| Forfatter |
|
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth S. skrev:
Der er ikke den store forskel på et coax kabel og så et analog kabel. Den største forskel ligger i hvor meget modstand der er i, og hvad kablerne egentlig er beregnet til. Coax = digital lyd og ja, analog kabel siger vidst sig selv.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig så meget med de to kabler, da jeg ikke selv har nogen erfaring med nogen af dem, men søg da lidt på nettet og se hvad andre synes 
Det var så lidt, altid rart at kunne hjælpe.
|
|
|
Coaxial-kabler har intet med digital overførsel at gøre. Det er blot en betegnelser for kabler der har en inderleder samt en skærm rundt om, der derfor danner en cylindrisk form omkring. Masser af digitale kabler er ikke af coax-typen og masser af analoge er. Du kan for øvrigt altid benytte et digital-kabel til at overføre et analogt signal. Det vigtige ved et kabel beregnet til et digitalt signal er at det skal være impedansmatchet. Typisk er dette 75 Ohm. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
sjøquist Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan klart anbefale en xtz . har lige overtalt en af mine kammerater til at købe en 10 tommer og han blev ikke skuffet  . jeg ville dog have købt en 12 tommer hvis det var mig. og til priser på 2200,- og 2700,- dkr leveret på adressen er det bare iorden kvallivare . (efter mine ører selfølgelig  )
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Nu fatter jeg ikke så meget svensk/norsk men har fået denne mail nogen der kan oversætte?
"Tack för ordern
Tyvärr är det ca 4 veckors levtid på denna mycket populära bas.
Vi har den stående modellen 99 W12S på lager , exakt samma bas men har även
fler basportar vilket ger mer inställningsmöjligheter.
Ni får denna till samma pris.
Eller är det ok att vänta ?"
Mange tak.
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står sådan set bare at der er 4 uger leveringstid, men at de har en anden sub stående med nøjagtig samme enhed, blot med flere basporte og derfor flere indstillingsmuligheder.
Den har du mulighed for at få til samme pris, så det er egentlig bare op til dig om du vil vente eller have den de har til at stå :)
|
| Til top |
|
| |
DanielDPT Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jamen flere basporte menes der bare de luft udgange eller?
Mvh Daniel og tak for det hurtige svar :)
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep  Det går jeg da ihvertfald stærkt ud fra:)
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 26 Januar 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt mig en XTZW12 og det er snart 3 uger siden og har intet set eller hørt fra dem udover d in ordre var modtaget.. de har åbenbart problemer med og få vare hjem og få dem sendt til kunderne.. jeg er ret irriteret over at ikke få nogle mails fra dem ang min ordre hva der sker og hvor langt id det går.. fynbørsen..
håber snart min Sub kommer for har sku brug for den..
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
Kenneth S. skrev:
Der er ikke den store forskel på et coax kabel og så et analog kabel. Den største forskel ligger i hvor meget modstand der er i, og hvad kablerne egentlig er beregnet til. Coax = digital lyd og ja, analog kabel siger vidst sig selv.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig så meget med de to kabler, da jeg ikke selv har nogen erfaring med nogen af dem, men søg da lidt på nettet og se hvad andre synes 
Det var så lidt, altid rart at kunne hjælpe.
|
|
|
Coaxial-kabler har intet med digital overførsel at gøre. Det er blot en betegnelser for kabler der har en inderleder samt en skærm rundt om, der derfor danner en cylindrisk form omkring. Masser af digitale kabler er ikke af coax-typen og masser af analoge er.
Du kan for øvrigt altid benytte et digital-kabel til at overføre et analogt signal. Det vigtige ved et kabel beregnet til et digitalt signal er at det skal være impedansmatchet. Typisk er dette 75 Ohm.
|
|
|
Det er måske liiige så meget sagt?  Da det er et faktum at de bruges til overførsel af digital lyd. Det jeg prøver på er bare at skære det ud i pap, da jeg f.eks. godt ved at et antenne kabel også er et coaxial kabel. __________________
If it works, don't fix it
| |