| Forfatter |
|
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
askov skrev:
EyeOfBeauty, du har ikke filt eller kork under dine 20'ere ?
Mine højttalere er opbygget med 3 spikes - 2 foran, og en i midten bag i, så de står aldrig og vipper - hvorfor er der ikke flere der bruger det præncip ?!
Vægt pr. højttaler er 26 KG |
|
|
Mine SA 1280 ville f.eks. aldrig kunne balancere med kun tre fødder. Det ville simpelthen gøre at de alt for let ville kunne vælte til siden ved et let puf. - OG: Lad da lige være med at ødelægge penge. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
En knap synlig prik i en tyver kan ikke ødelægge den - jeg kunne forstå at du brokkede dig hvis jeg havde mishandlet den - hvor tit har du ikke stået med en laset 50-er i hånden du næsten ikke kunne være bekendt af aflevere - det er da at ødelægge dem. Desuden er 160 kr. rare at have den dag tegnebogen er tom. Hilsen EyeOfBeauty
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
askov Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der Linn er det bare nogle metal plader, eller minder de om VT Feet eller SD ?
|
| Til top |
|
| |
Larsen69 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 12 Februar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu selv været i gang med at eksperimentere, Inspireret af denne tråd, da jeg alligevevel kunne låne nogle vt-feet af en ven. Jeg har et gammelt trægulv som ligger på strøer.
Jeg prøvede følgende:
Vt-feet direkte under højttaleren. Fin bass, men dårligt perspektiv og soundstage.
Vt-feet under spikes med tablets på: Lidt mere mudret bass. Og stadig dårligt perspektiv og soundstage.
Spikes med tablets under direkte på gulvet. Ikke den store forskel i bassen, måske lidt blødere. Ligger lidt under vt-feet direkte på ht. Men betydeligt bedre perspektiv og soundstage. Meget nemmere at placere instrumenter og stemmer. Klart den bedste løsning for mig. Det havde jeg ikke troet Men fedt da jeg ikke skal ud og købe vt-feet eller lign.
Har desværre ikke haft mulighed for at afprøve coldray eller lign. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 17 Januar 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også eksperimenteret en del med afkobling af højttalere. Mit gulv består af beton med filt og træplanker oven på, gulvet er samlet/lagt i bøjler, bøjlerne gør at gulvet fjedrer når man går på det, gulvene er gennemgående i hele huset. Pænt og meget lækkert gulv, men når vi snakker bas så er det som om at gulvet virker som en 80 kvm stor subwoofer, alt buldrer og brager, møblerne ryster i alle rum når man skruer op og så videre. Nå men efter at have prøvet alt muligt så er jeg nået frem til følgende dobbelt afkoblings løsning.
1.Højttaler (selvfølgelig øverst )
2.Spikes
3.Betonflise (16kg) (bliver skifter til granit (ca. 20 kg) når jeg er helt sikker på at der ikke skal justeres yderligere)
4.SD feet (tilpasset den samlede vægt)
5.Trægulv.
Det funger, fed og stram bas, og det bedste er når man opholder sig i de andre rum, så kan man næsten ikke mærke bassen. Grunden til at jeg har flisen imellem er for at "trykke" gulvet så højtalerne står mere stabilt, om de har en indvirkning på lyden ved jeg ikke. De har dog en anden fordel, konen behøver ikke være så forsigtig omkring dem når hun støvsuger 
Jeg har desuden leget lidt med højttalerkablerne, og her er det klart en fordel ikke at bruge nogen der spiller bulderbas
|
| Til top |
|
| |
CpChilli Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 17 Januar 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er satme da ligeglad med mit trægulv :)
Hvis min højtaler har lyst til at prikke store dybe huller i det, så skal den også ha' lov til det! skråt op med gulvet, bare højtaleren og lyden har det godt og er glade!
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 17 Januar 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har i af forslag til afkobling, når man har en standerhøjtaler?
Her tænker jeg på afkobling mellem højtaler og stander og mellem stander og trægulv.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 17 Januar 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
CpChilli skrev:
Hvis min højtaler har lyst til at prikke store dybe huller i det, så skal den også ha' lov til det! skråt op med gulvet, bare højtaleren og lyden har det godt og er glade!
|
|
|
Respekten for ting kommer med alderen, bl.a. når man selv har betalt for sine gulve og andre ting . Den kommer også nogen gange når man har mishandlet sin leje lejlighed og får en kæmpe regning når man flytter 
|
| Til top |
|
| |
CpChilli Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 18 Januar 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dk11706 skrev:
CpChilli skrev:
|
|
|
Respekten for ting kommer med alderen, bl.a. når man selv har betalt for sine gulve og andre ting . Den kommer også nogen gange når man har mishandlet sin leje lejlighed og får en kæmpe regning når man flytter  |
|
|
Hæhæ rent faktisk passer jeg vildt godt på alle mine ting, lige undtagen mit trægulv ;P Det er lagt mega ringe så det skal af under alle omstændigheder når jeg flytter så det er totalt ligemeget ;D
|
| Til top |
|
| |