| Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
|
Det er godt nok mange I har, har I prøvet at regne på for hvor mange penge? 
De cd'er I nævner, er det alle.... hvordan skal jeg udtrykke det.... helt "rigtige" cd'er 
|
|
|
Jeg tror ikke mere end ca 10 er brændte. Tilgengæld er nok 40% købt brugt, nok til ca. 50 kroner i snit. Jeg har haft Cd siden 86, og så er det lidt mindre end 2 om måneden ialt. Tilgengæld har jeg også købt de første 5 Dire Straits til den fantastiske pris a 169 kr pr stk. i 1986. Det kunne nok gøres billigere idag. Men dengang måtte man ofte vente på CD udgaven i forhold til LP udgaven, da der var mangel på CD plader dengang. Og alle kostede 169 kr pr stk i 86 - 88. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 12 April 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Mortus skrev:
volleborg skrev:
Pierre skrev:
DennisDK skrev:
|
Tjek http://www.fleecepack.nl/. Jeg bruger selv Lite-udgaven (som ifølge sælger er den bedste) og synes de er ret geniale. Han vil ha betaling pr. bankoverførsel, men du kan betale pr. paypal, hvis du lige sender ham en mail er jeg sikker på. Hurtig og billig forsendelse.
|
|
|
Nu har jeg sendt en mail til ham for 4 dage siden og har endnu ikke hørt noget, er det noget du også har oplevet?
Hvad er prisen på de lommer?
|
|
|
Jeg har netop fået en proefpakket tilsendt. Den kostede 3,50 €. Ifølge hjemmesiden koster 100 stk. Fleecepack Lite 20 €.
|
|
|
Ellers kan jeg i øvrigt anbefale www.jazzloft.com, hvorfra man kan bestille plasticlommer der transformerer jewelcase om til lp-format, så at sige. det er ret genialt, og man bevarer ryggen på cd'en, så man stadig kan bladre i dem.
|
|
|
Hvorfor ikke købe fleecepack herhjemme http://torbenskott.dk/fleecepack.htm 100 stk. classic kst. 200 kr. lite kst. 120 kr, det er billiger end de steder jeg har fundet på nettet, har lige købt en pakke, kan hentes i Viby J.
|
|
|
Dem fra jazzloft er gatefold sleaves, så vidt jeg kan se er de andre der linkes til netop ikke gatefold, så det er vel den store forskel. Hvis man bare søger (alm) plasticsleeves kan man vel gå i elgiganten el lign?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 13 April 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
Det er godt nok mange I har, har I prøvet at regne på for hvor mange penge?
De cd'er I nævner, er det alle.... hvordan skal jeg udtrykke det.... helt "rigtige" cd'er  |
|
|
Selvfølgelig er det "rigtige" cd'er - alt andet er jo tyveri.
Jeg har een brændt cd, og det er fordi min original blev for ridset til at kunne afspilles, og jeg ikke har kunnet finde en anden (låner aldrig mere cd'er ud).
Min cd-samling repræsenterer en udgift på 2000-6000kr årligt de sidste 15 år afhægig af økonomi.
Har for øvrigt også to kopier af flere albums, enten pga. ridser eller SACD udgivelser. Har engang for mange år solgt en stak cd'er... det gør jeg aldrig igen. Jeg kom kun af med de halvgode - de dårlige ville ingen ha' - og jeg fik intet for dem. Har siden jævnligt savnet flere af dem. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 13 April 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro jeg har omkring 500-600 cd'er.
Har lige rundet 100 dvd'er. Selvfølgelig udelukkende koncert dvd'er.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
Antlion Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
| Antlion: Jeg er bare nysgerrig ... hvad er det for film og cd'er, du har svært ved at få fat i (i fysisk form) og derfor har liggende på 'puteren?
|
|
|
Det er alt det som ikke udgivet (i fysisk form), simpelt nok. Det skal dog siges, at det primært er film, hvor der en masse titler der desværre aldrig er udgivet, fordi der ikke marked for det. Musikken er det mest pga., at det er for svært at få fat i. Jeg vil forresten lige opdatere min DVD-samling, da jeg i de sidste par måneder har fået en masse gode klassikere hjem, til at gense/se: DVDer: ca. 750 stk. __________________ "Fortunately, somewhere between chance and mystery lies imagination, the only thing that protects our freedom, despite the fact that people keep trying to reduce it or kill it off altogether."
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja lidt samler er man vel ;) Det er jo også der hele min interesse for bio/hifi gear startet, altså ved interessen for især film, men ogå musik.
VHS bånd ca. 350 Dvd ca. 1400 skiver CDér ca. 200 Lpér ca. 150
Har også samlet i over 20 år efterhånden.
|
| Til top |
|
| |
Tommy S. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ca 600 LP'er og 600 CD'er.
At regne på indkøbspriser er temmeligt skræmmende, men hvis jeg fordeler det over 30 år er der igen rimelighed til.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Antlion skrev:
Yoshimura skrev:
| Antlion: Jeg er bare nysgerrig ... hvad er det for film og cd'er, du har svært ved at få fat i (i fysisk form) og derfor har liggende på 'puteren?
|
|
|
Det er alt det som ikke udgivet (i fysisk form), simpelt nok. Det skal dog siges, at det primært er film, hvor der en masse titler der desværre aldrig er udgivet, fordi der ikke marked for det. Musikken er det mest pga., at det er for svært at få fat i.
|
|
|
Er ellers sjældent stødt på film, der ikke kunne opdrives i en eller anden form (region 1, 2, 3 eller 2/4), men jeg formoder, at du har undersøgt markedet til bunds. Er endnu ikke stødt på en cd, der ikke var til at få fat i via import eller på brugtmarkedet (f.eks. eBay). Har ikke selv en eneste brændt cd eller dvd, så jeg har bare svært ved at sætte mig ind i, at man anskaffer sig tingene på anden vis. __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er endnu ikke stødt på en cd, der ikke var til at få fat i via import eller på brugtmarkedet (f.eks. eBay).
Yoshimura
Hvis du kan finde en Amerikansk gruppe som hed Movies fra 7o-80´erne på CD er du dygtig,
de udgav ca. 5 LPér
m.h.
mogens
PS. Har heller ikke nogle brændte CDér eller DVDér, De er bandlyst hos mig
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke nok, ganske enkelt. 
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har 0
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Antlion skrev:
Yoshimura skrev:
| Antlion: Jeg er bare nysgerrig ... hvad er det for film og cd'er, du har svært ved at få fat i (i fysisk form) og derfor har liggende på 'puteren? |
|
|
Det er alt det som ikke udgivet (i fysisk form), simpelt nok. Det skal dog siges, at det primært er film, hvor der en masse titler der desværre aldrig er udgivet, fordi der ikke marked for det. Musikken er det mest pga., at det er for svært at få fat i.
|
|
|
Er ellers sjældent stødt på film, der ikke kunne opdrives i en eller anden form (region 1, 2, 3 eller 2/4), men jeg formoder, at du har undersøgt markedet til bunds.
|
|
|
Der er MANGE film titler (også af gode/ fede titler) som ikke er udgivet på dvd på ingen af regionerne.
EDIT:
Men du kan måske hjælpe mig med at finde denne tittel på dvd (region underordnet) http://www.imdb.com/title/tt0110689/ Så den i biffen og den står stadigvæk som en rigtig fed film. I sær vist man kan lide lidt filmateret historie Nok en af Rutger Hauer`s bedste film.
Jeg har ikke haft held med at finde den nogle steder de sidste mange år  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke flere... de er lagt over på NAS hen af vejen, men havde omkring 10.000 på et tidspunkt.
|
| Til top |
|
| |
Antlion Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 11 Maj 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Yoshimura skrev:
Antlion skrev:
Yoshimura skrev:
| Antlion: Jeg er bare nysgerrig ... hvad er det for film og cd'er, du har svært ved at få fat i (i fysisk form) og derfor har liggende på 'puteren? |
|
|
|
|
|
Er ellers sjældent stødt på film, der ikke kunne opdrives i en eller anden form (region 1, 2, 3 eller 2/4), men jeg formoder, at du har undersøgt markedet til bunds.
|
|
|
Der er MANGE film titler (også af gode/ fede titler) som ikke er udgivet på dvd på ingen af regionerne.
EDIT:
Men du kan måske hjælpe mig med at finde denne tittel på dvd (region underordnet) http://www.imdb.com/title/tt0110689/ Så den i biffen og den står stadigvæk som en rigtig fed film. I sær vist man kan lide lidt filmateret historie Nok en af Rutger Hauer`s bedste film.
Jeg har ikke haft held med at finde den nogle steder de sidste mange år  |
|
|
Det tog da ikke særlig lang tid at opspore den film.  Der har været en tysk DVD-version ude i lang tid: Den kan blandt andet købes her!Jeg kan da passende komme med en aktuel titel, dvs. et titel som jeg for nyligt har ledt efter igen, som aldrig er blevet udgivet på betamax, blu-ray, DVD, VHS eller nogle andre formater: Borsalino (1970) - klassisk fransk gangsterfilm, instrueret af Jacques Deray, og akkompagneret af en usædvanlig duo bestående af Belmondo og Delon (de absolut mest kendte franske (krimi) skuespillere - dog er Ventura stadig min personlige favorit). Soundtracket (af Claude Bolling) er paradoksalt nok nemt at skaffe, men selve filmen blev aldrig udgivet - højest sansynligt pga. ophavsmæssige rettigheder. Ellers generelt mindre kendte film fra filminstuktører som Béla Tarr, Benjamin Christensen, Bernardo Bertolucci (hans bedste film f. eks.: "Strategia del ragno"), Carl Dreyer, diverse La Nouvelle Vague-instruktører, diverse Nuberu bagu-instuktører, diverse spaghettiwestern-instuktører (dette er dog blevet MEGET bedre iløbet af årene), Satyajit Ray, Sergei Parajanov og mange andre - altså nogen af filmhistoriens største genier - er aldrig blevet udgivet. Det er virkelig en skam, at disse koryfæers mindre kendte film aldrig bliver udgivet (eller udskudt i utallige år) til trods for, at der kan produceres endnu en kopi af "High School Musical", eller hvad der nu forpester filmgenren nu-til-dags. __________________ "Fortunately, somewhere between chance and mystery lies imagination, the only thing that protects our freedom, despite the fact that people keep trying to reduce it or kill it off altogether."
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ikke cdere længere, men en server og hvis der i gennemsnit er 10 numre på hver CD, har jeg det der svarer til 1100 cdere!?!
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Thrawn Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 12 Maj 2009 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
700 CD'er 4 HD DVD'er 30 BLU-RAY's 6 LASERDISC's 826 DVD'er
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 21 Maj 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har vel ca. 90 cd og ca 10 dvd.
Men smider også jævnligt ud. Der skal helst ikke være nogen der bare fylder. Har for nyligt smidt en 10-15 cd'er og DVD'er ud da jeg ikke har hørt/set dem i et par år. Metoden holder bestanden nede, men det har medført at jeg må ud at genanskaffe ind imellem, men det er jo prisen for at have det nogenlunde civiliseret.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
|
Har for nyligt smidt en 10-15 cd'er og DVD'er ud da jeg ikke har hørt/set dem i et par år. |
|
|
Når du skriver smidt ud mener du det så bogstaveligt? for det vil da være synd hvis du ikke giver dem til f.eks. genbrug.....
|
| Til top |
|
| |
soth Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at ha' solgt en del er jeg nede på ca. 2500 cd'er og 1000 lp'er
|
| Til top |
|
| |
Real_Zeke Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 23 Maj 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
3 cd'er alle med Michael Jackson - findes der andet der er værd at lytte til?
|
| Til top |
|
| |