Forfatter |
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 03 April 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker også Carsten for at være behjælpelig med uddybende forklaring  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 04 April 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie & Holberg:
Selvfølgelig er jeg da behjælpelig med uddybende forklaring - det er jo ligesom en del af min forpligtelelse !....... 
Frankie:
Har man ikke sat sig fornuftigt ind i tingene, ender sådanne "tråde" nemt med, at danne diskussion/debat omkring urigtige oplysninger. Derfor vil jeg kraftigt henstille til, at man sætter sig ordentligt ind i tingene INDEN man ytrer sig på sådanne fora !...... 
Ingen kan være interesserede i, at sådanne "tråde" bygger på urigtige oplysninger !..... 
Ovenstående skal IKKE forståes som personlig kritik, men i stedet noget som dette fora (generelt set) ville kunne drage stor gavn af som institution. Mange "tråde" er desværre gennemsyrede af urigtige oplysninger og rent "gætværk".
Skal dette diskussionsfora bruges til noget fornuftigt (altså noget der ligger lidt ud over rent tidsfordriv/kaffe-slabbaras), eller skal det i stedet være, et sted hvor man nemt og trygt kan indhente nyttig information - måske endog også kunne deltage i debat uden nødvendigvis, at blive angrebet fra alle sider ????????
Ja, jeg ved det ikke !...... 
Men det er jo nu engang brugerne af HiFi4all der suverænt bestemmer indholdet !......
Undskylder !........ Det blev vist lige en anelse off topic !......  __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Frankie & Holberg:
Selvfølgelig er jeg da behjælpelig med uddybende forklaring - det er jo ligesom en del af min forpligtelelse !....... 
Frankie:
Har man ikke sat sig fornuftigt ind i tingene, ender sådanne "tråde" nemt med, at danne diskussion/debat omkring urigtige oplysninger. Derfor vil jeg kraftigt henstille til, at man sætter sig ordentligt ind i tingene INDEN man ytrer sig på sådanne fora !...... 
Ingen kan være interesserede i, at sådanne "tråde" bygger på urigtige oplysninger !..... 
Ovenstående skal IKKE forståes som personlig kritik, men i stedet noget som dette fora (generelt set) ville kunne drage stor gavn af som institution. Mange "tråde" er desværre gennemsyrede af urigtige oplysninger og rent "gætværk".
Skal dette diskussionsfora bruges til noget fornuftigt (altså noget der ligger lidt ud over rent tidsfordriv/kaffe-slabbaras), eller skal det i stedet være, et sted hvor man nemt og trygt kan indhente nyttig information - måske endog også kunne deltage i debat uden nødvendigvis, at blive angrebet fra alle sider ????????
Ja, jeg ved det ikke !...... 
Men det er jo nu engang brugerne af HiFi4all der suverænt bestemmer indholdet !......
Undskylder !........ Det blev vist lige en anelse off topic !...... 
|
|
|
Du har ret Carsten..... "Sømand stå ved din last" 
Jeg har alle dage været mere lydnørd, end teknikker. Lægger jeg ikke skjul på. Til syvende og sidst er det ørene og hjertet som skal behages. Efter min mening skal den grundlæggende og vigtigste drivkraft være kærligheden til musik og lydgengivelse. Derfor er det alligevel konstuktivt og lærerigt når dem med mere teknisk indsigt, kan belyse det som ligger bag denne dejlige hobby.
Tror der er mange kategorier af deltagere på dette forum- og det skal der også være plads til.... Lydnørder, såvel den kategori af deltagere som har mere teknisk indsigt- samt begge dele. Blot man tør vedkende sig det man er god til, og kan deltage konstruktivt i samt respektere hinanden for hver vores indgangsvinkel til hifi.
PS. Jeg har huset for mig selv iaften , så jeg vil helt sikket benytte lejligheden i musikkens tegn __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 04 April 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holberg:
Kunne ikke være mere enig - det er selvfølgelig kærligheden til musik og lydgengivelse; der bør være den grundlæggende, og vigtigste drivkraft i forbindelse med denne herlige hobby !....... 
Og selvfølgelig skal der da være plads til alle i sådan et fora - dog er det ikke så heldigt, at "trådene" nemt bliver overskygget af urigtige oplysninger.
Selv urigtige oplysninger kan nemt blive opfattet som sandhed - og det er der vel ingen der ønsker !...... 
Hav en rigtig god dag/aften i musikkens tegn !.......  __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 04 April 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Holberg:
Selv urigtige oplysninger kan nemt blive opfattet som sandhed - og det er der vel ingen der ønsker !...... 
Hav en rigtig god dag/aften i musikkens tegn !....... 
|
|
|
Jeps.. Vi er enige. Faktuel viden er det mest brugbare og vil gøre forummet mere troværdigt, fremfor (et til tider) mudderkastene cirkus.......
BTW
Med Red Wine Audio og Podium Sound, samt en masse god musik kan det ikke blive andet end en god aften... Er på vej ind i det tilstødende lokale hvor der allerede nu klinger dejlig musik __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Strokes Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
Sendt: 12 April 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holdberg jeg overvejer selv en macbook men aner intet om det hvordan funger det i praktisk jeg vil gerne have en go DA Converter koblet til den men skal vide hvordan den afspiller er det bare en play liste i den macbook og så bare koble den til converteren . mvh 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2009 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen jeg ville osse lige vide hvor man kunne købe en matbook henne gerne den kraftigste model er der noget sofware man skal bestillle med til den? og hvor lang leverings tid er der. Jeg kunne osse tænke mig at vide om noget af det software du bruger er tilgængelig på nettet, tænker på softwaret til at afspille musikken.
mvh
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 13 April 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strokes skrev:
Hej igen jeg ville osse lige vide hvor man kunne købe en matbook henne gerne den kraftigste model er der noget sofware man
skal bestillle med til den? og hvor lang leverings tid er der. Jeg kunne osse tænke mig at vide om noget af det software du bruger er tilgængelig på
nettet, tænker på softwaret til at afspille musikken.mvh
|
|
|
Du kan handle den ved "apple store" på nettet. Du behøver ikke andet software for at afspille din musik. __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 13 April 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strokes skrev:
Hej Holdberg jeg overvejer selv en macbook men aner intet om det hvordan funger det i praktisk jeg vil gerne have en go DA Converter koblet til den men skal vide hvordan den afspiller er det bare en play liste i den macbook og så bare koble den til converteren .
mvh  
|
|
|
den mest almindelige afspiller til Macs er iTunes som også fåes til Windows.
Strokes skrev:
Hej igen jeg ville osse lige vide hvor man kunne købe en
matbook henne gerne den kraftigste model er der noget sofware man skal
bestillle med til den? og hvor lang leverings tid er der. Jeg kunne
osse tænke mig at vide om noget af det software du bruger er
tilgængelig på nettet, tænker på softwaret til at afspille musikken.
mvh
|
|
|
www.apple.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Strokes skrev:
Hej igen jeg ville osse lige vide hvor man kunne købe en matbook henne gerne den kraftigste model er der noget sofware man
skal bestillle med til den? og hvor lang leverings tid er der. Jeg kunne osse tænke mig at vide om noget af det software du bruger er tilgængelig på
nettet, tænker på softwaret til at afspille musikken.mvh
|
|
|
Du kan handle den ved "apple store" på nettet. Du behøver ikke andet software for at afspille din musik. |
|
|
Hej tusind tak for infoen for jeg arbejder lidt på det nu og er muligvis ved anskaffe mig en DAC som jeg har hørt hos en go ven.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Strokes
Sådan som det fungerer hos mig, er min Macbook koblet til min Red Wine Audio Isabellina (Dac) via et USB kabel. Isabellinaen er herefter forbundet til min integrerede Red Wine Audio forstærker via Yter interconnects.... Herefter er du faktisk klar til at kunne høre musik.
Jeg bruger iTunes som er preinstalleret i Macbooken, og det oplagte valg til Mac. Det fungerer herefter som mit komplette musikblibliotek, samt til at rippe mine cd-er. iTunes er i øvrigt meget enkelt at bruge og meget lækkert opbygget. Dejligt at kunne bladre i ens cd samling uden covers over det hele.
Det eneste jeg bestilte som tillæg via Apple store er fjernbetjeningen men overvejer en iPod Touch i fremtiden og en ekstern harddisk. Kan oplyse at service og levering er i top hos Apple. Fik min inden for en uge
www.apple.dk
Som sagt meget enkelt. Kan sige at det performer fremragende både hvad brugervenligheden angår- men frem for alt er den lydmæssige del helt i top!!!!
Held og lykke med det 
PS. Hvilken DAC har du kikkerten? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
Sendt: 13 April 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg
Det ser yderst delikat og æstetisk indbydende ud, må jeg sige! Og selv om det ikke direkte har indflydelse på musikken, ja så fremme æstetikken helt sikkert glæden ved musikken og tuner sindet ind på store oplevelser.
Så vidt jeg har kunnet researche mig frem til, så er Apples lossless-format en komprimeringsteknik, hvor det oprindelige materiale komprimeres, så det kun fylder halvdelen af den oprindelige bit-størrelse. Har du overvejet at prøve at importere cd'erne i WAV-format (ukomprimeret), og se om du kan høre forskel?
vh Oluf
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 13 April 2009 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
... Det eneste jeg bestilte som tillæg via Apple store er fjernbetjeningen men overvejer en iPod Touch i fremtiden og en ekstern harddisk. |
|
|
Jeg kan kun anbefale dig at anskaffe en Touch. Det er super fedt, når man kan se covers, tracks og det hele på displayet. Og så kan den jo så meget andet, så det gør det kun bedre.  Jeg mangler bare en Mac Mini + ekstern harddisk til opbevaring af musikken, så jeg ikke er afhængig af min Macbook. Det bliver sweet.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej Strokes
Sådan som det fungerer hos mig, er min Macbook koblet til min Red Wine Audio Isabellina (Dac) via et USB kabel. Isabellinaen er herefter forbundet til min integrerede Red Wine Audio forstærker via Yter interconnects.... Herefter er du faktisk klar til at kunne høre musik.
Jeg bruger iTunes som er preinstalleret i Macbooken, og det oplagte valg til Mac. Det fungerer herefter som mit komplette musikblibliotek, samt til at rippe mine cd-er. iTunes er i øvrigt meget enkelt at bruge og meget lækkert opbygget. Dejligt at kunne bladre i ens cd samling uden covers over det hele.
Det eneste jeg bestilte som tillæg via Apple store er fjernbetjeningen men overvejer en iPod Touch i fremtiden og en ekstern harddisk. Kan oplyse at service og levering er i top hos Apple. Fik min inden for en uge
www.apple.dk
Som sagt meget enkelt. Kan sige at det performer fremragende både hvad brugervenligheden angår- men frem for alt er den lydmæssige del helt i top!!!!
Held og lykke med det 
PS. Hvilken DAC har du kikkerten? |
|
|
Hej Holdberg tak for din info jeg overvejer en Acoustic Art 66 bit jeg ved dog ikke hvor meget macbook koster men min kammerat har osse sådan en så må heller lige spørge ham om det. skal høre nu da den Acoustic Art ikke tager usb hvad gør man så ved det.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Hej Holberg
Det ser yderst delikat og æstetisk indbydende ud, må jeg sige! Og selv om det ikke direkte har indflydelse på musikken, ja så fremme æstetikken helt sikkert glæden ved musikken og tuner sindet ind på store oplevelser.
Så vidt jeg har kunnet researche mig frem til, så er Apples lossless-format en komprimeringsteknik, hvor det oprindelige materiale komprimeres, så det kun fylder halvdelen af den oprindelige bit-størrelse. Har du overvejet at prøve at importere cd'erne i WAV-format (ukomprimeret), og se om du kan høre forskel?
vh Oluf |
|
|
Tak for de pæne ord... Kan kun bekræfte at WAF samt vellyd går "hånd i hånd" med det her setup.
Mht. Apple Lossless kontra WAV har jeg ikke afprøvet disse op mod hinanden. Mine lydoplevelser med Apple Lossless, uden at grave i det tekniske, er at cd-kvaliteten er indtakt ud fra hvad mine ører fortæller mht. ripning.
Jeg vil hellere lade de mere computerkyndige gå ind i detaljerne med henblik på det tekniske bag Lossless... Så I (teknikkerne) er hermed indbudt til bringe mere lys over dette emne 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Jeg kan kun anbefale dig at anskaffe en Touch. Det er super fedt, når man kan se covers, tracks og det hele på displayet. Og så kan den jo så meget andet, så det gør det kun bedre. 
Jeg mangler bare en Mac Mini + ekstern harddisk til opbevaring af musikken, så jeg ikke er afhængig af min Macbook. Det bliver sweet. 
|
|
|
Jeps... Det er sweet Men kunne du ikke blot "nøjes" med at købe en ekstern harddisk til din Macbook med det samme resultat? __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holdberg kan tilslutte macbook og en dac med coaxial.
mvh
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hej Holdberg tak for din info jeg overvejer en Acoustic Art 66 bit
jeg ved dog ikke hvor meget macbook koster men min kammerat har osse sådan en så må heller lige spørge ham om det.
skal høre nu da den Acoustic Art ikke tager usb hvad gør man så ved det. [/QUOTE]
Spændende  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man godt tilslutte Macbooken coaxialt eller kun usb?
|
Til top |
|
|
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 13 April 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|