Der hvor jeg blev udlært i sin tid, solgt vi
temmeligt meget AKAI, så også den har jeg været nede i ..... Den er sjov, men ikke så sjov som denne
%20changer.jpg">
Den var godtnok ikke for hvide mennesker ( endsige sorte) at reparere når elevatormekanikken gik udu ;)
min gamle hr. fader på 78, har stadig sådan en sjover kørende ...... |
|
|
A hva for noget, den ser sær ud? Hvordan pokker hænger det sammen? Hvor sidder spolerne?  Må give dig ret, sjov er
den da? Den ligner så til gengæld en uden evner? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
snod Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en cassette-spiller. Der kastes en håndfuld bånd i. Når den er færdig med det første bånd, putter elevatormekanikken bånd nummer to i, der så afspilles. Det første bånd vendes og lægges øverst i stakken. Den kan derfor passe sig selv og afspille i det næsten uendelige og var derfor meget populære på værtshuse.
Og du har ret. De spillede ikke ret godt og var ikke voldsomt driftsikre.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
snod skrev:
|
Det er en cassette-spiller. Der kastes en håndfuld bånd i. Når den er færdig med det første bånd, putter elevatormekanikken bånd nummer to i, der så afspilles. Det første bånd vendes og lægges øverst i stakken. Den kan derfor passe sig selv og afspille i det næsten uendelige og var derfor meget populære på værtshuse.
Og du har ret. De spillede ikke ret godt og var ikke voldsomt driftsikre.
|
|
|
Hehe - mekanikken er faktisk ganske sindrigt - lidt opbygget som gamle blaupunkt autoradioer, når båndet er færdigt, skubbes det ud til højre - derude ryger det ind i karousellen
spillede ikke ret godt - tjaeh .... efter datidens målestok, spillede den som de spillede
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er godt nok syred synes jeg. Men okay, bare for sjov, ville jeg gerne have en stående
Nu må der også snart være nyt om hvordan det går med Teac'en __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
JoLa Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Teac'en står og venter på 2 nye remme og så skal jeg evt. ud og finde en ny capstanmotor, så det har lange udsigter. Så det er lidt på stand by i øjeblikket. Hvis jeg er rigtigt uheldig, så er det et eller andet elektronik der stået af. Men remmene skal jo ligesom i før jeg overhovedet kan komme videre med det.
|
| Til top |
|
| |
JoLa Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 03 Februar 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå så står Teac'en hjemme på hylden efter at have være en tur ude i Vanløse til reparation. Nye remme og ny capstanmotor plus diverse justeringer, så nu virker den som den skal. Men det kostede jo godt nok. Til gengæld flot service hos reparatøren og en trods alt fair pris i forhold til arbejdet med den. Jeg har også fået lovning på nogle ekstra remme, så mon ikke den kan køre i pænt mange år nu. Flot og vellydende i hvert fald.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoLa skrev:
Nå så står Teac'en hjemme på hylden efter at have være en tur ude i Vanløse til reparation.Nye remme
og ny capstanmotor plus diverse justeringer, så nu virker den som den skal. Men det kostede jo godt nok. Til gengæld flot
service hos reparatøren og en trods alt fair pris i forhold til arbejdet med den. Jeg har også fået lovning på nogle ekstra
remme, så mon ikke den kan køre i pænt mange år nu. Flot og vellydende i hvert fald.
|
|
|
Skønt den virker, surtt at du måtte give lidt ekstra, men du har til gengæld reddet er smukt apparat - får vi et billede __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |