Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 09:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Stort vintage hifimøde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NikonSP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hej alle!!

Også tak fra den anden halvdel af 'Marantz-holdet'. Jeg synes vi havde en absolut mindeværdig dag, i hinandens selskab. På trods af, at folk kom med helt forskellige indgange til vores fælles passion, blev der hele tiden givet plads til alle.

Mange tak ligeledes til Peter & hustru for at stille lokaler/mad/arbejde til rådighed. Det var rigtigt dejligt, at være hos jer!!

Mange hilsner

Harvey

Til top Vis NikonSP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikonSP

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hej

Den fjolede slagtøjsplade er:

'Dafos' af Mickey Hart Reference Recording RR-12

Surt med Benz'en. Det var jo lige prisen på en OM 30 eller en rigtig god flaske whiskey.

Jeg er ved at varme ideen op om at få den famøse Mitchel pladespiller op og køre igen.

Den er faktisk rigtig flot og spillede overraskende godt.

Det var godt at du fortalte mig om det dæmpekar. Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan det

virker og hvordan jeg skaffer den omtalte silikone og hvor meget der skal hældes i karet.

Jeg kunne vel stadig godt bruge en OM.30 PU til den SME serie 3 arm?

Det var lidt ærgeligt at jeg fik alt det lo.. med

Ville hellere have haft et godt og komplet vintage anlæg med.

Det gør jeg næste gang

Og igen

Tak for oplevelsen Det var sgu fedt.

@Jesper Olsen:
En OM 30 er beviseligt (Ortofon/SME 30H) skabt til at spille i en SME III.

Du kan bestille silikoneolie hos:
http://www.turntablebasics.com/silicone.html

Jeg har prøvet både 30.000 og 10.000 olien og vil til SME III anbefale 10.000, idet 30.000 dæmper både resonanser og
bassen. God service hos firmaet. Du vil formentlig opleve at din hvide paddle har for stor overflade, og derfor dæmper for
meget. Man kan størrelsesreducere den med en hobbykniv. Firmaet sender 10 ml olie, det er nok til i hvertfald 5
opfyldninger. Du kan suge karret tomt for gammel olie med et tykt sugerør gaffatapet til et støvsugermundstykke! Ved
senere skift kan du suge den mere tyndtflydende 10.000 olie op i en 10 ml sprøjte, igen via et sugerør (vi jyder er
omkostningsbevidste!).

SME III manual:
http://www.vinylengine.com/library/sme/series-iii.shtml

@PQR:
Hvad hedder den fantastiske Cornelius Wreesvijk synger Bellman plade? Jeg må have fat i den på vinyl eller CD. 1600tallets
svar på Johnny Cash! En stor oplevelse.

Mvh Ulrikmm
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Ok. olien er bestilt så mangler jeg lige OM 30'eren

Hvad er den hvide paddle for noget? og hvor hælder man olien i?

Jeg aner ikke så meget om tonearme.

Venligst

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Sådan afholder man et perfekt vintagetræf.

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg vil da også gerne sige mange tak for en hyggelig dag i smukke omgivelser.
udstyret var i top, og det var spændene endelig at få lov til at høre det meget omtalte Marantz udstyr, samt at se og høre det komplette revox system, det var meget lærerigt, og lyden var jo klart til at  nyde.
nu har jeg fået bakset pladespiller ind på plads og den spiller smukt sammen med min SA-8100, desværre kunne jeg ikke fikse de højtalere jeg fik med hjem, men det kan være de kan fikses engang, hvem ved.

nu kan jeg ikke huske hvem, men jeg blev spurgt hvordan jeg holdte min Platter matter ren, da denne jo som bekendt samler en helvedes masse støv.
jeg kunne ikke give et entydigt svar der, så det følger jeg lige op på.

jeg er indehaver af en gang AM Record Clean,

om dette er godt til pladerens er vel til at diskuterer til uendelighed, men det virker ihvertfald genialt godt til en platter matter - man skal dog nok undlade at bruge den medfølgende klud, så hellere noget billigerer og grovere...
Tak for husly og mad Peter og familie, og tak for initiativ, R-l-b, Fredmarantz og PQR.
nu må vi håbe der ikke går for  længe til det næste møde.

mvh.
Søren Iversen

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Her et billede af vintagetræffets første - største og flotteste - setup - med et næsten overstrålende himmelsk lys fra de store palævinduer -

Som i kan se havde var de to marantz-entusiaster ikke helt trygge ved at holde foredrag hvorfor de havde skrevet lidt stikord ned på vægen bag dem

http://img242.imageshack.us/img242/6856/marantz1.jpg

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2009 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

Jeg husker ikke lige hvem det var der nævnte at det var sådan det legendariske audiofirma MarWood opstod

http://img510.imageshack.us/img510/139/marantz2.jpg

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2009 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

I de øverste rækker nogle af de "unusual" suspects

http://img11.imageshack.us/img11/9198/marantz3.jpg

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2009 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Domkirkeopenbafflesingleendedminimalistudstyr udsat Cornelius - den store hollandske svenske trobadur sang Bellman så der ikke var et øje tørt
http://img6.imageshack.us/img6/4932/pqr1.jpg

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Det var i øvrigt sjovt at der var nogle fra vintagetrådene der havde forventet at jeg var 70 ... men rent mentalt passer det - ikke kun det med at låse nøglerne inde - men også det med at huske at fotografere sit ejet udstyr - synes jeg gjorde det men jeg kunne ikke finde noget på mit cf-kort

navnlig håber jeg der er nogen der har fanget Tube Manias potente rørbamseeffekt sag - for den sparkede virkelig röv

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Det var i øvrigt sjovt at der var nogle fra vintagetrådene der havde forventet at jeg var 70 ... men rent mentalt passer det - ikke kun det med at låse nøglerne inde - men også det med at huske at fotografere sit ejet udstyr - synes jeg gjorde det men jeg kunne ikke finde noget på mit cf-kort

navnlig håber jeg der er nogen der har fanget Tube Manias potente rørbamseeffekt sag - for den sparkede virkelig röv

Hej r-l-b,

Hvis du er mentalt 70, er du født sådan, og det er da en kvalitet.

Jeg var sikker på, at det var ren beskedenhed, der gjorde at du ikke lagde billeder op af dit eget grej. Jeg tror at der blandt min søns fotos også er flotte billeder af dit imponerende setup.

Om der lige er et af rørbamsefyren, kan jeg ikke huske. Vi får se, når jeg når til dem (i aften?).

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Sorry! RLB Det var skægt at få sat hoveder på endnu flere vintagefolk og du har skrevet så mange indlæg at, jeg har set dig både på en regnfuld tåget mandag og en solskinslørdag og mit billede inde i hovedet var formet af det.Nu har jeg mødt dig "live" og nu er du en rar ung mand med en sund hobby som en sidebemærkning kan jeg tilføje at jeg er 35 og ikke aner hvad et cf-kort er???

Mvh Dibbedut

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Jeg har ok billeder af Revox set-up'et, men tror desværre ikke at Kjelds rørslut er på. Jeg kommer ligesom Peter til det i aften.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

dibbedut skrev:

r-l-b skrev:
Det var i øvrigt sjovt at der var nogle fra vintagetrådene der havde forventet at jeg
var 70 ... men rent mentalt passer det - ikke kun det med at låse nøglerne inde - men også det med at huske at fotografere
sit ejet udstyr - synes jeg gjorde det men jeg kunne ikke finde noget på mit cf-kortnavnlig håber jeg der er nogen der har
fanget Tube Manias potente rørbamseeffekt sag - for den sparkede virkelig röv

Sorry! RLB Det var skægt at få sat hoveder på endnu flere vintagefolk og du har skrevet så mange indlæg
at, jeg har set dig både på en regnfuld tåget mandag og en solskinslørdag og mit billede inde i hovedet var formet af det.Nu
har jeg mødt dig "live" og nu er du en rar ung mand med en sund hobby som en sidebemærkning kan jeg tilføje at jeg
er 35 og ikke aner hvad et cf-kort er???

Mvh Dibbedut

Og jeg er 19 år, og har lige så lidt ide om hvad det lige præcis er? Nu vidste jeg godt hvor gammel r-l-b var, Facebook

@R-l-b: Flotte billeder du har fået taget - de yder grejet respekt!

@Dibbedut: Tak for handlen - jeg har fået den monteret og brugt en halv dag på fintuning, den spiller utrolig åbent og flot,
og det er bare med den stanton pick-up: Mange tak for den fine handel

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

nu håber jeg også Zakken's billeder ryger op, han tog ihvertfald en del.
jeg håber da også der er billeder af Quad setup'et, det var virkelig en spændene oplevelse at se og hører rigtige elektrostater...

jeg blev også mødt med en "jeg troede du var større" kommentar, som jeg synes var lidt morsom.
men selvom jeg er 19 år, er det fedt at opleve og møde folk som har flere år og en masse erfaring bag dem, og hører hvad deres setupper kan yde, er virkelig en imponerende oplevelse.

mvh.
Søren

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Image Hosted by ImageShack.us

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

ok- så fik jeg også lige fyret lidt op for mit hårdt prøvede kamera - og her er så lige endnu et billede af det imponerende Revox-set-up fra Humlebæk!

Der ér altså noget over det mærke!

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo ikke haft spillet på Quaderne det sidste par år, og faktisk aldrig med min Pioneer M-22 som effektforstærker.
Sjovt nok kvitterede elektrostaterne nok med den bedste bas jeg endnu har hørt fra dem. Altså ikke rigtig dybbas, men en
artikuleret bas uden tendens til one-note bas. Så M-22 må være godkendt til Quad.

@jesper olsen: paddlen er den lille hvide "spade", der stikker ned i dæmpekarret. Hvis du bruger den tynde silikoneolie, kan
du jo prøve med paddlen,som den er. Den sorte paddle, jeg selv bruger, har langt mindre overflade, og dæmper følgeligt
meget mindre. Men prøv dig frem.
Du hælder silikoneolien direkte ned dæmpekarret, se den manual jeg linkede til.

mvh ulrikmm

Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg sagde jeg troede du var ældre.

Heldigvis virkede du ikke fornærmet over komplimentet.

Det er jo aldrig til at vide hvor gamle brugerne er når man ikke kender dem.

Min forforståelse er at den yngre generation bedst kan lide ipods og boomblasters og CW.

Du afkræfter heldigvis min fordom. Rart at nye og yngre folk stadig bevarer interessen for 2

kanals vintage sterefoni. Håber du er glad for PD 71'eren. Den kan sikkert også tweakes nænsomt

uden at det går ud over 70'er look'et

Jeg havde vel selv et tilsvarende anlæg som dit, da jeg var 19. Tror det var noget Dali 7 og Denon

amp.

Det er sjovt som man gennemgår forskellige stereofaser i sit liv, fra store discodrøn og mammut

amps til mere diskrete sager.  Jeg har jo haft en del. Min erfaring er at meget simple og gerne

ældre topklasse ting klarer sig godt.

Jeg bemærkede forøvrigt også den gode bas som M22'eren kviterede med.

Flotte billeder iøvrigt. Jeg nåede aldrig at fotografere. Snakkede for meget.

Venligst

santashooter skrev:
nu håber jeg også Zakken's billeder ryger op, han tog ihvertfald en del.
jeg håber da også der er billeder af Quad setup'et, det var virkelig en spændene oplevelse at se og hører rigtige elektrostater...

jeg blev også mødt med en "jeg troede du var større" kommentar, som jeg synes var lidt morsom.
men selvom jeg er 19 år, er det fedt at opleve og møde folk som har flere år og en masse erfaring bag dem, og hører hvad deres setupper kan yde, er virkelig en imponerende oplevelse.

mvh.
Søren

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Findes der et begreb som hedder 'Guld-alder HiFi'? Ellers kunne man jo sige det er fra ca 1960 til medio 1980.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum