Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Top 10 Tips & Tricks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

For den lidt modige, kan det være en rigtig god idé at skrue op for tomgangsstrømme i effektforstærkeren.

Hej Dr. Prof. Kurt

Jeg anser mig selv som værende modig.

Har du en beskrivelse eller et link til en ?

Hvad skulle tweeket forbedre ?

Er der nogen som har prøvet at "skrælde" kondensatorene for deres plast ?

Jeg kunne ikke høre forskel på den Nad 216 jeg prøvede det på (er solgt igen)

Mojn Kedde!
Det æ da lidt gong i dæ tøs mæ!
Nå hvis du fattede en bjælde af ovenstående, er du enten skideskæv af fytobak, eller også kommer du fra det Synderjyske - gufordæmmeda!
Nå!
Men hvis du påregner at skrue op for blusset i din dyrt betalte AMP, så kom bare an!
Fat et multimeter og klask det på hen over ÈN emittermodstand og mål spændingsfaldet i VOLT DC.
Find ud af hvilken værdi emittermodstanden har.
Nu skal du i gang med lommeregneren, Ohms lov gælder her - U=RXI.
Hvilken spænding måler du i Volt?
Hvilken værdi har modstanden i Ohm?
Så burde resten af regnestykket være lige ud ad landevejen.
Skru tomgangsstrømmen op i forsigtige ryk, og husk at gange med antallet af transistorer.
Lad AMPén stabilisere sig, og mærk efter hvor varm den bliver. 45-50 gr. er maks. tilladeligt og tænk på om det er sommer eller vinter.

Good luck!
Og forbedringn skulle gerne give sig selv.
Brummer AMPén, så skru ned igen.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

WhoCutTheCheese skrev:
[QUOTE=brorlille]

så ender du op med linn, naim, systemaudio, densen, rega, audiovector eller lignende - alle firmaer, hvor man må formode at markedsføringafd. dominerer udviklingsafd., hvis en sådan overhovedet findes

med diabolsk hilsen krydsmads

Så stopper festen, NAIM spiller virkelig godt. Har du HØRT et Naim anlæg?

hilsen naim

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

1) SPÆND HØJTALER ENDEHDDENE EFTER, træ og MDF arbejder med fugten i rummet derfor bliver skruerne løse med tiden det er helt naturligt.

2) før en øreskyldning hos doktoren

3) Lyt til Densen Demagic i 30 minutter på fuld sturke her efter lyder ALT musik godt selv lyden fra en clock radio.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Kedde skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

For den lidt modige, kan det være en rigtig god idé at skrue op for tomgangsstrømme i effektforstærkeren.

Hej Dr. Prof. Kurt

Jeg anser mig selv som værende modig.

Har du en beskrivelse eller et link til en ?

Hvad skulle tweeket forbedre ?

Er der nogen som har prøvet at "skrælde" kondensatorene for deres plast ?

Jeg kunne ikke høre forskel på den Nad 216 jeg prøvede det på (er solgt igen)

Mojn Kedde!
Det æ da lidt gong i dæ tøs mæ!
Nå hvis du fattede en bjælde af ovenstående, er du enten skideskæv af fytobak, eller også kommer du fra det Synderjyske - gufordæmmeda!
Nå!
Men hvis du påregner at skrue op for blusset i din dyrt betalte AMP, så kom bare an!
Fat et multimeter og klask det på hen over ÈN emittermodstand og mål spændingsfaldet i VOLT DC.
Find ud af hvilken værdi emittermodstanden har.
Nu skal du i gang med lommeregneren, Ohms lov gælder her - U=RXI.
Hvilken spænding måler du i Volt?
Hvilken værdi har modstanden i Ohm?
Så burde resten af regnestykket være lige ud ad landevejen.
Skru tomgangsstrømmen op i forsigtige ryk, og husk at gange med antallet af transistorer.
Lad AMPén stabilisere sig, og mærk efter hvor varm den bliver. 45-50 gr. er maks. tilladeligt og tænk på om det er sommer eller vinter.

Good luck!
Og forbedringn skulle gerne give sig selv.
Brummer AMPén, så skru ned igen.

Hej Kedde,

Jeg mener det er det samme der er beskrevet her (Hr. Von Kubik må endelig bryde ind hvis jeg tager fejl ):

http://www.tnt-audio.com/clinica/bias_e.html

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:

Skal nok prøve at huske humørikonerne næste gang så vi snakker samme sprog... ok Lasse, jdg1?

hehe Frede......

Mit indlæg var nu rettet mod Lasse

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

1) SPÆND HØJTALER ENDEHDDENE EFTER, træ og MDF arbejder med fugten i rummet derfor bliver skruerne løse med tiden det er helt naturligt.

2) før en øreskyldning hos doktoren

3) Lyt til Densen Demagic i 30 minutter på fuld sturke her efter lyder ALT musik godt selv lyden fra en clock radio.

Ja, man kan også skrue højtalerne helt ud og lægge dem oven på kabinettet, det giver et fremragende perspektiv og helt uden bulderbas.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Februar 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

brorlille skrev:

hej

mit top 10 tip er flg: lyt før du køber!

og det er meget vigtigt ikke at lade sig forføre af happy'erne, dvs dem der snakker om meget diffuse ting såsom: "hør, her er melodien tydelig og bassen time'r godt".

så ender du op med linn, naim, systemaudio, densen, rega, audiovector eller lignende - alle firmaer, hvor man må formode at markedsføringafd. dominerer udviklingsafd., hvis en sådan overhovedet findes

Tju hej hvor det går Brorlille!
Du er ikke helt tabt bag af et læs møg.
Den var lige på "beatet" og det hele swinger i takt - ja det gør så..
Hvis man gider få hovedet fyldt med den slags vås, så står der rigeligt med banditter parat.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Februar 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

thomas_ls skrev:

Der findes en masse tips som en ren snak, som der ikke er en naturlig forklaring på.

Men placering af højttalerne i rummet har stor betydning. Ja gu har det så nemlig!

Jeg mener også, at kabler er en undervuderet ting hos mange, specielt signalkabler, kabler skal naturligvis ikke overvurderes, som højttaler kabler ofte bliver gjort. Der er lige så stor forskel på kablerne, som der er på forstærkere.

Afkobling eller tilkobling af høttaler og elektronik, billigt og effektivt. SD fødder er billige og virker fint http://www.sonicdesign.se/sdfeet.html Her kan man nærmest ændre lyden helt ufatteligt voldsomt. Hård tilkobling giver resonanser i baffelen, blød afkobling resulterere ofte i lidt mindre dynamik og et mørkere lydbillede. Alt afhænger dog af rummets materialer. Men her er eksperimenter absolut nødvendige.

Enjoy!

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
brorlille skrev:

hej

og det er meget vigtigt ikke at lade sig forføre af happy'erne, dvs dem der snakker om meget diffuse ting såsom: "hør, her er melodien tydelig og bassen time'r godt".

Tju hej hvor det går Brorlille!
Du er ikke helt tabt bag af et læs møg.
Den var lige på "beatet" og det hele swinger i takt - ja det gør så..
Hvis man gider få hovedet fyldt med den slags vås, så står der rigeligt med banditter parat.

Jeg syntes sq også at det er noget værre pis at skrive men jeg nøjes med at ryste på hovedet, jeg gider ikke engang at kommentere det!

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

brorlille skrev:

hej

Halløjse lillebror...........Har Ingrid igen været efter dig.....................

Jammen formodninger kan vi jo alle smide på bordet, men cool facts er at foretrække. Iøvrigt er markesføringen vel en legal del af al handel, uanset om det er Naim eller AV.  Man kan mene om disse produkter som man vil, men at de særskilt skulle være særligt diabolske, må fundere på tiltræng bleskift..........

Men et lyst øjeblik faldt dog over dig:  Lyt før køb, (som Ingrid ville have sagt).

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes