| Forfatter |
|
Didriksen Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey :)
Nu er tiden inde til at skifte højtalere. Min receiver er Yamaha's RX-V363. Af flere årsager ligger budgettet lidt lavt, ca. 3.000, så derfor vil jeg gerne høre om jeres ekspertise indenfor området i den billige ende af højtalere. kravene til højtalerne er at de skal være gode til musik, samt skulle der gerne være min. 4 højtalere (2 front & 2 bag).
Efter lidt søgning har jeg selv fundet frem til harbosounds HS84: http://harbosound.dk/images/Produktblad/HarboSound%2084%20Pr oduktark.pdf ( kræver adobe ;) )
Nogen andre forslag? eller nogen som kan sige om HS84 er det værd til prisen?
vh. didriksen :)
|
| Til top |
|
| |
red_martians Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
absolut.
Synes du skulle tage et kig på monitor audios bronze serie. En serie der bl.a. har vundet over B&W's nyeste 600-serie i flere test. Mest pga. at man får det hele for det halve.
Det kunne evt. være et sæt monitoraudio BR2 som fronter og et sæt BR1 bag. som ialt ville ksote dig 3600kr. Har selv deres sølv-serie og radius, og de spiller usædvanligt godt til prisen.
BR2'eren er desuden til biwiring og spiller ret dybt af en standerhøjtaler.
Jeg ved at tapeconnection forhandler dem, men der skulle vist også være en forhandler i Odense.
|
| Til top |
|
| |
benaol Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiocompagniet forhandler også monitor audio, og jeg vil også sige at hvis man vil have god lyd til billige penge, er Monitor audio ikke til at komme uden om de er et lyt værd.
|
| Til top |
|
| |
Didriksen Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit hurtige svar red_martians :)
men udseendemæssigt passer 4 små højtalere ikke så godt til stuen, foretrækker to store gulvhøjtalere, samt to små til ophængning. Dog ville br 5 - gulvhøjtaleren fra monitor audio - være at foretrække til en mulig senere udvidelse af sættet, hvis jeg købte br1- og br2'erne :) overvejer lige muligheden for sådan en udvidelse, men dog er jeg stadig åben for noget rådgivning omkring hs84'sættet :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monitor Audio Bronze serien får ros alle steder fra, som et best buy i prisklassen. Så smut en tur i tapeconnection og hør
dem engang. Er sikker på du ikke bliver skuffet hvis anmeldelserne taler sandt! og så er de jo flotte oveni hatten!
Skriv endelig tilbage hvad du ender ud med
Mvh
PS har hørt negativ omtale omkring HS sættet du linker til. Og som sagt for MA Bronze serien kanone anmeldelser, så en
BR6 front + BR2 bag, så tror jeg ikke der kommer til at mangle noget
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 26 December 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Didriksen Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 27 December 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, rskriver, tak for hjælpen. Men udover "finishen" (foliet, kanter mv.) på hs-sættet, har jeg ikke hørt yderligere negativt, så er det omkring lyden du har hørt noget negativt, i så fald er jeg ikke intra i hs-sættet? :)
Derudover, synes jeg alle henviser til monitor audio, er det virkelig bare kræs for øregangene i den prisklasse? en slags ener? :D
vh Didriksen ;)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er ang. lyden.. søg lidt på forummet her på siden, der er flere der har spurgt ind til Harbosounds produkter.
|
| Til top |
|
| |
Didriksen Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja okay, men hvis jeg nu køber br1 eller br2 som bag-ht, kan jeg så ikke supplere dem med eks. forholdsvis billige eltax gulvhøjtalere? både for at få en del basenhed indover lyden, og så bliver prisen mere lukrativ, samt det udseendsmæssige bliver godt.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nogen pointe i at købe baghøjttalere der lydmæssigt ligger mange niveauer over dine fronter, er der?!
Så kan du ligeså godt gå allout på Eltax siden.. Vil foreslå dig monitor eller liberty serien som har fået god omtale ang
pris/ydelse.. Meget af det eltax laver er noget juks, så sørg for at vælge de få ting de har lavet ordentligt
|
| Til top |
|
| |
HansAL Lukket konto

Eget ønkse!
Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorffor ikke købe brugt??
Du kan få et sæt Dali sorround 5.1 til under 5 tusinde brugt..med det budget du har er det da forr tumpet ikke at købe brugt og spare de 40-70% og få en hel del bedre lyd..
Mvh Hans __________________ Rørforstærker, streaming og ikke mindst Podium Sounds 0,5MKII
|
| Til top |
|
| |
HansAL Lukket konto

Eget ønkse!
Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Didriksen Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae, men jeg synes nu der mangler belæg hos mange af dem der kritiserer eltax. Eks. købte min kammerat for noget tid siden nogle meget udskældte eltax concept, men de spiller stadig forrygende. Så det kunne da være allround eltax - liberty el. monitor - ville være en god mulighed ;)
|
| Til top |
|
| |
Didriksen Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til HansAL, hvis muligt, vil jeg gerne undgå at købe brugt, både fordi jeg har mine betænkeligheder ved brugtkøb ;) og derudover burde det være muligt at finde 4 gode nye højtalere til omkring de 4 k som opfylder kravene om god lyd til musik
|
| Til top |
|
| |
HansAL Lukket konto

Eget ønkse!
Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da sikkert muligt at købe 4 okay højtalere til en 3-4 tusinde. Men 4 højtalere til 10 tusinde er jo meget bedre, og bare fordi en højtaler er 1-2år gammel, er den jo kun tilspillet. og betænkeligheder, tja med en højtaler er det jo nemt, hvis den spiller fint og ikke har ridser er den i god stand. Jeg er ligeglad hvad du gør, men syntes det er dumt at snyde dig selv for en bedre lyd per krone.. hvis du siger 4k for 4 højtalere, er det 1k stykket. det er 250-300kr til sælgeren, 50 til logistik. så er der ca 700kr tilbage og du siger gulvhøjtaler, så er det nok en 3vejs. Kabinettet koster ok 150kr at lave. så har du 550-500kr tilbage til 3 enheder/delefilter/terminaler/kabler osv. Du får ikke god lyd for 4000k i nypris.
Til den pris vil jeg ikke engang kalde det hifi.
Mvh Hans __________________ Rørforstærker, streaming og ikke mindst Podium Sounds 0,5MKII
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.. Et eller andet sted er det jo dine ører der skal høre på det... Og syntes du din kammerats Eltaxer lyder godt....Jamen altså så køb dog sådan nogle.... Lad være med, at spille andres tids på, at vejlede dig hvis du alligevel ikke lytter til di råd du får. Køb brugt for dine penge og du vil få meget mere vellyd bliver der sagt flere steder......Det er osse mit råd til dig hvis du ikke vil ofre mere end 4 kilo. Hygge hejsa...
__________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Didriksen Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øvbøv skrev:
|
Lad være med, at spille andres tids på, at vejlede dig hvis du alligevel ikke lytter til di råd du får.
|
|
|
Du kommer lige ind fra siden og tror du ved en masse? komisk. For jeg har jo slet slet ikke baseret alle mine indlæg på råd fra rskriver...? (fornem ironien)
|
| Til top |
|
| |
Didriksen Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay HansAL, så vil jeg lige tjekke brugtmarkedet :) der er trods alt lidt fornuft tilstede ;) nogle mærker du vil fremhæve derfra?
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Didriksen skrev:
Øvbøv skrev:
|
Lad være med, at spille andres tids på, at vejlede dig hvis du alligevel ikke lytter til di råd du får.
|
|
|
Du kommer lige ind fra siden og tror du ved en masse? komisk. For jeg har jo slet slet ikke baseret alle mine indlæg på råd fra rskriver...? (fornem ironien)
|
|
|
Jeg tror ikke, jeg ved en masse  ....og ja ja...jeg kom lige ind fra siden  Og det skal du da heller ikke.....Men lød bare ikke som om du læste de forskellige indlæg.  Og rskriver kommer da med mange fine råd..... Men du er kommet til fornuft kan jeg se.....Brugt er vejen frem med dit budget   __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men lige til en ting som jeg og vist også mange andre herinde har glemt, så sidder didriksen med en knap så strømstærk
effektforstærker. Nu skal vi heller ikke give råd til højttalere den ikke kan trække
2 sæt af disse her: Eltax Liberty 3+
Og sådan en: Eltax Atomic A8.2 (vil dog ikke sige god for
den her, men er måske et ok supplement til liberty'erne selvom den ikke går lavere end 40hz)
Hvis dette ikke er godt nok, skal du kigge på brugtmarkedet, sætte budgettet højere eller købe noget der lyder skod
Held og lykke med jagten
Mvh
|
| Til top |
|
| |