Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
søren N skrev:
Dem gad jeg godt at høre (og nu skal jeg passe på hvad jeg skriver) på noget andet end en B&O forstærker  har læst meget gode anmeldelser om dem, men aldrig rigtig hørt dem selv. Det er ocerbevisende blæret
|
|
|
Nu er effetforstærkerne jo inbygget idem. Hvorvidt de kan bruges med en ande forforstærkere skal jeg ikke kunne sige da de 2 jeg kender begge har fuldt B&O setups.
MVH WRONG
|
|
|
Og der har du grunden til at du ikke syntes om lyden De skal ikke have signal fra B&O men fra et seriøst drev.
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehb_elh skrev:
Jeg tror det er et fremragende setup du har... lidt blandede stil-arter men okey hver har sin smag...
Hey alle andre, lav jeres egen tråd istedet for at klaske Beo4all´s tråd til!
|
|
|
Har du kårret dig selv, som at værende den person som kan tillade sig at bestemme hvad folk må sige og omvendt? Jeg går ikke ind for folk der unødvendigt sviner andre til, men her er der tale om smag og holdninger. Dine intentioner var sikkert gode, men det du siger er, at folk skal lave "hade" tråde om andres B&O indlæg? Ville det ikke lige præcis signalere et mere negativt budskab, som ville passe bedre på den reaktion, som du gav folk?
ehb_elh skrev:
Jeg tror det er et fremragende setup du har... lidt blandede stil-arter men okey hver har sin smag...
|
|
|
Puha, jeg syntes du skal lave din egen tråd om boligindretning, i steddet for at klaske Beo4all´s tråd til!  __________________ Dan R. Hansen
|
Til top |
|
|
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et par tråde hvor man kan læse lidt om beolab 5...
Bla lidt citater fra bla The audio critic:
The low-frequency response was utterly smooth, effortless, powerful, without the slightest lumpiness, and extending all the way down to dc—or so it seemed. Unbelievable bass. The wide horizontal dispersion of the frequencies above 500 Hz also resulted in a unique listening experience—you can sit anywhere in the room with these speakers, as long as they are somewhere in front of you. The aiming of the midrange and tweeter has become totally uncritical. That alone is worth the price of admission.
The fact is that the overall sound was superb, as transparent, defined, and alive as I have ever heard out of any speaker
The BeoLab 5 is, on the whole, a masterpiece in sound, as well as in electroacoustic theory
http://www.hometheaterforum.com/htf/speakers-subwoofers/2113 55-bang-olufsen-beolab-5-best-speaker-made-today.html
____________________________________________________________ _____________________
Citater fra Digital home:
This is a remarkable and genuinely revolutionary loudspeaker, which will do much to enhance BandO's hi-fi credibility. A pair will fill even the biggest room with seriously loud sound, and powerful, even bass. It's expensive, but it's very, very good.
http://www.techradar.com/products/audio-visual/hi-fi-and-aud io/hi-fi-av-speakers/bang-and-olufsen-beolab-5-325366/review
____________________________________________________________ _____________________
__________________ Mit udstyr: Beovision 9 | Beovision 5 | Beolab 5 | Beosound 9000
|
Til top |
|
|
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dan R. Hansen skrev:
ehb_elh skrev:
|
|
|
Har du kårret dig selv, som at værende den person som kan tillade sig at bestemme hvad folk må sige og omvendt?
Jeg går ikke ind for folk der unødvendigt sviner andre til, men her er der tale om smag og holdninger.
Dine intentioner var sikkert gode, men det du siger er, at folk skal lave "hade" tråde om andres B&O indlæg?
Ville det ikke lige præcis signalere et mere negativt budskab, som ville passe bedre på den reaktion, som du gav folk?
ehb_elh skrev:
|
|
|
Puha, jeg syntes du skal lave din egen tråd om boligindretning, i steddet for at klaske Beo4all´s tråd til! 
|
|
|
Dog vil jeg give ehb_elh ret. Det ville være mere hensigtsmæssigt at lave en tråd om Beolab 5 og ikke mudre denne tråd til. Det er heller ikke den bedste modtagelse på forrum trådstarter har modtaget. Selvfølgelig skal man have lov at sige, hvis man ikke synes så godt om Beolab 5, men frem med kammertonen. 
For resten skal vi være glade for, at der er international interesse for det kriseramte B&O, så lad da endelig nogle norske penge strømme til den danske økonomi. 
Synes det er et super flot anlæg. Jeg ville heller aldrig, og da slet ikke med min SU ( ), lægge så mange penge for de højttalere. Men flotte det synes jeg de er.  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
Til top |
|
|
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
Dan R. Hansen skrev:
ehb_elh skrev:
|
|
|
Har du kårret dig selv, som at værende den person som kan tillade sig at bestemme hvad folk må sige og omvendt?
Jeg går ikke ind for folk der unødvendigt sviner andre til, men her er der tale om smag og holdninger.
Dine intentioner var sikkert gode, men det du siger er, at folk skal lave "hade" tråde om andres B&O indlæg?
Ville det ikke lige præcis signalere et mere negativt budskab, som ville passe bedre på den reaktion, som du gav folk?
ehb_elh skrev:
|
|
|
Puha, jeg syntes du skal lave din egen tråd om boligindretning, i steddet for at klaske Beo4all´s tråd til! 
|
|
|
Dog vil jeg give ehb_elh ret. Det ville være mere hensigtsmæssigt at lave en tråd om Beolab 5 og ikke mudre denne tråd til. Det er heller ikke den bedste modtagelse på forrum trådstarter har modtaget. Selvfølgelig skal man have lov at sige, hvis man ikke synes så godt om Beolab 5, men frem med kammertonen. 
For resten skal vi være glade for, at der er international interesse for det kriseramte B&O, så lad da endelig nogle norske penge strømme til den danske økonomi. 
Synes det er et super flot anlæg. Jeg ville heller aldrig, og da slet ikke med min SU ( ), lægge så mange penge for de højttalere. Men flotte det synes jeg de er.  |
|
|
Ja det er rigtigt, det var heller ikke utrykt helt ironisk nok, da jeg var lidt træt da jeg skrev det   Men fine højttalere er det da  __________________ Dan R. Hansen
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste som slet ikke kan se nogle billeder?
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været billeder, men måske forsikringsselskabet ikke var glade for det .
Beolab 5 fødes digitalt så vidt jeg husker, og hermed betyder kilden ikke alverden. Bevares der er forskel på drev, men jeg har kun oplevet forskellene som små.
Højttalerne lyder iøvrigt fremragende, og i betragtning af af de er aktive og med indbygget DSP, mener jeg ikke prisen er specielt høj. Prøv at sammensætte et system med rumkorrektion, og som er 4 vejs aktivt.
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ellers gerne have set de billeder
|
Til top |
|
|
beo4 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Beolab 5 fødes digitalt så vidt jeg husker, og hermed betyder kilden ikke alverden. Bevares der er forskel på drev, men jeg har kun oplevet forskellene som små.
|
|
|
Kilden har STOR betydning for den lyd som kommer ud af BL5 og der er STOR forskel på de forskellige drev. Jeg har haft 7 forskellige cdafspillere spænt for BL5 og ingen af dem lød ens via deres digital udgang.  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
Kilden har STOR betydning for den lyd som kommer ud af BL5 og der er STOR forskel på de forskellige drev. Jeg har haft 7 forskellige cdafspillere spænt for BL5 og ingen af dem lød ens via deres digital udgang. 
|
|
|
Jeg skrev ikke der ikke var forskel, blot at den var lille. Jeg har endnu til gode at høre en digital udgang, der lyder decideret ringe.
|
Til top |
|
|