Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: EAr vs. ZapPulse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Heyza Allesammen...

Er der nogle der har testet ZapPulse op mod konventionelle forstærkere? Hvis I har har, så op mod hvilke forstærkere og på hvilket udstyr? Hvordan var udfaldet??

Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Til redaktøren

Det lyder jo så fint og så etisk rigtigt, men det holder ikke helt. Men diskussionen, som i bidrager til, er jo et plus.

Helt fundamentalt, så burde test-folk være helt uafhængige af alt - og det er hifi4all.dk ikke, så længe der er reklamer på hjemmesiden.

Det er ikke sikkert, at I tjener penge lige nu, men mon ikke I han en ide om, at I gerne vil bevare jeg image og muligheden for at tjene penge på siden på et tidspunkt.

Desuden er det også noget vrøvl, at man ikke kan lave sammenlignende test, hvis man tog en bunke japanske dvd-afspillere, så kunne man fint give dem karakter i forskellige discipliner mm. Man kan naturligvis ikke sammenligne alt.

Man bude jo teste ligesom folk tænker, når du skal ud og købe nyt.Dvs. forskellige dvd-afspillere, f.eks. men naturligvis inden for en fornuftig gruppering, sådan at man ikke sammenligner ML med Dantax.

Gentagelse:
Man bude jo teste ligesom folk tænker, når du skal ud og købe nyt.

Men alle udgivere er jo rigtig bange for at komme i konflikt med en stor forretning eller producent. Det er jo den reelle grund til, at man forsøger sig med en teoretisk forklaring på at undgå sammenlignende tests - man burde forholde sig til praksis og være de første til at forstå, hvordan vi forbrugere tænker - nemlig sammenligninger!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

OceanMan skrev:

Heyza Allesammen...Er der nogle der har testet ZapPulse op mod konventionelle forstærkere? Hvis I har har, så op mod hvilke forstærkere og på hvilket udstyr? Hvordan var udfaldet??

Jeg har en vild lyst til at splitte min gamle QUAD 405 ad, og bruge den som udgangspunkt. Den har trafo, kabinet og fine stik.
Jeg skal bare lige overbevise mig selv om at det er helt OK at smide lidt over 3K efter projektet

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

3K er jo billigt for en ny forstærker. Det må selv din kone da kunne
forstå?

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
3K er jo billigt for en ny forstærker. Det må selv din kone da kunne
forstå?
/U.

Hvis det bare var Elvira
Det er såmænd mig selv der skal overbevises.

Og egentlig synes jeg 3K for en forstærker som jeg ikke har lejlighed til at prøvelytte er lidt tosset.

På den anden side er QUAD'en ikke meget værd som den står og det er jo sjovt at bygge ting.

/vilmann

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Mon ikke den kan sælges til en eller anden hvis ikke resultatet er
som du havde forventet?
Inden du splitter Quad'en ad så var det nu nok en god ide at måle
efter om trafoen kan bruges som den er (den er jo en "ikke
uvæsentlig" del af udgiften ).

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
'
Inden du splitter Quad'en ad så var det nu nok en god ide at måle efter om trafoen kan bruges som den er (den er jo en "ikke uvæsentlig" del af udgiften ).

Med voltmetret har jeg målt 40 eller 80 volt output fra trafoen, så det bør være brugbart.
QUAD 405 er jo ikke ret stor, men hvis jeg hiver alt andet ud, bør der være plads til to stk. Zappulse, lytter og ensretter. Måske også softstart-kredsløb.

/vilmann

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

thomas_ls skrev:

Helt fundamentalt, så burde test-folk være helt uafhængige af alt - og det er hifi4all.dk ikke, så længe der er reklamer på hjemmesiden.

Det koster mange penge at besætte 2 Gb båndbredde pr døgn. Det koster MANGE penge at tage på messer, besøge leverandører, købe kamera og computer og software osv osv. De skal komme et eller andet sted fra... Redaktionen nøjes med at lægge 20 - 40 ubetalte timer om ugen pr mand, skulle vi selv betale det hele selv, var siden lukket for længst. Men så havde vi s'føli været meget seriøse i dine øjne..

Når der er en læser, der tænder på et produkt uanset hvor på HIFI4ALL.Dk informationen kommer fra, så går pengestrømmen fra kunde til firma. Dvs branchen er de eneste, der tjener penge på, at HIFI4ALL.DK eksisterer. Så er det heller ikke underligt, at branchen har en interesse i at holde liv i siden - gode tests eller ej.

Her får du et 100 % gratis magasin lavet af folk, der arbejder 100 % gratis og så stiller du spørgsmålstegn ved, om motivationen er seriøs....  Det hænger jo ikke sammen !

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

jebn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Kære redaktør,

Mange tak for dit lange svar om din måde at bedrive test på. Nu skulle denne tråd jo egentlig handle om Ear versus ZAP, men nu jeg alligevel er i gang med at spørge til Editors Choice prædikatet, så lad mig da spørge på en anden og helt direkte måde: Mener du - efter dine præferencer - at Cayin 252 forstærkeren, der jo kaldes editors choice, er et lydmæssigt bedre produkt end LC audios nyeste zap-pulse? Eller er det pris-kvalitetsforholdet, der giver Cayin prædikatet?

Det er jo også fint nok at teste apparater på deres egne præmisser, som du/I prøver på, men når I tester apparater til nogenlunde samme pris (eksempelvis Cayin og Classic forstærkere) - ja så ville det da være en god hjælp til alle os, der måske ikke lige har tid og mulighed for at lytte til så meget forskelligt under kontrollerede omstændigheder, om I ville kommentere lidt på forskelle og ligheder (ikke nødvendigvis på, hvad der er "bedst", da det jo ganske rigtigt (til dels) afhænger af præferencer).

mvh

Jebn

Til top Vis jebn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jebn

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun give stor ros til folkene bag hjemmesiden, men det ændrer ikke ved, at hifi4all.dk ikke er uafhængig.

Det skal man bare gøre sig klart, men ellers enig, ingen reklamer, ingen gode produkter, sådan er det uanset om det er tv eller internet!

Måske aviserne det rigtige sted at lave tests, det er kun en meget lille del af deres indkomst, som kommer via reklame fra hifi-branchen.

Men det er iøvrigt fint, at det her på siden hedder anmeldelser - og ikke tests!!

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=thomas_ls]

Jeg kan kun give stor ros til folkene bag hjemmesiden, men det ændrer ikke ved, at hifi4all.dk ikke er uafhængig.

Ingen er uafhængige!! uafhengighed er en illusion!!!... den uafhængige kommer ikke langt opnår intet! får intet igeng!! for hvad kan man alene!???

Så DROP! dog den snak og afhengighed og uafhengighed når det gælder hifi medier og sider mm!!...  og tag tingene som de er!! og forhold jer til VIRKLIGHEDEN!!  det er sgu den vi leve i!!..  ( om vi kan lide det eller ej!! hvis ikke sååå.. SURT!!  men sån er det bare!!)

Men det er træls at høre på hvergang der har været en test / udtalelse eller andet!!...

Tag det for hvad det er ( en subjektiv vurdering baseret på den enkelte anmelders opfattelse og mening! ) og gør egne erfaringer ovnen i!!... sammenhold så disse!.. ( istedet for at brokke og komme med konspirations og koruptions teorier og paranoia mm.!!)

Jeg vil Skide!! på om hifi4all eller highfidelety er afhængige eller uafhængige eller hvad!! det er underholdning og ANDRES!! mening INTET! andet og ikke noget hugget i sten af gud!!..  og tag det så for det!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

... og så tilbage til tråden, please!

Gælder også redaktøren!

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:

Gælder også redaktøren!

Ja Tak,
Mon der er nogen chance for Redactueren får en eAR til test?

/vilmann

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:

Gælder også redaktøren!

Ay, ay, sir...

Der er ingen planer lige nu mhp anmeldelse af EaR, men der er så meget andet spændende på vej...

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Aksa skrev:

Gælder også redaktøren!

Ay, ay, sir...

Der er ingen planer lige nu mhp anmeldelse af EaR, men der er så meget andet spændende på vej...

hvorfor er der ingen planer om at anmelde eAR ? i mine øjne vil den være et oplagt emne.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige blevet færdig med at bygge en forstærk er ud af et par ZP 2.1SE moduler.

Jeg bruger 1 stk 500VA 42 V ringkerne pr. kanal samt 2x33000uF RIFA lytter pr kanal. Ellers bruger jeg de ensretterbroer LC anbefaler og så et soft start modul. Det hele er forbundet med standard NKT 1,5 og 2,5 kvardrat. Hele molevitten har jeg monteret på en 3mm tyk aluplade og iegn monteret denne i et 3U rack kabinet (lytterne er nogle ordentlige øl-dåser)... Og jeg har kun én ting at sige... Prøv det.... Den spiller forrygende... Og så har den ikke kostet alverden at lave... omkr. 5000 dask (lytterne købte jeg billigt af en ven)....

Jeg er godt klar over at min strømforsyning er temmeligt overdimensioneret, men så har jeg jo strøm nok til at drive nogle flere kanaler hvis jeg en dag skulle hoppe med på surround-vognen, eller hvis jeg skulle få lyst til at eksperimentere med aktiv deling...

evoc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

En OT afstikker:
Jeg har nu haft lejlighed til i et par dage at lytte til to Zappulse 2.2se monotrin contra to Embla power-two monotrin (ice moduler) på hhv.:
ProAc 3.5/EC emc 1up og
Jmlab Utopia/ Linn Ikemi cd.
Begge konfigurationer med Embla pre one.
Begge Power amp'ene i øvrigt ret ud af kassen uden tilspilning.

Begge forstærkere imponerede mig i øvrigt på flere punkter. De to mest markante forskelle var - sådan som jeg opfattede dem - at zapperne formåede at holde et velopløst lydbillede sammen på fornem vis, med god gengivelse af rum. På Embla power synes jeg det var meget vanskeligt at bestemme rummet på optagelserne ligsom jeg i øvrigt synes, at Embla'erne havde svært ved at fastholde min lyst til at lytte til mere end en cd. Måske dette ændrer sig efter nogle uger.

Zapperne er derfor endt i min opstilling, hvor imod Embla power-two har fundet sig et andet hjem. Jeg har ikke været så meget som et sekund i tvivl om, hvorvidt jeg valgte rigtig.

Dette må ikke opfattes som nogen egentlig test ligesom det formentlig vil være forkert at sammenlige Embla med andre Ice-baserede produkter.
Til top Vis evoc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evoc

asger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Hey evoc, jeg skal selv have lavet 2 monoblokke med zappulse 2.2. kan du ikke fortælle lidt om opbygningen af strømforsyning o.s.v. evt. lidt billeder ville være kanont.
Til top Vis asger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asger

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Ja skru' lige låget af kassen og tag et billede :)
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Heyza Evoc...

Det lyder da meget interessant, det du der har fået "testet"! Umiddelbart bekræfter udfaldet hvad jeg selv har hørt og hørt fra andre. Er ZapPulse konstruktionen hjemmelavet? Hvis den er, ville det jo være skønt med nogle billeder!!
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes