Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Manger fuldtoner i åben baffel.Bas ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

elovelo

hej det ser godt ud ..  har du i den forstæker  mulighed for at hæve  bunden ??Lyngdorf TDA 2200. hvilke muligheder har du i den ..???

dibbedut

det lyder godt det du har gang  i .. hvad vil du bruge til at drive dine basser med ... og hvilke muligheder har du for at  hæve de dybe toner, som falder af ved dipol ...  falder ca  6 db pr oktav i dipol .. fra 300 hz..

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke Lyngdorf produkt. Men det er Peter Lyngdorf som var ejer af TacT, og så vidt jeg ved, så har TacT flere manual justering fremfor Lyngdorf. Med min TacT RCS 2.2x kan man lave en target kurve der hæver de dB som falder fra højttaler. Jeg selv deler mellem 380 hz i et 4 ordens filter mellem mine Manger og mine 2 stk hjørne sub som kan spille op til ca. 400 hz.
Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

elovelo
Branchemedlem
Branchemedlem
Alpha Akustik

Bruger siden: 06 September 2006
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Kort fortalt,  med Room perfect får man en automatiseret proces hvor brugeren ikke kan pille ved EQ targetkurver osv. Uden RP kan man med Lyngdorf TDA 2200 justere alle disse ting. Problemet er at det ikke klart fremgår på deres hjemmeside eller noget andet sted, at man ikke kan justere EQ osv. ved overgang til RP. Jeg har forespurgt supporten og de er flinke, men siger at det er politisk besluttet at de fleste kunder får et bedre slutresultat ved at overlade det til automatikken. Og automatikken gør det godt mht. justering, det lyder super godt. Den modjusterer tab af niveau nedadtil pga. dipolprincippet og den gør det som sagt rigtig godt…  - Fint fint men jeg vil have lov til at pille!!

Problemet er at RP regner ud hvor langt ned højttaleren går ved at vurdere frekvensgang og lader så være med at ”presse” højttaleren mere end dens frekvensgang antyder. Derfor har jeg en nagene fornemmelse af at RP vurderer forkert pga. den atypiske frekvensgang som en dipol jo har au naturel og at mit setup derfor ikke går så langt ned som det har potentiale til.   

Nå det blev ikke så kort fortalt og er måske en smule uden for emnet..

Torben: Jeg læste om dit setup med spænding, og Overkill audio’´s metode med digitalt delefilter til Mangerne var også en stor inspiration J

Boye:  Jeg er også lidt tændt på de AE enheder de ser lækre ud, men motoren i Peerless/tymphany regi plejer da at være velgennemarbejdede med kobberringe osv. eller hyr?

Musicus: Det der med Skaaning er en god idé, det kunne være at man skulle kontakte ham.

Til top Vis elovelo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elovelo

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

lille_smed skrev:

hvilke muligheder har du for at  hæve de dybe toner, som falder af ved dipol ...  falder ca  6 db pr oktav i dipol .. fra 300 hz..

Et vigtigt aspekt ved dipol, vigtigere end den vigende dybbas

Jeg mener der er flere fornuftige og indlysende metoder til løse problemet, som feks den avancerede digitale som lige beskrevet, selvom det siges at det skal gøres lidt forsigtigt, altså ikke for store kompensering

En anden metode er også berørt ovenfor, altså at lægge delefrekvensen omkring de famøse 300hz, og så kan jo nemt hæve niveauet på bassen via EQ hvis det er det man bruger

Man kunne evt forsøge at lave designet så der anvendes en bas med højere følsomhed så den kompenserer for det manglende niveau, men det er ganske meget og ikke helt realistisk, af flere grunde

Bruger man en effektiv bas op til de 300hz burde det jo fungere, men probelmet er bare at man er nødsaget til at dæmpe enheden netop i dette område for at få tilstrækkelig dybbas - nogen sværger til denne løsning, hvor mange sværger til en Eminence Alpha 15" , men selv den store hr MartinKing har erkendt at det er langt nemmere at få god bas hvis følsomheden holdes nede - dog der synes at være en voksende og spændende trend hvor der bruges store diskanthorn, hvilket jeg studerer lidt fra sidelinien, men det er givetvis ikke helt uden problemer, men det man blandt andet mener er at polar responsen på hornet passer bedst til store basser, hvilket jo teoretisk er rigtigt  

En anden simpel løsning til at hæve niveauet i mellembassen kunne være at indføre et lille simpelt og justerbart preamp modul med 6-12db gain, som vil kunne justres som enhver preamp, og det kræver selvfølgelig seperat effektforstærker også, dog resultatet er jo blot at forstærkeren pumper en del mere effekt i højtaleren, som skal klare mosten, hvilket billige enheder nok ikke magter, og de bedste kan måske også miste pusten hvis der spilles højt - i en anden tråd er der vist digitale subdelefiltre som har netop den mulighed for ekstra 6db gain, så det er jo ganske nydeligt og velkomment - en funktion der nok kan være nyttig 

Men egentlig kunne jeg hellere tænke mig at problemet kompenseres helt fra start i designet hvor der tages højde for niveau faldet under de 300hz, det vigtige "BSC" område som giver fylde til stemmer osv, så det er bestemt ikke godt at have for lidt niveau her 

En bred forplade hjælper en hel del, og andre som Hawthorne sværger til meget store enheder, som jeg har mine tvivl om højere i frekvens området, men de er utrolig populære, og med sådan en enhed bruges den tilhørende subenhed kun til den dybe bas, så det er et forholdsvis elegant og gennemtænkt design

Nu er det blot sådan at folk synes at fortrække smallere og smallere bafler, og tilmed mindre og mindre mellemtoner, som også forventes at kunne spille ned til en sub, noget som tilsyneladende alligevel ikke synes at være helt så enkelt

Jeg synes selv at en fornuftig løsning kunne være at udnytte 2.5vejs pricippet, hvilket vil sige  sub +  2 eller 4 mellembasser op til 300hz/6db filter, 1 stk mellembas med samme egenskaber men måske lidt bedre til mellemtone og skæres kun opad, herefter en diskant - en lidt sjov løsning som spøger kunne være at bruge samme lille fuldtone til alle 6 enheder incl diskanten 

Det var alt og bør ikke tages som gældende da det er kun mine ofte lidt snoede tanker  

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

elovelo skrev:

Boye:  Jeg er også lidt tændt på de AE enheder de ser lækre ud, men motoren i Peerless/tymphany regi plejer da at være velgennemarbejdede med kobberringe osv. eller hyr?

Som jeg læser det, er det en aluminiumsring i SLS-enhederne. I Tymphany har Peerless nok stået lidt i skyggen af Scanspeak hvad angår kvalitet. Dog har billedet ændret sig meget i de senere år med HDS enheder som 850439 og en tilsvarende tweeter, måske 810921 og ikke mindst nogle af de nye alu-xxls-enheder. Men jeg mener at sls-serien er en billigere serie som burde overgås af de dyre AE. Jeg kender ikke detaljerne, men mon ikke forskellen har med materialevalg, udførelse og produktionstolerancer at gøre. Det betyder dog ikke at AE nødvendigvis er bedre til formålet endsige bedre lydende. Rent ud sagt: Jeg kan nok ikke udtale mig mere kvalificeret om forskellene mellem de enheder end du selv kan.

Muligvis "narrer" den tidlige afrulning fra dine høj-Q'ede enheder din RoomPerfect til at tro at du har en lille højttaler som ikke tåler det boost i bassen som de ellers ville være bedst tjent med? Det ville være ærgerligt for de kan garanteret spille masser af dyb bas, hvis de får lov.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

elovelo skrev:

Musicus: Det der med Skaaning er en god idé, det kunne være at man skulle kontakte ham.

Tak, da det nok bliver ikke helt billigt, så måske du lige så godt kan gi den hele armen og bestille med underhængt svingspole

Men som beskrevet mener jeg nok at det vil være spild af penge, da enheden alligevel ikke kommer til at spille dybt, uanset hvad den koster

den egentlige basenhed skal bare række ned til 100hz eller lidt under - så skal subben nok klare resten, en sub som jeg ikke mener bør være dipol, et kompromis som man nok må erkende er nødvendigt  en løsning jeg ville vælge hvis jeg var den lykkelige ejer af denne tråds dejlige højtaler og så lade de fine SLS basser blæse for fuld skrald op til området omkring de nævnte 300hz, da der virkelig er brug for deres fulde følsomhed derunder, grundet Mangerens relativt høje følsomhed - desuden har det været nævnt at Mangeren spiller bedst hvis den befries for den værste mellembas, hvilket egentlig lyder rimeligt

edit,, ups, jeg glemte igennem alt vrøvlet at nævne det passive såkaldte "T-bas" kredsløb, som påstås at virke formidabelt på en dipol bas

dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Uha! sikke en masse info,hjælp og detaljer på kort tid

Jeg må indrømme at jeg ikke fatter alt hvad der bliver talt om men prøver at følge med så godt jeg kan.Grunden til at jeg hælder meget til de AE dipole enheder er at de er fremstillet til formålet og jeg vil gerne springe alle forsøgene over og gå direkte efter mulig tilfredshed.Basserne til 909 kunne også være en mulighed men er de til at få fat i ???

Jeg har begrænset med plads så bafflerne bliver nok ikke mere end cirka 60x120, skulle der mangle den sidste bund må jeg vel bare bide i den sure baffel og koble en sub på, selvom alt andet skal prøves og høres inden.En ting ligger dog helt fast og det er at der ikke kommer andre enheder end Mangerne over 300hz.

Mit Sansui CD-10 delefilter har justerbar booste fra valgfri 100hz og 60hz resten er lige ud af landevejen.Basserne skal trækkes af en Amcron DC-300A serie 2 så der er rigelig med saft og kraft at tage af.

Mvh.

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 03:33 | IP-adresse registreret  

Undskyld, jeg var ikke klar over at det var din tråd, dum fejl

Men du har et rigtig fint project med AE OB15 or Dipole15, ikke helt så godt med IB15 som ikke er så fint lavet da den jo er noget billigere og med helt anden membran og motor

Hvis du ikke vil dæmpe Mangeren er du nok nødt til at overveje dobbelte basser pr side

Det er ikke perfekt for mellemtonen, hvor kun en enhed faktisk med garanti vil være bedst

Et alternativ og billigere  løsning kunne være den nævnte løsning med et lille gain modul som vil give højere output på bassen

Eller som sagt du kan dæmpe Mangeren - og det kan du måske også nemt på delefilteret

Opad i frekvens behøver du vist ikke bekymre dig, det skulle være et af de punkter hvor den enhed brillierer, og det siges at den uden problemer kan bruges til måske 1000hz, og direkte on axis endnu højere

Bassen er sikkert ganske fin, og fuldt tilstrækkelig -  med mindre du drømmer om 20hz 

Og ja, med subs ville en fin effektiv 12" pro bas kunne klare overgangen til Mangeren, eller måske 2 x 12" eller 10" og grundet subs næppe være billigere, men kunne dog være et muligt interessant alternativ

Men med AEs dipol basser er det den ædle og rendyrkede OB

elovelo
Branchemedlem
Branchemedlem
Alpha Akustik

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Jakob:  jeg beklager at det blev lidt uden for subjekt, men det er bare sjovt at se andre har samme idéer som mig.

Jeg har skrevet til AE angående priser på deres dipol15 og OB 15 og pris på transport til DK, så jeg skal nok vende tilbage med svar.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Her er en i H-baffel, der passer godt med delefrekvensen og er passiv.

www.quarter-wave.com/Project08/Jordan.pdf

Denne enhed kan købes i Tyskland, og koster under 2000kr.

www.traumboxen.de/kics/535rfpj.htm
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

elovelo
Branchemedlem
Branchemedlem
Alpha Akustik

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Boye: Tak for hjælpen, det er klart at man ikke kan sige noget definitivt om AE kontra Peerless uden mere omfattende data fra AE.  Sls enheden virker ganske rigtigt "billig" med presset plade chassis, og membranen er ikke så stiv som jeg kunne håbe. Desværre producere Tymphany-gruppen ikke en 15" enhed i bedre kvalitet, som os non-oem kunder kan få fat på. Jamo'ernes membraner ligner til forveksling noget som Scanspeak har fingre i, men det jo nok ikke til at vriste 4 enheder ud af dem.

Musicus: Jeg bruger en 15 mH spole på de nederste basser og det har hjulpet med de dybere toner (efter en rekalibrering af RoomPerfect), så nu er det som sagt liiige det sidste der mangler, og det burde derfor ikke være nødvendigt med en sub. Det ville være som at overgive sig til fjenden :-)

André: Den tyske enhed er en 21" hehe den bliver svær at lokke forbi "She who must be obeyed", men den kan helt sikkert flytte noget luft

dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Ingen grund til at undskylde og beklage,sande entusiaster kan ikke holdes i snor Selvom jeg har startet tråden er alle velkomne til at bidrage så længe det handler om Manger-enheder eller bas i OB.

Musicus:jeg går ud fra at det du mener med at dæmpe Mangeren er at delefilteret runder den pænt af omkring de 300hz og forstærkeren (rør) til toppen derfor ikke skal slås med bund.

Jeg stiler efter at mine bafler skal indeholde 1 eller 2 basser og Mangeren, både for at holde det forholdsvis simpelt men også fordi jeg skal have en forstærker på hvert frekvensområde.

Elovelo:Lyder spændende! hvis det ser ok ud vil jeg gerne have 4stk dipole 15" med fra købmanden så sparer man nok lidt i fragt og måske kan der opnåes lidt mængderabat.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Nu skal der jo kun en 21" til .Men sættes den ind i et rundt paprør kan det være den syner mindre.
Hun vil sikkert ikke engang opdage den.

Ps stil den på tværs og mangerenheden på en 20-30 cm bred transperent acrylplade .

MVH
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Hmmm Andre´ ideen med den 21" på tværs i et kraftigt paprør/betonrør lyder faktisk ret spændende.Paprøret vil jo virke som baffel og hvis man forestiller sig at røret er 50 cm dybt svarer det vel til en bred baffel på omkring 1,5 meter eller hva???

Skulle der være nogen problemer med at vælge den løsning og er der nogen parametre ved 21" enheden der taler imod baffelbrug? jeg er ikke så vild med H bafler og vinger.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

hej.. 300 hz er det ikke lidt i over kanten med 15 ".. jeg er selv i gang med dipol.. men jeg er ved at forsøge med 2x15" pr side  men vil gerne på på 4 pr side.  men vil gerne holde miø ved 100 hz.. men bøvler en del med ..det hul jeg har fra 100 til 300.. forsøger på at finde en løsning på at hæve fra 100 til 300 hz da enhedet spiller helt op til 1600 hz... har over vejdet  ground sound digitale delefilter ... da men kan en helt masse med det filter .,,

musicus skrev:

lille_smed skrev:

hvilke muligheder har du for at  hæve de dybe toner, som falder af ved dipol ...  falder ca  6 db pr oktav i dipol .. fra 300 hz..

Et vigtigt aspekt ved dipol, vigtigere end den vigende dybbas

Jeg mener der er flere fornuftige og indlysende metoder til løse problemet, som feks den avancerede digitale som lige beskrevet, selvom det siges at det skal gøres lidt forsigtigt, altså ikke for store kompensering

En anden metode er også berørt ovenfor, altså at lægge delefrekvensen omkring de famøse 300hz, og så kan jo nemt hæve niveauet på bassen via EQ hvis det er det man bruger

Man kunne evt forsøge at lave designet så der anvendes en bas med højere følsomhed så den kompenserer for det manglende niveau, men det er ganske meget og ikke helt realistisk, af flere grunde

Bruger man en effektiv bas op til de 300hz burde det jo fungere, men probelmet er bare at man er nødsaget til at dæmpe enheden netop i dette område for at få tilstrækkelig dybbas - nogen sværger til denne løsning, hvor mange sværger til en Eminence Alpha 15" , men selv den store hr MartinKing har erkendt at det er langt nemmere at få god bas hvis følsomheden holdes nede - dog der synes at være en voksende og spændende trend hvor der bruges store diskanthorn, hvilket jeg studerer lidt fra sidelinien, men det er givetvis ikke helt uden problemer, men det man blandt andet mener er at polar responsen på hornet passer bedst til store basser, hvilket jo teoretisk er rigtigt  

En anden simpel løsning til at hæve niveauet i mellembassen kunne være at indføre et lille simpelt og justerbart preamp modul med 6-12db gain, som vil kunne justres som enhver preamp, og det kræver selvfølgelig seperat effektforstærker også, dog resultatet er jo blot at forstærkeren pumper en del mere effekt i højtaleren, som skal klare mosten, hvilket billige enheder nok ikke magter, og de bedste kan måske også miste pusten hvis der spilles højt - i en anden tråd er der vist digitale subdelefiltre som har netop den mulighed for ekstra 6db gain, så det er jo ganske nydeligt og velkomment - en funktion der nok kan være nyttig 

Men egentlig kunne jeg hellere tænke mig at problemet kompenseres helt fra start i designet hvor der tages højde for niveau faldet under de 300hz, det vigtige "BSC" område som giver fylde til stemmer osv, så det er bestemt ikke godt at have for lidt niveau her 

En bred forplade hjælper en hel del, og andre som Hawthorne sværger til meget store enheder, som jeg har mine tvivl om højere i frekvens området, men de er utrolig populære, og med sådan en enhed bruges den tilhørende subenhed kun til den dybe bas, så det er et forholdsvis elegant og gennemtænkt design

Nu er det blot sådan at folk synes at fortrække smallere og smallere bafler, og tilmed mindre og mindre mellemtoner, som også forventes at kunne spille ned til en sub, noget som tilsyneladende alligevel ikke synes at være helt så enkelt

Jeg synes selv at en fornuftig løsning kunne være at udnytte 2.5vejs pricippet, hvilket vil sige  sub +  2 eller 4 mellembasser op til 300hz/6db filter, 1 stk mellembas med samme egenskaber men måske lidt bedre til mellemtone og skæres kun opad, herefter en diskant - en lidt sjov løsning som spøger kunne være at bruge samme lille fuldtone til alle 6 enheder incl diskanten 

Det var alt og bør ikke tages som gældende da det er kun mine ofte lidt snoede tanker  

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 03:18 | IP-adresse registreret  

elovelo skrev:

Boye: Tak for hjælpen, det er klart at man ikke kan sige noget definitivt om AE kontra Peerless uden mere omfattende data fra AE. 

http://web.archive.org/web/20030604161014/lambdacoustics.com /drivers/DIPOLEdrivers.html

Det er fra det gamle firma, og de nye Dipol enheder har vist fået anden membran og center phaseplug - men ellers skulle data være identiske, eller tæt på

IB enhederne er meget billigere, men har noget lavere følsomhed, og ikke så god mellemtone som Dipol modellerne - men har tidligere overvejet en stor DIPOL mono sub med 6-8 IB15  godt nok er de vildt billige, men altså fragten af 8 enheder

Den helt nye OB model ved jeg ingen ting om hvordan den adskiller sig fra Dipol enheden

Håber det kan bruges

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 03:50 | IP-adresse registreret  

Nåh ja, jeg har den her ide med at montere en HEL MDF plade på bagvæggen, åbent med luft rundt om, og støtter så den får tilpas afstand til at montere enhederne, eller evt en plade på begge sidevægge  -  og så ellers bare gå amok og montere enheder  men det koster jo en del, selv hvis billige enheder kunne findes

elovelo
Branchemedlem
Branchemedlem
Alpha Akustik

Sendt: 22 Januar 2009 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Musicus, det er jo genialt at gå i arkiverne!

90 grams bevægelig masse wuuhhhhuuuu den ser sku spændende ud, prisen på 279$ hmm ja så løber det nok op i mindst 7000 kr for 4 stk. AE har stadig ikke svaret på min forespørgelse. Men de fejrer vel stadig Obama derovre :-)

Den forbedrede melllemtone er vel forholdsvis ligegyldig når man deler ved 300Hz. Men der er jo også OB15..

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hvad med at prøve en Tymphany LAT 700, det er hvist den nye trend inden for dipol bas ... eneste "hage" kunne være at 300Hz måske er lige lovligt højt at dele til LAT'en

SB acoustics laver også nogle 12" og 15" enheder der ser gode ud til formålet (har dog lidt lavere Q)

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

elovelo
Branchemedlem
Branchemedlem
Alpha Akustik

Sendt: 26 Januar 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået svar fra AE:

"

Hello,

This sounds like an interesting project.   The OB15's are $129 each while the Dipole15's are $309 each.  There are multiple driver discounts as well.

While the OB15 is much less expensive, it may not be the best choice for mating to the manger.  The Dipole15 is going to be the lowest inductance offering we have and also have the flattest BL curve as it is an underhung driver.  It has not dustcap and is actually clean and free from breakup to well over 2KHz.  The OB15 can still be a good option for you if budget is a concern, but if overall accuracy is your goal I'd suggest the dipole 15.

"

-Flexunits priser løber meget hurtigt løbsk og vil, som jeg ser det, mindst løbe op i det dobbelte..

-Tynphany LAT enhederne er gode mht. vibrationer og de fylder mindre. Til gengæld lyder de ikke "hurtige" nok, og jeg kan ikke tro andet end at der må opstå nogle portstøjsproblemer. Så dem har jeg ingen planer om..

-De der AE enheder overvejer jeg tilgengæld stærkt, især Dipol15. Jeg har forespurgt på priser på henholdsvis 4 og 8 stk. leveret til mig. (København)

-Musicus: Vil du lave en slags IB med den løsning eller hyr?

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes