Forfatter |
|
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, hvordan spiller den sub? har selv overvejet at købe den, men hifiklubben i sønderborg har ingen stående da han synes den er for stor??
Har du hørt den sammenlignet med 675'eren? __________________ Mit Setup
|
Til top |
|
|
Golf 2 VR6 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til rvu84: Om du skal vælge ASW650 eller ASW675 kommer an på hvad formålet er med subwooferen. ASW675 er efter min mening en dicideret musiksubwoofer, her er den bedre end ASW650. Når vi snakker film vil jeg anbefale 650'eren, den kan spille højere, og med en rigtig flot fylde. I forhold til de subwoofere som jeg ellers har haft, er 650'eren den mindste, og den gør et rigtig godt stykke arbejde i det lukkede kabinet, enheden kan lave nogle voldsomme bevægelser, og jeg har stadig tilgode at høre den forvrænge. Du må selvfølgelig gerne høre min, hvis det er..... Jeg ved faktisk ikke helt om jeg skal sælge den her 650 og købe en kæmpe sub, eller tilføje en mere..... __________________ Med venlig hilsen
Andy - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=512
|
Til top |
|
|
rvu84 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver bare hvis du vil sælge... Ham sælgeren snakkede om at 675 kunne flytte lige så meget luft som en 15", men det har sikkert bare været en gang salgsgas fra en provisions lønnet medarbejder.
Har også kigget lidt på en dali suite 1.5, men er lidt forelsket i b&w'en __________________ Mit Setup
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 skrev:
Hey, hvordan spiller den sub? har selv overvejet at købe den, men hifiklubben i sønderborg har ingen stående da han synes den er for stor??
Har du hørt den sammenlignet med 675'eren?
|
|
|
Hej. Jeg hørte både 650'eren og 675'eren lige efter hinanden og der er ingen vindere. Det kommer an på dit behov. 650'eren er en del mere dynamisk og er kanon til film, men så heller ikke meget mere. 675'eren er virkelig god til musik. Der er fuld kontrol over enheden og går utrolig dybt på trods af størrelsen. Nok den bedste hi-fi sub jeg har hørt til prisen og så fylder den heller ikke særlig meget. Den kan dog ikke give det "punch" når man gerne vil se en film med et godt LFE-spor. Jeg har f.eks. B&W 604 S3 og den kan næsten give samme "punch" som asw675, dog går den ikke ligeså dybt.
Men 675'eren kan sagtens bruges til film, men den passer bare bedre til mindre højttalere. Jeg hørte også subben med et par B&W 602s3 og der var meget bedre sammenhæng. B&W selv og hifi klubben anbefaler at kombinere 675'eren med de større modeller i 600 serien, hvilket jeg dog er uenig i.
Så er man film elsker skal man vælge 650'eren og er man musik elsker skal man vælge 675'eren. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 skrev:
Du skriver bare hvis du vil sælge... Ham sælgeren snakkede om at 675 kunne flytte lige så meget luft som en 15", men det har sikkert bare været en gang salgsgas fra en provisions lønnet medarbejder.
Har også kigget lidt på en dali suite 1.5, men er lidt forelsket i b&w'en
|
|
|
OK, ham sælgeren skal du ikke stole på.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
rvu84 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svaret, nej ham sælgeren er også lidt underlig, sidst kunne jeg næsten ikke slippe ud af butikken så vild var han efter at sælger et kabel. __________________ Mit Setup
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
[Så er man film elsker skal man vælge 650'eren og er man musik elsker skal man vælge 675'eren. |
|
|
Og så var det at min syge hjerne tænkte:
Hvad med en af hver?  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Jannick skrev:
[Så er man film elsker skal man vælge 650'eren og er man musik elsker skal man vælge 675'eren. |
|
|
Og så var det at min syge hjerne tænkte:
Hvad med en af hver? 
|
|
|
Hmmm... En af hver ville koste knap 14000 kr. - til den pris kan man jo lige så godt finde en sub som kan begge dele.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 07:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Golf 2 VR6 skrev:
Til Zanetti: Du kan roligt købe dig et sæt Dali 2002 (hellere dem end R-1000). Jeg bruger selv TaraLabs Klara SC til mine baghøjttalere det koster 29 kr. pr. meter, ellers så er der også Dali White Wave til 20 kr. pr. meter, det skulle være tilstrækkeligt..... |
|
|
Tror også det bliver dem... trådene om 2002'eren herinde har i hvert tilfælde ikke skræmt mig!! Så nu vil jeg ned at lytte!!!! De skal jo også suppleres med en SWA-12 på et tidspunkt, men det bliver det allersidste!!
Hvad benytter du af beslag??
|
Til top |
|
|
Golf 2 VR6 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Zanetti: Jeg har brugt VM-Acoustics W1 vægophæng (rigtig krafigt) Det koster 399,- hos Hi-Fi Klubben. Hvis det har interesse, kan du få mit til 199,- og så betaler jeg fragten.... __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Golf 2 VR6 skrev:
Til Zanetti: Jeg har brugt VM-Acoustics W1 vægophæng (rigtig krafigt) Det koster 399,- hos Hi-Fi Klubben. Hvis det har interesse, kan du få mit til 199,- og så betaler jeg fragten.... |
|
|
Takker for tilbudet... ved ikke helt hvornår jeg invester i dem, så kan lige give lyd til den tid hvis du endnu har dem selvfølgelig.
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor i er så godt igang med baghøjtalere... har et vindue i vejen på bagvæggen hvilket gør at der bliver længere til den ene baghøjtaler end den anden i forhold til lyttepositionen... nogen der har erfaringer??? Det kan vel bare indstilles på recieveren, men alligevel.....
|
Til top |
|
|
Golf 2 VR6 Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Lækkert setup du har dér  . Jeg synes
dog det er lidt synd, at de 470'ere ikke får mere luft og at du ikke
vinkler dem ind mod lyttepositionen. Fordelen ved et par 370'ere frem
for 470'erne er at basreflektorporten peger frem og ikke tilbage.
Hvordan håndterer Marantz'en så mange store HT?
Mvh. Christian
|
Til top |
|
|
Golf 2 VR6 Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til John Doe: I mit nuværende rum er det ikke muligt hverken at give mere plads eller vinkle 470'erne i bag. Planen var også 370, men nu fik jeg et sæt 470 rigtig billigt, så nu har jeg i hvert fald udstyret til et større rum.
Marantz'en spiller kanon sammen med Dali'erne. Den er meget blød og varm i gengivelsen, dog uden tab af detaljer. Det er klart at systemet kan håndtere mange flere watt, men den klarer det fornuftigt. Jeg gider ikke opgradere før jeg har råd til noget som er væsenligt bedre...... __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Årh, nice med de 470'ere Det ser rimeligt sødt ud med dem som baghøjttalere 
Sig til hvis du skal af med 650'eren (selvom jeg godt nok skal have en 600'er i Sorrento). Er du blevet glad for den? Er det noget man kan leve med efter at have ejet en ASW4000? 
Hvor stort et rum får du forresten når du flytter? Dit setup fortjener jo bestemt noget mere plads. __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 02:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du ikke bange for at ødelægge dit tv med dine 870 så tæt på det!? Ellers fedt setup...
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 03:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Er du ikke bange for at ødelægge dit tv med dine 870 så tæt på det!? Ellers fedt setup... |
|
|
Hvad vil du sige en acceptabel afstand ville være mellem 870'erne og TV'et?
|
Til top |
|
|
Golf 2 VR6 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Rapper: Jeg er faktisk glad for 650'eren, den gør det faktisk ganske udemærket, i nogle situationer mangler den lidt i forhold til alle de 15"ere som jeg har haft, men jeg synes generelt at den rigtig god til pengene. Jeg har prøvet i musik også, og den supplere 870'erne godt, når delefrekvensen er skruet helt ned. Måske beholder jeg bare denne ene. Jeg har fundet en fin 49m2 1 værelses ungdomsbolig til nogle rimelige penge. Der bliver der nok ca. 28 til stue/soveværelse og ikke mindst lektie rum. Men jeg flytter først til sommer, når jeg sælger bilen....
Til Raskolnikov: Jeg har ingen forstyrelser på tv'et fra 870'erne. Jeg har desværre heller ikke så meget plads, lige nu er 47cm på hver side af tv'et. Jeg overvejer faktisk at sælge tv'et og så gå over til projektor, men jeg mister nok mange penge...... __________________ Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da ikke sælge det tv, det er for lækkert! Fiks et rullelærred der kan trækkes ned foran tv'et eller noget så  __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
|
Til top |
|
|