| Forfatter |
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm den test siger egentlig ikke noget... For ja et par k701 er da "bedre" end eks et par dt990... men det kommer sgu da meget an på forstærkning m.m., dernæst hvad man godt kan lide, for de 2 lyder jo helt forskelligt
|
| Til top |
|
| |
Mingo Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er klar over, at der skal langt mere end points til at belyse forskellene/kvaliteten, men der må jeg henvise til de 2 blade.
Den første test benyttede til alle hovedtelefonerne Experience X1 fra Bürger Audio (1590 Euro).
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, tak for div. kommentarer. Har købt Denon AH-D2000. Og jeg er meget tilfreds. Spiller dog bedre og bedre, så det skal nok blive godt.
Dog er jeg lidt skuffet over at jeg skal spille forholdsvist lavt (ikke fordi jeg høre så højt musik til dagligt) for at det ikke kan høres af fruen, selvom
Denon'en er lukket.
Nu mangler jeg bare en forstærker. Har søgt lidt omkring. Og man kan umiddelbart få en del mere ved at købe en stationer frem for en bærbar. Jeg
har en MacBook Pro med optisk udgang på lyd så havde tænkt at bruge den for at undgå evt. problemer med div. støj problemer. Ibasso som
bærbar kommer vist med en slut Jan. 09 med optisk indgang. Ellers kigget lidt på "Zero" tror jeg den hedder. Fra ?? Kina.
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så gik der en uge og lidt.... Hmmm kan tilspilning virkelig betyde så meget. Det er ligefør jeg tvivler på en ekstern forstærker kan gøre det endnu
bedre. Bestilte i Dec en Dacmagic og regner med den er her i start Feb. Men for at bruge den sammen med D2000 skal jeg jo have en hovedtelefon
udgang. =forstærker. Og det sæt må da kunne gøre det bedre alligevel. Den klasse A fra Argon er det noget eller???
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dedikerede forstærkere giver altid "lige det mere" Dog giver det utroligt meget på nogle hovedtelefoner og blot lidt mere på andre.. Det kommer selvfølgeligt også an på kvaliteten af forstærkeren osv osv osv.. Argon er sikkert ikke så tosset. Har ikke hørt den eller læst noget om den, men det skulle vistnok være et kopi af en Firestone Cute Beyond.
http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=64537& ;itemGroupGuid=3560
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været en tur i Hifi klubben for at høre D2000 og mine Gradoer på Argon forstærkeren. Jeg var ikke imponeret, jeg brød mig overhoved ikke om lyden, den lød meget hård og uden fast tag om bassen. Jeg prøvede derefter at plugge dem i hoved telefon udgangen på en Cambridge Azur 740A og det var meget bedre.
Jeg kan ikke anbefale den der Argon dims, der må simpelthen være noget bedre der ude.
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, så slipper jeg... eller for lyst til selv at prøve. Men hvad med burn in? De gange jeg har været i HIFIklubben har de spillet på et tårn med nogle
halv PA hoved telefon forstærkere inden i. Og aldrig brugt deres lille Argon??? Så kunne forestille mig de ikke har nogen der har været spillet ret
meget på  og det kan vel betyde en del eller. Mine D2000 har ændret dig en del efter en uge så mon ikke det vil hjælpe på den Argon?
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 10 Januar 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo rimeligt nemt at finde ud af det er vel bare at tage dine D2000 i hånden og tage en tur i den nærmeste Hifi-klubben.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausH - Jeg var lige en tur i klubben i dag for at høre om de havde den lille Argon amp. Det havde de ikke endnu.. Til gengæld havde de D2000, som tilsyneladende har fået et nyt kabel på ? Kablet på dem er magen til det D5000 kabel jeg for nylig har haft købt.
Hvordan ser dit kabel ud ? to tynde ledninger ned til samlestykket og så en tyk stiv ledning derfra ?.. eller ?
Syntes at have læst at den gamle D2000 mest adskilte sig fra D5000 ved et dårligere kabel og ikke at have trækopper. Hvis de nu har fået samme kabel, er D2000 vel et endnu bedre køb ? 
Desuden gav jeg dem lige et lyt på mit portable setup (nano + XM4 amp) og det lød jo faktisk utroligt godt !
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det er sådan kablet på D2000 er, det lyder i hvert fald meget som det jeg havde på mit par. De tynde dele af kablet, er bare helt ustyrligt og filtrer vildt hurtigt.
Så vidt jeg har forstået er der forskel på D2000 og D5000 kablet, måske ikke visuelt men indmaden skulle være forskellig.
Og ja, D2000 er slet ikke så tosset - jeg var bare ikke så imponeret af kvaliteten, de virkede sådan lidt skrøbelige i det. __________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind. Ja det kabel mine har er som du beskriver. Ligner D5000. Men som Kane skriver er der måske forskel på indmad. D2000 har OFC-kobber.
D5000 har "7N-OFC kobber (99,99999% rent, iltfrit)". Men om det i virkeligheden er det samme???
kolind jeg er glad for du synes om lyden i D2000, jeg er lidt/meget ny i Head-fi, så valget er truffet ud fra hvad jeg læste hist og der, og hvad der er
skrevet her i tråden. Igen tak for hjælpen. Jeg lyttede selvfølgelig også en del og var tilfreds med købet og endnu mere nu.
Mht ledning og filtring oplever jeg ikke det problem.... nærmest modsat ? Vil dog sige til mit brug lige ved Mac (ind til videre uden ekstra
forstærker) er ledningen noget lang. Men regner med at skulle bruge lidt af den senere... Og som jeg behandler mine ting virker de ok robuste
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausH skrev:
kolind. Ja det kabel mine har er som du beskriver. Ligner D5000. Men som Kane skriver er der måske forskel på indmad. D2000 har OFC-kobber. D5000 har "7N-OFC kobber (99,99999% rent, iltfrit)". Men om det i virkeligheden er det samme???
kolind jeg er glad for du synes om lyden i D2000, jeg er lidt/meget ny i Head-fi, så valget er truffet ud fra hvad jeg læste hist og der, og hvad der er skrevet her i tråden. Igen tak for hjælpen. Jeg lyttede selvfølgelig også en del og var tilfreds med købet og endnu mere nu.
Mht ledning og filtring oplever jeg ikke det problem.... nærmest modsat ? Vil dog sige til mit brug lige ved Mac (ind til videre uden ekstra forstærker) er ledningen noget lang. Men regner med at skulle bruge lidt af den senere... Og som jeg behandler mine ting virker de ok robuste
 |
|
|
Jeg syntes i hvert fald at de er ganske imponerende. Personligt ville jeg klart vælge D2000 fremfor f.eks HD650..
De virker rimeligt robuste syntes jeg også. Dog er drejeleddet meget svagt efter noget brug. Det kan risikere ligefrem at ryge af syntes jeg at have læst :S
Er ret overbevist om at de D2000 som beam havde med til sidste headfi meet havde et andet kabel på end det som var på de jeg prøvede ! Virker mærkeligt.. Men jeg kan selvfølgeligt tage fejl ? Mindes bare at konkludere at der var stor forskel på kablet på hans og så til det D5000 kabel jeg havde købt til at lave et billigt recable med !
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt lige et par billeder til at illustrere...
Således husker jeg at Beam's så ud. Med en tynd ledning hele vejen med et lidt "groft" flet.

Og således så dem jeg prøvede i dag ud. Med meget tyk ledning efter samlingen, ligesom D5000 kablet ser ud..

|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spøjst med forskellen på kablerne. Mit par havde et kabel ligesom på det sidste billede. Umiddelbart ser det andet lidt mere medgørligt ud - kan der være tale om et recable?
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ledningen på min D2000 var nu ikke helt tynd, men dog anderledes end den nye ledning...
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
D5000 ledning, ligner også billed fra HFK. Tyndere ledning fra hovedtelefon på D5000 end på D2000.
Men stikket ligner mit fuldstændig. Og ikke stikket på D2000 fra samme side????
Har de skiftet over til at bruge D5000 kabel på D2000
D2000 som den måske HAR set ud men ikke mere...
|
| Til top |
|
| |