| Forfatter |
|
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
jenssmed skrev:
|
hjemme hos os står der i en stue nogen 25 år gamle Quad 63, de fungerer stadig fint, der har ikke været nogen problemer, ud over de sædvanlige med dårlig lim (dvs limen går ikke godt sammen med det fugtige danske klima) og nogle små huller i folien, dette er slet ikke noget problem på nyere elektrostater (har også Ml vantage) de klarer noget højere lydtryk uden at det giver gnister og gennemslag.
Smeden
|
|
|
Så vidt jeg har forstået , er panelerne slet ikke de samme i Odyssey og Vantage som du har.
|
|
|
nej, det har du ret i ingen af de 3 højtalere har samme paneler, når du tjekker efter huller så brug en lommelygte og lys lidt på sned af højtaleren og kig gennem panelet mod lyset, det er ikke nemt at se men med lidt omhu kan det lade sig gøre at se om der skulle være huller, jeg vil mene at der ikke burde være huller i en så ny højtaler, for den sags skyld heller ikke i en ældre Ml. grunden til hullerne er typisk for stor effekt og fejl på højtaleren
Smeden
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når han kommer imorgen med dem og jeg skal lytte på dem , hvad skal jeg så lytte efter for at finde ud af om de er halvdefekte ?
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
| Når han kommer imorgen med dem og jeg skal lytte på dem , hvad skal jeg så lytte efter for at finde ud af om de er halvdefekte ? |
|
|
lyt efter skratten, stærkt betonede s lyde kan også komme fra et defekt panel, hvis der er noget du er i tvivl om, så skru lidt op og sluk lyset, så vil du hvis der er problemer tit kunne se svage glimt fra overslaget mellem stator og diaphgram
Smeden
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige googlet lidt. Der kan også være fejl i højspændingen , Nogen der ved om ML er "berygtet for mange fejl ?Kan måske bedre betale sig at sælge de Vienna Mahler og købe nogen lidt nyere ML end Odyssey ? Er det en rimelig byttehandel, 6 år gamle ML Odyssey mod 2.6 år gamle Mahler ? Ved det kke derfor spørger jeg.Vil nødig dumme mig for meget...Hvad ville i gøre ?
HJÆLP jeg har High Fidelitis i fulde omdrejninger !! 
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har et sæt quest herindefra, de spiller som en drøm og har altså nooogle år på bagen. Hvis de lyder godt er der vist ikke noget at være bange for, på ml owners er der maaange der har ML'er der er 15-25 år gamle og stadig spiller fint. Det virker som om at ML bygges i rigtig god kvalitet, men stol på dine øre
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Har lige googlet lidt. Der kan også være fejl i højspændingen , Nogen der ved om ML er "berygtet for mange fejl ?Kan måske bedre betale sig at sælge de Vienna Mahler og købe nogen lidt nyere ML end Odyssey ? Er det en rimelig byttehandel, 6 år gamle ML Odyssey mod 2.6 år gamle Mahler ? Ved det kke derfor spørger jeg.Vil nødig dumme mig for meget...Hvad ville i gøre ?
HJÆLP jeg har High Fidelitis i fulde omdrejninger !! 
|
|
|
har du før hørt dipol og ment at det må være det eneste rigtige, ja så er det vel bare at slå til, på den anden side er Ml odyssey, noget helt andet end feks. Vantage, på de nye ML arbejder bund og top noget bedre sammen, men hvad er prissætningen, og er den reel?, så tag springet, men forvent ikke at du får en bedre bas, der er det dit lytterum du skal arbejde med!
Smeden
Smeden
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smeden: Jamen du har helt ret...
Har ledt efter nyprisen i DK på Odyssey uden held. Nogen der ved eller har et link til hvad den kostede i 2003 ? Har selv googlet uden det store held..
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kunne jo også tænke på at du med lidt held ville kunne købe vantage for 20-25000 kr og ser du det var jo noget andet
hvad koster højtalere som dine?
du må også regne med at elektrostaterne helst skal have noget plads for at gøre det godt
smeden
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set flere sæt Vienna Mahlere til de ca 30.000 kr brugt. Koster 75000 kr fra nye. Kan sikkert fåes til 60.000kr "Jensen-Pris"
|
| Til top |
|
| |
hitachi Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine er i sort blank pianolak. B&O har fået konkurrence 
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hitachi skrev:
|
Mine er i sort blank pianolak. B&O har fået konkurrence 
|
|
|
ja så ville jeg helt sikkert beholde mine højtalere, uden tvivl! men få 10-15000 i bytte så er det måske okay? har indtryk af at bånd/eletrostater især ældre modeller (lidt nørdet at rode med) taber hurtigere i pris end dynamiske
så hold igen og brug nogen penge på rummet
Smeden
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er intet mindre en TO CLS'er til salg på KBS lige nu.
Pris omkring 7000, det er en suuuper højttaler hvis ellers den får lidt plads, samt en forstærker der kan gi lidt krudt. Havde jeg haft et hus stod de ho mig nu *gg*
Køb evnt dem og se om det er noget. Personligt mener jeg de er bedre end ML's nye modeller ( bort set fra CLX vil jeg tro ) og for 7000 er det jo ikke sååå meget man har på spil.
|
| Til top |
|
| |