Hahahaha, modtog det i dag. 496 kr. inkl. forsendelse. Åbner det op og smider det til... nej vent - jeg åbner det op, går om bag på mit fjernsyn,
hvor der står "HDMI / DVI IN", og ser at der ikke er nogen steder, hvor kablet passer. l**tefjernsyn, l**temanual samt l**te-fatsvage Martin, der ikke har en skid forstand på, hvordan en DVI-kabel ser ud :D
Anyways - tror jeg har styr på det nu! Der er kun én HDMI-indgang, og altså ingen DVI indgang, så jeg har købt en Standard HDMI Switch - 2 vejs samt en HomeCinema 1.3 DVI - HDMI kabel - 1 m, så jeg nu får 2 HDMI-indgange
og en adapter, da mit fjernsyn af latterlige grunde ikke har en DVI-indgang, selvom det står bag på den. De gik nok ud fra, at jeg kunne regne ud, at der var forskel på et DVI og et HDMI-kabel, hvilket jeg også burde have
forudset. Men altså, jeg er fullblown retard på det område!
Som afslutning på dette indlæg vil jeg godt rette en tak til jer. Specielt MortenJ. Så mange tak! Jeg kan dog ikke takke dig for billedet fra Mac'en til computeren, da jeg af gode grunde ikke har set det... men lyden spiller sgu :D
Haha. Det lyder godt, og jeg glæder mig fuldstændig overdrevet til jeg, forhåbentligt i morgen, får de sidste dele!
Jeg har nemlig erhvervet mig verdens fedeste Medie Center-software. Hvis folk sidder på Mac eller Linux-computere og læser med, så kan jeg virkelig anbefale www.boxee.tv - DET ER SÅ RÅLÆKKERT! Jeg vil med glæde sende
invites, hvis I mangler. Som tak for hjælpen. Bare smid en PB til mig med jeres e-mail.
Jeg kan lige give en lille gennemgang af features.
For det første, så er softwaren bare møglækkert designet. Det er super brugervenligt og så er det hurtigt.
Der er mulighed for at tilgå sine billeder, sin musik og sine film - ja, faktisk hele ens harddisk - gennem Boxee.
Derudover er der en sindssygt fed feature, hvor man kan søge efter undertekster/tekster til eksempelvis sange. Softwaren har så lavet det karaoke-agtigt, så der automatisk bliver scrollet i teksten efterhånden som sangen
fremskrider. Nu downloader jeg selvfølgelig ikke ulovlige film

Men lad os nu alligevel sige, bare for sjov skyld, at man har downloadet Iron Man uden undertekster, så kan man via Boxee, IMENS man ser filmen, søge efter
undertekster. Alle de undertekster den finder, lister den i en lille gennemsigtig kolonne, og så kan man vælge mellem dem. Står der "SYNC" ud for, så er man næsten altid sikker på, at
den er sync'ed til den film, man ser. Det er lidt et gamble, hvis man vælger en af dem, hvor der ikke står "SYNC" ud for.
Desværre er der kun 10-20% af de (lovlige) film jeg har, hvor det har været muligt for mig at finde danske tekster. Men nogle gange er det, efter min mening, også rart med engelske undertekster, da oversættelserne i visse
tilfælde er helt horrible. Når man så har hentet underteksterne, til eksempelvis Iron Man, så smider den dem automatisk på selv. Er de så "out of sync", så kan man inde i indstillingerne, som er 2 klik væk, enten skubbe eller
trække dem frem eller tilbage, så de kommer til at passe med filmen.
GE-NI-ALT!
Det allerbedste, efter min mening, er dog uden tvivl den måde den fremviser ens film på. Jeg har fx. rippet Iron Man i går, og da jeg lagde den ind, undrede jeg mig over, hvor den ikke blev vist i Video > Movies, da Iron Man,
sidst jeg tjekkede, var en film - og endda en ganske god en af slagsen. Jeg går så ind i Video > Browse > Local Videos og finder den ganske rigtigt i min Film-mappe. Jeg trykker play, og nu kommer der en menu frem... godt nok
med "Play" som en af dem, men "Recognize" er også dukket op. Jeg trykker på dem, og Boxee's svar på Windows' timeglas kommer frem i et øjeblik. Derefter bliver jeg præsenteret for en masse titler, hvoraf den øverste er
"Iron Man, 2008". Jeg trykker på den, timeglasset kommer frem, og umiddelbart efter bliver jeg sendt til en info-side, hvor der, foruden filmen, er info omkring den og et stort, lækkert cover. Derudover er der også mulighed for
at se en trailer for filmen. Der er mulighed for at bedømme den.
Når jeg så nu går ind i Video > Movies, efter jeg har gjort det ved alle mine film (tager 5-10 sekunder afhængig af ens internetforbindelse), så bliver samtlige af mine film vist med deres coverart.
Samme feature gør sig i øvrigt gældende for ens TV-serier.
En anden fed feature er undermenuen Internet Videos i Videos. Her kan man bl.a. se videoer fra YouTube, Comedy Central (eksempelvis South Park), Hulu etc etc.
Det er rigtigt lækkert, og det fungerer super smooth. Det eneste der engang imellem kan være lidt problemer med, er når den skal vise film fra Comedy Central og Hulu, hvilket nok i bund og grund er fordi de er forbeholdt det
amerikanske publikum. Det er dog stadig muligt at se dem og streame dem, men det kan godt tage omkring 30 sekunder før en video fra eksempelvis South Park går igang.
Der er MANGE andre lækre features i Boxee, og jeg vil nødig lyde som en hjerneblæst idiot, der bare fører propagande for Boxee, men for fanden hvor er det bare et lækkert program!
Synes det siger alt, at jeg har bestilt for over 800 kr. hardware pga. et gratis stykke software :D