| Forfatter |
|
Bernth Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik et surround sound anlæg i julegaver. Der er tale om et Sony DAV DZ-260, et link til det kan ses her: http://www.sony.co.uk/product/hcs-surround-kit---dvd-player/ dav-dz260
Mit spørgsmål er så om jeg kan sætte dette til min playstation 3, så jeg kan få Surround Sound når jeg fx spiller GTA :P
Derudover vil jeg også høre om jeg bare kan sætte til mit TV også få surround sound når jeg fx ser film på TV2
Som i kan høre har jeg ikke stor erfaring på dette område, men jeg håber meget i vil hjælpe mig :)
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
I følge det link du postede, så har dit anlæg en optisk indgang.. Der er en optisk udgang på din PS3, så du skal have et helt standard optisk toslink
kabel (fx. det her: http://av-connection.dk/?PGr=1206&ML=312)
Derefter skal du ind i indstillingerne på din PS3 og fortælle den at den skal smide lyden ud via optisk og så virker det..
Med hensyn til tv, så afhænger det af dit tv.. Der er i følge dit link ikke nogen analog indgang på anlæget (lyder dog lidt underligt), men har dit tv en
optisk udgang ville du kunne bruge samme kabel som til ps3.. Dog kun et apparat af gangen, da der kun er en indgang i anlægget..
Prøv lige at se på forsiden af anlægget om der ikke sidder en analog aux indgang?!
//Allan
|
| Til top |
|
| |
Bernth Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forsøgt at sætte det optiske stik fra min PS3 til recieveren, men jeg synes ikke jeg kan få det til at fungere, har sat det op til det på playstationen, hvad kan der være galt ?
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa.. Du har vel husket at fortælle dit anlæg at det skal hente lyden fra den optiske indgang?! Det kan vel også være fordi at ps3'eren spytter et
format ud som anlægget ikke understøtter..
//Allan
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge anlæggets specifikationer så har det coax og optisk indgang. PS3 har optisk udgang, så det er bare med at tilslutte et optisk kabel og så sætte din PS3 til at spytte lyden ud via den optiske udgang (en PS3 kan ikke sende lyd ud via både HDMI og optisk samtidig). Så skulle det gerne virke. Du må lige tjekke dine udgange på TV'et for at se, om der er noget, der kan bruges. Det vil sandsynligvis højst være et par phonoudgange, men dem kan du så benytte til Pro Logic. __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
Bernth Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu fået indstillet det korrekt - dog fungerer det stadig ikke da jeg ikke er helt sikker på hvad recieveren skal indstilles til det.
Derudover har jeg også problemer med at få alle højtalerne til at spille når jeg ser DVD, er der nogen der ved hvordan man får de andre højtalere udover center til at spille ?
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
Hmmmm. Nu har jeg læst brugsanvisningen (omkring side 15) på Sonys hjemmeside og her skriver de, at din PS3(og andre) skal tilsluttes tv-et. Fra tv-et til din forstærker går der jo et HDMI kabel som tilsyneladende virker begge veje.....Så lyden fra din PS3 går til tv og så til din forstærker.
De lydindgange der er, koaks eller optisk er beregnet til brug fra tv-et.
Og så skulle du gerne have lyd over det hele....
Husk at få indstillingen tilbage på HDMI på din PS3
Hygge og læs dne lige igennem igen den brugsanvisning....DET ER EN OMMER __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Bernth Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst brugsanvisningen, men det fremkommer i en form for kode sprog for mig :p
Det jeg har gjort nu er at jeg har sat PS3'en til TV'et med et hdmi stik - og fra TV'et til Recieveren har jeg også et HDMI stik nu - hvad gør jeg så for at tage højtalerne i brug ? :)
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Bernth]
Jeg har læst brugsanvisningen, men det fremkommer i en form for kode sprog for mig :p
Det jeg har gjort nu er at jeg har sat PS3'en til TV'et med et hdmi stik - og fra TV'et til Recieveren har jeg også et HDMI stik nu - hvad gør jeg så for at tage højtalerne i brug ? :)
LÆSER MIT LINK TIL EN BRUGSANVISNING DER ER PÅ DANSK __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Øvbøv: den løsning er altså alt andet end optimal! For det første er det vist meget få TV, der har optiske udgange, og for det andet, så kan det aldrig blive godt, at man kører lyd via HDMI til et tv, der så skal sende det ud af en anden signal-gang. Og går man over til at hive lyden ud af tv'et med et par phonostik, så bliver det pludselig analog 2-kanalslyd og en sølle omgangpro logic, du får i højttalerne. Desuden står der på side 15 intet om, at man SKAL køre lyden via tv, og det er da også en umådelig dårlig ide. Optimalt er ps3 -> hdmi -> anlæg -> hdmi -> tv (men det kan man ikke, da anlægget ikke understtter det) Derfor er der ikke andre måder end at tilslutte ps3 end at sætte den til anlægget med et optisk kabel og så føre billedet fra ps3 til dit tv. Hvis lyden er "forkert" i anlægget, så har du tilsluttet eller indstillet noget forkert. Der må jeg henvise dig til manualerne for din ps3 og dit all-in-one-anlæg. __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står at koaks og optisk er tilslutning fra tv.
Der står at en PS3 skal tilsluttes tvet.
Og så må lyden jo komme fra tv-et til forstærkeren via HDMI eller koaks eller optisk.
Længere er den ikke __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det er den. For det passer ikke, og du får ikke lyden ud den vej. Det skal tilsluttes, som jeg har beskrevet. Kan det ikke lade sig gøre, så er det anlæg ikke meget værd... Men held og lykke med at få det til at virke... Jeg stopper her.
__________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
Bernth Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu forvirrer I mig :p
Hvad er det helt præcis jeg skal gøre ?
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optisk kabel mellem PS3 og anlæg. Lyd ud via optisk i PS3 opsætning. Husk at tjekke lydformater. HDMI kabel mellem PS3 og TV hvor kun billedet skal overføres. Det er ikke rocket science at få kablerne på plads. Det der kan være svært er indstillingerne. Men jeg har mit sat til som beskrevet. Så det kan altså lade sig gøre.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
På side 17 i brugsanvisningen står der du skal tilslutte din PS3 til tv-et. Det skal du gøre med et HDMI kabel for, at få det bedste ud af PS3 til dit tv.
På side 15 i brugsanvisningen står du skal tilslutte tv-et til din forstærker. Enten med koaks, optisk, HDMI eller scart......Du har her 4 muligheder for, at vælge kabel mellem dit tv og forstærker. Her håber jeg du har en ekstra tilslutning på dit tv for et HDMI kabel som skal gå til din forstærker. Hvis du ikke har det skriver Sony, at det digitale signal kommer i første række. Så hvis du ikke har HDMI så er det næste et koaks og har du ikke det på tvet. Så er det næste et optisk kabel og hvis tvet heller ikke har det, ja så er der jo scart tilbage....
Så skulle det fungere __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Delaney] Optisk kabel mellem PS3 og anlæg. Lyd ud via optisk i PS3 opsætning. Husk at tjekke lydformater.
Det er lige her den er gal...det kan denne Sony ikke finde ud af...desværre
HDMI kabel mellem PS3 og TV hvor kun billedet skal overføres.
Helt enig
Det er ikke rocket science at få kablerne på plads. Det der kan være svært er indstillingerne. Men jeg har mit sat til som beskrevet. Så det kan altså lade sig gøre. 
Også her er jeg enig __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
..men problemet er at der kun er én optisk indgang i Sony'en, og den skal bruges til PS3'eren.. Alt andet ville være bindegalt, UANSET hvad den
brugsanvisning siger....
//Allan
EDIT: Denne var henvendt til Øvbøv's indlæg 3 takker længere oppe..
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
..men problemet er at der kun er én optisk indgang i Sony'en, og den skal bruges til PS3'eren.. Alt andet ville være bindegalt, UANSET hvad den brugsanvisning siger....
//Allan |
|
|
Næ, her har du ikke ret......Den skal bruges som digital tilslutning fra tv-et.
Der er flere og flere tv-er der har denne mulighed for digital tilslutning til forstærker. __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS3 skal sende billedet via HDMI til fjernsynet. PS3 skal sende lyden til anlægget via optisk digital kabel (Toslink) (Indstilles i lyd-opsætningen i PS3én) Den slags indgang her anlægget - her sakset fra tec.specs: Input / Output
|
Audi o Line IN (Analog)
|
NO |
|
Audi o Line IN (Optical)
|
1 |
|
Audi o Line IN (Coaxial)
|
1 | Og forstærkeren skal så sættes op til at bruge inputtet fra den optiske indgang. Den kan ikke modtage lyden via HDMI. igen fra tec.specs.:
Vide o Signal OUT () Upscale720p / 1080i for DVD YES (1080p)
Forstærkeren skal indstilles til "TV"-funktionen, og vil så bruge lydsignalet fra den digitale indgang. Se side 24 i manualen.
Om den så kan afkode DD/AC3 og DTS - kodet lyd fra disse digitle indgange ved jeg ikke noget om. Og der er INGEN HDMI-indgang på forstærkeren. Der er kun 1 udgang...
Så - der er ingen anden måde:
PS3 -->Optisk Digital Toslink--> lyd til den digitale TV-indgangen på forstærkeren.
Prøv at afspille en stereo cd på PS3éren, det burde virke på TV-indgangen på forstærkeren, selv om et 5.1 signal måske ikke gør..... . Prøv herefter med en DVD i PS3 - evt. hvor du har både 2.0 lydspor (stereo) og et DD eller DTS 5.1 lydspor.. se om der er forskel igennem forstærkeren.
Jeg kan ikke læse mig til om den reelt kan afkode surround fra de eksterne indgange...
Det står ikke i manualen - som jeg rent faktisk har læst...
Men du vil altid kunne få surround ud af stereo-signalet ved at bruge Dolby ProLogic dekodningen. Det vælges på mode-indstillingen ifht. lyden på forstærkeren.
Muligvis - hvis du har et tv med optisk lyd-udgang eller coax-´digittal lydudgang, så kan du godt sende hdmi med billede og lyd til dit tv - og så tage lyden ud af tvét igen og digitlt ned i forstærkeren. Det kræver bare at dit tv sender lyden "ubehandlet" videre som fx. DD / AC3/DTS-lyd. Hvis den bearbejder lyden til stereo er du lige vidt... Mit eget Philips-LCD-TV kan sende digital koax-lyd ud og ind - så med et sådanne tv er det en mulighed.. men IKKE via hdmi fra tv til forstærker - for forstærkeren har ingen HDMI-indgang - kun en udgang!!!!!!
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |