Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 14:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Filtmåtte til Ploven eller ej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

"Kært barn har mange navne"

MJ

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Hmmm, rock'n'roll var til at begynde med et slangudtryk for det at dyrke sex... Sproget er ikke en statisk størrelse, det er under konstant udvikling, og nye ord og vendinger føjes hele tiden til, mens andre forsvinder. Der er vist ikke ret mange længere der går rundt og siger "kæhøj karse" eller "den er fjong" mere. Til gengæld er udtryk som "trunte" og "jeg er på" mere anvendte i dag. At den slags ord og udtryk hele tiden kommer til er i mine øjne et udtryk for, at sproget beriges, og at mulighederne for at nuancere ens kommunikation hele tiden udvides. Og folk som Anders Mathesen er i mine øjne med til at berige det danske sprog.

Når man benytter sig af slangudtryk som eks. ordet "plov" i stedet for ordet "grammofon" eller "pladespiller", så giver man samtidigt udtryk for en bestemt holdning eller indstilling til genstanden. Udtrykket "plov" kan bruges for at vise, at man holder en vis ironisk distance til emnet, at man på en eller anden måde finder det lidt morsomt, at et mekanisk apparat, hvis teknologiske fundament ikke er blevett fornyet væsentligt de sidste 40-50 år stadig kan skabe så stor interesse og glæde i dag blandt folk i disse digitale tider. Der ligger ikke automatisk nogen form for mangel på respekt for grammofonen, pladespilleren, vinylfræseren, ploven ect. i, hvilket ord man vælger at bruge til at omtale den omtalte genstand.

Om van vælger at bruge ordet grammofon eller ordet pladespiller er vel heller ikke ligegyldigt. I min verden er min Mørch en grammofon, det samme gælder eksempelvis en gammel thorens, mens jeg uden tvivl vil omtale min Denon eller et sl-1200 som værende en pladespiller. Jeg bruger ikke selv udtrykket "plov", men jeg tillægger ikke ordet nogen negativ værdi.

Personligt finder jeg det ikke særligt konstruktivt at diskutere, om man ønsker at tale med denne eller hin person med udgangspunkt i, om man omtaler personer af det modsatte køn som "trunte", "pige" eller "kvinde". Eller om vedkommende omtaler en pladespiller som værende en plov eller en grammofon. Ord som "luder" eller "sæk" ligger der derimod en indbygget negativ holdning til kvinder i, og derfor ville jeg i de fleste tilfælde også her opponere mod anvendelsen af de ord. Men også her er der undtagelser. I skønlitterære eller lyriske sammenhænge kan det være helt på sin plads at bruge den slags ord.

Det væsentligste er vel, om man udviser respekt for den person, som man søger at kommunikere med. Og i den sammenhæng spiller det vel en langt større rolle, i hvilken sammenhæng de enkelte ord indgår og hvordan de sættes sammen, end hvilke ord man vælger at benytte sig af. Helheden i det, som man søger at kommunikere er langt mere end de enkelte dele.

I øvrigt er ordet "pladespiller" i min verden i dag langt mere synonym med en person, som bliver ved med at køre i den samme rille hele tiden...

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

scott4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Ord ændre til tider betydning og det ikke altid til det bedre (eller det værre!) Sådan er det!
Det er ikke ensbetydene med at et slangord overtager det oprindelige ords betydning. Slangord er ord, der ikke umiddelbart betyder det de udtrykker. De bruges ofte i inforståede kulturelle sammenhænge, som f.eks et hifi forum eller i en vennekreds.
KUN hvis hvis det oprindelige ord mistet sin betydning, sker der en "opbytning". Og så skal der virkelig være tale om en massiv kulturel påvirkning fra den bestemt gruppe.

Jeg tror at vi alle kan være enige om at vi ikke i det her forum har mulighed for at påvirke vores omgivelser i en sådan grad at ordet pladespiller bliver til plov i daglig tale.
Jeg holder forøvrigt meet af ordet grammofon.
Det er mulig at nogen opfatter PLOV som en lidt  "popsmart" betegnelse, men det er altså ikke den første gang jeg falder over denne betegnelse. Hverken her i forummet eller andre seriøse steder.

Skulle vi ses at komme videre i denne tråd? og iørvigt tale pænt om kvinder .

Til top Vis scott4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af scott4

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Argh tilbage til subject  Jeg kunne bestemt ikke undvære filtmåtter/slipmats da jeg vendte plader i "gamle" dage. Men til rent hifi brug fortrækker jeg gummi måtter. Synes ikke at filtmåtter på nogen måde dæmper tallerkenens (nej ikke den man spiser af...) egenlyd på samme måde som en tyk bummi måtte gør.

Vil give R.P. ret i at en Thorens 320 måtte er rigtig god. Tung tyk måtte. Har selv en Thorens TD321'er (samme måtte) og den kunne jeg ikke finde på at skifte.

Mvh. Henrik

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig, jeg synes bare, at det vil være ærgeligt, hvis nogen føler sig jaget på porten, fordi nogen ikke bryder sig om, at de bruger ordet "plov". Når nogen giver udtryk for, at de nægter at kommentere ellers velformulerede og interessante indlæg, bare fordi de kalder en pladespiller for en plov, så...

En måde at tiltage sig magt på er ved at bruge sporglige handlinger. Kan man få magt over, hvilke ord folk vælger at bruge, så får man også magt over dem. I dag er det bare ikke ret mange mennesker, som vil finde sig i den form for forsøg på kontrol. Benytter man sig af den form for magt i et forum som dette over for nyankomne, så vil konsekvensen for mange være at de tænker: "Det pis gider jeg ikke stå model til - jeg går et andet sted hen". Konsekvensen vil være, at nye debattører vælger at gå andre steder hen, og stedet her vil langsomt uddø.

Læren må vel være, at så længe folk omtaler hinanden med respekt, også når de er uenige, så er det vel ret ligegyldigt om de kalder en pladespiller for en plov eller ej. Og derfor har jeg et ydmygt ønske og håb om, at vi kan blive enige om for fremtiden alle at bidrage med den viden og indsigt vi hver især måtte ligge inde med, uanset hvad andre måtte vælge at kalde en pladespiller. Derfor håber jeg, at folk som eks. Janils for dette forums fremtidige udvikling vil genoverveje sin meget kategoriske afstandstagen til folk, som vælger at kalde en pladespiller for en plov. Det tror jeg i længden vil være til vores alles fælles bedste.

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

I øvrigt har jeg en Herbies mat, og selv om den ikke er af filt, så synes jeg den har en positiv indflydelse på mængden af statisk elektricitet.

I øvrigt kan man gøre ret meget for at løse problemet, hvis man gør noget ved problemets kilde - nemlig luftfugtigheden. En god idé er at købe nogle flere potteplanter. De har også den effekt, at de er pæne at se på - og så bliver konen så glad, når man kommer hjem med dem til hende

scott4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vifter igen med Spacematten til 200 kr. Den gør virkelig noget for musikken (efter min mening).
Du kan sikkert for lov at låne en til afprøvning i butikken, hvis du ikke har 200 kr. til et evt. (men nok ikke) fejlkøb.

scott4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

For øvrigt må man sige at ovennævnte løsning med potteplaner, er noget pænere end at en skål vand i stuen. Men helt sikkert!, gør nogen ved luft fugtigheden.

Jeg vil tror at det er en grønne AT 95 e pick up, der sad på din pladespiller. Udemærket til prisen, rigtig god absolut!

Selv spiller jeg med AT 440 mla, som er noget dyre (1500 kr. i denmark, men kan købes billigere i udlandet). Den er jeg rigtig glad for. Den er virkelig kongen til at spore,  hvilket betyder at den sidste del af pladen ikke forvrænger. Jeg prøvet en del i tidens løb og det her er det bedste (til prisen) jeg har fundet. Naturligvis kan man finde ting der er endnu mere velydende og en del dyre.

Tjek evt. denne lille fan video ud. http://www.youtube.com/watch?v=3bqQZhoYC_o
Han er lidt entens, men ret sjov. Gad vide hvad han ville sige til PLOV!

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Rockmoroe skrev:

Til jer som ikke kan tåle ordet plov, i kan egentlig bare lade være med at kommentere denne tråd. Længere er den vist ikke.......

Til jer andre tusinde tak for jeres feed back.

Hvis i absolut vil diskutere ordets betydning, er det jo jer frit for, at oprette en tråd herom.

Rockmoron:

Tusind tak for din konstruktive måde at reagere på.
Jeg kan oplyse, at jeg er bekendt med flere personer som ligger inde med en gedigen viden omkring grammofoner/pladespillere, som ikke ønsker at bidrage med viden til tråde hvori der refereres til "plove" til afspilning af vinylplader eller shellac ditto.
På den måde er disse "plovbrugere" skyld i at vigtig information ikke kommer frem.

Det er nu lidt ærgerligt at teenagebumsede ungersvende skal være skyld i at masser af gode råd og nyttige tips ikke kommer frem til andre brugere som har fortjent at blive beriget med vigtig viden.

N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Kære Nilau

Nu er det altså sådan, at det er dig og dine ligesindede, som ikke er særligt konstruktiv i sin måde at reagere på. Se venligst argumentationen herfor i mine indlæg tidligere i denne tråd. Og så synes jeg at du med din bemærkning omkring de teenagebumsede ungersvende, at du overtræder grænsen for almindelig god opførsel. Jeg synes faktisk han er ret sober i sin måde at svare på debatten omkring ordvalget her, og han gør absolut intet, som fortjener den reaktion.

Du og dine ligesindede vil få langt mere ud af dette forum, hvis du/I en gang for alle accepterer, at det ikke er op til jer at bestemme, om folk må at kalde en pladespiller en plov.

Mvh.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

ja og nej bjerager

der er ingen grund til at vælge laveste fællesnævner ligesom der ikke er grund til lade vort sprog blive gradvist grimmere og grimmere

længe har det være sådan at når bare mange nok ikke kunne finde ud af at bruge et udtryk korrekt så lavede man udtrykkets mening om i dansk sprognævn

Her står fx "bjørnetjeneste" og "forfordeling" for tur godt hjulpet af håbløse tv-værter der både grammatisk, i udtale og ikke mindst i fejlagtigt sprogbrug efterhånden er en af de største katalysatorer for yderligere deroute for det danske sprog.

Jeg ville gerne starte en ny tråd om sproget herinde men ved ikke rigtigt under hvilket underfora det skulle gøres – derfor denne kommentar her.

Nilau lod sig ganske rigtig provokere til at bruge unødvendige vendinger men det er da trist hvis det hele skal trækkes ned på øl bøvs og plebejer niveau således at de, der virkelig har noget at byde ind med, ikke gider fordi det er dem ganske imod at skulle bruge deres tid på at hjælpe nogen der allerede i deres valg af udtryk og sprogbrug signalere at de dybest ser lidt ned på emnet.

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Men pointen, er netop, at sproget ikke automatisk trækkes ned på et lavere niveau, fordi nye ord og vendinger finder indpas i sproget. Ofte kan de bruges til at udtrykke nuancer, som det ikke tidligere har været muligt at give udtryk for ved hjælp af et enkelt ord eller to.

Jeg har i et tidligere indlæg her beskrevet, hvordan der i brugen af ordene "plov", "pladespiller" og "grammofon" ligger nogle underforståede medbetydninger i forhold til den genstand, som ordet bruges til at beskrive. Og jeg mener at der helt klart er tale om en berigelse af sproget, når der opstår nye ord og vendinger, som kan bruges til at beskrive den samme genstand med.

Det er således ikke et udtryk for ringeagt for vinylafspillere, at nogen i dette forum vælger at bruge ordet "plov". Og den meget hårdnakkede indstilling og hårdhændede behandling, som nye entusiaster bliver mødt med, fordi de formaster sig til at begå den helligbrøde det er at bruge ordet "plov" i denne sammenhæng, er bare med til at jage eventuelle nye entusiaster væk. Og så risikerer man samtidigt fuldstændigt at cementere det billede man i den brede offentlighed af hifi-entusiaster som værende en flok midaldrende, overvægtige, halvforbitrede nørdede mænd, uden kontakt med virkelighedens verden.

Jeg kan sådan set godt følge dig, for såvidt angår udtrykkene "forfordelt" og "bjørnetjeneste", men når det nu efterhånden er sådan, at en majoritet bruger ordene i en anden betydning end den oprindelige, så er det en kamp mod vindmøller, at blive ved med at insistere på, at de ikke har ret. Og så er der jo absolut intet som helst nyt i det fænomen, at sproget hele tiden udvikler sig og forandrer sig. Heldigvis for det, og mange tak til digtere som f.eks. den nyligt afdøde F. P. Jac, der i den grad har bidraget med nye sprogbomster.

Ord og vendinger skifter således hele tiden betydning, og bliver vendt og drejet, således at de kommer til at betyde noget helt andet. Ordet viden er f.eks. afledt af ordet video, som betyder at se, og en blyant er jo noget vi har tyvstjålet fra tysk - bleistift - hvilket intet som helst har med bly at gøre. Talrige er de børn jeg har måttet overbevise om, at de ikke får blyforgiftning, fordi de har stukket sig på en blyant.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Jeg nægter at besvare spørgsmål eller komme med råd vedrørende noget der omhandler "Plove".   Jeg er fuldkommen enig med Nilau - En "plov" er et landbrugsredskab, der ikke har noget at gøre i et hifi-forum.

Hvis det derimod var en pladespiller, kunne jeg måske komme med nogle relevante indlæg.

Iøvrigt henvises også til hvad der står øverst i trådens navn: Pladespillere

I er sgu nogle sarte mimoser, det nærmest hviner i tænderne eller det der er værre

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:

Men pointen, kære Ruben er netop, at sproget ikke automatisk trækkes ned på et lavere niveau, fordi nye ord og vendinger finder indpas i sproget. Ofte kan de bruges til at udtrykke nuancer, som det ikke tidligere har været muligt at give udtryk for ved hjælp af et enkelt ord eller to.

Jeg har i et tidligere indlæg her beskrevet, hvordan der i brugen af ordene "plov", "pladespiller" og "grammofon" ligger nogle underforståede medbetydninger i forhold til den genstand, som ordet bruges til at beskrive. Og jeg mener at der helt klart er tale om en berigelse af sproget, når der opstår nye ord og vendinger, som kan bruges til at beskrive den samme genstand med.

Det er således ikke et udtryk for ringeagt for vinylafspillere, at nogen i dette forum vælger at bruge ordet "plov". Og den meget hårdnakkede indstilling og hårdhændede behandling, som nye entusiaster bliver mødt med, fordi de formaster sig til at begå den helligbrøde det er at bruge ordet "plov" i denne sammenhæng, er bare med til at jage eventuelle nye entusiaster væk. Og så risikerer man samtidigt fuldstændigt at cementere det billede man i den brede offentlighed af hifi-entusiaster som værende en flok midaldrende, overvægtige, halvforbitrede nørdede mænd, uden kontakt med virkelighedens verden.

Jeg kan sådan set godt følge dig, for såvidt angår udtrykkene "forfordelt" og "bjørnetjeneste", men når det nu efterhånden er sådan, at en majoritet bruger ordene i en anden betydning end den oprindelige, så er det en kamp mod vindmøller, at blive ved med at insistere på, at de ikke har ret. Og så er der jo absolut intet som helst nyt i det fænomen, at sproget hele tiden udvikler sig og forandrer sig. Heldigvis for det, og mange tak til digtere som f.eks. den nyligt afdøde F. P. Jac, der i den grad har bidraget med nye sprogbomster.

Ord og vendinger skifter således hele tiden betydning, og bliver vendt og drejet, således at de kommer til at betyde noget helt andet. Ordet viden er f.eks. afledt af ordet video, som betyder at se, og en blyant er jo noget vi har tyvstjålet fra tysk - bleistift - hvilket intet som helst har med bly at gøre. Talrige er de børn jeg har måttet overbevise om, at de ikke får blyforgiftning, fordi de har stukket sig på en blyant.

Citat

Og så risikerer man samtidigt fuldstændigt at cementere det billede man i den brede offentlighed af hifi-entusiaster som værende en flok midaldrende, overvægtige, halvforbitrede nørdede mænd, uden kontakt med virkelighedens verden.

Citat slut

Du får lige præmien for dagens dumsmarte bemærkning

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle sammen mange tak for jeres bidrag.

Men jeg vil gerne holde tråden til det jeg startede med. Så hvis i vil snakke om ordets betydning, kan i måske selv lave en  tråd herom. Til jer der ikke kan lide ordet plov, i kan jo evt lade være med at kommentere her.

Ellers tusinde tak for jeres foreslag

scott4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Rockmoroe skrev:

Hejsa alle sammen mange tak for jeres bidrag.

Men jeg vil gerne holde tråden til det jeg startede med. Så hvis i vil snakke om ordets betydning, kan i måske selv lave en  tråd herom. Til jer der ikke kan lide ordet plov, i kan jo evt lade være med at kommentere her.

Ellers tusinde tak for jeres foreslag

HØRT!

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Stor tak til Bjerager for nogle yderst velformulerede indlæg. Bare ærgerligt at det hele skal løbe så meget af sporet på grund af et efter min og andres mening forkert sprogbrug.

Mht. til plademåtter og meget andet relateret er det flittigt debatteret i andre tråde - primært "Pladespiller - entusiaster!"

Mener således ikke der er nogen grund til at gentage mig selv, men kan tilføje, at der er stor forskel på hvilken pladespiller/pladetallerken vi taler om. Ikke alle pladespillere kræver (lyder bedst) med de samme måtter. Selvfølgelig vil pladetallerkener af metal, akryl, mdf, glas eller helt andre materiale have forskellige akutiske egenskaber og dermed forskellige behov for plademåtter. Nogen lyder bedst helt uden.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

bjerager skrev:

Men pointen, kære Ruben er netop, at sproget ikke automatisk trækkes ned på et lavere niveau, fordi nye ord og vendinger finder indpas i sproget. Ofte kan de bruges til at udtrykke nuancer, som det ikke tidligere har været muligt at give udtryk for ved hjælp af et enkelt ord eller to.

Jeg havde da tænkt mig at dette ligge men din bemærkning om blyant er der helt hen i vejret. Bleistift er da netop udledt af at blyanter oprindeligt var en bly "tift" i træ - typisk cedertræ - men ja i dag er det grafit og det er godt for folkesundheden men det skader da ikke at vi stadig har henvisningen til genstandens oprindelse / oprindelige materiale og der tilføjer "plov" som ord intet positivt til vort sprog i fobindelse med en pladespiller ej heller den oplevelse det er at lytte til musik - så uanset hvor velskrevne dine indlæg måtte være kan det da aldrig retfærdiggøre at man skal opgive kampen mod dårligt sprog - man bør tværtimod vise det gode eksempel når man som du kan beherske sproget og vedholdende  søge at rette op og hjælpe de der ikke magte at bruge det i dets rette betydning - det er da nærmest en pligt! - men lad os fortsætte det i en PM

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Tak for din korretion af mig i forhold til ordet bleistift. Det er altid rart ar blive klogere. Jeg troede at "blei" henviste til verbet "bleiben", som betyder "forblive". Men det ændrer ikke på min oprindelige pointe - nemlig at sproget ændrer sig over tid.

Og jeg mener bestemt, at ordet "plov" bidrager til noget positivt i forbindelse med en pladespiller - jeg har tidligere i tråden redegjort for hvordan.

I øvrigt tak for roserne. Og ja, jeg mener også at det at være et godt eksempel er vejen frem. Insisterer man på at dialogen skal foregå i en fornuftig tone, og med et fornuftigt ordvalg, så opnår man i hvert fald ikke det, ved at forkaste dialogen.

Men nu til noget helt andet - nemlig trådens oprindelige emne. Nogen som har erfaringer med at benytte en filtmåtte oven på en gummimåtte? Eller måske bare klistre små stykker filt oven på en gummimåtte - sådan lidt á lá en spot-mat?

I øvrigt havde jeg engang en alphason solo - den var bygget til at spille helt uden en måtte - hvilket var p***e besværligt. Første gang jeg prøvede at skifte plade på den, mens pladetallerknen var oppe i fart, lød der en ubehagelig skurrende lyd, da jeg løftede pladen af. Det er muligt, at det ikke beskadigede pladen, men alligevel...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at filtmåtter - navnlig den legendariske AM antistat måtte - er en slags selvmodsigelse i sig selv idet den på den ene side skal forebygge statisk elektricitet således at LPerne ikke tiltrække støv og der ikke opstår "elektrisk" knitren samtidig med at den med mindre man støvsuger den daglig er meget god til at samle støv.

Jeg har ikke prøvet dyrere filtmåtter end AMs, men på de forskellige værker jeg har, alle med en eller anden art metal pladetalerken fortrænger antislip måtte alle andre afprøvede alternativer

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes