Forfatter |
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kolind
Så må jeg jo nok hellere se at smutte en tur i Hifi klubben og få mig en lytter. Kan se Klubben også har Goldring høretelefoner.
__________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausH skrev:
Ok spændende. TILLYKKE.
Også til det store spørgsmål? Har du mulighed for at vise et par billeder af indmaden?
Det ville være super at kunne sammenligne.
|
|
|
Ikke for at være uhøflig, men jeg er ikke tekniske minded. Og det med at begynde at skille mine ting ligger mig meget fjernt. Derfor køber jeg ikke brugt. Jeg har den der skeptisk med om det har været skilt af, lavet om osv af en eller anden George Gerløs  __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
Hej Kolind
Så må jeg jo nok hellere se at smutte en tur i Hifi klubben og få mig en lytter. Kan se Klubben også har Goldring høretelefoner.
|
|
|
De er også udemærkede.. og ret billige.. men det er heller ikke top-niveau bøffer.. Du bør dog selvfølgeligt give dem et lyt eventuelt alligevel !. Man ved aldrig om det lige rammer dig med den lyd !
|
Til top |
|
|
P Sikjær Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
P Sikjær skrev:
Hej Kolind
|
|
|
De er også udemærkede.. og ret billige.. men det er heller ikke top-niveau bøffer.. Du bør dog selvfølgeligt give dem et lyt eventuelt alligevel !. Man ved aldrig om det lige rammer dig med den lyd !
|
|
|
Du har sikkert ret, men her i omegnen er der ikke de store muligheder for at lytte på gode bøffer, da der kune er de almindelige discount radioforretninger og så hifiklubben.
Jeg lurte på om det ikke var dig der havde et par Beyer DT til salg her for en tid siden? __________________ Peter Sikjær
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
P Sikjær skrev:
kolind skrev:
P Sikjær skrev:
Hej Kolind
|
|
|
|
|
|
Du har sikkert ret, men her i omegnen er der ikke de store muligheder for at lytte på gode bøffer, da der kune er de almindelige discount radioforretninger og så hifiklubben.
Jeg lurte på om det ikke var dig der havde et par Beyer DT til salg her for en tid siden?
|
|
|
Jo det var mig.. Og det var et par DT990, den nye version.. Men de er borte nu. Fine nok bøffer. Dog syntes jeg ikke rigtigt at de slå hverken mine Sony SA-5000 eller AKG K340 af pinden. Det de dog kunne var at lyde ret godt selv med elendig forstærkning (som f.eks direkte ud af min bærbar eller dvd-afspiller)
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Topp Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 100
|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
FEEEEDT ! . . . . .mange tak 
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det bare mig der syntes det er dyrt, for en lille nydelig æske, med næsten ingen indhold
|
Til top |
|
|
Topp Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA!
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok
|
Til top |
|
|
Topp Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Ok  |
|
|
Hvis jeg lige får en hjerneblødning, så snakker vi nok Graham Slee Solo m/PSU1 . . . . .eller en Heed Canamp. Og sidst måske en Meier Corda Arietta.
Ja den Argon er da heller ikke slået ud af hovedet endnu . Nej jeg vil slet ikke købe, for så er denne super interessante jagt jo ovre 

|
Til top |
|
|
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så blev vi så kloge... Argon og Firestone cute ER IKKE den samme forstærker, med forskellig front. Indmaden er noget forskellig.
Om den Argon virkelig er en Klasse A tvivler jeg på efter at have set billedet af den sammen lignet med Cute. Men det er nok bare mig.
Hvad siger I?
|
Til top |
|
|
Topp Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausH skrev:
Ja så blev vi så kloge... Argon og Firestone cute ER IKKE den samme forstærker, med forskellig front. Indmaden er noget forskellig.
Om den Argon virkelig er en Klasse A tvivler jeg på efter at have set billedet af den sammen lignet med Cute. Men det er nok bare mig.
Hvad siger I? |
|
|
Kunne godt ligne de samme komponenter, omrokereret og med en anden køleplade dog.
|
Til top |
|
|
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, du har ret mht potmeter, transister(samme køleplade), de udskiftelige "chips" og indgangs stik. Men hvor er de 2 små sorte "kondensatorer" og
de 2 lidt større blå "kondensatorer", der er kun en ud af 3 sorte. I det spejl billede som sidepladen giver kan man se at de ikke er skjult bag
kølepladen. Hmm er det ikke for meget der mangler for at kunne kalde de 2 forstærkere de samme?
Og og og jeg har ikke ret meget forstand på den slags, det fremgår vist af ovenstående
Men tænker bare i denne tråd at Cute måske er at overveje da prisen jo "kun" er 300,- kr. mere....end Argon.
|
Til top |
|
|
Topp Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 05:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@KlausH : Absolut ikke uenig. Eneste fordel for Argon er prisen og det store jackstik i front ( ja to store ting ). Men man kommer jo ikke udenom at Firestone`en er den originale
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men 100% identisk kan man da i så falde ikke påstå at den er ! Det ville efter min opfattelse kræve at det er samme print og komponenter.
Set i det lys ville man syntes at man burde vælge den "rigtige" firestone forstærker fremfor Argon'en.. De kunne selvfølgeligt have optimeret Argon'en, det virker bare usansynligt, især når den er billigere..
|
Til top |
|
|
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have set indmaden kom jeg til at tænke på om det ikke var muligt at udskifte OPAMP i forstærkeren til nogle bedre?
Er der nogle der har eksperimenteret med det?
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
Efter at have set indmaden kom jeg til at tænke på om det ikke var muligt at udskifte OPAMP i forstærkeren til nogle bedre?
|
|
|
Det er i hvert fald muligt i firestones forstærker. Om Argon'en har samme sokler så det er lige til at skifte og sådan, er så lige spørgsmålet.. Det burde den jo have hvis den som nogle påstår, er magen til
|
Til top |
|
|
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
el_serpiente skrev:
|
|
|
Det er i hvert fald muligt i firestones forstærker. Om Argon'en har samme sokler så det er lige til at skifte og sådan, er så lige spørgsmålet.. Det burde den jo have hvis den som nogle påstår, er magen til |
|
|
Det virker sådan hvis man se på billedet, spørgsmålet var jo mere om der giver væsentlige forbedringer og hvad sådan noget koster
|
Til top |
|
|
Topp Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man vil skifte til den OPAmp der anbefales på headaudio.dk, så kan det gøres for 13$ på Ebay . . . .for 2 STK !!!. . . .hehe.
|
Til top |
|
|