| Forfatter |
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - så har jeg afbestilt min iBasso D10. Det skyldes dog ikke ventetiden men at finanskrisen er slået igennem herhjemme,
hvor konen nu står uden job. Så én indtægt rækker ikke til megen head-fi lige pt. MEN MEN MEN der er ikke noget, der er så skidt at
det ikke er godt for noget... - så må man ja bare ind i gemmerne og fiske noget af det gamle grej frem.
En af grundende til at jeg ville have en iBasso D10 var at jeg manglede en god USB DAC som også kan bruges med optisk fra min Mac.
Men efter lidt læsning på Head-fi kom jeg frem til, at jeg nok har ingredienserne til dette. Jeg har jo en Fubar III - som har været ret
udskældt på Head-fi.org for sin forstærkerdel. Jeg må indrømme at det også er meget begrænset spilletid min har fået - men dens DAC-del
er faktisk slet ikke så ringe. Så jeg tænkte at jeg da lige kunne tage udgangsignalet fra DAC'en og køre det over i iQuben.... og WOW -
Frem kommer en super lækker fyldig lyd. Så jeg lader nok lige D10-bestillingen vente lidt endnu. Men jeg må indrømme at iBassoen er lidt
mere transportabel og lidt mere lækker. Men lyden vil jeg gerne prøve at sammenligne på et tidspunkt.
Fubar III-dac'en er sikkert slet ikke så ringe endda.
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Ja - så har jeg afbestilt min iBasso D10. Det skyldes dog ikke ventetiden men at finanskrisen er slået igennem herhjemme, hvor konen nu står uden job. Så én indtægt rækker ikke til megen head-fi lige pt. MEN MEN MEN der er ikke noget, der er så skidt at det ikke er godt for noget... - så må man ja bare ind i gemmerne og fiske noget af det gamle grej frem.
En af grundende til at jeg ville have en iBasso D10 var at jeg manglede en god USB DAC som også kan bruges med optisk fra min Mac. Men efter lidt læsning på Head-fi kom jeg frem til, at jeg nok har ingredienserne til dette. Jeg har jo en Fubar III - som har været ret udskældt på Head-fi.org for sin forstærkerdel. Jeg må indrømme at det også er meget begrænset spilletid min har fået - men dens DAC-del er faktisk slet ikke så ringe. Så jeg tænkte at jeg da lige kunne tage udgangsignalet fra DAC'en og køre det over i iQuben.... og WOW - Frem kommer en super lækker fyldig lyd. Så jeg lader nok lige D10-bestillingen vente lidt endnu. Men jeg må indrømme at iBassoen er lidt mere transportabel og lidt mere lækker. Men lyden vil jeg gerne prøve at sammenligne på et tidspunkt. Fubar III-dac'en er sikkert slet ikke så ringe endda.
 |
|
|
Kedeligt du måtte afbestille, og hvor ærgeligt med konen...! Håber hun finder noget igen snart...  Kan se du har Fubar, havde nemlig selv overvejet den meget, når nu der er USB DAC og hovedtelefonforstærker. Men hvor forstærkeren ikke er så god, så er det måske ikke den idelle løsning!  Det var ærgeligt, nå, men jeg finder på noget andet...!!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troede ikke at der var forstærker i en Fubar ?.. eller tænker jeg mon på en Fubar II eller sådan ?
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA altså forstærkerdelen tror jeg mange vil være fint tilfredse med. Den spiller hæderligt med HD650
- men man skal ikke sætte en K701 til så falder det hele til jorden
Ja det er korrekt. Fubar II er kun DAC - Fubar III har også hovedtelefonforstærker indbygget. Men forstærker delen må IKKE sammenlignes
med Firestones Cute Beyond Klasse-A. Den spiller noget bedre.
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sur situation med konen. Jeg har selv "moret" mig med at gå på dagpenge de sidste to måneder, da min tidligere arbejdsgiver pga. hård konkurrence blev tvunget til at lukke den ene af to udviklingsafdelinger. Nu har jeg så fået nyt arbejde pr. 1. marts, og det er jo dejligt.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Kan se du har Fubar, havde nemlig selv overvejet den meget, når nu der er USB DAC og hovedtelefonforstærker. Men hvor
forstærkeren ikke er så god, så er det måske ikke den idelle løsning! Det var ærgeligt, nå, men jeg finder på noget andet...!!  |
|
|
Ja - så er det da en iBasso D10 du skal have! Det var nok den jeg ville gå efter i stedet for Fubar III.
Den koster et par hundrede mere men så får du altså også mulighed for at koble stort set alt til den.
Den mangler lige et par balancerede XLR indgange .... meeen det kan man nok leve uden
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Asklepios skrev:
Kan se du har Fubar, havde nemlig selv overvejet den meget, når nu der er USB DAC og hovedtelefonforstærker. Men hvor
forstærkeren ikke er så god, så er det måske ikke den idelle løsning! Det var ærgeligt, nå, men jeg finder på noget andet...!!  |
|
|
Ja - så er det da en iBasso D10 du skal have! Det var nok den jeg ville gå efter i stedet for Fubar III.
Den koster et par hundrede mere men så får du altså også mulighed for at koble stort set alt til den.
Den mangler lige et par balancerede XLR indgange .... meeen det kan man nok leve uden  |
|
|
Den har jeg skam også kigget på, og den er rigtig lækker. Jeg har selv en iBasso, og der er god lyd i den - rigtig god. Med jeg mangler lidt en stereoudgang, den skal nemlig føres videre ind i en forstærker...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Asklepios skrev:
burning777 skrev:
Asklepios skrev:
Kan se du har Fubar, havde nemlig selv overvejet den meget, når nu der er USB DAC og
hovedtelefonforstærker. Men hvor
|
|
Den mangler lige et par balancerede XLR indgange .... meeen det kan man nok leve uden  |
|
|
Den har jeg skam også kigget på, og den er
rigtig lækker. Jeg har selv en iBasso, og der er god lyd i den - rigtig god. Med jeg mangler lidt en stereoudgang, den skal nemlig føres videre ind i
en forstærker...  |
|
|
Jeg mener da at D10'eren har en lineout udgang så du kun bruger den indbyggede DAC... |
|
|
Men vist ikke phono, men kun en mini jack - ville gerne have en FUBAR III, bare i bedre kvalitet. Men ellers kan jeg jo bare købe hver del for sig!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke bedøvende om et er minijack eller phono udgange, eller er der noget jeg har misset?
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Formentlig nok, men et mini jack har en mindre kontaktflade og sidder ikke så godt fast som phono stik så i det mindste mekanisk er der forskel.
Ligeledes kan der monteres tykkere kabel i phono end mini jack
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er D10'eren processered i DHLs Hong Kong hub ca kl 19 lokaltid, så hvis jeg er VILDT heldig kommer den til tyskland i aften og til mig imorgen!
Så har pakken forladt hongkong! Må nok se i øjnene at den nok ikke når frem til mig før torsdag.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jer der har fået D10 - må man spørge om lyden?
@nc8000 - Hvordan lyder den i forhold til din gamle iBasso? Bedre - eller?
@Ney_ - Glæder mig til at høre din reaktion på den når du får den :-)
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver desværre først imorgen (medmindre den bliver forsinket *7-9-13*), Men bare rolig, skal nok fixe billeder og indtryk! Men da det er min første deciderede headamp blir det kun til sammenligning med outputtet på min surroundreciever.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forhold til min chip rullede D1 kan jeg stort set ikke høre nogen forskel når den fodres optisk men det forventede jeg heller ikke, jeg købte primært grundet den meget mindre størrelse og længere batteri levetid. USB fodret skulle D10 være en del bedre end D1 men det har jeg ikke prøvet og har ikke brug for.
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
*Venter meget utålmodigt på DHL manden!*
Edit: Så er D10'eren i opladeren, nåede lige at høre en enkelt sang og umidelbart lyder det dælme lækkert :P første indskydelse er at High gain passer bedst til mine DT-770. Men nu skal jeg ud og hjælpe til i samfundet. Kommer med lytteindtryk en gang i aften eller morgen.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg kommer hjem igen, og der er nu sat en masse musik på playlisten, umidelbart giver den et ordenlig hak i bunden af frekvenserne i forhold til min NAD Surround forstærker. Skal nok komme med flere indtryk (og det med high gain fra tidligere kan godt være ikke passer, tror det afhænger lidt af materialet).
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke..  Kom meget gerne med flere indtryk.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 03:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en lille småting, kom til at lægge min (oldgamle) nokia klods op af D10'eren i dag, og skal lige love for den sagde *DADADADA* da nokiaen ringede. Så man skal lige være varsom med at holde den en 30-40cm fra en mobil i brug, men har ellers ikke stødt på gener fra mobil.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja stock opamp chippen skulle være meget følsom over for rf indstråling
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |