| Forfatter |
|
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen. Jeg har købt mig en X-can v3 hovedtelefon
forstærker, og ville derfor købe en Dac som mellemled mellem mit x-fi
prelude lydkort, og min headamp. Spørgsmålet er bare om jeg bør vælge DAC Magic, eller V-DAC? Jeg kan simpelthen ikke beslutte mig. 
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer da an på om du vil kunne høre musik først i januar eller engang til februar
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Det kommer da an på om du vil kunne høre musik først i januar eller engang til februar  |
|
|
Hehe, du tænker på lagerstatus ikke?  Mon ikke de måske har en DAC magic til at ligge i den fysiske butik i Holstebro, hvis valget nu skulle falde på den. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
Sjoenne skrev:
Det kommer da an på om du vil kunne høre musik først i januar eller engang til februar  |
|
|
Hehe, du tænker på lagerstatus ikke? Mon ikke de måske har en DAC magic til at ligge i den fysiske butik i Holstebro, hvis valget nu skulle falde på den. |
|
|
Det var lige det jeg tænkte på.... og jeg tror faktisk ikke de har DacMagic i forretningerne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken ville du vælge, hvis nu ser bort fra pris og leveringstid? Dac magic, har godt nok lidt flere tilslutnings muligheder, i form af balancerede udgange, men jeg har ikke noget udstyr med balancerede indgange, så det kan ikke rigtig bruges til noget. Dog er der rigtig mange der er begejstret over Dac magic. V-Dac kunne jeg forestille mig, også ville gøre det godt. Jeg kan bare ikke beslutte mig! Problemet er at ikke kan komme til at høre begge i mit setup, da jeg ikke lige bor i nærheden af tapeconnection, og Dac magic måske ikke er på lager før en gang til februar.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der andre som vil guide mig til et valg?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
V-DAC skal du holde dig fra, hvis du lytter til en god håndfuld brugere på Headfi. Selv skøgemagasinet What-HIFI, som ellers har ry for bl.a. at tildele Musical Fidelity topkarakterer, uanset hvad de smider ud, gav den 3/5 stjerner.
DAC Magic har efterhånden fået store lovprisninger fra forbrugere, hvilket i mine øjne og øre vægter mere end, hvad et blad mener.
Mit råd er, at du venter til Dac Magic kommer på lager igen. Så kan du sammenligne med V-DAC. Du kan endda bestille den på Hifi-Klubbens hjemmeside nu og få den til 1500kr og sende den retur, hvis du ikke er tilfreds.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
V-DAC skal du holde dig fra, hvis du lytter til en god håndfuld brugere på Headfi. Selv skøgemagasinet What-HIFI, som ellers har ry for bl.a. at tildele Musical Fidelity topkarakterer, uanset hvad de smider ud, gav den 3/5 stjerner.
DAC Magic har efterhånden fået store lovprisninger fra forbrugere, hvilket i mine øjne og øre vægter mere end, hvad et blad mener.
Mit råd er, at du venter til Dac Magic kommer på lager igen. Så kan du sammenligne med V-DAC. Du kan endda bestille den på Hifi-Klubbens hjemmeside nu og få den til 1500kr og sende den retur, hvis du ikke er tilfreds.
|
|
|
Er den V-dac virkelig så dårlig?  __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er jo nemt? DAC Magic er best buy og en "no-brainer" ifølge mange, så hvorfor ikke gå ud fra den som udgangspunkt? Hvis du absolut vil have en V-Dac så køb den dog.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Juppe2 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan,
her er to tests af dacs - prøv dig frem - det er din musiksmag der i sidste ende afgør valget - ikke en betalt anmelder:
http://www.computeraudiophile.com/Cambridge-Audio-DacMagic-R eview
V-dac: 4 af 5 stjerner - http://whathifi.com/Review/Musical-Fidelity-V-DAC/
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Jamen det er jo nemt? DAC Magic er best buy og en "no-brainer" ifølge mange, så hvorfor ikke gå ud fra den som udgangspunkt? Hvis du absolut vil have en V-Dac så køb den dog.
|
|
|
Ja den er jo ikke rigtig længere.  __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juppe2 skrev:
Hej Dan,
her er to tests af dacs - prøv dig frem - det er din musiksmag der i sidste ende afgør valget - ikke en betalt anmelder:
http://www.computeraudiophile.com/Cambridge-Audio-DacMagic-R eview
V-dac: 4 af 5 stjerner - http://whathifi.com/Review/Musical-Fidelity-V-DAC/
|
|
|
Tak for linkene, selv om jeg nu havde set dem før.  Jeg kan dog ikke rigtig bruge whathifi.com til noget, da jeg syntes de dømmer på nogle mærkelige grundlag ind i mellem. Men jeg læner mest til DAC magic, da den har flere muligheder, bedre udseende og pt. billigere end V-Dac. Der er også rigtig mange som er vildt begejstret for deres DAC Magic, hvilket gør, at jeg tør købe den uden at have hørt den først. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan varmt anbefale DacMagic. :)
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
DacMagic får også "Two thumbs up" herfra.  Købte den uden nogen forudindtagelse, og har ikke fortrudt. Især ikke til prisen.  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo godt så... Har selv lige investeret i en V-DAC og synes at den spiller enddog meget fint, og så er byggekvalitetetn fin da den ikke har alverdens indstillingsmuligheder... Til AM-E: Når man citerer et magasins anmeldelse - selvom man ikke kan lide det - skal man altså gøre sig umage med at citere korrekt. Den fik 4/5, ikke 3/5, og anmeldelsen i sig selv er på ingen måde dårlig. Produktet bliver rost og anbefalet, og det er vel meget godt?
ForRich, detailed midrange, impressively sophisticated soundAgainstNot for fans of pumping beat
DAC-Magic bliver rost af en masse brugere, men der er også en masse der hverken har hørt eller set den endnu, men blot referer til en anmeldelse og hvad de andre brugere mener, så det tegner lidt til det sædvanlige masse-HIFI-hysteri
|
| Til top |
|
| |
red_martians Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at den skal passe til dit behov. Dac'en er jo den der ligger grunden for "farvningen" af lyden. Og kan du lide lyden fra V-dac kan den muligvis, i dine øre, være bedre end dac magic. Der er vel også en grund til at folk køber B&W-højttalere. Det er ganske tydeligt ikke verdens mest korrekte højttalere. Men rigtig mange mener den spiller godt, og så er det jo godt for dem
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Du kunne også evt. finde en brugt MF DAC V3. Har den selv og den er super. Og hvis du vil ofre lidt mere så køb en PSU og X10'eren dertil. Så er du SUPER godt kørende.
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
red_martians skrev:
Husk at den skal passe til dit behov. Dac'en er jo den der ligger grunden for "farvningen" af lyden. Og kan du lide lyden fra V-dac kan den muligvis, i dine øre, være bedre end dac magic. Der er vel også en grund til at folk køber B&W-højttalere. Det er ganske tydeligt ikke verdens mest korrekte højttalere. Men rigtig mange mener den spiller godt, og så er det jo godt for dem
|
|
|
Det er ganske korrekt, og det har jeg skam tænkt på. At jeg så ikke lige skrev min "livs histories" lange overvejelse, er en anden ting.  Som jeg
også skrev, er jeg træt af, at jeg ikke kan høre begge dele her og
nu, så jeg kan beslutte mi, ud fra min egen "mave fornemmelse". __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
Hej,
Du kunne også evt. finde en brugt MF DAC V3. Har den selv og den er super. Og hvis du vil ofre lidt mere så køb en PSU og X10'eren dertil. Så er du SUPER godt kørende.
|
|
|
Det var også en mulighed jeg havde kigget på. Jeg har nemlig i forvejen en X-CAN v3 hovedtelefon forstærker, så en X-DAC v3 ville matche godt med X-CAN v3, både ud fra udseendet og måske også ud fra lyden... Jeg har aldrig hørt X-DAC v3 før, så deeet... Men jeg har ikke lige kunne finde nogle gode priser på den, på brugt markedet. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 29 December 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
Der kommer af og til nogle til salg herinde. Jeg kan klart anbefale den - den spiller super godt (syntes jeg) Jeg har dog pebbet den lidt op med en PSU og X10. Super sæt som jeg er meget glad for. Jeg bruger det kun til mit SONOS anlæg (så måske lidt over kill ) __________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |