| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gennem de to sidste uger kørt med V-Dac i forskellige opstillinger. Det har fortrinsvist været gennem Squeezebox, og der har jeg været imponeret over dens evne til at levere et fuldtfedt lydbillede, flot klang, solid bund og rigeligt liv. Derudover har jeg kørt min Copland 289 gennem den, og der var jeg lidt mindre tilfreds når den skulle måles direkte op imod "mesterafspillerens" indbyggede Dac. Lyden fremstod mere flad og lydbilledet trak indad og længere tilbage... Lige nu sidder jeg med PC gennem V-dac og ud i min Heed Canamp/HD6550 og her bliver der for alvor lukket op for posen. Umiddelbart vil jeg sige at det er en mere engagerende oplevelse end hvis jeg kører Copland direkte ind i Heed´en. Og for de 800,- jeg har givet mere end min Silverstone USB-DAC, ja så er der ikke så meget at sige  . Så alt i alt et produkt der i de rette opstillinger kan en del, og i mange tilfælde være mere medrivende at høre på end min reference afspiller, der trods alt har et helt andet gear - hvilket den også skulle til prisen. Så herfra kan den altså anbefales, men om den er bedre end Magic´en aner jeg ikke...
|