Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 06:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Holbergs hi-fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg

Ja, mere enkelt og diskret kan det jo ikke gøres !

Det ser hamrende godt ud 

Tillykke med et hifi setup som sikkert vinder mere og mere frem i de danske hjem i de kommende år.

Måske vi selv springer på bølgen

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Hej Holberg

Ja, mere enkelt og diskret kan det jo ikke gøres !

Det ser hamrende godt ud 

Tillykke med et hifi setup som sikkert vinder mere og mere frem i de danske hjem i de kommende år.

Måske vi selv springer på bølgen

Takker mange gange  

Ja, mine erfaringer med dette setup fortæller at det er vejen frem. Tiden skal nok blive moden. Men det tager tid... Særligt i Danmark hvor vi gerne er nogle år efter udviklingen. I USA er man eksembelvis forlængst blevet bevidst omkring seriøsiteten.

Ting tager tid, men det skal nok komme med de åbenlyse, hørbare kvaliteter man som lytter bliver belønnet med   

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

MathiasLarsen skrev:
Det var straks bedre, de er godt nok flotte de Podium Sound!

De er superflotte... Det er faktisk synd at mine billeder ikke yder dem fuld retfærdighed!  

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

MathiasLarsen skrev:

De er superflotte... Det er faktisk synd at mine billeder ikke yder dem fuld retfærdighed!  

hvordan egner de sig til elektronisk musik? trentemøller etc? Er en ung knægt så hvis de kun duer til jazz, så vil de ikke blive taget med i
overvejelserne når jeg engang skal ha nye ht :)
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

MathiasLarsen skrev:
HOLBERG skrev:

MathiasLarsen skrev:

hvordan egner de sig til elektronisk musik? trentemøller etc? Er en ung knægt så hvis de kun duer til jazz, så vil de ikke blive taget med i
overvejelserne når jeg engang skal ha nye ht :)

Intet problem.... Ellers kan du jo bare investerer i en sub hvis du ønsker mere tilskud i bunden. Du vil ikke opleve at Podium mister overblikket i musikken.

Personligt savner jeg intet. Kommer jo også meget an på hvordan de kobler til rummet m.m + den berømte personlige smag... Prøv dem  

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Fedt minimalt (eller maksimalt) system  Kan du skrive lidt om hvad det Locus Design-USB-kabel gør bedre end et standard USB-kabel?

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Mark.S skrev:
Fedt minimalt (eller maksimalt) system  Kan du skrive lidt om hvad det Locus Design-USB-kabel gør bedre end et standard USB-kabel?

Mange tak!

Jeg er dig svar skyldig på dit spørgsmål, da jeg ikke har modtaget det endnu... Meeeeen det er på trapperne

Men håber og tror på samme effekt som digitalkabler og interconnects... Hvorfor ikke?.. Når andet digitalt udstyr påvirkes (cd-afspillere, drev/DAC) af de kabler man vælger. Det skal da afprøves

danish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg,

Det er både et interessant og smukt setup!
Du bruger vel Itunes på din macbook?
Hvordan kom du frem til den sammensætning af udstyr?

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hej Danish

Mange tak for roserne

Tjaaa.. Hvordan kom jeg frem til dette setup. Forløbet nedenunder tog cirka et år at nå frem til. Skal se om jeg kan gøre det nogenlunde kort

Jeg kom frem til denne sammensætning hen ad vejen, da jeg faldt i snak med Carsten fra Schmidt Audio. Var egentlig nysgerrig på Podium Sound. Ikke at jeg ville investerer, da jeg ejede et sæt Zingalier, som jeg var meget lykkelig for. Man da Carsten tilbød at jeg kunne prøve Podium Sound 0.5 takkede jeg ja.... Jeg blev så begejstret for den direkte, letflydende og store lydgengivelse at jeg bare måtte eje dem!!

Herefter gik det slag i slag med Red Wine Audio forstærker som formåede at fortrænge min røramp. Pris/ydelse er altså i top når vi taler Red Wine Audio. Batteridrften med total afskærmning af strømmen fra den bette stikkontakt er ikke at overhøre!!! En lille KÆMPE den 30.2i.

Ville faktisk gerne have haft monoblokkene inkl. Isabella forforstærker, da denne kombi løfter musikken til et endnu højere niveau. Men så blev det sgu for dyrt for min pengepung!!... Jeg er bare glad for at Red Wines "næstbedste" grej også spiller så englene synger. Til pengene er Red Wine Audio´s batteridrevne forstærkere uden reel konkurence mht. lydkvalitet/pris... Bare min ydmyge holdning udfra mine iagttagelser samt aflytninger   

Efterfølgende formåede Mcintosh MCD301 at fortrænge min Audio Aero Capitole Classic. Stor overraskelse for mig, da jeg sværmer for AA. Men syntes der var mere saft bag MCD301 og frem for alt bedre bund. Så jeg solgte min Audio Aero.

Efter denne investering gjorde Carsten mig opmærksom på den nye DAC fra Red Wine Audio (Isabellina).... Efter at have læst tests samt feedback fra brugere af denne DAC med Macbook besluttede jeg at prøve denne kombi.... Tjaaaa, det er så her jeg er landet idag. Brugervenligheden ved Macbook og letheden ved aflytning er ikke at overse- og overhøre.

Det bedste af det bedste er at jeg ikke har gået på kompromis med lydkvaliteten. Til trods for manglende tilspilning, er jeg som tidligere nævnt, ikke i tvivl om at det er det mest vellydende setup jeg har ejet til dato. Og det bliver bare bedre og bedre for hver dag!!... Kan ikke vente til det er fuldt tilspillet  

PS. Ja, jeg bruger Itunes i lossless format

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg

Tillykke med dit nye anlæg. Jeg er også selv gået over til musik på computer. Jeg har dog valgt Mac Mini i stedet og jeg er ved at opstarte kopiering af mine audiocder. Hvis du gemmer din musik i lossless bliver din harddisk da hurtigt fyldt op. Kommer en standard audiocd ikke op omkring 300-400 mb i lagerplads. Jeg overvejer om jeg skal gå på kompromis eller hvad jeg skal, men det må jeg jo finde ud af. Jeg anskaffer muligvis en itouch til remote.

Lækkert anlæg ellers.

Juppe2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hej Holberg,

hvis du har knækket koden til hvordn man downloader hi-rez filer ind i iTunes må du gerne dele med os andre (mac)t**ser.

Til top Vis Juppe2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juppe2

Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Hej Medlem og mn1974

Mange tak for de pæne ord..

Jeps, der er god bund i Podiums dipoler i modsætning til bla. elektrostater. Har ikke hørt mange andre konstuktioner som performer mere naturligt og medrivende end disse højttalere. Dette fordi at de, på forunderlig vis, formår ikke at fokuserer på et bestemt tonalt område. Det gør det hele så letflydende at man lytter mere musik end indspilninger.

Det lyder underligt... Men det er vitterligt svært at beskive helt præcist hvordan dette sæt højttaler performer...... Andet end de lyder p***egodt      

Mht. Macbooken har jeg en lille fjernbetjening hvor jeg kan betjene musikken, som man kender fra en traditionel cd-afspiller. Fordelen er blot at det er mere betjeningsvenligt. Slut med covers samt lederi efter musikken. Alt er lige ved hånden hvilket er rigtig fedt. At det på den lydmæssige side også er en gevinst er jo det vigtigste    

ser godt ud må man sige
du skulle prøve en squeezebox duet sammen med din dac ville men at du en gang imellem kan høre com det ville du ikke med squeezebox duet og der kan man sige du får en fed fjernbetjening med
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

jack skrev:

Hej Holberg

Tillykke med dit nye anlæg. Jeg er også selv gået over til musik på computer. Jeg har dog valgt Mac Mini i stedet og jeg er ved at opstarte kopiering af mine audiocder. Hvis du gemmer din musik i lossless bliver din harddisk da hurtigt fyldt op. Kommer en standard audiocd ikke op omkring 300-400 mb i lagerplads. Jeg overvejer om jeg skal gå på kompromis eller hvad jeg skal, men det må jeg jo finde ud af. Jeg anskaffer muligvis en itouch til remote.

Lækkert anlæg ellers.

Takker

Du har ret mht. til lageringen. Det tager unægteligt plads. Men jeg vil til en hver tid bruge det optimale format i mac. Det skulle efter sigende være lossless. Derfor bruger jeg denne.

Jeg vil udelukkende bruge min Macbook til musik. Og der er vel plads til 500-600 audiocd-er i skrivende stund. Når det kniber med pladsen køber jeg en Mac Time Capsule... Syntes bare Mac er top-lækkert i forhold til alt andet computergrej på markedet!! 

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
ser godt ud må man sige
du skulle prøve en squeezebox duet sammen med din dac ville men at du en gang imellem kan høre com det ville du ikke med squeezebox duet og der kan man sige du får en fed fjernbetjening med
[/QUOTE]

Tak, tak

Jeg er åben over for alt... Men jeg bliver ved det som jeg har nu. Tegner lovende allerede nu. Og jeg vil for alvor lære mit setup samt mulighederne at kende + at jeg er mere end tilfreds som det er nu!! 

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud basse.

Prøv for sjovt og smid SD fødder under din MAC

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Super lækkert setup. Jeg hører meget gerne mere om din DAC, den lyder rigtig spændende. 

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2009 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Ser godt ud basse.

Prøv for sjovt og smid SD fødder under din MAC

He, he... Mange tak 

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2009 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:
Super lækkert setup. Jeg hører meget gerne mere om din DAC, den lyder rigtig spændende. 

Tak, er også meget lykkelig over det

Skal nok skrive mere om lyden når alt er endelig tilspillet

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Juppe2 skrev:
Hej Holberg,

hvis du har knækket koden til hvordn man downloader hi-rez filer ind i iTunes må du gerne dele med os andre (mac)t**ser.

No sir  

Jeg har udelukkende rippet egne cd-er i lossless format. Men har bemærket at der er kommet iTunes plus, hvor Apple efter sigende fjerner DRM fra deres musik og gør 256kbps tilgængeligt. Det er jo interresant men har endnu ikke kastet mig ud i at downloade musik direkte fra iTunes. Vil have den bedste opløsning... Så jeg ripper nok cd-er indtil man kan downloade uden komprimering. 

Hader komprimering af musik... Skulle forbydes ved lov!!!

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

God aften Holberg.

Tillykke med dit nye grej, broder. Det ser jo ganske flot ud.... Meeen, jeg ved nu ikke helt med de Podium. Du skulle jo have nogle helt andre...haha.

Nej, spøg tilside. Det ser sgu godt ud. jeg håber, du og fruen får tilbragt nogle timer foran dit setup, når du altså ikke lige er igang med at rippe dine skiver for vellyd.

Lad os endleig mødes ved lejlighed... Håber og satser på at stikke snuden forbi Svendby i weekenden, så kan det jo være, at du byder på en kop munkedrik med tilhørende muisk.

Jeg giver lige lyd, hvis jeg damper afsted mod provinsen.

Hygge min ven.

Bedste hilsner

Master FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum