Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Benchmark DAC 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hej gutter. Jeg har selv en Dac1 og vil sige at den er meget over reklameret. Se eventuelt her hvordan man kan få det til at blive ret god.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64233&K W=panos 

hilsen

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:
burning777 skrev:

Tak for alle inputs. Jeg skal KUN bruge den til at drive hovedtelefoner. Er Lavry DA10 god på det område?

Umiddelbart er jeg meget til analytisk, åben lyd med hul igennem. Men jeg blev lidt træt af min Grace Design fordi jeg blev lyttetræt af en diskant der var ved at drive mig til vanvid. Konklusionen må nok være at jeg skal have den lyttet ordentligt igennem.

Må se om jeg kan låne en et sted....

Det kommer jo også an på hvilken hovedtelefon du bruger. Hvis det var GS1000 kan jeg sagtens forstå du blev lyttetræt.

Ja det var GS1000 - men også K701. Men på det tidspunkt, hvor jeg solgte Gracen havde jeg lyst til at prøve noget med rør. Og det har jeg ikke fortrudt. Var det ikke dig, der havde en Grace også?
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 16 Januar 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
burning777 skrev:

Tak for alle inputs. Jeg skal KUN bruge den til at drive hovedtelefoner. Er Lavry DA10 god på det område?

Umiddelbart er jeg meget til analytisk, åben lyd med hul igennem. Men jeg blev lidt træt af min Grace Design fordi jeg blev lyttetræt af en diskant der var ved at drive mig til vanvid. Konklusionen må nok være at jeg skal have den lyttet ordentligt igennem.

Undskyld mit spørgsmål, men det stilles af ren nysgerrighed: Hvorfor vil du bruge så mange penge på en DAC-1, når du kun vil bruge den som hovedtelefonforstærker? Vil det ikke være bedre at købe en dedikeret forstærker med indbygget DAC til formålet?

Jeg ved heller ikke om jeg vil bruge penge på DAC-1 efter hvad jeg har læst i denne tråd Kun at jeg ikke bestiller uden at have lyttet eller med mulighed for at levere tilbage.

Jeg er på udkig efter en opgradering på to områder: 1) En bedre DAC med højere BIT-hastighed end min 16-BIT Fubar III når jeg lytter til musik fra computeren. Lyd fra USB-port.
2) Jeg har en Wadia iTransport på ønskelisten og er på udkig efter en DAC, der er god og med indbygget hovedtelefonforstærker til at spænde efter.

Jeg tænkte at DAC-1 kunne være et bud til at løse disse opgaver? Det kan også være man bare skal overveje en REN (USB-)DAC uden hovedtelefon-delen da jeg ikke gider have en god dac med dårlig hovedtelefondel. Eller omvendt for den sags skyld.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Beresford dac`en klarer 24bit/96Khz http://www.beresford.me/PP/Stereo_Audio_Digital_to_Analogue_ Converter_.html

Jeg kan tage den med på meetet, hvis du vil høre den?

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Kane skrev:
burning777 skrev:

Må se om jeg kan låne en et sted....

Det kommer jo også an på hvilken hovedtelefon du bruger. Hvis det var GS1000 kan jeg sagtens forstå du blev lyttetræt.

Ja det var GS1000 - men også K701. Men på det tidspunkt, hvor jeg solgte Gracen havde jeg lyst til at prøve noget med rør. Og det har jeg ikke fortrudt. Var det ikke dig, der havde en Grace også?

Nej Jeg har desværre ikke en Grace, jeg har kun lyttet til den ganske kortvarigt.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er også meget glad for min Benchmark. Dens åbne og detaljerede lyd er et bedre match med resten af min lydkæde end min Rotel cd-afspiller, som dels er noget mørkere anlagt, men også 12 år gammel selvfølgelig.

Trådstarters udgangspunkt er imidlertid, at den skal bruges som hovedtelefonforstærker, og her mener jeg dog, at Benchmark'en har et irritatitionsmoment: volumekontrollen. Den har små trin, og resultatet er ofte, at man aldrig helt rammer et niveau, der er passende. Jeg har endda hovedtelefoner med stor modstand, hvilket burde være en fordel i denne sammenhæng. Med lettere drevne hovedtelefoner kan jeg forestille mig, at problemet vokser.

Jeg kunne dog ikke drømme om at skille mig af med min Benchmark af denne grund. Jeg lever med det, men til min tilkommende, som udelukkende skal bruge en konverter sammen med hovedtelefoner, har jeg overvejet at købe en Lavry DA10, fordi den netop har en elektronisk volumekontrol. Min formodning er, at den har "finere" trin, der gør det nemmere at ramme det rette niveau.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har også overvejet at kigge efter en Zero DAC som spiller fint med K701. Men har droppet den igen - med mindre man finder en brugt en på et godt tilbud.

Jeg tror lige pt. at det ender med at jeg forsøger mig med noget helt andet og har indtil videre droppet Benchmark DAC 1.

Tankerne går lige nu på en iBasso D10 selvom der nok går et stykke tid inden de lander i DK. Den har jo simpelthen det hele og er en lækker lille sag, der kan klare næsten alle opgaver. Så hvis ellers de første beretninger om DAC-delen i den er nogenlunde ok kunne jeg sagtens finde på at springe på sådan en iBasso D10.

Bach4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hej - jeg vil lige komme med mine erfaringer med DAC 1:

Jeg har desværre ikke brugt DAC 1 til hovedtelefoner, men:

Den lyder klart bedst, når den er varm dvs. efter 24 timer. Desuden er valget af signalkabler meget kritisk (sammen med valg af (for)forstærker).
Og hvis dit anlæg har en ubalance, ja så bliver det afsløret nådesløst. Men er balancen i orden, så er der dømt vellyd for alle pengene. Jeg aldrig hørt eller købt så meget musik som i de 11 mdr. Benchmark DAC 1 har været her i huset!

Jeg kører nu med SB3 -> DAC 1 -> MF A5 pow -> AV Mi3 sign.

Min Arcam cd, Densen forforst. og Kenwood-tu. er nu sendt på pension pga. DAC 1 + SB3.
Og så skal jeg lige nævne, at DAC 1 også klarer lyden digitalt fra TV og DVD.

Jo - HIFI-bakcillen lever igen.... Der spares pt. op til en DAC1 Pre

jetsie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har en DAC1 Pre som spiller sammen med en Sonos digital, et par Nautilus 804 og en Krell effekt. Jeg er virkelig glad for den kombination, men jeg tror også at DAC1'ens analytiske og klare tendenser matcher godt til Krell'ens lidt mørkere udtryk.

Lyttetræthed? Ikke her! Jeg har aldrig lyttet så meget som jeg gør nu (har haft Cambridge DAC3 før, som slet slet ikke når Benchmarken til sokkeholderne, efter min mening).
Til top Vis jetsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetsie

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

XM5 fra Practical Devices skulle være kanon og ligge meget tæt på en Predator. Om den kan drive 701 ved jeg ikke. Men 650 kan den godt klare.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 26 Januar 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

jetsie skrev:
Lyttetræthed? Ikke her! Jeg har aldrig lyttet så meget som jeg gør nu (har haft Cambridge DAC3 før, som slet slet ikke når Benchmarken til sokkeholderne, efter min mening).

Lyttetræthed er vel primært noget du vil opleve med hovedtelefoner fordi hjernen ikke kan beregne hvor lyden kommer fra - da man får den dikret ind i begge kanaler på samme tid. Samtidig kan lyttetrætheden forstærkes hvis man lytter til komprimeret musik eller f.eks. har en meget hård diskant i forstærker/hovedtelefon.

Men summa sumarum for mig ang. Benchmark DAC 1 - så er den fravalgt for mig i denne omgang. Jeg har derimod forudbestilt en iBasso D10 hos Headaudio - som jeg forhåbentligt får en gang i februar når man er færdig med at holde nytår i Kina. Jeg glæder mig meget...

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

jetsie skrev:

Lyttetræthed er vel primært noget du vil opleve med hovedtelefoner fordi hjernen ikke kan beregne hvor lyden kommer fra - da man får den dikret ind i begge kanaler på samme tid. Samtidig kan lyttetrætheden forstærkes hvis man lytter til komprimeret musik eller f.eks. har en meget hård diskant i forstærker/hovedtelefon.

Men summa sumarum for mig ang. Benchmark DAC 1 - så er den fravalgt for mig i denne omgang. Jeg har derimod forudbestilt en iBasso D10 hos Headaudio - som jeg forhåbentligt får en gang i februar når man er færdig med at holde nytår i Kina. Jeg glæder mig meget...

Håber at du skriver om resultatet
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

jetsie skrev:

hvor meget kommer den til at koste den Ibasso D10?

jeg kunne godt tænke mig sådan en, den ser rimelig nice ud..

jeg har godt nok rudistor i hjemmet, men mangler en amp til når jeg er på farten..

du må endelig give et lille bitte review, om hvordan den lyder med sr325i når du nu får den..

Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
Men summa sumarum for mig ang. Benchmark DAC 1 - så er den fravalgt for mig i denne omgang. Jeg har
derimod forudbestilt en iBasso D10 hos Headaudio - som jeg forhåbentligt får en gang i februar når man er færdig med at holde nytår i Kina. Jeg
glæder mig meget...

Det bliver spændende at høre, hvad du siger D10. Jeg har selv overvejet en iBasso forstærker, Heron, men valget er faldet på en brugt RSE Hornet i
stedet.
Lidt OT, og så måske ikke - er iBasso et kinesisk mærke? Eller bliver de bare produceret i Kina?
Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 27 Januar 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Jeg skal forsøge at skrive lidt om lyden i iBassoen når den kommer. Jeg kan evt. sammenligne lidt med Headsix og iQuben.

Den kommer til at koste DKK 2500,- i DK og 275 USD+fragt og told fra Kina ≈ tæt på det samme som i DK hvis man skal betale importtold.

Ja iBasso er et kinesisk mærke.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes