| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke Jamoen, men jeg har hørt rigtigt mange små to-vejs højttalere. Både de der er svære at drive og de der er nemme.
100 watt er rigtigt meget, og jeg har aldrig oplevet at 50 watt af den gode slags, ikke var nok.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjeppesen skrev:
| Razzer: men du ville stadig gå efter 150b i stedet for ia100, er det fordi du mener ia100 er for lille til at trække Jamo'erne |
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg gå langt uden om thule, nu når du har et begrænset budget, de bliver hurtig rigtig dyre i ærgelse og reperationer.
50-60 watt er rigeligt til dine højttalere, storbjerg her på forumet bruger 60 densen watt til en concert 11 de spiller fremragende, både bas og diskant. så mon ikke en lille effekt er fint til en concert 8.
Den cyrus 3 du blev anbefaldet er rigtig god og ville klart være mit foretrukne valg af de nævnte, de priser de bliver solgt til brugt repræsenteret slet ikke det de leverer lydmæssigt de burde koste det 3 dobbelte, de trækker bare alt, også er de endda små og kone venlige. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
sjeppesen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er rigtig noget brugt i Cyrus for tiden, der var en enkelt i Ålborg som desværre er solgt, så valget står nok mellem en af de andre. Jeg troede Thule var kendt for at holde for evigt, det synes jeg fremgik af et tidligere indlæg, jeg kan finde noget thule ia100 og roksan kandy i den billige ende og en densen b-100 eller en thule 150b i den lidt dyrere ende omkring 4-5000.
|
| Til top |
|
| |
HCC Udelukket fra forum

Tidl. Lydcentrum
Bruger siden: 25 November 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke thule.
En solid strømstærk Harman/Kardon måske
|
| Til top |
|
| |
sjeppesen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kender noget til en Bow Wazoo om den kunne være en mulighed?
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er så meget fnidder og fnadder omkring thule, at det ikke holder og at det lydmæssigt er for kedeligt. Grunden til jeg anbefaler dig ia150b er fordi den er balanceret og så også kraftigere og nyere end den ia100 model du taler om. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=106833 Den her er billig men om det er den nye model som den på dba ligner ved jeg ikke. PS thule var en af de dygtigste hifi producenter og deres surroundmodeller som både kunne kører balanceret i stereo og ubalanceret i 5.1 er ikke set siden.
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne lægge et godt ord in for Thule, især hvis du kan få en IA150 for 500 kr.
Jeg har selv haft en IA100 i mange år, og den har aldrig givet mig problemer. Lyden kunne jeg også rigtig godt lide.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 29 Januar 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart droppe kablerne og købe en federe forstærker! Så vigtige er kablerne heller ikke (læs : forstærkerens kvaliteter er langt vigtigere)
Jeg kan kun anbefale densen, dog kunne den bow wazoo helt klart også være en mulighed! Bow er dansk high end så det batter
|
| Til top |
|
| |
sjeppesen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Tak for alle rådene, jeg endte op med et Thuleanlæg til trods for nogens advarsler. Det blev et sæt 150b og cd150b og det spiller formidabelt, nu håber jeg selvfølgelig ikke der bliver en masse problemer med det, men det må tiden jo vise.
|
| Til top |
|
| |