Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 13:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Stort vintage hifimøde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:

I morgen går det løs med vintage hyggen

Havde en halv plan om at fylde bilen med ragelse, men det har en brosten sat en stopper for Det bliver en tur til Hald med "åbent" vindue og jeg håber derfor der er velkomstdrink i form af romtoddy

Vi ses i morgen

Hej Dibbedut,

Godt at en knust rude ikke standser dig!

Vi ses i morgen.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
Vil I være interesserede i besøg fra mig med et par umodificerede Quad ESL fremstillet i 1958?

Hvad med en AGI 511 transistorforforstærker fra starten/midten af 1970erne - med den nok mest støjsvage RIAA der
nogensinde er fremstillet??

Eller en Pioneer M-22 klasse A effektforstærker fra 1978 - eller er det for non-vintage?

Beklager spørgsmålene først kommer nu, men jeg har først lige set tråden.

Mvh Ulrikmm

Hej Ulrikmm,

Jeg tror sagtens, at vi kan finde plads til dig og dit grej også.

Har lige sendt dig en pm.

PQr

www.vintagehifi.dk

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

hold op hvor er bx 4100 tunge at bakse ned af en trappe ind i bilen ... håber der er nogel stærke hænder på hald når jeg dukker op :-)

Ulrikmm - det lyder spændende - vel mødt vil jeg da gerne istemme

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
hold op hvor er bx 4100 tunge at bakse ned af en trappe ind i bilen ... håber der er nogel sørke hønder på hald når jeg dukker op :-)

Ulrikmm - det lyder spændende - vel mødt vil jeg da gerne istemme

Hej r-l-b, du er en helt.

Vi står klar til at løfte, når du kommer, Jeg kan finde en sækkevogn (og et tæppe) frem, hvis du synes.

PQR

www.vintagehifi.dk

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 20 Februar 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

De sidste dage har jeg så småt fået oparbejdet en let omgang præstationsangst i forhold til vintage-træffet i morgen. Ikke at jeg tror at Riddersalen ikke lever op til forventningerne, at kaffe ikke er god nok, at fruens chili con carne ikke er fyrrig (som r-l-b) håber eller at nogle af I vintage t**ser bliver skuffede over arrangementet.

Nej, nu, hvor I alle så småt er begyndt at remse op, hvad I tager med sætter min præstationsangst ind.

Jeg havde jo planlagt, at min Shell SE 7189 (el84M) kunne gøre alvorligt indtryk på alle: men så satte den i at brumme i lørdags og det var ikke så godt. Og så var det ikke være, for jeg læste det som et tegn fra himmelen og købte i søndags en flot The Fisher X-100 for adskillelige tusinde kroner (gi' en øl i morgen aften og jeg fortæller, hvor mange). Nu hvor den (idag) har fået friske russiske El84M spiller den så men flot og jeg bringer den nok over vejen i morgen og lader den spille med et par Scandyna A-25XL og det skal nok blive godt.

Men kniber nogen en tåre af den grund? Nok ikke, så hvad gør jeg så?

Jeg tror jeg griber til det simpleste jeg har. En Philips AG9016 SE med hele 2x 2 watt og el95 rør i udgangen (billedet er lånt på det store internet):

Og for enden af dem sætter jeg to af mine "guddommelige" domkirke åben baffle højttalere, som jeg ikke lige kan finde et billede af (jeg havde da et her på hifi4all.dk?)

Det skal nok slå nogen af pinden (eller ikke).

Vi ses i morgen.

PQR

www.vintagehifi.dk

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

færdig med at pakke bil - godnat og på gensyn på Hald 

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

Tag det kool PG

Jeg er lige stået op og skal til at pakke.

Jeg tager nok ikke så meget med, som jeg havde regnet med.

Jeg orker det simpelhen ikke.

Jeg tager det vigtigste med, nemlig enthusiasmen.

Glæder mig til at se din Fisher 100 og dine vafler (bafler) og høre det.

Ofte er det mest simple bare godt.

Venligst

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kan i øvrigt træffes på ????????, hvis nogen pludselig får lyst til at kigge forbi.

PQR

www.vintagehifi.dk

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Tak for mad og et fantastisk hyggeligt træf, der sluttede af med maltwhisky, Johnny Cash og hyggesnak foran kakkelovnen i
riddersalen! Det vil jeg gerne være med til igen.

Mvh Ulrikmm
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Ditto

Takker ærebødigt for et fedt argenment i flotte omgivelser. Det var sgu en hård tur hjem i 3,5 stive timer med tåge og sjap. Jeg er gerne med igen for det virkede som om at alle gik i hak med hinnanden mere eller mindre. Og fede set-ups flot grej iøvrigt.

Venligst

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jeg siger også tak for et spændende argenment, der bød på ganske spændende vintage udstyr, og endda et par rigtige øjeåbnere/øreåbnere.

Det var også rigtigt hyggeligt at møde folkene bag deres aliaser, så jeg melder mig også gerne til sådan et argenment igen, så må vi jo se om jeg kan få støvet noget vintage grej op inden.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Og efter en lang tur hjem i sne og slud, vil jeg også gerne sige tak for endnu et flot arangement i flotte omgivelser.

Tænk at kunne mødes med en flok, så blandede, mennesker uden der på nogen måde opstår splid. Nogen er i vintage for lyden, andre for teknikken. Alligevel kan man mødes under samme tag for at lytte og udveksle meninger og holdninger, uden det på noget tidspunkt går over i "fnidder"

Marantz var godt repræsenteret, og tak for det bøvl det har været at slæbe så meget udstyr med, lyden var fantastisk god, især da vi kom over på vinyl. Sjældent har vinylen stået så stærkt overfor cd. Den Luxman pladespiller kunne altså noget.

R-L-B´s flotte Revox var også en lækkerbidsken. Jeg er helt vild med udseendet, lidt laboratorie, lidt high-end. Der er dømt "nørd", når man ser sådan et anlæg.

Iøvrigt sjovt hvordan den Sansui rumklangs enhed fik pumpet liv i en fuldstændig flad Sinatra cd. Jeg troede ikke man kunne bruge sådan en enhed til noget som helst, men jeg er blevet omvendt.

Pqr´s anlæg havde jeg jo hørt før, og var som altid vild med domkirke højttalerne. De kan altså noget med det akustiske og stemmer, som man bare ikke finder andre steder.

Største oplevelse for mig var et par Quad Els57, på en Pioneer M-22, en forforstærker hvis navn jeg har glemt og en vintage Toshiba cd-afspiller. Hold da helt k..., hvor det spillede.

Det var så lækker en lyd, at jeg får gåsehud, ståpels, myrepatter bare ved tanken om den lyd. Hvem der bare havde pladsen til sådan et setup.

Jeg tror iøvrigt der var andre end mig, der "så lyset".

Bortset fra det, så kom min nyerhvervede Pioneer receiver sikkert hjem, og er ved at afklimatisere inden den skal overtage pladsen efter en Sony plastic ting, inden på arbejdsværelset.

Var der andre der fik klunset, handlet, byttet sig til noget?

Edit: Mit billedupload kiksede, så jeg smider dem ind lidt senere

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

YES...kunne ikke have været bedre. Freddy's og Harvey's  uforglemmelige Marantz  apparater og fine historik omking disse samt den gode lyd er en af de bedre oplevelser.

R-L-B mange fine Revox apparater gav også sit til oplevelsen og min forstærker blev grundig afprøvet i denne sammenhæng...jo det var heller ikke kedeligt og gik ikke stille af.

PQR's kirke-højtalere og Scan dyna sammen med de dejlige små Fisher og Dynaco forstærkere gav et godt ind-tryk af at mange W langtfra er nødvendig for god lyd.

Et gensyn/lyt med de gamle Quad højtalere overasker...kunne de virklig spille i sådan et stor rum... det kunne de i allerhøjeste grad.

Det var også en dejlig oplevelse at se og tale med sådan en samling HIFI t**ser som man ellers kun kender fra 'nettet' Det hele foregik jo i en afslappet atmosfære med plads til nogle gode grin ind imellem.

Sidst men ikke mindst Tak til PQR og hans kone for et super arangement med dejlig Chili Con Carne

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Det er dejlig at høre at i havde et perfekt møde :-)
jeg håber at kunne deltage hvis det opstår en anden gang.
Pt er jeg så sat til med influenza at alt kører med rumklang det er som at få min sansui tilbage

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Jeg takker også for et herligt møde hos PQR og hans kone. Og så i de fine omgivelser. Selvom jeg kom på hovedpine og 3
panodiler, så mærkede jeg ingenting da først Freddy Og Harvy satte gange i fortællingen om deres Marantz udstyr. Heller
ikke da R-l-b præsenterede sit flotte Revox setup - Er alle endheder i højtalerne stadig intakt De fik jo en seriøs
omgang tæsk af Jesper Olsens plade, hvilket navn jeg har glemt.

En fornøjelse var det også at stifte bekendt skab med Ulrikmm's Quad. Dem har jeg aldrig hørt før. Men som flere sagde
inden, skulle vi til at høre verdens bedste mellemtone - De fik ret. SÅ tak for den oplevelse også Ulrik

PQR's setup havde jeg lige som Zakken hørt før. Men altid en fornøjelse og hør det. Og spændende med de mange
forskellige forstærkere der blev spændt for.

Og tak for Chili Con Carne til PQR's søde Kone.

Og tak til alle de fremmødte - det var spændende at møde jer

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Narj-altså! Det ville jeg gerne ha' oplevet det der! Tillykker til jer alle! Det er en dejlig tråd at læse, varmer her i vinterkulden 
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Endelig hjemme viljeg også takke alle fremmødte - det var fedt at se jer og se så meget positiv entusiasme samlet på et sted.

Fantastisk samling Marantz i fantastisk stand med stor fed amerikaner lyd
PQRs minimalistiske setup med 2 x 2 watt singleended sad lige i øjet med Cornelius
Stor dejlig luftig lyd fra QUADs
og Jespers grej der kom med på sidelinijen - især pladspilleren og Fisher 101c var en god oplevelse
og Tube Manias potente kraftkarl af en røreffekt der med sin peuvre 2 x 90 watt rumrør gav min Revox 2 x 160 watt transistor seriøs klamp om opmærksomheden - men det lykkedes ikke for den at presse samltlig 8 basser ud af hvert kabinet  hverken med jespers væltede trommesæt eller Al di Meolas amokagtige "race with the devil on a spanish highway"

Jeg plejer ikke at have problemer med kontakter men et par af revoxerne drillede - men så var det jo godt at der var en TD 124 med der kunne levere varen

Tusind takt til PQR, hans søde og dytige kone og hans hjælpsomme søn hvis Leatherman kom til undsætning flere gange.

Ikke pga singlemalten, men blot fordi livet er sådan nogle gange,  vågnede jeg med den hæsligste migræne i morges så jeg var ikke i stand til at forlade de smukke dollerup bakker før ved to tiden .. og helt mig selv var jeg ikke - da jeg var kommet om på sjællandssiden af broen lykkedes det mig at låse mig ude af min bil på en tankstation .. det gode er at det tog dansk autohjælp en time at bryde ind i den - det skidte var at det kostede 872,50 Mercedes er en ret indbrudssikkerbil

Nuvel man skal ikke græde over lidt spildt mælk navnlig når det er oven på en super positiv oplevelse med en masse helt foskellige mennesker i alle aldre -  det må vi gøre igen en anden gang

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Den fjolede slagtøjsplade er:

'Dafos' af Mickey Hart Reference Recording RR-12

Surt med Benz'en. Det var jo lige prisen på en OM 30 eller en rigtig god flaske whiskey.

Jeg er ved at varme ideen op om at få den famøse Mitchel pladespiller op og køre igen.

Den er faktisk rigtig flot og spillede overraskende godt.

Det var godt at du fortalte mig om det dæmpekar. Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan det

virker og hvordan jeg skaffer den omtalte silikone og hvor meget der skal hældes i karet.

Jeg kunne vel stadig godt bruge en OM.30 PU til den SME serie 3 arm?

Det var lidt ærgeligt at jeg fik alt det lo.. med

Ville hellere have haft et godt og komplet vintage anlæg med.

Det gør jeg næste gang

Og igen

Tak for oplevelsen Det var sgu fedt.

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa - alle!

Jeg er nu også endelig kommet på plads efter et fedt Vintage-træf på Hald. Det var et værre slæberi, men det var dét værd, synes jeg bestemt!

Det var egentlig dejligt at kunne fremvise lidt af samlingen sammen med Harvey - man kommer jo tit til at gå lidt alene med det, da der er begrænset enthusiasme fra vore nærmeste omkring dette.

Det var dejligt at møde ligesindede vintagefreaks, alle med forskellig indfaldsvinkel til det gamle hæderkronede grej. En oplevelse at se disse skønne Revox'er sådan live - og høre det, samt at opleve at det ikke kun er mig, som har psykologisk betænkelige oplevelser fra ungdomstiden som sætter sig - op igennem livet. Fedt, som sædvanlig, at opleve Peters mystiske sammensætninger, som formår at sprede en dejlig lyd - Som musiker og lydmand kunne jeg konstatere, at Neil Youngs akk. gtr kunne lyde endog meget naturligt og lade én føle sig tilstede i Massey Hall.

Dejligt at Ulrik nåede at indvie os i Elektrostaternes fortrædeligheder - og Tubemanias fede røreffekt, som jeg dog har hørt før, men som stadig imponerer mig. ...og jeg kunne blive ved...

Lidt ærgerligt at høre at du R-L-B måtte "til læderet" med bilen og dit hoved....ja. du har i hvert fald ofret meget for at være med til at gøre denne dag god!

Jeg skal nu lige have oplevelserne til at bundfælde sig....og så håber jeg også, at der kunne blive lejlighed til en lignende begivenhed på et senere tidspunkt -

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 22 Februar 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Tak til alle for de venlige ord. Our pleasure, som nogle (i andre lande) ville have sagt. Fornøjelsen var helt på vores side! Det var en rigtig dejlig og huskeværdi vintage dag!

Ærgeligt, r-l-b, med din låse-sig-ude-ulykke; du så godt nok ramt ud i morges, da du stod op (første gang). Det lyder slemt, men r-l-b var nøgternheden selv og nippede kun let til single(d) (ended) malten; det var nok en anden en der skulle være ramt hårdere der!

Godt at du er hjemme nu.

Min Fisher X-100 vs. Scandyna A-25XL session duede ikke; det var sgu en skinger omgang. Jeg ved endnu ikke, hvad der gik galt, men er langsomt ved at udviklen en slags teori om, at udgangstransformator-vinklinger (nu pludselig 4 ohms udgangen), der aldrig har været brugt før, skal spilles i gang, før de lyder godt.

Har tidligere oplevet det med min Philips AG9015, der i starten lød ganske forfærdelig men efter nogle ugers (tilbagevendende) brug foldede sig ud og blev god. Vi får se!

Ellers er jeg sikker på at flotte billeder er på vej. Vi har nogle stykker her i huset, vi lige skal have gjort klar og mon ikke andre også har billeder på vej.

PQR

www.vintagehifi.dk

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum