Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 18:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rega Planar 2 og 3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Kig lidt på center lejet på en rega, og gør så det samme på technics'en, her er der en klar forskel, der gør sæbekassebilen til en kampvogn, det er simpelthen for klejnt på en 1200/1210, lidt synd når alt det andet er så perfekt!

Men der er dælme solgt mange af begge slags, og der bliver stadig solgt mange af dem, muligvis et kvalitetstegn

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Kig lidt på center lejet på en rega, og gør så det samme på technics'en, her er der en klar forskel, der gør sæbekassebilen til en kampvogn, det er simpelthen for klejnt på en 1200/1210, lidt synd når alt det andet er så perfekt!

Men der er dælme solgt mange af begge slags, og der bliver stadig solgt mange af dem, muligvis et kvalitetstegn

Den ene er en direct drive, den anden en elastikspille - to forskellige teknologier.

Der er ikke noget horisontalt moment på en direct drive, det er der på en elastikspille - derfor kræver det store lejer for der ikke skal gå slør i den - derfor taler de så meget om lejer, fordi det er et problem

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

jo jow, men det er ik meget træk der er i elastikken på en rega, motoren er også ophængt i elastikker.

Men det ændrer ik på at lejet ik er i så god kvalitet på japseren, der er et ik ubetydeligt slup i lejet, det vil få talerkenen til at dingle rundt ligesom en snurretop, dette problem kan en remtrykken spille også ha, her er blot en kraft der holder det lidt til en side.

Uanset hvad drivværk der er tale om er et slupfrit leje at foretrække, her er Rega'en altså et pænt stykke foran.

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Januar 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

jo jow, men det er ik meget træk der er i elastikken på en rega, motoren er også ophængt i elastikker.

Men det ændrer ik på at lejet ik er i så god kvalitet på japseren, der er et ik ubetydeligt slup i lejet, det vil få talerkenen til at dingle rundt ligesom en snurretop, dette problem kan en remtrykken spille også ha, her er blot en kraft der holder det lidt til en side.

Uanset hvad drivværk der er tale om er et slupfrit leje at foretrække, her er Rega'en altså et pænt stykke foran.

Jamen det er jo ik så godt R.P., du må have opdaget en skjult fejl, noget helt nyt på denne Technics - nu du siger det kan jeg godt se den slupper jo helt rundt

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

det er som ik noget jeg har opdaget, blot konstateret da jeg rodede med nettop denne motor, og leje til en diy plint for mange år siden.

Jeg tror faktisk der var næsten en millimeter slup i perferien på talerkenen, når man vippede den med en finger på ver side af talerkenen.

tonearmen har jeg som for senest en uge siden sidet og befamlet, her er ingen slup, faktisk fantastisk slupfrit, armen var helt ny bestilt som reservedel.

Men ingen tvivl om at sådan en technics er en fantastisk pladespiller, men det er rega'en også.

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

hmm..

Hold da op.. ja det er vist en større diskussion der er blevet sat gang i.

Mit budget for pladespiller alene er omkring 1000kr. Derfra kan jeg så "bygge" videre med ny pu og Riaa samt andre små opgraderinger hen af vejen som jeg udvikler min smag for vinyl(det kan også være den ryger på gaden igen og jeg køber mig en cd afspiller i stedet, hvem ved?)

Jeg tror det ender med en Rega p2, blandt andet fordi den ikke er så dyr og så fordi den er dejligt simpel og elegant, trades jeg godt kan lide. No nonesens konstruktion.

Hvilken pu ville være en fornuftig investering til denne (R-L-B) nævner en high output mc?
Og hvor kan man købe en ny elastik i århus området?

Mange tak for de mange tilbagemeldinger. Jeg påskønner dem alle, da det altid er god at blive klogere
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Eyesonly skrev:
hmm..

Mit budget for pladespiller alene er omkring 1000kr. Derfra kan jeg så "bygge" videre med ny pu og Riaa samt andre små opgraderinger hen af vejen som jeg udvikler min smag for vinyl(det kan også være den ryger på gaden igen og jeg køber mig en cd afspiller i stedet, hvem ved?)

Jeg tror det ender med en Rega p2, blandt andet fordi den ikke er så dyr og så fordi den er dejligt simpel og elegant, trades jeg godt kan lide. No nonesens konstruktion.

Hvilken pu ville være en fornuftig investering til denne (R-L-B) nævner en high output mc?

Mange tak for de mange tilbagemeldinger. Jeg påskønner dem alle, da det altid er god at blive klogere

Bent fra "medlyd" --www.medlyd.dk kan svare dig på det nærmeste sted for en ombytter elastik

Denon laver en af nogle vellidt og af andre forkætret high out put mc til kun 800 - den hedder DL 110 - en lidt mere rafineret sag men med lidt mindre bas hedder dl 160 til 999 begge kan købes via hifiklubben - Rega laver nogle ganske glimrende mm pickupper som passer som fod i hose på deres egne arme - tjek www.medlyd.dk hvor du kan se deres nye priser. Der er også mulighed for low out mc som så kræve riaa med mc indgang eller en step up  - jeg tror at rasilnokov her på forummet har prøvet at køre med denon dl 103, som normalt kræver en tungere arm - prøv at tjekke hvad han fik ud af det

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Eyesonly skrev:
hmm..

Bent fra "medlyd" --www.medlyd.dk kan svare dig på det nærmeste sted for en ombytter elastik

Denon laver en af nogle vellidt og af andre forkætret high out put mc til kun 800 - den hedder DL 110 - en lidt mere rafineret sag men med lidt mindre bas hedder dl 160 til 999 begge kan købes via hifiklubben - Rega laver nogle ganske glimrende mm pickupper som passer som fod i hose på deres egne arme - tjek www.medlyd.dk hvor du kan se deres nye priser. Der er også mulighed for low out mc som så kræve riaa med mc indgang eller en step up  - jeg tror at rasilnokov her på forummet har prøvet at køre med denon dl 103, som normalt kræver en tungere arm - prøv at tjekke hvad han fik ud af det

Satte mig lige til at læse lidt på medlyd.dk hvilket jo er en finer hjemmeside.. Tror det bliver en rega p2 inden for de næste par uger og så en Project phonobox II RIAA. Pu kommer til at vente til den har aklimatiseret sig og jeg har vænnet mig lidt til vinyl og lækre plader :D
Så kan jeg se på det der og tage stilling...

Men mange tak for kommentarerne :D De har været til stor hjælp.
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er ganske rigtigt, at en Technics har en masse features Rega Planar 3 ikke har, men det er jo ligesom biler. En Hyundai Sonata har plads til 5, en Ferrari har plads til 2. En Sonata har lys i bagagerummet, en Ferrari har ikke engang et bagagerum. En Sonata har regnsensor, en Ferrari har 2 hastigheds visker. En Sonata har plads til 1.5 liters Cola flasker i dørlomerne, en Ferrari har ingen dørlommer. En Sonata har afkølet handskerum med plads til madpakker, en Ferrari har brandvarmt handskerum med plads til en handske. En Sonata kører 20km  på literen, en Ferrari bruger 20 liter på kilometeren. Men Ferrarien er bare en sjovere køreoplevelse, så kan Sonata have features herfra og til himlen.

Der er 2 forskellige udgangspunkter i de her pladespillere. Rega er konstrueret til, at spille optimalt i folks hjem, i situationer, hvor man må formodes både, at have tid til at starte pladespilleren og lys, så man kan se den. Technics er lavet til at spille steder, hvor der kan være mørkt og hvor opstartstid er en vigtig feature, hvor hoppen rundt på gulvet lige foran pladespilleren kan afstedkomme problemer, man må tro ikke forekommer under normale omstændigheder når der skal høres musik.

Med andre ord ville det være totalt spild af penge, hvis Rega satte lamper, stroboskoplys og heavy duty start/stop knapper på. En Technics har en opbygning der tjener dens formål og det formål har ikke, først og fremmest været, at lave en vellydende pladespiller, men et arbejdredskab til afspilning af plader i krævende omgivelser.

Rega laver deres pladespillere udelukkende med henblik på optimal gengivelse af det der er i rillerne. Derfor må lejekvaliteten og ikke mindst tolerancerne være optimale. Et Centerleje skal ikke nødvendigvis være "kampvognsagtigt" men det må godt have minimalt slør, så vibrationer fra motoren ikke forplantes til pladen via et leje med slup og det gælder ikke mindst for direkte drevne pladespillere der jo er tættere koblet til centerlejet. Det samme gælder tolerancerne i armen, hvor minimal friktion skal kombineres med minimalt slup og det er der ikke ret mange arme der gør bedre end en Rega RB arm.

Hvad angår armen og det, på Technics, udskiftelige headshell der plæderes for, så er her igen et godt eksempel på, at Tecnics først og fremmest er bygget som et arbejdsredskab. Et udskifteligt headshell vil aldrig være en løsning der fremmer lydkvalitet, men det gør det unægteligt nemmere hurtigt, at skifte pick uppen, hvis den går i stykker under "kampen"

Da Rega formoder, at deres pladespillere skal stå i en stue og spille og helst så godt som muligt, med den samme pick up i mange år, ja, så vile det være helt og adeles tåbeligt, at lave en lydmæssig degradering, som et udskifteligt headshell nu en gang er.

Det man som eventuel køber skal overveje, det er, hvad man har tænkt sig, at bruge pladespilleren til. Har man brug for lys og lamper, fordi man tit hører musik i total mørke, har man så travlt, at man ikke kan vente 5 sek. til fuld speed nås, kan man ikke lade være med, at danse lige op og ned af sin pladespiller der selvfølgelig er placeret på gulvet og kan man godt lide fornemmelsen af en kvalitets start/stop knap mellem sine fingre, ja så er løsningen da muligvis, at købe en Technics.

Har man bare lyst til, at høre plader i sin elektrisk oplyste stue, har mulighed for, at placere pladespilleren andre steder end på gulvet, har engleagtig tålmodighed og kan vente 5 sekunder til pladen har fuld hastighed og kan man nøjes med en start/stop knap der må formodes, at holde 250 år, ja så kunne man måske godt blive en tilfreds ejer af en Rega, hvor låget iøvrigt er af en overlegen kvalitet og kan holdes i 2 ganske brugbare positioner, helt åben og helt lukket

Venligst

Bent

.

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

En technics 1200 er altså ikke oprindeligt fremstillet til dj-brug. Jeg har også langt mere fidus til en technics end en rega, når det kommer til stykket. Den holder også gensalgsprisen langt bedre. Kvalitetsdiskussionen vil jeg ikke gå ind i, men blot konstatere, at folk er ret tilfredse med technics'en, og omvendt er rigtig mange også glade for deres rega. Skulle jeg købe nyt er der ingen tvivl om at jeg ville vælge en technincs, men brugt er det en anden sag. Får man fingre i en technics, som vitterligt har været brugt af en dj, så risikerer man også, at standen ikke er alt for god.
Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Januar 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Technics er lavet til at spille steder, hvor der kan være mørkt og hvor opstartstid er en vigtig feature, hvor hoppen rundt på gulvet lige foran pladespilleren kan afstedkomme problemer, man må tro ikke forekommer under normale omstændigheder når der skal høres musik.

Her er vi igen - en skrøne. Læse hvad wikipeida skriver. Originally released as a high fidelity consumer record player.

http://en.wikipedia.org/wiki/Technics_SL-1200

Man forsøger at konkludere at for di DJ´s også bruger en 1200, er den lavet til DJ´s, ydermere forsøger man konkludere at en spille der bruges af DJ´s = ringe spille. Tværtimod er det et tegn på kvalitet   Det er den sædvanlige snak fra uvidende, der ikke ved, ganske som i denne review hvor manden også var blevet fyldt med fordomme - fra folk der ikke ved. Er en Mercedes dårlig fordi den bliver brugt som taxa, eller er det et godt tegn ?

http://www.vinylengine.com/technics-sl1200-a-short-review.sh tml

Features er i argumentatione et minus, ikke et pluds, havde det været omvendt havde features været et plus. Havde trådstarter sat XXXXX istedet for Technics 1200, havde diskusionen været den samme. Uanset hvad, er en Rega det bedste der kan fås - er det ikke det bedste skal man alligevel for sådden er det bare.

Man satte sig for i 1978 at udvikle den ultimative hi-fi spille, løse alle problemerne én gang for alle - og det gjorde man. Nutidens fabrikanter af pladespillere har ikke råd og til at udvikle direct drive, værktøj til features, der er ikke marked til det i 2009 - resultatet bliver en billig løsning uden features og uden kvalitet. Technics udvikling tilbage i 1978 er for længst afskrevet, derfor kan en 1200 fås til hvad en moderne papspille koster.

Man spotter stylus lys - fordi man ikke har prøvet det. Er godt om aftenen når nålen skal inspiceres for støv, finde pladekanten. Men en lommelygte kan naturligvis også gøre det. Man spotter direct drive og dets fordele - ingen elastik - eliminering af støj - bedre bass. Man spotter at den er bygget til at holde.

Med 1.000 til en spille fås kun noget der er værd at bygge vidre på hvis man er heldig i den blå avis - en Rega er ganske enkelt ikke værd at bygge viddere på - som at bygge videre på en sæbekassebil.

Jeg kan kun anbefale trådstarter at se på en brugt 1200 MK2 live - første når man har haft "den i hånden" kan man se forskellen på papspille og rigtig spille. Især når trådstarer regner med at smide et større beløb i efterfølgende, er det vigtig at se alternativerne for at kunne vælge rigtig første gang - ellers kommer han til at skulle ud og købe ny spille om ikke så længe. Undgå en spille der har været brugt professionelt med 100.000 timer på speedometret, ligesom, undgå en brugt Mercedes taxa.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Så der den sædvanlige skyttegravskrig.

Hvorfor kan begge lejre ikke se, at I bruge samme metode? SOm udenforstående har jeg ikke set beviset for at Technics eller Rega er bedst. Begge parter bruger nettet flittigt. De gode anmeldelser er korrekte, og de dårlige er lavet af forudindtagede anmeldere.

Ikke én har nævnt egne erfaringer med begge pladespillere, hvor disse er testet seriøst op mod hinanden gennem længere tid.

Kan vi ikke blot acceptere, at vi her har to pladespillere der hver især har mange år på bagen. Både Technics og Rega har med mindre ændringer set ud som de gør nu i mindst 20 år. Det beviser at begge produkter er ualmindeligt holdbare, og har hver deres segment. Begge modeller har også dannet skole for fremtidige pladespillere.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvis vi lige tage det fra en ende af.

Stroboskoplys har ingen posetiv indflydelse på gengivelsen, men derfor kan det da godt være en brugbar feature. Det samme gælder stylus lys. Om låget kan stå i 7 forskellige positioner forbedrer næppe heller lyden. Jeg tvivler også på, at en kraftig kvalitetsknap til, at starte og stoppe pladespileren, påvirker lydgengivelsen overhovedet. Når der, som RP påstår, er en millimeters slør i centerlejet, er det vel også en forglemmelse, når formålet har været, at lave den ultimative pladespiller. Læg dertil et udskifteligt headshell, der har en indiskutabel fordel, når pick upper skal skiftes hurtigt, men lige så indiskutabelt er et lydmæssigt kompromis.

Jeg kan ikke vide om Technics havde tænkt sig at lave den ultimativt lydende pladespiller, men hvis det var meningen, så forstår jeg ikke ovenstående tiltag.

Hvad angår direct drive, så er det nu, hverken raketvidenskab eller ufatteligt dyrt og da ihvertfald ikke et mere støjfrit drivsystem, men det har umiskendelige fordele, hvis man, som en DJ, har brug for hurtig opstart.

Rega lavede deres første pladespiller i 1972 og har altså haft 6 år mere til, at afskrive deres værktøj og ligesom Technics, så lever de også af, at sælge varer de ikke tjener penge påConfused

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Som en "nybegynder"-pladespiller vil jeg anbefale Pro-Ject Debut III. Den kan fåes hos mange hifi-forhandlere til ca. 2.300 kr. inkl. Ortofon pick up. Jeg købte den for en del år siden, da den stadig hed Debut 1.2. Den spiller sgu stadig skidegodt!

Den er manuel og ultra simpel, og det gør også, at næsten intet kan gå i stykker på den. F.eks. kan du selv skifte drivremmen, når den er blevet slap. Jeg mindes (og også derfor, jeg købte den i sin tid), at den fik topkarakter i et dansk hifiblad (husker ikke hvilket).

1210 MKII er også en god og ikke mindst solid pladespiller. Der er gode grunde til at den foretrækkes af djs. Min bror har den. Den er dog dobbelt så dyr i nypris, så hvis jeg var dig ville jeg sgu købe en Debut III fra ny. Går ikke ud fra, du skal scratche dine plader :-)

Rega kender jeg ik så meget til, men det er der heldigvis andre, der gør. 

Held og lykke med vinylerne!

Ps. Bruger en NAD RIAA-forstærker. Husker ikke hvilken, men tror måske, det er PP2. der sælges i bl.a. HifiKlubben.

Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

madsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Eyesonly skrev:
r-l-b skrev:
Eyesonly skrev:
hmm..

Satte mig lige til at læse lidt på medlyd.dk hvilket jo er en finer hjemmeside.. Tror det bliver en rega p2 inden for de næste par uger og så en Project phonobox II RIAA. Pu kommer til at vente til den har aklimatiseret sig og jeg har vænnet mig lidt til vinyl og lækre plader :D
Så kan jeg se på det der og tage stilling...

Men mange tak for kommentarerne :D De har været til stor hjælp.

http://www.av-cables.dk/phono_kabel/phono_forstaerker_272_da / Prøv denne side en lille god Riaa som spiller rigtig godt til meget rimelige penge, har testet den imod Dali Riaa og en hjemmbygget fra High Fielity hvor den klarer sig rigtig godt , er opbygget uden ICer sælges under andet navn dog meget dyrere. VH

Til top Vis madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsen

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Januar 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

For at lukke diskusionen, så der ikke er misforståelser ophøjet til fakta:

Stroboskoplys har ingen posetiv indflydelse på gengivelsen, men derfor kan det da godt være en brugbar feature

Vigtigt med strobelys - så man véd elastikken ikke er slap, slidt eller forkert indstillet. Den er typisk ikke på en elastik spille, ellers kunne man se hvor meget hastigheden svinger ( det ville jo ikke være så godt ) , + det er for dyrt. På den gamle Sony TTS-3000 ( SME 2000 plinth system ) kørte strobelyset frem og tilbage bare man så på pladen, skulle justeres næsten hver gang man tændte spillen, temperaturen i lokaltet etc. Blev træt af elastikproblemer og gik over til CD - men det er en anden historie.

http://www.audioscope.net/sony-tts3000a-mit-sme-3012-serie-2 -p-921.html

"Når der, som RP påstår, er en millimeters slør i centerlejet"

Påstår - Min egen kan ikke rokkes en mm, ingen støj fra en aksel med slup. Men man kan da helt sikkert finde en gammel spille der har været en tur på gulvet, samlet op ad en kontainer etc med ødelagt leje  - men det gøre det jo ikke til en generel "feature", en punkteret Mercedes betyder vel ikke alle Mercedeser kommer punkteret fra fabrikken. Hvis der var slup i lejet, dårlig kvalitet, ville de professionelle næppe vælge produktet, 3 millioner enheder solgt ved en fejltagelse.

Jeg kan ikke vide om Technics havde tænkt sig at lave den ultimativt lydende pladespiller, men hvis det var meningen, så forstår jeg ikke ovenstående tiltag.

Man har ikke kun lavet optimalt direct drive, men også tilføjet features som må forventes at være på en high-end spille. Man kan jo lade være med at bruge stylus lys - det kan "trykkes ned". Men forstår godt din opfattelse, havde selv den samme uoplyste opfattelse inden denne 1200 blev pakket ud. Den er nærmest uundværlig til at kontrollere om der er støv på nålen, finde pladekanten om aftenen. 

Hvad angår direct drive, så er det nu, hverken raketvidenskab eller ufatteligt dyrt og da ihvertfald ikke et mere støjfrit drivsystem, men det har umiskendelige fordele, hvis man, som en DJ, har brug for hurtig opstart.

Wrong igen - at lave et direct drive der fungerer er kostbart og vanskeligt. Derfor har ingen råd til at udvikle et direct drive idag, kundeunderlaget er for lille til at retfærdiggøre investeringen i udvikling, samt for kostbart at producere. Så wrong. Derfor må man bruge elastik ! Direct drive har væsentlig indflydelse på lydgengivelsen - Wrong igen. Men den info må du altså søge på nettet, man bliver træt af at holde i hånden gang på gang. 

Læg dertil et udskifteligt headshell, der har en indiskutabel fordel, når pick upper skal skiftes hurtigt, men lige så indiskutabelt er et lydmæssigt kompromis. 

Det synes jeg du skulle skrive til SME - man vælger en PU der passer. Hvis der er et kompromis er det næppe hørbart, og en irelevant diskusion i den prisklasse vi taler om < 10.000.

Man undres over den ihærdighed i tråden, for at forsøge at overbevise om at rem-træk er bedre end direct drive. At ophøje Rega til fineste kvalitet, niveau over eksempelvis en 1200 - det er den omvendte verden.

PS: Men det er ganske godt med denne debat, til lidt oplysning for de uoplyste

R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

A127 ret interesant at du i en anden tråd har lagt en masse fine link til fks modifikation af sl1200/1210 bla med en rega arm, andre føder og sågar en ny strømforsyning.

Man sku måske som maskinist til at lave et bedre centerleje til technics'en, for det er jeg ret sikker på vil give ganske gode resultater, det kræver selfølgelig at jeg får fat i en 1210'er.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Lad denne diskussion stoppe her, drenge, den er off topic og resultatløs; ellers bliver tråden låst.
Jeg tillader mig at citere trådens mest intelligente indlæg.
Kjeldsen skrev:

Så der den sædvanlige skyttegravskrig.

Hvorfor kan begge lejre ikke se, at I bruge samme metode? SOm udenforstående har jeg ikke set beviset for at Technics
eller Rega er bedst. Begge parter bruger nettet flittigt. De gode anmeldelser er korrekte, og de dårlige er lavet af
forudindtagede anmeldere.

Ikke én har nævnt egne erfaringer med begge pladespillere, hvor disse er testet seriøst op mod hinanden gennem
længere tid.

Kan vi ikke blot acceptere, at vi her har to pladespillere der hver især har mange år på bagen. Både Technics og Rega
har med mindre ændringer set ud som de gør nu i mindst 20 år. Det beviser at begge produkter er ualmindeligt holdbare, og
har hver deres segment. Begge modeller har også dannet skole for fremtidige pladespillere.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Januar 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Ok vi slutter her, men vil gerne afslutningsvis svare på  R.P.´s spørgsmål: Alt kan forbedres og gøres til en hobby, hvis der er en hel industri a tweeks ifbm produktet det desto bedre, et sundhedstegn.

Og det er afslutningsvis.

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Januar 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

R.B. - rent maskinteknisk ( sorry off topic ??? , slet Sveske hvis for off topic ), et vis slup i lejer, bør der være ved større maskiner, ligesom hele konstruktionen bør være fleksibel, ellers splitter det hele ad, det gælder også ved mindre maskiner - hvis det hele er for stift, vil det ikke kunne arbejde sammen, og det bliver slidt, og splitter ad. Rent teoretisk er det en afvejning mellem stift og fleksibelt, pest eller colera, resonansfrekvens, 2. harmonisk i opstillingen etc. Jeg vil helst ikke bedømme de beslutninger ingeniørne traf mht lejer og ophæng på diverse mekanisk udstyr, uanset mærke, en B&W dielsel motor, en pumpe, eller motoren på en spille. Konstruktionen kan være designet udfra at være optimal i de første 2.000 timer, eller udfra at udstyret skal køres forsigtigt ind - dvs ikke noget med gassen i bund de første 1.000 km (husk det med jeres scotere, så får I 5-10 km extra på toppen ) , være designet til at holde specs i garantiperioden (puhh ha) . Det er et spørgsmål om tillid og renomé.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes