Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Headamp til HD650 ? (...ik`igen) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

jfreak skrev:
Aaargghhh Det er jo en skandale!!! Skal jeg ikke købe dem af dig for ca. 500 kr. så kan du købe en seng til hans actionman samt et sjippetov og stadig have penge tilbage?

Så er der jo ingen leg ved det  og det er at tage røven på dig, at skulle have 500.- for dem, når de kun er 300.- værd.

Hvis junior "måske" heller ikke gider de HD650, så ryger de nok på ebay, så kan alle byde på dem ( hold et vågent øje der ).

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Pingel skrev:
Heed og 650 spiller fint sammen - der er masser af kraft. Jeg synes at de magter alle genrer til stor glæde for mig, og mine nærmeste omgivelser.

Synes du at dine 650´ere lyder for mørke og lukkede, så hiv skumgummidimserne ud og erstat det med nogle stykker udskåret af damens strømpebukser - et trick jeg har haft stor glæde af...

Ja se, det trick kunne nok glæde dobbelt - om man klippede de to stykker ud af damens strømpebukser, de rigtige steder  . . . . . . . . . .dèt skrev jeg ikke

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2009 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

Nu smider jeg så lige et spørgsmål afsted . . . selvom jeg godt ved at lyd har en liiille smule med smag og behag at gøre også. Her kommer det :

Nogen der vil anbefale èn af disse forstærkere til Sennheiser HD650 ?:

Graham Slee Novo

Meier Corda Arietta

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Mener at Graham Slee Novo´en skulle have en en lille fordel når det gælder høretelefoner med lav følsomhed og som er svære at trække, men er ikke sikker. Men mange synes også at arietta´en er super til hd650, så det kommer nok lidt an på hvad man kan lide af lyd.

Hmm men er det helt fair at sammeligne de 2? er meieren ikk en del billigere?

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jeg bad hende selv om at vælge hvor der skulle klippes, og siden har jeg ikke haft en ledig stund... Det kan lære en om ikke at overlade initiativet til det svage køn
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

@techtrino :  Jooo . . . .lidt. Vel ca. 600,- mere incl. forsendelse

@Pingel :  Hehehehe

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået min HD650. De er ikke tilspillede endnu, selvfølgelig, men alligevel syntes jeg de kører helt forrygende med LD IV. Bassen nærmest perfekt kombination af præcision og fylde. Masser er rum og atmosfære, og spiller meeeget engagerende (i modsætning hvad nogen mener om HD650). Tror de er meget afhængige af den rigtige amp. Og ja, de lyder lidt som højttalere, men det kan jeg nu godt lide
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Nu har jeg fået min HD650. De er ikke tilspillede endnu, selvfølgelig, men alligevel syntes jeg de kører helt forrygende med LD IV. Bassen nærmest perfekt kombination af præcision og fylde. Masser er rum og atmosfære, og spiller meeeget engagerende (i modsætning hvad nogen mener om HD650). Tror de er meget afhængige af den rigtige amp. Og ja, de lyder lidt som højttalere, men det kan jeg nu godt lide

Tillykke med dem . . . . .fedt at høre du er tilfreds. Så er vi to.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Tak Topp . Har lige haft en session med mine Grado SR225. Jeg mener der mange mange klasser til forskel. Den kritik jeg har set af HD650 rundt omkring, bla at de skulle være kedelige, for mørke og laidback osv. Det kan jeg slet ikke genkende .

Tror der er mange der bare elsker at bashe de store navne.

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

Sådan er det mange gange.

Jeg oplever at den lille Cmoy er vokset gevaldigt med opgaven, og min personlige mening er, at HD650 er meget mere artikuleret og homogene end mine Philips SHP8900 - selvfølgelig også en prisforskel - og med den i mente klare Philips`erne det fint.

Jeg hører baslyde nu, hvor jeg fornemmer at det forplanter sig i rummet  . . . har jeg altså ikke gjort før. Og stemmer føles nu som at være i mange lag ( 3D ) . . . den Cmoy forstærker er fed, og har faktisk magt nok til at fyre godt op under 650`erne. Jeg er bange for at jeg må tage HD650 under armen og ud at høre nogle forskellige amps, for det skulle jo gerne være merprisen værd over den lille CSG Cmoy forstærker

Ha`en god dag.

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

God fornøjelse med at prøve andre amps. HD650 skulle være en at de hovedtelefoner der skalerer allerbedst, så det skulle bare blive bedre og bedre jo bedre grej du spænder foran den.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Tak Topp . Har lige haft en session med mine Grado SR225. Jeg mener der mange mange klasser til forskel. Den kritik jeg har set af HD650 rundt omkring, bla at de skulle være kedelige, for mørke og laidback osv. Det kan jeg slet ikke genkende .

Den beskrivelse du giver er sådan, som jeg oplever HD650. Jeg er ejer af HD650 og ville inderligt ønske, at de var istand til at præstere god lyd , men det gør de bare ikke i mine ører. Derfor kan jeg sagtens forstå dem, som bruger bemærkningerne du nævner. Det glæder mig til gengæld meget at jeg indenfor den sidste tid, har fået parret mine kære Philips SHP8900, sammen med en DIY hybridforstærker. Den kombination er overraskende, ved at der kommer mere liv i SHP8900. Den før manglende mellemtone/nedre diskant, er kommet så meget til udtryk, at SHP8900 nu fremstår, som noget man ville tro kostede mange gange mere.

Det er ikke altid at høj pris er garant for høj lydkvalitet, hvilket jeg synes at HD650 er synonym med, de er ikke den høje pris værd.

Topp skrev:

Jeg oplever at den lille Cmoy er vokset gevaldigt med opgaven, og min personlige mening er, at HD650 er meget mere artikuleret og homogene end mine Philips SHP8900 - selvfølgelig også en prisforskel - og med den i mente klare Philips`erne det fint.

Jeg hører baslyde nu, hvor jeg fornemmer at det forplanter sig i rummet  . . . har jeg altså ikke gjort før. Og stemmer føles nu som at være i mange lag ( 3D ) . . . den Cmoy forstærker er fed, og har faktisk magt nok til at fyre godt op under 650`erne. Jeg er bange for at jeg må tage HD650 under armen og ud at høre nogle forskellige amps, for det skulle jo gerne være merprisen værd over den lille CSG Cmoy forstærker

CMOY'en ( CSG ) virker nærmest som en stopklods/begrænser/plombering for både SHP8900 og HD650, så du har meget mere åbenhed og vellyd i vente, med en ordentlig og god amp. spændt foran. Når du har erhvervet en sådan, vil du formodentlig opleve CSG'en som værende kedelig i forhold.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
Tweaker skrev:

Den beskrivelse du giver er sådan, som jeg oplever HD650. Jeg er ejer af HD650 og ville inderligt ønske, at de var istand til at præstere god lyd , men det gør de bare ikke i mine ører. Derfor kan jeg sagtens forstå dem, som bruger bemærkningerne du nævner. Det glæder mig til gengæld meget at jeg indenfor den sidste tid, har fået parret mine kære Philips SHP8900, sammen med en DIY hybridforstærker. Den kombination er overraskende, ved at der kommer mere liv i SHP8900. Den før manglende mellemtone/nedre diskant, er kommet så meget til udtryk, at SHP8900 nu fremstår, som noget man ville tro der kostede mange gange mere.

Det er ikke altid at høj pris er garant for høj lydkvalitet, hvilket jeg synes at HD650 er synonym med.

Topp skrev:

CMOY'en ( CSG ) virker nærmest som en stopklods/begrænser/plombering for både SHP8900 og HD650, så du har meget mere åbenhed og vellyd i vente, med en ordentlig og god amp. spændt foran. Når du har erhvervet en sådan, vil du formodentlig opleve CSG'en som værende kedelig i forhold.

Ja vi kan vist kun blive enige om, at vi er uenige  

Når jeg læser redacteurens test her, så kunne den lige så godt være skrevet af mig selv. Jeg fuldstændig på linie med hans oplevelse af HD650 http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=961&zoneid=3

Jeg tror den er endog meget kræsen med forstærkningen. På min LD IV, så spiller den som beskrevet i testen. Mine JVC og Grado lyder til gengæld i sammenligning totalt flade, og uden dynamisk kontrast. Forskellen er ikke i småtingsafdelingen. Hvis den dynamiske kontrast er 10 på de to andre, er den mindst 100 på HD650. Men hvis jeg til sætter til min Creek 11SE, ja så spiller den meget som du beskriver den. Der lyder de to andre faktisk lidt sjovere. Formentligt fordi de selv tilføjer/farver mere.

Det er sagt flere steder, at HD650 skal have en rør amp, med meget store n*sser, før man virkeligt høre hvad den kan. Om det så er godt eller dårligt, kan selvfølgelig diskuteres.

Lige et tip til Topp . Prisfald på den lille Vincent, så den er i nærheden af dit budget   http://www.headaudio.dk/pages/productlistSubgroup.asp?itemGr oupGuid=4431

reese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

et lille pip vedr. HD650. Jeg fantastisk glad for mine  sammen med Solvin`s røramp. De spiller så englene synger og der er både fantastisk diskant og bassen er både fast og dyb. Desuden masser af nærvær. Jeg havde/har et par AKG701 og var inden anskaffelsen af HD650 meget, meget glade for deres lyd. De er stadig rigtig gode, men når - efter min mening -  ikke HD650èrne til sokkeholderne. Wink

Til top Vis reese's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reese

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

Ja vi kan vist kun blive enige om, at vi er uenige  

Enig

Tweaker skrev:

Det er sagt flere steder, at HD650 skal have en rør amp, med meget store n*sser, før man virkeligt høre hvad den kan. Om det så er godt eller dårligt, kan selvfølgelig diskuteres.

Nosser skal man passe på ikke at misforstå, HD650 måler 280 Ohm og angivet som 300 Ohm's, den skal helst have en forstærker med store spændingssving. Bemærk at mange af de amp's der findes i handelen er strømstærke amp's, de har små spændingssving og er derfor bedst egnet til lavimpedante hovedtelefoner.

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

"CMOY'en ( CSG ) virker nærmest som en stopklods/begrænser/plombering for både SHP8900 og HD650, så du har meget mere åbenhed og vellyd i vente, med en ordentlig og god amp. spændt foran. Når du har erhvervet en sådan, vil du formodentlig opleve CSG'en som værende kedelig i forhold."

Jeg kan næsten ikke vente

@Tweaker :  Tak for tippet

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

reese skrev:

et lille pip vedr. HD650. Jeg fantastisk glad for mine  sammen med Solvin`s røramp. De spiller så englene synger og der er både fantastisk diskant og bassen er både fast og dyb. Desuden masser af nærvær. Jeg havde/har et par AKG701 og var inden anskaffelsen af HD650 meget, meget glade for deres lyd. De er stadig rigtig gode, men når - efter min mening -  ikke HD650èrne til sokkeholderne. Wink

Kunne være spændende at høre hvad netop Solvin mener om AKG K701 vs. HD650, hvis ellers han har prøvet sidstnævnte op imod hans 701'ere.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

@ Kramme: Jow jow, er forstået. Tror nu jeg er lidt "priviligeret" med LD, da den kan levere 45V p-p, og har justerbar gain og impedans http://www.little-tube.com/forum/forums/thread-view.asp?tid= 91&posts=1&start=1

Tak for tippet om de 280 0hm . Så kan jeg måske med fordel gå ned på medium impedans. Skal da lige prøves .

@ Topp. NP : Ved ikke hvordan den spiller, men storebroderen får gode test ihvertfald.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:

@ Kramme: Jow jow, er forstået. Tror nu jeg er lidt "priviligeret" med LD, da den kan levere 45V p-p, og har justerbar gain og impedans http://www.little-tube.com/forum/forums/thread-view.asp?tid= 91&posts=1&start=1

Tak for tippet om de 280 0hm . Så kan jeg måske med fordel gå ned på medium impedans. Skal da lige prøves .

Det var nu ikke for at spille smart og belærende, at jeg nævnte det med spændingssving , nærmere en generel forklaring, mht. lav/højohms hensynet.

Den "bette punktum" amp. du viser i linket, ser altså jums ud.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

KrammeAcoustics skrev:
Tweaker skrev:

Det var nu ikke for at spille smart og belærende, at jeg nævnte det med spændingssving , nærmere en generel forklaring, mht. lav/højohms hensynet.

Opfattede det heller ikke sådan. Mere som vidensdeling

Den "bette punktum" amp. du viser i linket, ser altså jums ud.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes