Emne: Top 10 Tips & Tricks ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kedde skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!
For den lidt modige, kan det være en rigtig god idé at skrue op for tomgangsstrømme i effektforstærkeren. |
|
|
Hej Dr. Prof. Kurt
Jeg anser mig selv som værende modig.
Har du en beskrivelse eller et link til en ?
Hvad skulle tweeket forbedre ?
Er der nogen som har prøvet at "skrælde" kondensatorene for deres plast ?
Jeg kunne ikke høre forskel på den Nad 216 jeg prøvede det på (er solgt igen) |
|
|
Mojn Kedde! Det æ da lidt gong i dæ tøs mæ!  Nå hvis du fattede en bjælde af ovenstående, er du enten skideskæv af fytobak, eller også kommer du fra det Synderjyske - gufordæmmeda!  Nå! Men hvis du påregner at skrue op for blusset i din dyrt betalte AMP, så kom bare an! Fat et multimeter og klask det på hen over ÈN emittermodstand og mål spændingsfaldet i VOLT DC. Find ud af hvilken værdi emittermodstanden har. Nu skal du i gang med lommeregneren, Ohms lov gælder her - U=RXI. Hvilken spænding måler du i Volt? Hvilken værdi har modstanden i Ohm? Så burde resten af regnestykket være lige ud ad landevejen. Skru tomgangsstrømmen op i forsigtige ryk, og husk at gange med antallet af transistorer. Lad AMPén stabilisere sig, og mærk efter hvor varm den bliver. 45-50 gr. er maks. tilladeligt og tænk på om det er sommer eller vinter. Good luck! Og forbedringn skulle gerne give sig selv. Brummer AMPén, så skru ned igen.
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
WhoCutTheCheese skrev:
| [QUOTE=brorlille]
så ender du op med linn, naim, systemaudio, densen, rega, audiovector eller lignende - alle firmaer, hvor man må formode at markedsføringafd. dominerer udviklingsafd., hvis en sådan overhovedet findes
med diabolsk hilsen krydsmads
|
|
|
Så stopper festen , NAIM spiller virkelig godt. Har du HØRT et Naim anlæg?
hilsen naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) SPÆND HØJTALER ENDEHDDENE EFTER, træ og MDF arbejder med fugten i rummet derfor bliver skruerne løse med tiden det er helt naturligt.
2) før en øreskyldning hos doktoren
3) Lyt til Densen Demagic i 30 minutter på fuld sturke her efter lyder ALT musik godt selv lyden fra en clock radio. 
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kurt von Kubik skrev:

Kedde skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!
For den lidt modige, kan det være en rigtig god idé at skrue op for tomgangsstrømme i effektforstærkeren. |
|
|
Hej Dr. Prof. Kurt
Jeg anser mig selv som værende modig.
Har du en beskrivelse eller et link til en ?
Hvad skulle tweeket forbedre ?
Er der nogen som har prøvet at "skrælde" kondensatorene for deres plast ?
Jeg kunne ikke høre forskel på den Nad 216 jeg prøvede det på (er solgt igen)
|
|
|
Mojn Kedde! Det æ da lidt gong i dæ tøs mæ!  Nå hvis du fattede en bjælde af ovenstående, er du enten skideskæv af fytobak, eller også kommer du fra det Synderjyske - gufordæmmeda!  Nå! Men hvis du påregner at skrue op for blusset i din dyrt betalte AMP, så kom bare an! Fat et multimeter og klask det på hen over ÈN emittermodstand og mål spændingsfaldet i VOLT DC. Find ud af hvilken værdi emittermodstanden har. Nu skal du i gang med lommeregneren, Ohms lov gælder her - U=RXI. Hvilken spænding måler du i Volt? Hvilken værdi har modstanden i Ohm? Så burde resten af regnestykket være lige ud ad landevejen. Skru tomgangsstrømmen op i forsigtige ryk, og husk at gange med antallet af transistorer. Lad AMPén stabilisere sig, og mærk efter hvor varm den bliver. 45-50 gr. er maks. tilladeligt og tænk på om det er sommer eller vinter.
Good luck! Og forbedringn skulle gerne give sig selv. Brummer AMPén, så skru ned igen. |
|
|
Hej Kedde,
Jeg mener det er det samme der er beskrevet her (Hr. Von Kubik må endelig bryde ind hvis jeg tager fejl ):
http://www.tnt-audio.com/clinica/bias_e.html
mvh
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
|
Skal nok prøve at huske humørikonerne næste gang så vi snakker samme sprog... ok Lasse, jdg1? 
|
|
|
hehe Frede......
Mit indlæg var nu rettet mod Lasse 
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
1) SPÆND HØJTALER ENDEHDDENE EFTER, træ og MDF arbejder med fugten i rummet derfor bliver skruerne løse med tiden det er helt naturligt.
2) før en øreskyldning hos doktoren
3) Lyt til Densen Demagic i 30 minutter på fuld sturke her efter lyder ALT musik godt selv lyden fra en clock radio. 
|
|
|
Ja, man kan også skrue højtalerne helt ud og lægge dem oven på kabinettet, det giver et fremragende perspektiv og helt uden bulderbas. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
|
hej
mit top 10 tip er flg: lyt før du køber!
og det er meget vigtigt ikke at lade sig forføre af happy'erne, dvs dem der snakker om meget diffuse ting såsom: "hør, her er melodien tydelig og bassen time'r godt".
så ender du op med linn, naim, systemaudio, densen, rega, audiovector eller lignende - alle firmaer, hvor man må formode at markedsføringafd. dominerer udviklingsafd., hvis en sådan overhovedet findes
med diabolsk hilsen krydsmads |
|
|
Tju hej hvor det går Brorlille! Du er ikke helt tabt bag af et læs møg.  Den var lige på "beatet" og det hele swinger i takt - ja det gør så.  . Hvis man gider få hovedet fyldt med den slags vås, så står der rigeligt med banditter parat.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls skrev:
|
Der findes en masse tips som en ren snak, som der ikke er en naturlig forklaring på.
Men placering af højttalerne i rummet har stor betydning. Ja gu har det så nemlig!
Jeg mener også, at kabler er en undervuderet ting hos mange, specielt signalkabler, kabler skal naturligvis ikke overvurderes, som højttaler kabler ofte bliver gjort. Der er lige så stor forskel på kablerne, som der er på forstærkere.
Afkobling eller tilkobling af høttaler og elektronik, billigt og effektivt. SD fødder er billige og virker fint http://www.sonicdesign.se/sdfeet.html Her kan man nærmest ændre lyden helt ufatteligt voldsomt. Hård tilkobling giver resonanser i baffelen, blød afkobling resulterere ofte i lidt mindre dynamik og et mørkere lydbillede. Alt afhænger dog af rummets materialer. Men her er eksperimenter absolut nødvendige. |
|
|
Enjoy!
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
brorlille skrev:
|
hej
og det er meget vigtigt ikke at lade sig forføre af happy'erne, dvs dem der snakker om meget diffuse ting såsom: "hør, her er melodien tydelig og bassen time'r godt".
|
|
|
Tju hej hvor det går Brorlille! Du er ikke helt tabt bag af et læs møg.  Den var lige på "beatet" og det hele swinger i takt - ja det gør så. . Hvis man gider få hovedet fyldt med den slags vås, så står der rigeligt med banditter parat.
|
|
|
Jeg syntes sq også at det er noget værre pis at skrive men jeg nøjes med at ryste på hovedet, jeg gider ikke engang at kommentere det!
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 18 Februar 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
|
hej
|
|
|
Halløjse lillebror...........Har Ingrid igen været efter dig.....................
Jammen formodninger kan vi jo alle smide på bordet, men cool facts er at foretrække. Iøvrigt er markesføringen vel en legal del af al handel, uanset om det er Naim eller AV. Man kan mene om disse produkter som man vil, men at de særskilt skulle være særligt diabolske, må fundere på tiltræng bleskift..........
Men et lyst øjeblik faldt dog over dig: Lyt før køb, (som Ingrid ville have sagt).
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|