Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 14:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Argon HA1 - har nogen købt ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
P Sikjær skrev:

Topp skrev:
Hvis jeg skal lytte til sagkundskaben, så skal jeg holde mig LANGT væk med mine HD650, for de kræver meget større spændingsudsving for at "synge". Men man har jo også en pengepung at tage hensyn til

Er det Aragon du mener ikke skulle kunne trække dine HD650? For jeg overvejer at købe et sæt HD650 eller HD595 og så lige en Aragon

Hvis du køber HD595 behøves du pinedød ikke en dedikeret forstærker. Jo det lyder lidt bedre, men så er pengene bedre sat i nogle bedre hørebøffer i stedet vil jeg påstå.

Jeg har det problem at på GAmuT er der ikke udgang til hovedtelefoner.

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en Aragon i går hos Hifiklubben, men kom for sent til at købe et sæt brugte HD650 her på sitet, så det var en anelse øv.

Så jeg har støvet mine gamle hovedtelefoner af og kan nu sidde og nyde musikken i ro og fred når familien er gået til ro.

Der er et sæt HD595 til salg, har luret på om jeg skulle købe dem. Er der nogle gode råd til et sæt hovedtelefoner med god værdi for pengene.

ses

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 01:17 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:

Jeg købte en Aragon i går hos Hifiklubben, men kom for sent til at købe et sæt brugte HD650 her på sitet, så det var en anelse øv.

Så jeg har støvet mine gamle hovedtelefoner af og kan nu sidde og nyde musikken i ro og fred når familien er gået til ro.

Der er et sæt HD595 til salg, har luret på om jeg skulle købe dem. Er der nogle gode råd til et sæt hovedtelefoner med god værdi for pengene.

ses

Skal lige siges jeg ikke kender nogen af dem, men skulle jeg have nogen audiofile hørebøffer ville jeg kigge på:

Beyerdynamic DT880 Edition 2005
Sennheiser HD600 (evt. 650)
AKG K 701

Nok ikke Best Buy, men de burde kunne levere "varen"...
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Bemærk HD650

http://www.pricerunner.dk/pl/94-172505/Hovedtelefoner/Sennhe iser-HD-650-Sammenlign-Priser?sort=8

EDIT: Men stadig den billigste du linker til
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Tweaker skrev:
Bemærk HD650

http://www.pricerunner.dk/pl/94-172505/Hovedtelefoner/Sennhe iser-HD-650-Sammenlign-Priser?sort=8

EDIT: Men stadig den billigste du linker til

Ja okay, er forstået . Da jeg købte mine der for nogle uger siden, var de nede i 1800 ogetellerandet, og da var de suverænt billigst. Så det gik jeg ud fra de stadig var, trods en lille forhøjelse.

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
P Sikjær skrev:

ses

Skal lige siges jeg ikke kender nogen af dem, men skulle jeg have nogen audiofile hørebøffer ville jeg kigge på:

Beyerdynamic DT880 Edition 2005
Sennheiser HD600 (evt. 650)
AKG K 701

Nok ikke Best Buy, men de burde kunne levere "varen"...

Hvis du har købt Agronen ville jeg hvis jeg var dig vælge Beyerdynamic DT-880 sammen med! Jeg har selv haft alle de nævnte hovedtelefoner og har lyttet til alle ovennævnte hovedtelefoner sammen med. Det er HELT KLART DT-880 der får mest ud af Argonen og i det hele taget er den kombination virkelig lækker at lytte til. Jeg havde godtnok en Firestone Cute Beyond men jeg tror du vil opleve det samme med Argonen. (Vi mangler stadig en sammenligning mellem de to...)

I øvrigt er DT-880 også en fantastisk hovedtelefon, der kan spille godt selvom der ikke er forstærker tilkoblet. Men vokser med opgaven hvis der kommer en forstærker ind. Hvis du bruger K701 sammen med Argonen vil du opleve en meget kedelig lyd hvor dine K701 ikke rigtigt har nogen levende mellemtone - ikke nogen god kombination...

Og hvis du sætter HD650 til vil du mangle noget dybde i bunden og der kommer ikke rigtigt hul igennem. DT-880 er nok noget lettere for Argonen at trække og jeg tror du vil blive rigtigt glad for den kombination og du vil opleve at musikken for alvor kommer ud over kanten.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:

ses

Tillykke med Argon`en, det skal nok blive godt. Jeg har hørt "broderen" Cute Beyond sammen med HD650, og det var ikke dumt. Held og lykke med at finde nogle bøffer.

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Tak Anda, Tweaker, Burning og Topp.

Det var kanon gode links og indput til mig, i de gode gamle dage(det var i 1987) havde jeg et sæt Beyer tror faktisk det var 800, eller 900 og et eller andet og de ligner til forveksling de modeler som sælges i dag.

Læser en masse godt om HD650, men kan til gengæld også godt huske at Beyeren var utrolig dejlig at have på og at lyden også var Helt OK.

Jeg må prøve mig lidt frem og se om jeg kan finde et sted hvor man kan prøve de forskellige. Tak skal I have og god weekend.

kimgpaulsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Der må da snart være nogen der har købt denne lille fine tingest ?. Hvordan er den ?. . . .er det HELT det samme som Firestones Cute Beyond, eller er der små afvigelser ( udover 1/4" jackstik ) ?. F.eks trafo`en ???

Kom ud af busken. . . . sig frem

jeg har lige for nyligt købt denon ah- d5000, og ville hvis ikke jeg havde brugt alle pengene på denon´erne, havde jeg måske købt en noget dyrere head amp, men det endte med argon h1, blandt andet på grund af den billige pris.

men jeg har på ingen måde fortrudt, specielt ikke efter at jeg på grund af et tip jeg så på "headamp´s website, købte en strømforsyning der kunne levere mere strøm (den medfølgende strømforsyning: 24V, 500mA - den nye;24V, 1500mA).  Med den kraftigere strømforsyning bliver lydbilledet meget mere balancered, og det lyder fantastiskt, h1éren løfter klart lydbilledet, men... men men, jeg er  rookie, denonklokkerne er de første rigtigt gode hovedtelefoner jeg har haft,  og argon h1 er den allerførste headamp jeg har haft, så jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag, derfor skal min mening måske tages med et gran salt.

Jeg synes det lyder supergodt, det gør denonklokkerne jo næsten uanset hvad man fodrer dem med, (bortset fra dårligt produceret lyd, de er meget afslørende) men lyden får et klart løft når den går igennem h1éren, klar luftig detaljeret, og en fin balance og et solidt tryk på bassen, som er ren og tør. Det skal siges at det ovennævnte er med den større strømforsyning, med den medfølgende strømforsyning er der ikke altid den rigtige balance mellem bas, diskant og mellemtone som jeg oplever det. Om det skyldes at denon ah-d5000 efter sigende sluger meget strøm, eller noget andet ved jeg ikke.

Med den nye strømforsyning tilsluttet er jeg klart tilfreds, der vil gå lang tid inden jeg vil overveje at opgradere. Jeg elsker mine ah-d5000 og h1éren, som jeg bruger et par timer dagligt  (jeg bor et sted hvor man ikke kan spille højt, p.gr. indbyrdes forståelse med naboer).Cool

Til top Vis kimgpaulsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimgpaulsen

kimgpaulsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  

Topp skrev:
@KlausH : Absolut ikke uenig. Eneste fordel for Argon er prisen og det store jackstik i front ( ja to store ting ). Men man kommer jo ikke udenom at Firestone`en er den originale

ifølge hi fi klubben er argon en forbedret firestone.

Til top Vis kimgpaulsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimgpaulsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes